نمایشگاه بهار دلها – نمایشگاه غرفه ای نیمه شعبان

طرح شهربازی کودک جشن نیمه شعبان

نمایشگاه بهار دلها امام زمان علیه السلام 

نمایشگاه بهار دلها شامل هشت غرفه طرح شهربازی کودک برای رده سنی کودک و نوجوان، مناسب جشن های نیمه شعبان است که شما خدمتگزاران امام عصر علیه السلام می توانید از آنها برای سرگرم کردن کودکان استفاده نمایید.

متن اجرای نمایشگاه بهار دلها

سالن انتظار در این مکان به افرادیک فانوس یا شمع باتری دار داده می شود. به همراه نقشه راهنما وقاب چوبی که گلدانی روی آن چسبیده و بچه ها باید بذر محبت امام را درگلدان بکارند (در گلدان داخل قاب می تواند پیاز و پرچم گل  کاشت در این مرحله)

 غرفه شماره ۱ نمایشگاه بهار دلها

درب ورودی و دیوار غرفه باعکس های  فریبنده پوشیده شده و قلبی که می گیرند نوشته شده بهار دلها بیا (می شود ازاکاسیو یا بنر یا مقوا و کاغذ استفاده کرد) در لحظه ورود تاکید میکنم در لحظه ورود کوله پشتی هایی که درون آن توپ (همان تیر اسلحه وجود دارد و کارت طلایی و قطعه اصلی پازل) به افراد داده می شود وارد سالن کاملا تاریک میشوند وسط سالن یک سنگر تعبیه شده اطراف سالن با پارچه پوشیده شده و نزدیک به سقف روی دیوارها عکس هایی وجود دارد.

عکس افرادی باموهای تیغ تیغی، فردی که هدفون به گوش عروسک های باربی و نماز خواند هدیه دادن که بانور پردازی روشن می شوند و افراد با تفنگ هایی که از روی نقشه در تاریکی سالن پیدا کرده اند و با تیر (توپ) داخل کوله آنها را هدف می گیرند و نور تغییر می کند.

افراد باید در هر مرحله حواسشان به قاب باشد که آسیب نبیند و ازمدرس یا فرد همراهشان گلبرگ های گل را بگیرند و در آن بکارند گلبرگ ها می تواند از جنس چوب یا کریستال یا حتی فوم باشد برای تسریع کارمی توان قبلا ساقه اش اوصل کرد (می شود در اینجا مسیری را طراحی کنیم با لیزر که افراد بدون برخورد و به سلامت از آن عبور کنند و به عنوان امتیاز یک قطعه پازل انتخاب کنند.)

غرفه شماره 2 نمایشگاه بهار دلها

برای ورود به این غرفه طبق نقشه که در سالن انتظار افراد مطالعه کرده اند باید کارت طلایی را پیدا کنند از داخل کوله پشتی در را به وسیله دو، مدل پازل با قطعات کم (۵ یا۶ قطعه) طراحی شده یکی قلبی که قسمت هایی ازآن سیاه شده و دیگری قلبی سالم روی. قطعه وسط نوشته شده بهار دلها بیا اولین قطعه همراه عزیزان در کوله پشتی قرار دارد.

قطعه بعد را در صورت ساختن جمله اناغیرمهملین لمراعاتکم توسط مکعب هایی که روی آن نوشته شده با زیرنویس فارسی و خیلی هم سخت و پیچیده نباشد به عنوان امتیاز داده می شود (و گلبرگی که به گلدان داخل قاب اضافه شود) که باید در گلدان کاشته شود و یا حوض آب (بادی) باقلابی که اهن ربا دارد کلمات حدیث را بگیرند و حدیث را کامل کنند.

غرقه شماره 3 نمایشگاه بهار دلها

قطعات پازل زیر پوشال ها پنهان شده (قلب سالم) باید پیدا کنند می توان بسته به امکانات برای پنهان کردن از بالن های کوچکی (سبد حصیری که و چند بادکنک کوچک پر شده باهلیوم) معلق درفضا استفاده کرد روی سبدها یا بادکنک ها کلماتی مانند معلم ستاره ماه راهنما نوشته شده است.

غرفه شماره ۴ نمایشگاه بهار دلها

صندوقچه هایی که در آن کتابچه کوچک داستان دو خطی از رفتار بچه هاست زیر کتابچه قطعه ای از پازل وجود دارد از هر دو مدل

۱: زهرا وارد خانه میشود بدون سلام کردن به اتاقش میرود
۲:زهرا وارد خانه شد بعد از سلام به مادر لباس هایش را آویز کرد
قطعه درست زیر رفتار صحیح پنهان شده

غرفه شماره ۵ نمایشگاه بهار دلها – غرفه ابرها

ابرهای باد کنکی یا کاغذی یا پنبه ای که از سقف آویزان است. باید بپرند و ابرهای غیبت که روی آن کارهای بد نوشته شده را بکنند یا باد کنک ها را بتر کانند تا به خورشید برسند قطعه ای از پازل را پیدا کنند. در همه غرفه ها گلبرگ ها وجود داشت و کافی بود افراد حواسشان به گلدان گل باشد. برای کسب امتیاز بیشتر میشود این قاب را طوری طراحی کرد که بعد از جشن هر هفته مربی قطعه ای چوبی (لیزرشده) سرکلاس ببرد (همراه با تذکرات اخلاقی) در پایان پازل های کامل شده و گلدان گلی که گلبرگ های بیشتری داشته باشد امتیاز بیشتری کسب می کند.

غرفه شماره ۶ نمایشگاه بهار دلها

غرفه کافی شاپ با امتیازهایی که دریافت کرده اند خوراکی تهیه می کنند  (تعداد گلبرگهای داخل گلدان)

غرفه شماره ۷ نمایشگاه بهار دلها – غرفه ماء معین

دراین غرفه چون افراد تشنه هستند شربت یا حتی خوراکی شور تعارف می شود با این توضیح که (ببینید فقط اب هست که رفع عطش می کنه با وجود اینکه این خوراکی ها خوش مزه است ائمه علیهم السلام مثل آب گوارا هستند که نیاز ما رو کاملا تامین می کنند و دیگر توضیحات در مورد ماء معین برای شاد شدن مراسم افراد اگر جلسه می روند قبلا سرودی را با مدرس هماهنگ کرده اند.

در غیر این صورت اگر مهمان هستند از طریق سی دی یافایل صوتی دریافت می کنند و در پایان مراسم به همراه فرشته ها برای فرج دعا می کنند و از سالن خارج می شوند برای جذابتر شدن برنامه روی سرشان گلاب اسپری می شود و گلبرگ گل می پاشند یا از بمب شادی استفاده شود

و با اهدای هدیه انشاالله با خاطره ای خوش بر می گردند می شود در یکی از غرفه ها پک هایی حاوی بروشور و بادکنک و شرشره و خوراکی مثلا اسمارتیز یاشکلات، پاستیل اماده کنند برای تبلیغ دوست و آشنا آماده کنند.

در غرفه ابرها راهنما به کمک بچه ها  میاد و پازل کامل میشه و به بچه ها توضیح داده میشه که همانطور که طراح این مجموعه با وجود اینکه نقشه داشتیم فردی رو برای راهنمایی ما گذاشته بودن و توی مراحل مختلف کمکمون می کردن خداوند هم که خالق و افریننده ماست

در این دنیا برای ما راهنماهایی قرار داده که توسط پیامبر در روز غدیر معروفی شدند ما باید از این راهنماها برای رسیدن به مقصد و هدف استفاده کنیم و از آنها کمک بگیریم و وظیفه داریم که ایشان را که ائمه علیهم السلام هستند به دیگران بشناسانیم همان طورکه پیامبر، حضرت علی علیه السلام و بقیه امامان رو معرفی کردند.

و فرمودند اینها راه سعادت هدایت را نشان می دهند و از راه آنها بیرون نروید الان هم در این زمان اخرین امامان حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف هستند که هم مارو می بینند و هم تو کارها به ما کمک می کنند درسته که ایشون به ظاهر از پیش چشم ما غایبند و نمی بینیمشون ولی همیشه به فکرما هستند و برای ما دعا می کنند پس چه خوبه ماهمیشه و همه جا ایشان را حاظر بدونیم و برای فرجشان دعا کنیم. (( اللهم عجل لولیک الفرج))

غرفه اخر نمایشگاه بهار دلها

بنری که روش نوشته شده انا غیرمهملین لمراعاتکم دو نفر در لباس فرشته باید پرده روی این بنر رو بالا بکشن روی پرده پروانه های نسبتا بزرگی هست که روی بال هایشان دعای فرج نوشته شده به بچه ها گفته می شود چشمهایشان را ببندند و با امامشون صحبت کنند (همزمان با پخش افکتی مناسب و فضایی زیباگین) بچه هاجون الان می خوایم همین لحظه چشمامون رو ببندیمو هرکی هرچی دوست داره تودلش با امام زمان علیه السلام صحبت کنه بچه ها بیاین حالاکه دلتون شکست همان طورکه خودشون فرمودند:

در تشرفات برای فرجشون دعا کنیم این طورنیست که الان که توجشن نیمه ایم همیشه و همه جا می تونیم دعا کنیم بعد هر نماز که یک دعای مستجاب داریم یا تو قنوت نمازچه جوری وقتی یه نفر رو دوست داریم بهش محبت می کنیم چون می دونیم امام ما رو دوست دارن و به یادما هستنن ما هم ایشون رو دوست داریم و برای فرجشون دعا می کنیم که از ما راضی و خوشحال باشن و سعی می کنیم گناه نکنیم.

شما که معصومین و گناهی ندارین دعاتون بیشتر مستجاب میشه سعی کنید همیشه به یاد این پدر مهربان باشیم و براسلامتی و فرجشون دعا کنیم دفترچه هایی که به شکل قلب هستن رابه بچه ها می دهیم بچه ها هر روز قلب هامون رو باز می کنیم و توش می نویسیم و با امام مهربانمون درد دل می کنیم و مطمئنیم ایشون طبق فرموده خودشون به یادم اهستند و برامون دعا می کنند و بعد فضای جشن…

طرح پیشنهادی

  1. غرفه اول عبور از راهرویی تنگ باشد که طناب یا دستگیره هایی در آن وجود دارد برای کمک و موانعی که بچه ها زمین بخورند و امتیاز کسر شود
  2. در غرفه ابرها بچه ها باید ۸ فایده خورشید پشت ابر را بگویند تا اجازه ی کندن ابریا ترکاندن بادکنک را پیدا کنند
  3. بسته به امکانات به جای قاب می توانند بچه ها در غرفه انتظار گلدان کنفی درست کنند و در اخر گلدان گل را روی دفترچه بچسبانند

برای مشاهده مقالات مربوط به کودک نیمه شعبان به لینک های زیر مراجعه نمایید.

  1. برای مشاهده مقاله اتاق کودک نیمه شعبان کلیک نمایید.
  2. برای مشاهده مقاله کارت دعوت کودک نیمه شعبان کلیک نمایید.
  3. برای مشاهده مقاله رنگ آمیزی کودک نیمه شعبان کلیک نمایید.
  4. برای مشاهده مقاله طرح شهربازی نیمه شعبان کلیک نمایید.
  5. برای مشاهده مقاله غرفه نقاشی کودک نیمه شعبان کلیک نمایید.
  6. برای مشاهده مقاله اشعار کودکانه و نقاشی کودک نیمه شعبان کلیک نمایید.
  7. برای مشاهده مقاله مسابقه نقاشی کودک نیمه شعبان کلیک نمایید.
دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

برای ارسال دیدگاه خود، در قسمت زیر دیدگاه و در خط بعدی نام و نام‌خانوادگی خود را بنویسی و بر روی فرستادن دیدگاه بزنید. *

دکمه بازگشت به بالا