تاک شو مصائب امام زمان علیه السلام – تاک شو نیمه شعبان

تاک شو مصائب امام زمان علیه السلام در دوران غیبت 

در مقاله تاک شو مصائب امام زمان علیه السلام در مورد مصائب امام زمان علیه السلام در دوران غیبت مطالبی را بیان کرده است که حضرت در همه ی احوال به یاد شیعیان و محبینشان هستند.


بسم الله الرحمن الرحیم

صلی الله علیک یا اباصالح المهدی، ادرکنا

سلام!

فرارسیدن عید بزرگ نیمه شعبان رو به همه ی شما دوست داران امام زمان علیه السلام تبریک عرض میکنم،

همچنین فرارسیدن عید نوروز رو.

تقارن این دو عید رو به فال نیک میگیریم و در این ایام جشن و شادی از خدای متعال میخوایم که دل امام زمان علیه السلام رو بهمژده ی ظهورشون شاد بفرماید.

همونطور که میدونید، ما در دوران غیبت امام زمان علیه السلام به سر میبریم. دورانی که از جهات ختلفی قابل توجه و بحث و بررسیه.

امشب میخوایم در مورد یکی از موضوعات پیرامون روزگار غیبت امام زمان علیه السلام باهم گفتگوی کوتاهی داشته باشیم و اون، موضوع سختی ها و مصائب امام زمان علیه السلام در دوران غیبته در ابتدا ممکنه این سوال براتون پیش بیاد که مگه امام زمان در دوران غیبت متحمل سختی و یا مشکلی هستن ؟

اجازه بدید گفتگو رو دوطرفه بکنیم و از نظرات شما دوستان استفاده بکنیم

به نظر شما آیا دوران غیبت برای امام زمان دوران سختیه ؟ و حضرت مهدی در زمان غیبت مصابئی رو تحمل می کنن؟

(جواب حضار)

[tik]اجازه بدید فرمایشات شما حضار محترم رو اینجوری جمع بندی و دسته بندی کنم:

[tik]بله در دوران غیبت مشکلات بسیاری متوجه وجود مقدس امام زمان علیه السلام هست.

 اول :

یک فرد بسیار مشهور و توانمند و قدرتمند رو در نظر بگیرید که در شهر خودش خیلی مورد عزت و احترام بوده، خیلی مورد توجه بوده و همه براش ارزش خاصی قائل بودن.

این فرد بنا به دلایلی مجبور به سفر میشه و میاد در بین مردم یک شهر دیگه ای زندگی میکنه. مردم اون شهر نمیشناسنش اون فرد مشهور هم اجازه نداره خودشو به دیگران معرفی کنه. مردم شهر بهش بی توجهی میکنن، تحویلش نمیگیرن و حتی گاهی بهش بی احترامی هم میکنن، در حالیکه اگه مردم او رو میشناختن خیلی تحولیش میگرفتن و بهش احترام میذاشتن.

مساله ی ناراحت کننده تر این که مردم شهرِ خودش هم کم کم فراموشش می کنن. انگار نه انگار که همچین شخصی اصلا وجود داشته. عده ای وجودشو منکر میشن، عده ای میگن مرده و …

به نظرتون چه فشار روحی به همچین فردی وارد میشه؟

هم از شهر خودش دور شده، هم مردم او رو نمیشناسن و هم مردمی که او رو میشناختن کم کم فراموشش میکنن .

حضرت مهدی ع هم در دوران غیبت دقیقا همین شرایطو دارن. هم در بین مردم ناشناس هستن و اگر هم مردم ایشان رو ببینن، نمیشناسن، هم مورد بی مهری قرار میگیرن، هم مردم اون حضرت رو فراموش کردن. یه عده میگن اصلا امام زمانی وجود نداره، یه عده میگن هنوز بدنیا نیونده، یه عده معتقدن به دنیا اومده و از دنیا رفته، یه عده هم میگن بعدا بدنیا میاد. اون افرادی هم که بهش اعتقاد دارن کم کم اعتقادشونو از دست میدن.

در حالیکه امام عصر علیه السلام به دنیا اومدن، حضور دارن و در بین ما انسان ها غریبانه دارن زندگی میکنن.

این اولین وجهِ مصائبِ امام زمان علیه السلام در دوران غیبت بود

دوم:

اگر پدر قدرتمند و توانمندی که زورش هم زیاده، دستاشو بسته باشن و جلو چشمش شروع کنن به کتک زدن و اذیت و آزار خونوادش و بچه هاش، چه حالی برای این پدر بوجود میاد؟ قدرت داره بچه ها و خونوادشو نجات بده ولی دستاش بسته اس. اگه خدای نکرده یکی از بچه هاشو جلو چشمش بکشن، چه سختی و چه اندوهی بر قلب این پدر وارد میشه؟

امام زمان علیه السلام پدر معنوی همه ی ما شیعه ها هستن و به مراتب از پدر و مادر ظاهری و صُلبی به ما مهربان ترن. در واقع همه ی ما خانواده ی امام زمان هستیم. اگه مشکلی برای ما پیش بیاد حضرت غصه میخورن.

