مجموعه کتاب درسنامه مهدویت – معرفی کتاب نیمه شعبان

مجموعه کتاب درسنامه مهدویت (از ولادت تا ظهور امام زمان علیه السلام)

مجموعه کتاب درسنامه مهدویت در رابطه با امام زمان با عناوین :

  1. از ولادت تا امامت
  2. دوران غیبت
  3. ظهور تا حکومت
  4. حکومت جهانی

مشخصات کتاب

نام کتاب: کتاب درسنامه مهدویت جلد 1
پدیدآوردنده: خدا مراد سلیمیان
ناشر چاپی: بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه
ناشر دیجیتال: مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهان

بخشی از کتاب درسنامه مهدویت جلد 1- حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه از ولادت تا امامت

یکی از نیازهای اساسی در ترویج درست و اصولی مباحث مهدویت متن های آموزشی دقیق و جامع است که متأسفانه به پدید آوردن آن چندان اهتمامی صورت نگرفته است. این کتاب به عنوان نخستین درسنامه در مباحث مهدویت آغازی است بر راه طولانی که به دست خدامراد سلیمیان مؤلف این اثر صورت گرفت.

نگارنده که مدعی است مجموع مباحث مهدویت را در 4 جلد پیش بینی کرده در این جلد مباحث مربوط به حضرت مهدی علیه السلام را از آغاز تا هنگام به امامت رسیدن در 14 درس تنظیم کرده که با درس 15 که معرفی کتاب است یک مجموعه 15 درسی شکل گرفته است.


بخشی از کتاب درسنامه مهدویت جلد 2- حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه و دوران غیبت

شیعه بـا بهره منـدی از برهان های عقلی و آموزه های آفتاب گون پیشوایان معصوم علیهم السـلام، بر این باور است که در هر زمان، برای انسانها، ناگزیر باید حجتی از طرف خداوند نصب شود. بر اساس روایات قابل اعتماد، این حّجت ها، پس از پیامبر اسـلام صلی االله علیه و آله و سلم، در دوازده پیشوا منحصرند، که با گزینش خداونـد و گزارش آن آخرین سـفیر الهی، امـامت مردم را بر عهـده گرفتنـد.

هم آنانکه یازدهمین ایشان امام حسـن عسـکری علیه السـلام و آخرین آنها، حضرت مهدی عجل االله تعالی فرجه الشریف است و دیگری شایستگی چنین جایگاهی را ندارد؛ بدون تردید.


بخشی از کتاب درسنامه مهدویت جلد 3 – حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه از ظهور تا حکومت

ظهور مهدی موعود عجل االله تعالی فرجه الشـریف، برانگیخته شدن آخرین نور هدایت و ذخیره الهی برای هدفی بسـیار بزرگ و به پایا نرساندن راه نیمه تمام پیامبران و اولیای خداوند است. بیشتر روایاتی که از آن عصـِر روشـنایی، سخن به میان آورده، از زنـدگی و جهـان پیش از آن، به عنوان تاریـ کترین دوران زنـدگی بشـر و سـتم بـارترین مرحله حیات وی یاد کرده است.

دورانی که میرود تـا یـأس و ناامیـدی حـاکم بر بخش های قابل توجه آن، آخرین رشـته های پیونـد انسانها را از پروردگار یگانه بگسلد و آنها را درگرداب های هلاکت نابود سازد. روایات مربوط به ظهور و قیام جهانی، از برپایی «عـدل و قسط» در آن دوران خبر داده، وضع جهان در آسـتانه ظهور را آکنده ازسـتم و بی عدالتی دانسته اند…


بخشی از کتاب درسنامه مهدویت جلد 4 – حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه و حکومت جهانی

حکومت جهانی واحد از دیرباز یکی از آرمان های انسانها بوده است. اسلام نیز با ارائه فراگیرترین الگو از این حکومت، در آموزه های خود و به ویژه در سخن ان معصومان علیهم السلام، این نیاز را به شایسته ترین شکل، پاسخ داده است.

بـا اینکه آرمـان هـایی چون عـدل جهانی و حکومت جهانی، دیرینه ای به درازای تاریـخ دارد؛ اما در سـده گذشـته به سـبب برخی پدیـده هـای ویژه سیاسـی، فرهنگی و اجتماعی به ویژه گسترش فناوری های رسانه ای و ارتباطات آرمان جهان شـدن، فراگیر و تقویت شـده و هرچه بیشـتر عملی به نظر میرسـد.

درجنبش هـای اسـلامی امروزین نیز، بـار دیگر آرمـان دیرین جهانی شـدن و چیره شـدن اسـلام با توان تمام مطرح شـده و مفاهیمی چون دین جهانی، عدل جهانی، حکومت جهانی یا بین الملل اسلامی و مانند آن گسترش یافته است…


برای مشاهده کتاب های بیشتر در مورد امام عصر علیه السلام از سایت فروشگاه خدمتگزاران کلیک نمایید.

دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا