عزاداری بر امام حسین علیه السلام موجب غفران گناهان می شود- پرسش و پاسخ محرم

غفران گناهان (عزاداری بر امام حسین علیه السلام موجب غفران گناهان می شود)

در پرسش و پاسخ غفران گناهان به این پرسش که: عزاداری بر امام حسین علیه السلام موجب غفران گناهان می شود. پاسخ داده شده است، می توانید به فایل صوتی مراجعه کنید.

23

فایل صوتی غفران گناهان

متن سخنرانی پرسش و پاسخ غفران گناهان

بسم الله الرحمن الرحیم

 سلام و درود بر شما گاه می‌گویند عزاداری بر امام حسین علیه السلام که می‌گویید باعث غفران ذنوب می‌شود و گناهان آدمی را پاک می‌کند ابداًچنین نیست چرا چون این مطلب با آیات قرآن در تعارض است این سخن را آیات قرآن تایید که نمی کند هیچ بلکه در مقابل آن قرار می‌گیرد!

 کدام آیه را می فرمایید: وَمَنْ یعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّهٍ شَرًّا یرَهُ هر کسی ذره‌ای کار خطاب کند آن را می بیند پس این سخن درست نیست که بگویید عزاداری بر امام حسین علیه السلام گناه آدمی را پاک می‌کند.

 برویم به سراغ پاسخ این سوال یا پاسخ این شبهه سوال می‌کنیم آیا غیر از عزاداری ابی عبدالله حسین علیه السلام در متن دین در قرآن کریم می توانیم احتمال بدهیم که خدای متعال می فرماید کسانی که گناه کرده اید من لطف عنایتی به شما می کنم اعمالی در عالم وجود دارد که این اعمال موجب پاک شدن گناهان شماست.

موجب کفاره ذنوب شماست یا نه انسانی اگر گناه بکند عالم عالم بن بست است هیچ راهی برای رهیدن از گناه و خطا ندارد یا نه وقتی به سراغ قرآن کریم می رویم و در موضوع غفران و مغفرت و کفاره ذنوب؛ آیات الهی را بررسی می کنیم می‌بینیم خدای متعال مکرر فرموده است.

کسی که طلب عفو کند گناه او را می‌بخشد کسی که انفاق  در راه خدا کند گناه او را می بخشم کسی که راستگو باشد کسی که شکر نعمت کند کسی که امانتدار باشد کسی که به والدین خودش احسان کند گناه او را می بخشم مگر نفرموده است إِنَّ الحَسَناتِ یذهِبنَ السَّیئَاتِ ۚ

 کارهای نیکو کار های بد را می‌برد و پاک می‌کند مگر نفرمود آن کسی که صدقه بدهد و اهل صدقات باشد وَیکَفِّرَ عَنْهُمْ سَیئَاتِهِمْ گناهان شما را تکفیر می کند کفاره گناهان شما صدقه دادن است مگر نفرمود: إِنْ تُقْرِضُوا اللَّهَ قَرْضًا حَسَنًا یضَاعِفْهُ لَکُمْ وَیغْفِرْ لَکُمْ

به خدای متعال قرض بدهید قرض الحسنه خدای متعال برای شما جبران می کند و موجب کفاره ذنوب شما می شود پس می شود آدمی به لطف خدای متعال کاری انجام بدهد که آن کار موجب غفران ذنوب او بشود بله هر آن کس که عمل بدی می کند.

نتیجه ش را خواهد دید به شرطی که جبران نکند خطای خودش را به شرطی که از خدای متعال نپرسد این خطایی کردم راهی برای جبران خطا هست راهی برای رسیدن به تفضل تو هست خداوند متعال می‌فرماید این همه راه معرفی کردم.

سوال دیگر آیا بعید است. آیا شما استبداد می‌کنید که خدای متعال در کنار خدمت به والدین و قرض الحسنه دادن و راستگویی بفرماید عمل دیگری هم هست عزاداری بر سالار شهیدان برحسین بن علی علیه السلام بر محبوب خداوند این عمل هم موجب کفاره ذنوب و گناهان شماست.

فعلا در حد همین بپذیرید که در کنار خدمت به والدین به نظرم در حد همین بپذیرید در کنار قرض الحسنه بین این ها و او تفاوت از زمین تا ثریا است. در همین حد کفایت می‌کند.

 پس آنچنان که احسان به والدین موجب غفران ذنوب می تواند باشد آنچنان قرض الحسنه دادن  کفاره ذنب است چرا عزاداری سید شهدا که تاکیید شارع دین است موجب غفران و ذنوب نباشد پس به هیچ وجه تناقضی  بین این ادعای شیعه با این آیه قرآن نیست.

دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

برای ارسال دیدگاه خود، در قسمت زیر دیدگاه و در خط بعدی نام و نام‌خانوادگی خود را بنویسی و بر روی فرستادن دیدگاه بزنید. *

دکمه بازگشت به بالا