کتاب خلاصه ای از اشراق غدیر – معرفی کتاب غدیر

کتاب خلاصه ای از اشراق غدیر به همراه متن کامل خطابه غدیر

یکی از رایج ترین شیوه های عرض ادب به آستان مقدس اهل بیت (آشنا نمودن نسل جوان با معارف آن بزرگواران است و موضوع غدیر نیز یکی از فرصت های استثنایی در این زمینه می باشد و از بهترین روشهای تأثیرگذار روی اعتقاد جوانان، اجرای انواع مسابقات کتاب خوانی می باشد که در این میان، مسابقات کتبی حضوری بازدهی بسیار بالایی دارد. کما اینکه بارها به تجربه ثابت گردیده است.

بر این اساس مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه ی اصفهان با همکاری موسسه ی احسن الحدیث، متن خطابه ی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم در روز غدیر با ترجمه ی استاد محمد باقر انصاری و همچنین خلاصه ای از کتاب « اشراق غدیر » (نوشته استاد محمدعلی انصاری) با تصحیح و اضافات گروه تحقیقات مرکز تحقیقات رایانه ای اصفهان به صورت جزوه ی آماده گردید.

مشخصات کتاب

نام کتاب: ⁣خلاصه ای از کتاب اشراق غدیر، به همراه متن کامل خطابه غدیر
مولف: محمد علی انصاری
ناشر: مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهان


کتاب اشراق غدیر

بخشی از کتاب اشراق غدیر

غدیر در میان حوادث تاریخ طی طریق داشته و بادیه ها و وادیه ها را طی کرده است و تا امروز سربلند و سرافراز در پهنه ی بسیط خاک با نمایش و حضور خود جلوه گری می کند. آنچه مربوط به غدیر و سخنان نبی اکرم و پیام آن است، در میان صاحب نظران سخن و حدیث فراوان و بسیار آمده است و صفحات بسیاری نوشته و انگاشته شده است.

لیکن محور اصلی این بحث پاسخ به همین سؤال است که: آیا موضوع غدیر یک پدیده مستقل و نویی در زندگی پیغمبر مکرّم اسلام بوده است؟ یا اینکه غدیر به بیانی استمرار همان روند مبارک و شگرف ولایت و رسالت پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم است؟

آیا سیر رسالت اقتضای آن دارد تا سخن به غدیر رسد و در آنجا خیمه زند و ساکن بماند؟ و یا آنکه غدیر صرفاً یک واقعه، رخداد و پدیده ای همانند سایر حوادث تاریخی دیگر است؟

فرازهای خطبه غدیر

حمد و ثنای الهی

حمد و سپاس خدایی را که در یگانگی خود بلند مرتبه، و در تنهایی وفرد بودن خود نزدیک است. در قدرت و سلطه خود با جلالت و در ارکان خود عظیم است. علم او به همه چیز احاطه دارد در حالی که در جای خود است، و همه مخلوقات را با قدرت و برهان خود تحت سیطره دارد. همیشه مورد سپاس بوده و همچنان مورد ستایش خواهد بود.

صاحب عظمتی که از بین رفتنی نیست.ابتدا کننده او و باز گرداننده اوست و هر کاری بسوی او باز می گردد. بوجود آورنده بالا برده شده ها (کنایه از آسمانها و افلاک) و پهن کننده گسترده ها (کنایه از زمین) یگانه حکمران زمینها و آسمانها، پاک و منزه و تسبیح شده، پروردگار ملائکه و روح، تفضل کننده بر همه آنچه خلق کرده و لطف کننده بر هر آنچه بوجود آورده است. هر چشمی زیر نظر اوست ولی چشمها او را نمی بینند.

کرم کننده و بردبار و تحمل کننده است. رحمت او همه چیز را فرا گرفته و با نعمت خود بر همه آنها منت گذارده است. در انتقام گرفتن خود عجله نمی کند،و به آنچه از عذابش که مستحق آنند مبادرت نمی ورزد. باطنها و سریره ها را می فهد و ..



برای خرید کتاب هایی با موضوع غدیر از سایت فروشگاه خدمتگزاران کلیک نمایید.

دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

برای ارسال دیدگاه خود، در قسمت زیر دیدگاه و در خط بعدی نام و نام‌خانوادگی خود را بنویسی و بر روی فرستادن دیدگاه بزنید. *

دکمه بازگشت به بالا