چگونگی انتفاع امام زمان (علیه السلام) – تاک شو نیمه شعبان

چگونگی انتفاع امام زمان (علیه السلام) در دوران غیبت

این مقاله متن تاک شو چگونگی انتفاع امام زمان علیه السلام در دوران غیبت است. و حدیث خورشید پشت ابر را بیان کرده که چگونه از وجود امام عصر علیه السلام می توان بهره برد.


بسم الله الرحمن الرحیم

صلی الله علیک یا اباصالح المهدی، ادرکنا

سلام!

اعیادتون مبارک! هم عید نوروز، هم عید نیمه شعبان

امشب میخوایم در مورد یک موضوعِ خیلی خیلی مهم با هم گفتگو کنیم.

اجازه بدید گفتگومون رو از اینجا شروع کنیم:

یک روز ابری رو فرض کنید که ابرها کل آسمون بالای سر ما رو فرا گرفتن و خورشید هم در پشت ابرها پنهان شده و دیده نمیشه.

اگه تو همین روز یه نفر سرو کلش پیدا بشه و از شما بپرسه: خورشیدی که پشت ابرها پنهان شده و ما نمیبینیمش چه فایده ای برای ما داره؟ چجوری میتونیم ازش استفاده کنیم؟ شما چه جوابی بهش میدین؟

 جواب حضار

درسته! ما بهش میگیم: ببین دوست خوبم، درسته که هوا ابریه و خورشید در پشت ابرها پنهان شده و ما اونو نمیبینیم، اما نورش کره ی زمین رو روشن کرده، گرماش به ما میرسه، ما میتونیم از انرژیش استفاده کنیم و …

چرا در مورد منافع خورشید پشت ابر صحبت کردیم؟

به این روایت دقت کنید:

شخصی به نام اسحاق بن یعقوب، به وسیله ی محمدبن عثمان عمروی – که دوم نایب خاص امام زمان علیه السلام بود- سوالاتی رو از حضرت ولی عصر علیه السلام پرسید. حضرت مهدی در جواب سوالاتش نامه ای مرقوم فرمودن که در قسمتی از اون نامه نوشتن:

چگونگی استفاده از من در دوران غیبتم مانند استفاده از خورشیدیه که در پشت ابرها پنهان شده و از چشم مردم غایب شده.

درسته که امام زمان علیه السلام غایب هستند و ما اون حضرت رو نمیبینیم، اما به واسطه ی وجود این امام بزرگوار برکات و نعمات بسیار زیادی به ما میرسه


شما بزرگواران میتونید بعضی از این برکات رو بهش اشاره کنید؟

مشارکت حضار

ممنون از مشارکت همه ی دوستان!

من فرمایشات شما دوستان محترم رو اینجوری دسته بندی میکنم و چند مورد رو بهش اضافه میکنم:

اولین فیضی که از جانب امام زمان به همه ی ما میرسه، فیض وجوده!

شما میدونستید که اگر امام زمان علیه السلام نبود خداوند هیچ چیزی رو خلق نمیکرد؟ اصلا همه ی عالم به واسطه ی وجود ائمه علیه السلام خلق شده. پس اگر ما نعمت وجود داریم به برکت امام زمان علیه السلام داریم.

دومین مورد، نعمت بقا در این عالمه. نه تنها وجود ما وابسته به وجود امام زمانه، بقای ما در این عالم هم به واسطه ی اون حضرته. روایات زیادی داریم که اگه امام بر روی این زمین نباشه یا نظر رحمتشو از عالم برداره زمین متلاشی میشه و عالم نابود میشه.

تو روزای ابری اگه دقت کرده باشین، گاهی برای چند ثانیه یا چند دقیقه ابرها کنار میرن و خورشید خودشو نشون میده. در دوران غیبت هم گاهی امام زمان علیه السلام برای بعضی از افراد از پشت ابر غیبت بیرون میان و خودشونو به بعضی ها نشون میدن. از اون ها دستگیری میکنن، مشکلاتشونو حل میکنن

این سومین فیضیه که از امام به مردم میرسه

چهارمین مورد اینه که امام زمان علیه السلام خیلی وقت ها بدون اینکه دیده بشن یا شناخته بشن از شیعیانشون دستگیری میکنن

  داستانی که الآن میخوام براتون تعریف کنم از بزرگواری شنیدم که خودش شاهد این ماجرا بوده و الآن هم هست.

