مدل چادر مشکی مناسب افراد قد کوتاه

چادر به عنوان حجاب برتر، انتخاب خیلی از بانوان است. امروزه با توجه به تنوع چادرها، شما می‌توانید بسته به سلیقه و اندام خود، یکی از مدل‌های مناسب را انتخاب نمایید. اگر شما قد کوتاهی دارید و به دنبال چادری هستید تا قد شما را بلندتر از آنچه که هست، نشان بدهد، باید بگوییم چادری مناسب شما است که اندام شما را کشیده‌تر و لاغرتر جلوه دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه تصمیم گرفتیم تا در این مقاله از خدمتگزاران در مورد مدل چادر مشکی مناسب افراد قد کوتاه مطالبی ارائه دهیم.

ویژگی‌های مهم برای انتخاب مدل چادر مشکی مناسب افراد قد کوتاه

افراد قد کوتاه، همیشه نگران این موضوع هستند که با پوشیدن چادر مشکی قدشان کوتاه‌تر از آنچه که هست به نظر برسد. این مسئله، دغدغه مهمی است اما مدل‌های متنوع چادر، مشکل شما را برطرف کرده است. از جمله فاکتورهایی که افراد کوتاه قد در هنگام انتخاب چادر باید مد نظر قرار دهند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱. توجه به جنس چادر

برای دوخت چادر از پارچه‌های مختلفی استفاده می‌شود؛ دقت کنید که هر چقدر پارچه‌ای که برای چادر انتخاب می‌نمایید، ریزش بیشتری داشته باشد، قد شما را کشیده‌تر جلوه می‌دهد. این امر نه تنها در مورد چادر، بلکه در مورد پوشش‌های دیگری از جمله مانتو، شومیز و لباس هم صدق می‌کند به طور کلی به عنوان فرد قد کوتاه، از لباس‌هایی با جنس ضخیم استفاده نکنید؛ چون موجب می‌شود تا چاق‌تر به نظر برسید و این امر روی کوتاه‌تر نشان دادن قد شما تاثیرگذار خواهد بود. می توانید برای اطلاعات بیشتر مقاله مربوط به بهترین پارچه چادر مشکی را مطالعه نمایید.

گران ترین پارچه چادر مشکی
مدل چادر مشکی مناسب افراد قد کوتاه 1

۲. توجه به طرح پارچه چادر

بهترین گزینه برای افراد قد کوتاه، استفاده از پارچه  بدون طرح و ساده است. چنانچه به چادرهای طرح‌دار علاقمند هستید، دقت کنید که از پارچه‌هایی با طرح‌های بزرگ و برجسته استفاده نکنید. پارچه‌هایی که روی آنها طرح‌های عمودی وجود دارد، موجب می‌شود تا بر اساس خطای دید، اندام شما کشیده‌تر نشان داده شود.

۳.توجه به آستین چادر مشکی

اگر قد کوتاهی دارید، بهتر است تا چادرهایی را انتخاب نمایید که آستین‌دار هستند. همچنین مدل‌های چادرهایی که مچ پهن بزرگی دارند نیز، در بلندتر دیده شدن استایل شما تاثیر خواهند داشت. البته بهتر است تا بر روی مچ این چادرها، گلدوزی یا منجوق کاری انجام نشده باشد، چون این گونه، قسمت تزیین شده از سایر قسمت آستین جدا دیده می‌شود و اندام شما را کوتاه‌تر نشان می‌دهد. برای اطلاعات بیشتر در ارتباط با خرید چادر می توانید راهنمای خرید چادر مشکی را مطالعه نمایید.

۴.توجه به سایز چادر

افراد قد کوتاه، در انتخاب سایز چادر مشکی مناسب، باید وسواس و دقت فراوانی به خرج دهند. اگر شما چادری را انتخاب کنید که حتی یک سایز برای شما گشادتر باشد، اینگونه شما را چاق‌تر نشان می‌دهد و موجب می‌شود تا قد شما کوتاه‌تر به نظر برسد. بنابراین در صورت خرید چادر، خصوصاً به صورت اینترنتی، حتماً با سایز خود آشنایی داشته باشید و چادری که قشنگ فیت تنتان است را انتخاب کنید.

بهترین مدل چادر مشکی مناسب افراد قد کوتاه

حال که با فاکتورهای مهم، در انتخاب و خرید چادر مشکی مناسب برای افراد قد کوتاه آشنا شدید، در ادامه تصمیم داریم چند مدل چادر مشکی مناسب برای افراد قد کوتاه را معرفی کنیم. شما می‌توانید با توجه به سلیقه خود از هر کدام از مدل‌های زیر که بیشتر مورد پسندتان است، برای روزمره و مجالس استفاده کنید.

۱. چادر دانشجویی

چه چیزی بهتر از اینکه چادر دانشجویی برای افراد قد کوتاه مناسب است. این چادر در عین حال، هم راحت بوده و هم حجاب کامل را برای شما به ارمغان خواهد آورد. این چادر به علت داشتن آستین، باعث می‌شود تا استایل شما کشیده‌تر جلوه دهد. این چادر در قسمت دست دارای یک شکافی است که شما می‌توانید دستان خود را از آنجا خارج کنید. البته با توجه به اینکه بخشی از مانتو شما از زیر چادر نمایان می‌شود، پس در انتخاب رنگ و مدل مانتو نیز باید دقت کنید.

۲. چادر ملی

چادر ملی به خاطر داشتن آستین، گزینه فوق العاده‌ای برای افراد قد کوتاه محسوب می‌شود. از آنجایی که این چادر مشابه مانتو است، موجب می‌شود تا قد شما را بلندتر از حد معمول نمایان کند. همچنین این چادر، برای حمل کیف، هل دادن کالسکه نوزاد یا گرفتن چتر راحتی بسیاری را برای شما به همراه خواهد داشت.

۳. چادر لبنانی

چادر لبنانی یکی از چادرهای عربی بسیار پرفروش بوده که خصوصاً در کشورهای فلسطین و لبنان نیز طرفداران خاص و ویژه‌ای دارد. از مهم‌ترین مزیت، این مدل چادرها مچ ۱۵ سانتی متری آن است که به  عنوان آستین محسوب می‌شود. این چادر در عین حال که آزادی عمل در کارهای روزمره را برایتان فراهم می‌کند، بسیار سبک و راحت است. اگر شما فرد قد کوتاه و چاقی هستید، می‌توانید از این چادر استفاده نمایید. البته چادر صدفی آستین‌دار که یکی از زیر مجموعه‌های چادر لبنانی محسوب می‌شود نیز، می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. این چادر دارای کاپ روی سر است که باعث می‌شود، موهای شما از زیر نقاب یا چادر خارج نشود.

۴.چادر ساده

استفاده از چادر ساده، برای فعالیت‌های روزمره کمی دشوار است ولی به عنوان یک چادر مناسب برای افراد قد کوتاه و چاق شناخته می‌شود. شما به عنوان یک فرد چادری و کوتاه قد، می‌توانید از این چادر، برای داشتن یک استایل شیک و رسمی در مجالس و میهمانی‌ها استفاده کنید. البته پیشنهاد ما به شما این است که در هنگام تهیه و دوخت چادر مشکی ساده، قد چادر را کمی بلندتر از قد خود بگیرید و آن را همراه با کفش پاشنه بلند بپوشید، این گونه تاثیر فوق العاده زیادی روی افزایش قد شما خواهد داشت

۵. چادر قجری

چادر قجری یا همان چادر کمری که از قدیمی‌ترین چادرها محسوب می‌شود، یکی از بهترین مدل‌هاب چادر مشکی مناسب افراد قد کوتاه است. چنانچه قد کوتاهی دارید و چاق هستید و تصمیم دارید قد شما بلندتر دیده شود، بهتر است قسمت نوار کمر این چادر را پهن‌تر در نظر بگیرید. اینگونه بالاتنه شما بلندتر دیده می‌شود و روی افزایش قد شما تاثیر مثبت خواهد گذاشت. همچنین در زیر چادر قجری سعی کنید مقنعه و روسری‌های بلند را بپوشید تا قد شما بلندتر از حد معمول نمایان شود.

چادر مناسب افراد قد کوتاه
مدل چادر مشکی مناسب افراد قد کوتاه 2

پوشش مناسب برای زیر چادر افراد قد کوتاه

پوشش مناسب زیر چادر نیز می‌تواند در افزایش قد شما تاثیرگذار باشد.

۱. تضاد رنگی را در نظر بگیرید.

رنگ روسری، شلوار و هر پوششی که زیر چادر به تن می‌کنید، می‌تواند روی خطای دید، جهت بلندتر یا کوتاه‌تر به نظر رسیدن قد شما تاثیرگذار باشد. افراد قد کوتاه چادری، بهتر است در رنگ پوشش‌های زیر چادر، از رنگ‌های تیره که با رنگ مشکی چادر هماهنگی دارد استفاده کنند.

۲. مدل مناسب شلوار و مانتو را انتخاب کنید.

از پوشیدن مانتوهایی با آستین‌های کلوش، چین‌دار و پفکی در زیر چادر اجتناب کنید، خصوصاً در مدل‌های چادر دانشجویی که بخشی از آستین مانتو شما مشخص است، بهتر است از ساق دست یا مانتوهایی با آستین‌های تنگ استفاده کنید. همچنین شلوارهای جذب تیره یا جوراب شلواری، گزینه مناسبی برای استفاده در زیر چادر است.

کلام آخر

یکی از دغدغه‌های خانم‌های چادری قد کوتاه، این است که با پوشیدن چادر قدشان کوتاه‌تر از حد معمول جلوه نکند. برای این منظور بهتر است از برخی مدل‌های چادر از جمله چادر دانشجویی، ملی، قجری، ساده و لبنانی استفاده کنید. همچنین باید به رنگ پوشش‌های زیر چادر خود نیز توجه کنید. بهره‌گیری از رنگ‌های تیره خصوصاً مشکی، می‌تواند در افزایش قد شما تاثیرگذار باشد. شما می‌توانید برای تهیه انواع چادرها از جمله چادرهای نام برده در این مقاله، به سایت خدمتگزاران مراجعه کنید تا چادر متناسب با سایز شما دوخته و ارسال شود.

دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

برای ارسال دیدگاه خود، در قسمت زیر دیدگاه و در خط بعدی نام و نام‌خانوادگی خود را بنویسی و بر روی فرستادن دیدگاه بزنید. *

دکمه بازگشت به بالا