رُمَیلَه از شیعیان حضرت علی علیه السلام بود. نقل میکنه که مدتی بیمار شدم و چند روزی نتونستم به دیدار مولایم امیرالمومنین برم. یک روز جمعه که احساس کردم حالم بهتر شده با خودم گفتم بهترین کار اینه که برم پشت سر حضرت علی علیه السلام نمار بخونم. اومدم به مسجد، نماز که تموم شد حضرت برای خوندن خطبه به منبر رفتن. موقع سخنرانی حالم دوباره بد شد. وقتی سخنرانی حضرت تموم شد به محل دارالحکومه تشریف بردن. من هم همراه حضرت رفتم.

ایشان به من فرمودن: رمیله، دیدم به خودت می پیچیدی! عرض کردم: بله. جریان بیماری خودم رو برای ایشان تعریف کردم و انگیزه ی حضور خودم رو در نماز گفتم. حضرت علی به من فرمودند: رمیله! هیچ مؤمنی بیمار نمیشه مگه اینکه ما هم به خاطر بیماری او بیمار می شیم، و غمگین نمیشه مگه اینکه ما هم در غم او غمگین می شیم.

عرض کردم: ای امیر مؤمنان، فدای شما بشم؛ این فرمایش شما حتماً مربوط به افرادیه که در اطراف شما هستن و شما اون ها رو میبینین. پس در مورد اونهایی که در دیگر جاهای زمین هستن چطور؟

امام در جواب فرمودن: ای رمیله، هیچ مؤمنی در شرق و غرب زمین از ما پنهان نیست.


امام زمان علیه السلام هم فرزند همون امیرالمومنین هستن. به خاطر بیمار شدن شیعیانشون بیمار میشن و به خاطر غم و اندوه ما اندوهگین میشن. هرچی این گرفتاری ها بیشتر باشه اندوه امام زمان هم بیشتره.

امام عصر علیه السلام همه ی گرفتاری ها و مشکلات شیعیانشونو در سرتاسر عالم می بینن، قدرت دارن که بیان و همه ی شیعیان رو و بلکه همه ی مردم دنیا رو از این گرفتاری ها و نابسامانی ها نجات بدن اما دستاشون بسته است و خدا هنوز بهشون این اجازه رو نداده

این یکی از مشکلاتیه که نزدیک به 1200 سال حضرت دارن تحمل می کنن.

سوم:

اگه خدای نکرده ما یک فرد بسیار عزیزی رو از دست بدیم، تا زمانی که زنده ایم داغ از دست دادن این عزیز به دلمون میمونه و هر وقت که به یادش میفتیم دلمون میسوزه، اشکمون جاری میشه.

حتما شما هم دیدید مادرهایی رو که فرزندشونو از دست دادن یا فرزندانی که پدر یا مادرشون رو در سنین جوانی از دست دادن، اینها تا زمانی که زنده ان، هروقت به یاد داغ از دست دادن عزیزانشون میفتن غم، همه ی وجودشون رو فرا میگیره.

آیا اینطور نیست؟

12 قرنه که مصیبت های اجداد امام زمان علیه السلام بر قلب مقدسشون سنگینی میکنه.حضرت مهدی همه ی مصیبت هایی که بر اجداد و خانواده ی ایشان وارد شده میبینند و تحمل می کنند.

مصیبت هایی که بر حضرت زهرا وارد شده، بر امام حسین وارد شده، بر امام کاظم وارد شده و …

وقتی ما مصیبت هایی که بر ائمه وارد شده میشنویم، دلمون میشکنه، اشکمون جاری میشه گاهی در مصائب کربلا از شدت غم و اندوه، ازخود بی خود میشیم. ما میشنویم و اینگونه منقلب میشیم. امام زمان علیه السلام همه ی این مصائب رو به چشم خودشون می بینن. نمیتونیم تصور کنیم چه غم سنگینی برقلب اون حضرت وارد میشه.

آیا این موضوع از مصائب امام زمان در دوران غیبت نیست؟

بیاید امشب همه با هم از ته دل دعا کنیم که خداوند به برکت این روزهای عزیز ظهور امام عصر علیه السلام رو برسونه تا غم ها و غصه های اون حضرت تموم بشه.


دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا