تابلو مصور محبت بی انتها (نیمه شعبان 98)

تابلو مصور محبت بی انتها (ماهی دریای مهر مهدی عجل الله فرجه شویم!)

تابلو مصور محبت بی انتها در مورد نحوه زندگی و چگونگی برخورد ما و اینکه دنبال چه هدفی هستیم مطالبی را بیان کرده است و در آخر مطالب به این نکته اشاره می کند که در زندگی باید ارتباط قلبی نسبت به امام زمان علیه السلام را بیابیم. این تابلوهای مصور به صورت 7 تابلو همراه با متن آماده شده است که شما بزرگواران می توانید برای تبلیغ یاد و نام منجی عالم بشریت حضرت ولی عصر علیه السلام در مکان های مختلف استفاده نمایید.


تابلوی سوم تابلو مصور محبت بی انتها – همیشه پای یک انسان در میان است

تابلو مصور محبت بی انتها
جهت مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید

یک لیوان آب در زندگی ما نقش زیادی ندارد. اما بودن یا نبودن همین مقدار آب برای یک ماهی می­تواند حکم زندگی یا مرگ را داشته باشد. مقابل راوی سه لیوان آب، قلم موی نقاشی، پالت آبرنگ و یک گلدان کوچک قرار دارد که روی­شان پوشیده است. راوی از روی لیوانها پوشش را برداشته و به ترتیب در مورد هر کدام از آن­ها صحبت می­کند.

راوی: به نظرتون با یک لیوان آب چه کارهایی می­شه انجام داد؟ در صورت همراهی مخاطبان، راوی از چند نفر نظرخواهی ­کند. سپس روپوش لیوان اول را برداشته و می­گوید:

راوی: با کمک یک لیوان آب و مقداری رنگ می­تونیم یک نقاشی آبرنگ بکشیم. روپوش را از روی لیوان دوم و گلدان برداشته و می­گوید:

راوی: با همین مقدار آب می­تونیم یک گیاه رو آبیاری کنیم. روپوش را از روی لیوان سوم برمی­دارد. درون آن یک ماهی است. می­گوید:

راوی: یک لیوان آب در زندگی ما نقش زیادی نداره. اما بودن یا نبودن همین مقدار آب برای یک ماهی، می­تونه حکم زندگی یا مرگ رو داشته باشه. آرام آرام آب لیوان را در ظرفی دیگر خالی می­کند.

راوی: تیک تاک، تیک تاک، تیک تاک، … به میزانی که از حجم این آب کم بشه، زندگی این ماهی به پایان خودش نزدیک می­شه. لیوان آب که کاملاً خالی می­شود.

راوی: و در این لحظه ماهی به زمان مرگش خودش می­رسه. ماهی را درون ظرف آب می­اندازد.

راوی: تا حالا فکر کردین که زندگی ما هم مثل این ماهی می­مونه و روز به روز منابعی که قراره به کمک اون­ها حیات ما ادامه داشته باشه، کمتر و کمتر میشن؟ (در صورت عدم وجود امکانات کافی برای اجرای این تابلو، راوی اتفاقات را به صورت تصور ذهنی توصیف کند.)


تابلوی سوم تابلو مصور محبت بی انتها – همیشه پای یک انسان در میان است

تابلو مصور محبت بی انتها
جهت مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید

برخی از کارشناسان معتقدند به دلیل کاهش منابع آبی، جنگ آینده بر سر این مایع حیاتی خواهد بود.

راوی: اگر از پدر بزرگ و مادر بزرگ ­ها بپرسید، خوب یادشون هست که زمستون­ها چقدر برف و بارون می­اومد.

بعضی­ هاشون نقل می­کنن که: «در برخی شهرها از شدت بارش برف، برای عبور و مرور باید از این طرف خیابون به اون­طرف تونل می­زدیم. یا اونقدر بارون می­ بارید که در بعضی از خیابون­ ها تا زیر زانومون آب جمع می­شد.»

اما حالا چند سالیه پاییز میاد و می­ره، زمستون چله بزرگش رو رد می­کنه، بعدش آیا چندباری دل ابرها به تنگ بیاد و بارونی بباره یا نه. توی سال­های اخیر، بحران آب تبدیل به یک موضوع جدی نه فقط برای کشور ما، بلکه برای کل دنیا شده.

با نباریدن بارون، به دنبالش هزار و یک مشکل به وجود اومده. وضعیت آب و هوا تغییر کرده. دریاچه‌ها و رودخانه‌ها خشک شدن. کیفیت آب مصرفی مردم تخریب شده خاک فرسایش پیدا کرده و بیابان‌ها گسترشپیدا کردن؛در نتیجه با طوفان‌های گرد و غبار رو به رو شدیم.

خلاصه بحران آب موضوع جدی­ای هست. اونقدر که بعضی­ها می­گن: «جنگ آینده، جنگ بر سر منابع آبیه.» خیلی حرف بی­راهی هم نیست. اینطوری اگر حساب کنیم، یک جورایی ما داریم وسط میدون جنگ زندگی می­کنیم.


تابلوی سوم تابلو مصور محبت بی انتها – همیشه پای یک انسان در میان است

تابلو مصور محبت بی انتها
جهت مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید

اگر منصفانه نگاه کنیم، می­یابیم که دلیل اصلی بحران آب، رفتار نامناسب ما در برابر این مایع حیاتی است.

راوی: اما چرا بارندگی در سال­های اخیر کم شده؟ نظرات متعددی در مورد خشکسالی و نباریدن بارون وجود داره. بعضی می­گن: «ابرها زیر پاشون رو نگاه می­کنن و وقتی ببینن درختی نیست، اون­ها هم نمی­بارن.» گروهی دیگه معتقدن: «تغییرات جوی و گرم شدن زمین، به دلیل گسترش کارخانه­ های آلاینده و پاره شدن لایه اُزون باعث بارش کم ابرها شده.»

عده ­ای دیگه ­ای هم بر این باورند که: «به دلیل گسترش گناه، نعمت­ های الهی زائل شده و بارون دیگر نمی ­باره.» خلاصه هر کدوم از این عوامل رو که دخیل بدونیم، باید بپذیریم عامل این خشک­سالی خود ما هستیم.

و اگر نه خدا که همون خداست و ابر و آسمون هم همون ابر و آسمون، چیزی که این وسط تغییر پیدا کرده ما انسان­ها و روش برخورد ما با طبیعته. اما چه چیزی در درون ما تغییر کرده که باعث بروز اینگونه رفتارها شده؟ ما چه تفاوتی نسبت به گذشته خودمون یا نسبت به والدین و نسل­های قبلیمون پیدا کردیم؟

پاسخ یک کلمه است. دل­های ما، دیگه مثل قبل نیست. در نتیجه رفتار ما هم تغییر پیدا کرده. احتمالاً جملاتی از این قبیل رو بارها شنیدین که: «یادش به خیر قدیما، دل­هامون مهربون­ تر، صمیمی ­تر و سبزتر بود. اما حالا برادر از برادر خبر نداره.» پس باید فکری به حال دل­هامون بکنیم. چون وقتی دل آباد نباشه، فکر و رفتار هم درست عمل نمی­کنه.


تابلوی چهارم تابلو مصور محبت بی انتها – «خشک­دلی» بحرانی بزرگتر از «خشک­سالی»

تابلو مصور محبت بی انتها
جهت مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید

با نگاهی به خود و جامعه ­مان در می­یابی گرفتار بحرانی بزرگتر از خشک­سالی هستیم، بحران کمرنگ شدن مهر و عاطفه یا «خشک­دلی».

راوی: اگر منصف باشیم می­بینیم که دل­های ما هم مثل ذخایر آبی سرزمینمون دچار مشکل شده. مشکلی که می­تونیم اسمش رو بذاریم: «بحران خشک­دلی» بله درست شنیدید، «خشک­دلی».

اون دلال نامحترمی که خون مردم رو برای درآمد بیشتر خودش، توی شیشه کرده. اون پزشکی که به بیمار بد حالش، میگه: «تا پول واریز نکنی، عملت نمی­کنم». اون معلمی که به دانش ­آموزاش می­گه: «درس بخونید یا نخونید به حال من فرقی نمی­کنه». اون مغازه ­داری که جنس تاریخ گذشته رو به مشتریش غالب می­کنه. اون فرزندی که نسبت به پدر و مادر پیرش بی­توجه شده. همگی دچار همین «خشک دلی» شدن. و باید زودتر برای این «خشک­دلی» فکری بکنیم، چون به مراتب آثار زیان­ بارش از خشک­سالی بدتره.

قدم اول هم برای برون رفت از بحران خشک­دلی اینه که از خودمون شروع کنیم. پذیریم که در حق دلمون بد کردیم. بپذیریم که خیلی وقتا یادمون رفت که باید به دلمون رسیدگی کنیم. خیلی وقت­ها فراموشش کردیم که باید اون رو در معرض بارونی قرار بدیم که بهش نشاط و زندگی می ­بخشه. بارونی که می­تونه به قلب ما بباره و مرحمی بر تمام زخم­ هاش باشه و ترک­ هایی که به خاطر اشتباهات خودمون، بی­ مهری دیگران و مشکلات زمانه ایجاد شده رو درمان کنه. شاید برای بعضی از شما سؤال شده باشه که از کدوم بارون دارم حرف می­زنم؟


تابلوی پنجم تابلو مصور محبت بی انتها – باران مهر و زندگی

تابلو مصور محبت بی انتها
جهت مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید

دل­ های خشکیده ما نیازمند باران مهری است که بر آن ببارد، تازه­اش کند و مرحمی باشد بر دردهایمان. این باران مهر و زندگی را باید در ارتباط قلبی نسبت به امام زمان عجل الله فرجه بیابیم. میخوام براتون از بارون مهر عزیزی صحبت کنم که از لحظه تولدمون مهربانانه همچون مادر بر قلب و زندگی ما باریده.

بارون مهری که هیچ وقت خودش رو از ما دریغ نکرده و دست نوازشش مثل یک پدر مهربان همیشه روی سرمون بوده. بارون مهری که رحمتش عام بوده و خوب و بد ما رو از هم جدا نکرده.

می­خوام براتون از بارون مهر مهربان­ترین پدر دنیا؛ حضرت مهدی عجل الله فرجه حرف بزنم که هیچ وقت توی فراز و نشیب­ های زندگی رهامون نکرده، چون ما فرزندش هستیم. امام زمان در کلامی میزان محبتشون به ما رو اینطوری بیان می­کنن: «ما در رعایت حال شما کوتاهی نمی­ کنیم و یاد شما رو از خاطر نبردیم، که اگر غیر از این بود، گرفتاری ­ها به شما رو می ­آورد و دشمنان، شما رو ریشه کن می­کردن.» (بحارالأنوار، ج 53، ص 175)

بیاید کمی خودمونی حرف بزنیم، هر کشور دیگه­ای اگر جای ما بود و اینقدر دشمن داخلی و خارجی داشت، تا حالا صدبار نابود شده بود. اون قدرت پنهانی که هنوز ما رو سرپا نگه داشته دست لطف امام زمانمونه. بله؛ حضرتشون می­فرماین که یاد ما رو هیچ وقت از خاطر نمی­برن، اما آیا ما هم محبتمون به ایشون همینطوری بوده؟


تابلوی ششم تابلو مصور محبت بی انتها – محبت انسان­ ساز

تابلو مصور محبت بی انتها
جهت مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید

اگر دل­های تمام افراد جامعه با محبت امام زمان عجل الله فرجه پیوند می­خورد، بی­تردید این محبت انسان سازی می­ کرد و جلوی بسیاری از خطاها و بی­ مهری­ ها را می­گرفت.

برای لحظاتی فکر کنین، اگر ما هم مثل امام زمانمون عمل می ­کردیم و همونطور که حضرتشون هیچ وقت یاد ما رو از خاطر نمی­برن، ما هم همیشه با یاد ایشون بودیم و قلبمون از مهرشون سرشار بود؛ اون وقت چه اتفاقی توی جامعمون رخ می­داد؟

آیا تاجری که قلبش از مهر امام زمان پر بود، به خودش اجازه می­داد با دلالی و احتکار دل مردم و امام زمان رو خون کنه؟ آیا پزشکی که تمام زندگیش از محبت امام زمان لبریز شده، امکان داشت که به چیزی جز خدمت به مردم و شاد کردن دل امام زمان فکر کنه؟ آیا معلمی که تمام وجودش رو عشق به امام زمان پر کرده، به کاری غیر از تربیت یک نسل مفید و متخصص که به درد جامعه و امام زمان بخوره فکر می­کرد؟

فکر کنین اگر توی تمام خونه­ ها و بین زوجین و فرزندان محبت امام زمان حکم فرما بود، اون وقت پدری به همسر و فرزندانش ظلم می­ کرد؟ یا بلعلکس؟ بله، این معجزه محبت امام زمانه. خیلی از ما دنبال این هستیم که امام زمان با یک معجزه کارهای ما رو ردیف کنن، اما غافل از این هستیم که معجزه واقعی به وسیله معرفت و محبت امام زمان رخ می­ده.


تابلوی هفتم تابلو مصور محبت بی انتها – ما هم ماهی دریای مهر مهدی عجل الله فرجه شویم!

تابلو مصور محبت بی انتها
جهت مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید.

همانطور که ماهی در بیرون آب نمی­تواند زنده بماند، دل­های ما هم بدون مهر امام زمان عجل الله فرجه دچار بحران می­شود، پس همیشه ماهی دریای مهر مهدی عجل الله فرجه باقی بمانیم. شاید بعضی­ ها فکر کنن تبدیل شدن به آدمی که دلش پر باشه از محبت امام زمان کار سختیه. یا فکر کنن اونقدر آدم بدی شدن که دیگه پیش امام زمان جایی ندارن.

اگر کسی هست که اینطوری فکر می­کنه باید بدونه که صد در صد در اشتباهه. آسون­ترین کار دنیا دوست داشتن مهربان­ترین پدر دنیاست. فقط کافیه که دلمون رو آماده استقبال ازش بکنیم و همیشه به یاد داشته باشیم که:

امام زمان مهربان­ترین پدر دنیا هستن. لطفشون از هر کسی که فکر کنیم به ما بیشتره، چطوره ممکنه که رهامون کنن. فقط کافیه ما هم مثل حُر عمل کنیم. کافیه از گذشتمون پشیمون بشیم. کافیه چتر غفلت و گناه رو ببندیم و بریم زیر بارون مهر امام زمان تا ما رو پاک کنن.

اما برای اینکه این پاکی ادامه داشته باشه، باید یادمون بمونه، نیاز ما به بارون مهر امام زمان، مثل نیاز همون ماهی به آبه. ماهی بیرون از آب زنده نیست. دل ما هم بدون محبت امام زمان رنگ و بویی نداره، نه تنها دلمون، که زندگی و جامعمون بدون محبت امام زمان، زندگی واقعی نخواهد بود.

پس توی این روزهای میلاد امام زمانمون بیایید به عنوان فرزندشون محبتمون رو به ایشون هدیه بدیم. و هر روز به بهانه ­ای مثل، خوندن دعای فرج، صدقه دادن به نیت سلامتیشون یا چند دقیقه خلوت کردن با اون حضرت و یک درد و دل چند دقیقه ­ای به یادشون باشیم. و هیچ وقت از دریای مهرشون بیرون نیایم.


برای خرید تابلو های مصور کلیک نمایید.


دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا