عزاداری شیعیان – پرسش و پاسخ محرم

عزاداری شیعیان(عزاداری امروز شیعیان نشانه ی فرو رفتن در جهل و نادانی و خفتگی و ناهوشیاری نیست!)

پرسش و پاسخ محرم به این شبهه پاسخ می دهد که جهل و نادانی درباره عزاداری شیعیان ناشی از ناهوشیاری آنان نیست. برای شنیدن این پاسخ به فایل صوتی و متن زیر مراجعه کنید.

فایل صوتی عزاداری شیعیان

 

متن سخنرانی پرسش و پاسخ عزاداری شیعیان

بسم الله الرحمن الرحیم

 سلام و درود بر شما گاهی نقل می کنند که این عزاداری ها و این سوگواری ها از سرجهل و جهالت است سیدالشهدا علیه السلام آنچنان انسان عالی و والایی بوده است که برای شهادت او نباید گریست باید خوشنود بود.

مگر او مومن نبوده است مگر نمی‌گویید الدُّنیا سِجْنُ الْمُؤْمِنِ و َ جَنَّهُ الْکافِرِ. وقتی دنیا برای مومن سجل باشد و زندان باشد و سیدالشهدا را مومن می‌دانید او از زندان رهیده است چرا عزاداری می کنید این سخن در حین ظاهر حریری مخملی، سخن بسیار آسیب زایی است.

گاه کسی که  قریه شعر و شاعری هم دارد به سراغ مولوی می رود و از او هم وام می گیرد که بله در عصری از عصرها در شهری از شهرها به نام حلب شیعیان نادان حلب مشغول عزاداری بودند و کسی از آنجا می گذشت حال آنان را دید و گفتند چرا چنین می کنید گفتند عزاداری می کنیم.

پرسید عزاداری بر که گفتند بر حسین بن علی علیه السلام پرسید حسین بن علی کیست گفتند انسان عالی و والای بوده است کی و کجا کشته شده است در قرون پیش پرسید تازه به شما خبر رسیده است گفتند نه بابا ما سالهای قبل می‌دانستیم هرسال چنین می‌کنیم.

و او در جواب گفت

چونک ایشان خسرو دین بوده‌اند
پس عزا بر خود کنید‌ای خفتگان
وقت شادی شد چو بشکستند
زانک بد مرگیست این خواب گران

یعنی شما خوابیده بودی تازه خبرش به شما رسیده یا خبرش به شما رسیده این حسین که خسرو دین بوده این عزاداری و مصیبت یعنی چی؟؟

در پاسخ به این سوال و این شبهه چند پاسخ باید گفت یکی اینکه عزاداری به چه معنا است؟ عزاداری برای سیدالشهدا علیه السلام این جوری نیست که بگویید پدر شما به رحمت خدا رفته است، بانوی گرامی خواهر عزیز دختر بزرگوار چرا به سر و سینه می زنید، پدر شما جزو اولیای خدا بود و در بهشت چرا تو گریه می کنی؟

 قصه سیدالشهدا علیه السلام قصه پدر شما که انسان خوبی بود و به رحمت خدا رفت نیست که از من می خواهی برای وفات او گریبان چاک نکنم و خودم را اذیت نکنم، قصه شهادت حسین علیه السلام قصه به رحمت رفتن فلان عالم نیست که تو من بازمانده را التیام میدهی و تسلیت می کنی که من آرام باشم.

 قصه شهادت ابی عبدالله حسین علیه السلام، مظلومیت ابی عبدالله علیه السلام، قصه مظلومیت امام و امامت است قصه ظلم به معلم معصومی است که خدای متعال برای هدایت انسانها آورد قصه مهجوریت قرآن است، قصه به کنار زدن معلم معصوم و قراردادن نامعلمان نام معصوم به جای معلمان معصوم است.

قصه انحراف حقیقت است، قصه نشاندن باطل به جای حق است عزاداری شیعیان در طول تاریخ برای سیدالشهدا علیه السلام نه از سر تسلی و التیام قلب آنها از سر اتصال این مظلومیت برای رفع مظلومیت توسط ولی عصر علیه السلام است.

شیعه عزاداری می کند تا به عالمیان برساند قرار نبود جامعه اینگونه باشد مردمان تاریخی که امروز برای شما انسان ها رقم زده اند تاریخی است که در این تاریخ حسین علی علیه السلام را کشتند شما به این فلاکت افتاده اید مردمان برای رهیدن از این پلشتی‌ها و فلاکت ها باید دوباره به حسین برگشت.

باید از مظلومیت سید شهدا گفت چگونه با حسین دیگری به نام امام زمان علیه السلام مع امام منصور پیام اصلی و حقیقی هر عزادار است پس این سخن را نباید شما آن هم از مبنای کسی که نه به امام حسین تعلق خاطری دارد و نه امامت می‌شناسند نه ولایت الله می داند.

یعنی چه مولوی اهل سنت بوده است اون نباید برای شما عزاداری معنا کند بله در مبنای فکری او این عزاداری هیچ معنایی جز پس از آب بر خود کنید ای خفتگان ندارد چون این کار را هضم و درک نمی کند تا بخواهند برای او معنای قرار بدهد تعلق خاطر عقیدتی به سیدالشهدا علیه السلام ندارد و امام را نمیشناسد شما که امام می‌شناسید شما که امامت می دانید بدانید که از عزاداری برای امام حسین علیه السلام عزاداری به معنای رسالت و الحاقش به مهدویت است.

دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا