محبت به امام زمان علیه السلام (یاقوت 136)

تذكر دهنده ی خدمتگزاران به امام عصر (علیه السلام)

راه‌های محبت به امام زمان ارواحنا فداه

محبت به امام زمان علیه السلام و اولیای الهی، نیازمند وجود شرایط و فراهم ساختن زمینه های مناسب است. باید ویژگی ها و شایستگی های لازم را در خود ایجاد نمود تا مورد عنایت ایشان قرار گرفت. در سخنرانی زیر به شرح این موضوع پرداخته اند.

فایل صوتی سخنرانی محبت به امام زمان علیه السلام

متن فایل صوتی سخنرانی محبت به امام زمان علیه السلام

به فرموده امام رضا (علیه السلام):

الاِمام الاَنیس الرّفیقُ و ابالشَّفیقُ

امام پدر غمخوار و دلسوز ماست. یعنی وقتی انسان به حرم معصومین میره میتونه بگه سلام پدر و آنها را به عنوان پدر دلسوز و غمخوار صداکنه. راه هایی که ما می توانیم محبتمونو تو دل امام زمان بیشتر کنیم و یاد حضرت کنیم می‌خواهیم بشماریم:

۱. تمام خیرات و برکاتمونو هدیه بدیم به ساعت مقدس ایشون. صدقه میخوایم بدیم، خیرات میخوایم بدیم، برای پدر و مادرمون می خوایم کار خیر بکنیم، اینا همه رو در مسیر حضرت حجت قرار بدیم.

شب جمعه است می خوایم نثار روح پدر و مادرمون یه پولی هدیه ای یه خیراتی بدیم، اینو به نیت امام زمان کنیم بعد بگیم آقا جان شما یک نگاه به پدر مادر از دنیا رفته ما بکنید. بچه ات مریض تو بیمارستان افتاده میخوای برای بچه ات خون بریزی  قربونی کنی اینو به نیت حضرت حجت انجام بده بعد بگو آقا جان من بچم مریضه تو بستر بیماری افتاده..

به فرموده امام صادق (علیه السلام): هر کس یک درهم خرج امام زمان کند آن از دو ملیون درهم در کار خیر فضیلتش بیشتر است یعنی 1000 تومان به نیت امام زمان فضیلتش بیشتر از دو ملیون تومان در راه خیر برای پدر و مادر است، که ارزش 1000 تومان بالاتر از 2 ملیون تومان در کار خیر فضیلتش بیشتر است

امام علی (علیه السلام) در روز غدیر فرمودند هر که در روز غدیر یک درهم برای من خرج کنه من 200 برابر بر می گردانم اما امام صادق (علیه السلام) اینجا فرمودند هر که … هر کس میخواهد هر نوع حرکتی در واجب و مستحب انجام دهد به نیت امام زمان انجام دهد و از ایشان بخواهد تا امام زمان نگاه کند.

چرا اینقدر قیمت دارد؟ تا متوجه حضرت باشید، یاد حضرت باشید و به بهانه های مختلف به محضر ایشان برسید. قصه امام زمان قصه جدی ماست جد علی بن مهزیار می گویند حضرت سه بار گوسفند خدمت امام زمان عقیقه کردند گفتم مگه رسم نیست یک بار عقیقه کنند فرمودند نه برای پسر من که غیبتش طولانی است اگر هزار گوسفند هم عقیقه کنند کم است

همه کارها به نیت امام زمان باشه زیارت کار خیر بازکردن گره از کار مردم و… امام صادق علیه السلام فرمودند یک درهم برای امام زمان ارزشش از کوه احد بیشتر است همه مستحبات به نیت آقا باشه زیارت، نمازه باز کردن گره از کار مردم.

2. رسیدگی به فقرا و بیچاره های شیعه: باز کردن یک گره از کار یک شیعه از هزار رکعت نماز مستحبی فضیلتش بیشتر است.



دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

برای ارسال دیدگاه خود، در قسمت زیر دیدگاه و در خط بعدی نام و نام‌خانوادگی خود را بنویسی و بر روی فرستادن دیدگاه بزنید. *

دکمه بازگشت به بالا