این بزرگوار نقل میکردن که در دهه ی 50 یعنی حدود 50 سال پیش، من برای چندمین بار مشرف شدم به زیارت خانه خدا برای انجام اعمال حج. اون سال  جمعیت خیلی زیادی از مسلمون ها برای انجام مناسک حج به مکه اومده بودن و به خاطر ازدحام جمعیت، مقداری زمام امور از دست مسوولین سعودی خارج شده بود و نظم بهم خورده بود.

در مکه ما با یک پزشک ایرانی مقیم آمریکا آشنا شدیم که این آقای پزشک با یک خانم آمریکایی ازدواج کرده بود، او رو مسلمان کرده بود و مسائل اعتقادی و احکام اسلام رو بهش آموزش داده بود، از جمله این که: بهش گفته بود ما مسلمان ها اگر شرایطش رو داشته باشیم رفتن به حج برای ما واجب میشه.

دست خانومشو گرفته بود و با هم اومده بودن به حج.

به خاطر جمعیت بسیار زیاد مردم و شکوه و عظمت مناسک حج، این خانم بهت زده شده بود. خیلی براش عجیب بود که این همه جمعیت برای انجام یک عمل عبادی یک جا جمع شدن.

به هر حال، گذشت و ما رفتیم به منا . در این حین در بین انبوه جمعیت این خانم گم شد.

همه بسیج شدیم برای پیدا کردنش، دکتر که همسرش بود خیلی بی تابی میکرد. میگفت همسر من فقط انگلیسی بلده. نه فارسی بلده نه عربی بلده نه جایی رو میشناسه …

خلاصه هر چی گشتیم ایم خانم رو پیدا نکردیم و همه نا امید رفتیم و تو چادر نشستیم و با خودمون گفتیم حتما این خانم زیر دست و پا له شد!

دکتر خیلی ناراحت و نگران بود و گریه میکرد که من باید چکار کنم؟ ما هم بهش دلداری میدادیم که دکتر نگران نباش بالاخره پیدا میشه ولی خودمون هم ته دلمون نگران بودیم.

در همین حال یک دفعه دیدیم که پرده چادر کنار رفت و این خانم وارد چادر شد. ما همه متعجب شدیم ازش پرسیدیم چجوری ما رو پیدا کردی؟ شروع کرد به تعریف کردن ماجرا.

خانم آمریکایی گفت: وقتی من در سیل جمعیت گم شدم، نمیدونستم باید چکار کنم، عربی هم بلد نبودم که از کسی کمک بخوام. خیلی ناراحت و مضطرب بودم. یک دفعه یادم اومد که شوهرم بهم گفته بود ما شیعیان یک امام زمانی داریم که او زنده و حاضره ولی غایبه. ما شیعه ها هروقت جایی گیر میکنیم و مشکلی پیدا می کنیم، صداش میزنیم و ازش کمک میخوایم. تا یاد این موضوع افتادم با همون زبان خودم شروع کردم به صدا زدن این آقا. گفتم ای امام مهدی شوهرم به من گفته شما به اونایی که از شما کمک میخوان کمک میکنی. من الآن گرفتار شدم!

یک دفعه دیدم یک آقای بزرگواری ظاهر شد و به زبان خودم شروع کرد با من حرف زدن. به من فرمود: دنبال من بیا تا من ببرمت پیش همسرت. من دنبالش اومدم تا رسیدم به اینجا خواستم و یادم رفت که از چه کسی کمک خواسته بودم. خواستم ازش تشکر کنم. ازش پرسیدم آقا ببخشید شما کی هستید؟ فرمود من همون کسی هستم که تو صداش زدی.

گفتم امام زمان شما هستید؟ فرمود بله . گفتم خیلی ممنونم! خیلی لطف کردید! خیلی سپاسگزارم. خداحافظ !

این دوست بزرگوار میگه تا ماجرا رو فهمیدیم همه از چادر پریدیم بیرون اما کسی رو ندیدیم …

اون خانم به ما میگفت نگران نباشید من ازش تشکر کردم… او خیال میکرد که ماهم داریم میریم ازش تشکر کنیم …

بله دوستان امام زمان غایب هستن اما همیشه و در همه حال دستگیر شیعیانشون هستن.


دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا