راهنمای از بین بردن پرز چادر مشکی

چادر پوشش و انتخاب بسیاری از بانوان ایرانی است. یکی از مشکلاتی که بانوان چادری از آن بسیار شکایت می‌کنند، این است که چادر مشکی آنها دچار پرز می‌شود. پرز از درخشش و براقیت چادر می‌کاهد و جلوه نازیبایی ایجاد می‌کند. اگر شما هم با این مشکل مواجه شده‌اید و گاه از روش‌های غیر اصولی، برای از بین بردن این پرزها استفاده کرده‌اید که منجر به آسیب به بافت پارچه چادری شده است؛ از شما دعوت می‌کنیم تا انتها مقاله ی راهنمای از بین بردن پرز چادر مشکی از سایت خدمتگزاران همراه ما باشید.

استفاده از دستکش ظرفشویی جهت از بین بردن پرز چادر

یکی از رایج‌ترین روش‌ها، برای از بین بردن پرز چادر مشکی این است که با استفاده از دستکش ظرفشویی به آرامی بر روی سطح چادر بکشید. با این روش هرگونه پرز و مویی که به چادر چسبیده است، به راحتی از چادر جدا می‌شود. البته توجه کنید که برای این منظور، چادر را روی فرش پهن نکنید؛ بلکه آن را روی یک میز یا سطح صیقلی تمیز پهن کنید یا به حالت آویزان روی آن دستکش بکشید.

استفاده از دستکش ظرفشویی جهت از بین بردن پرز چادر

کاربرد اسفنج برای رفع پرز چادر

شما به وسیله یک اسفنج، می‌توانید خیلی راحت و بی دردسر، هرگونه پرز که بر روی چادر چسبیده است را از آن جدا کنید. برای این منظور کافیست، اسفنج را زیر آب بگیرید تا کاملاً خیس شود. سپس آن را بفشارید تا آب اضافه آن خارج گردد. در ادامه اسفنج را به آرامی بر روی سطح پارچه چادر بکشید و این کار را از بالا به پایین انجام دهید تا کلیه پرز‌ها از چادر جدا شوند.

معجزه سرکه سفید، جهت رفع پرز چادر

یک راه حل ساده و آسان، جهت از بین بردن پرز و الکتریسیته چادر مشکی، این است که در هنگام شست و شو، مقداری سرکه سفید به آب اضافه کنید. با این روش، دیگر چادر شما پرز نمی‌گیرد و زیبایی خود را حفظ می‌کند. برای این منظور چنانچه چادر خود را با روش دستی می‌شورید، می‌توانید یک استکان کوچک سرکه سفید به آب تشت اضافه کنید و بعد از خیس خوردن چادر را به آرامی با دست بشویید. چنانچه از ماشین لباسشویی، برای شستن چادر استفاده می‌کنید، برای عدم پرز گیری چادر، تنها کافیست یک چهارم پیمانه سرکه سفید را در ماشین لباسشویی بریزید و شستشو را انجام دهید. شما با استفاده از این روش، نه تنها پرزهای موجود در چادر مشکی را از بین می‌برید، بلکه از عدم پرز گرفتن مجدد چادر مشکی نیز جلوگیری می‌کنید.

جوراب نایلونی یک راه در دسترس جهت رفع پرز چادر

جوراب نایلونی یا جوراب شلواری در هر خانه‌ای پیدا می‌شود و شما می‌توانید از این وسیله جهت از بین بردن پرز چادر استفاده کنید. برای این منظور ابتدا جوراب شلواری یا جوراب را مثل دستکش بپوشید و دستان خود را به آرامی در هر بخشی از چادر که پرز وجود دارد،  بکشید.

بهره‌گیری از چسب پنج سانتی و چسب دو طرفه

یک روش راحت و بی‌دردسر دیگر استفاده از چسب نواری برای از بین بردن پرز چادر است. برای این روش شما باید چسب را به اندازه‌های مختلفی که مورد نیازتان است، برش دهید و آنها را بر روی قسمت‌هایی از چادر که پرز دارد، بچسبانید. سپس با دست خود کمی بر روی چسب فشار دهید تا چسب کاملاً به پرز‌های چادر بچسبد. چسب را با یک حرکت، از روی چادر جدا کنید. با این روش پرز‌ها از چادر کنده می‌شوند.

البته نکته‌ای که در این روش وجود دارد، این است که هر چقدر پهنای چسب شما بیشتر باشد، به طبع، قادر به برداشتن تعداد بیشتری از پرزها هستید. همچنین شما باید چسب را در جهت مسیر پرزها بچسبانید؛ در غیر این صورت، این روش به خوبی جواب نخواهد داد. حتی امکان استفاده از چسب دو طرفه نیز برایتان فراهم است. برای این منظور کافیست یک طرف چسب را به وردنه بچسبانید و سمت دیگر را با وردنه روی چادر بکشید.

راهنمای از بین بردن پرز چادر مشکی | اقدامات لازم جهت عدم پرز گیری چادر

اقدامات لازم جهت عدم پرز گیری چادر

اینکه چرا چادر پرز می‌دهد و چرا آشغال می‌گیرد؟ در درجه اول، به جنس و کیفیت پارچه به کار رفته در دوخت چادر بستگی دارد. بنابراین در اولین قدم، شما باید در انتخاب پارچه چادری کاملاً دقت کنید. این امر خصوصاً برای چادرهایی که جهت مصارف روزانه، مورد استفاده قرار می‌گیرند، بیشتر اهمیت دارد.

یکی از دلایل دیگری که باعث می‌شود چادر شما پرز دهد، این است که شما چادر را با سایر البسه، درون ماشین لباسشویی می‌ریزید و شست و شو را انجام می‌دهید. این روش باعث می‌شود که چادر مشکی پرز سایر لباس‌ها را به خود بگیرد و زیبایی خود را از دست بدهد. خصوصاً زمانی که جیب مانتو یا شلوارهای خود را خالی نمی‌کنید و ممکن است در آنها دستمال کاغذی وجود داشته باشد، خورده‌های دستمال کاغذی باعث ایجاد پرز بر روی چادر می‌شود. در چنین شرایطی، شما باید ابتدا چادر مشکی را مجدداً، بدون هیچ لباس دیگری درون ماشین لباسشویی انداخته و شستشو را انجام دهید. سپس اگر پرزی باقی ماند، به وسیله سایر روش‌هایی که در بالا گفتیم، نسبت به برداشتن پرزهای باقیمانده اقدام کنید.

گاه ممکن است بر اثر خشک کردن چادر در خشک کن ماشین لباسشویی، پرز روی چادر ایجاد شود. علت این امر، تمیز نبودن خشک کن ماشین لباسشویی است. برای این منظور توصیه می‌شود که از خشک کن استفاده نکنید. جهت خشک کردن چادر، می‌توانید آن را درون یک سبد قرار دهید تا آب اضافه آن خارج شود و سپس چادر را در هوای آزاد پهن کنید.

هرگز چادر خود را روی فرش، موکت و یا مبل‌هایی که دارای مخمل و پارچه‌های پرزدار هستند، قرار ندهید. حتی در هنگام از بین بردن پرز‌های چادر مشکی، می‌توانید از یک میز کمک بگیرید یا چادر مشکی را روی پلاستیک یا سفره یکبار مصرف پهن کرده و با روش‌های فوق، از بین بردن پرزهای چادر را انجام دهید.

نکاتی جهت از بین بردن پرز چادر

رعایت کردن نکات زیر می‌تواند به شما کمک کند تا پرز گیری چادر مشکی خود را، راحت‌تر و بدون آسیب رسیدن به پارچه چادر انجام دهید.

  • فرقی نمی‌کند که چه روشی را برای از بین بردن پرز چادر انتخاب کرده‌اید. شما باید این کار را با حوصله و سر فرصت انجام دهید و از فشار و عجله بیش از حد در هنگام از بین بردن پرز‌ها خودداری کنید.
  • هرگز از وسایل زبر مثل سنگ پا، برای از بین بردن پرز چادر مشکی استفاده نکنید. چون این وسایل، می‌تواند به بافت پارچه چادری علی الخصوص پارچه‌هایی مثل حریر و ساتن آسیب وارد کند.
  • توصیه می‌شود تا از نوک قیچی، برای از بین بردن و برداشتن پرز‌های چادر استفاده نکنید. چون ممکن است به طور ناگهانی، نوک قیچی با چادر برخورد کند و آن را برش دهد.

کلام آخر

شما می‌توانید برای از بین بردن پرز چادر از اسفنج، دستکش ظرفشویی، چسب ۵ سانتی، جوراب نایلونی و سرکه سفید استفاده کنید. البته بهتر است با روش‌های شستشوی چادر مشکی نیز، آشنا باشید و از شستن چادر مشکی به همراه سایر لباس‌ها که ممکن است در جیب آنها دستمال کاغذی نیز وجود داشته باشد، خودداری کنید تا چادر شما دچار پرز نشود.

البته خرید چادر مشکی با پارچه‌های با کیفیت که ضد پرز و الکتریسیته ساکن هستند، می‌تواند به شما کمک کند تا از دردسرهای روش‌های جدا کردن پرز از چادر مشکی در امان باشید. برای تهیه انواع چادرهای مشکی از پارچه‌های با کیفیت ایرانی و خارجی، می‌توانید به سایت خدمتگزاران مراجعه کرده و مدل و پارچه مورد نظر خود را انتخاب نموده و ثبت سفارش انجام دهید.

دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

برای ارسال دیدگاه خود، در قسمت زیر دیدگاه و در خط بعدی نام و نام‌خانوادگی خود را بنویسی و بر روی فرستادن دیدگاه بزنید. *

دکمه بازگشت به بالا