صله امام زمان به وسیله مال (یاقوت 35)

تذكر دهنده ی خدمتگزاران به امام عصر (علیه السلام)

صله امام زمان به وسیله مال (هدیه به امام زمان علیه السلام)

از وظایف دیگر شیعیان، صله امام زمان به وسیله مال است که در سخنان ائمه علیهم السلام به عنوان فریضه عنوان شده و در این عمل شریف فقیر و غنی یکسانند الا این که ثروتمند به مقدار توانایی اش و فقیر به مقدار فقر خود مکلّف می باشد.

در کافی از امام صادق علیه السلام روایت شده که فرمودند: (هیچ چیز نزد خداوند محبوب تر از اختصاص دادن درهم به امام علیه السلام نیست، و به درستی که خداوند درهم را برای او در بهشت همچون کوه احد قرار دهد.خداوند در کتابش فرموده است: مَنْ ذَا الَّذی یقْرِضُ اللهَ قَرْضاً حَسَناً فَیضاعِفَهُ لَهُ أضْعافاً کَثِیرَهً ” ؛ چه کسی به خداوند وامی نیکو می دهد تا خداوند وام را چندین برابر، بسیار سازد.

امام فرمود: به خدا سوگند ! که این در خصوص صله امام است و به درستی که خداوند آنچه را که مردم در اختیار دارند از جهت نیاز به آن قرض نخواسته است و هر حقّی که خداوند دارد برای ولی اوست.)

البته صله امام علیه السلام در زمان غیبت ایشان، همچون سایر عبادات، از صله امام در زمان ظهورشان بهتر است. و صله امام در زمان غیبت با مصرف کردن مال در مخارجی که می داند آن حضرت به آن ها رضایت دارد، با قصد صله او انجام  می گیرد.مانند: چاپ کتاب های مربوط به آن حضرت. برپا کردن مجالس یادآوری آن جناب و دعوت به ایشان. صله شیعیانش به خصوص سادات علوی و مانند این ها.

برگرفته از کتاب مکیال المکارم


نکته 
مقالات یاقوت پیرامون روایت های کوتاه در رابطه با یاران و دلدادگان اهل بیت علیهم السلام است که نتیجه ی هر بخش به امام عصر علیه السلام مربوط می شود.برای مشاهده فهرست یاقوت ها کلیک نمایید
منتظر شماره های بعدی باشید…

دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

برای ارسال دیدگاه خود، در قسمت زیر دیدگاه و در خط بعدی نام و نام‌خانوادگی خود را بنویسی و بر روی فرستادن دیدگاه بزنید. *

دکمه بازگشت به بالا