آمرزش گناهان در ماه رمضان – برنامه رادیویی رمضان

طلب آمرزش گناهان از خدای متعال در ماه بندگی اش

آمرزش گناهان متنی مناسب برای مجری برنامه ی رادیویی ماه رمضان است. متونی جالب، انگیزشی، تدبری و راهکاری از خطبه شعبانیه برای 30 روز ماه رمضان. رمضان ماه آمرزش گناهان و بازگشت به سوی خداوند است. بدون تردید گناهکار پشیمانی که در این ماه مبارک برای خداوند روزه بدارد و از گذشته خود توبه کند مورد عفو خداوند قرار خواهد گرفت.


آمرزش گناهان در ماه رمضان – روز صفر، متن سحر

سلام مولای خوبی ها نشسته ام و خیره مانده ام به عقربه های ساعت، به عمرم که پر شتاب در گذر است. کمی مانده تا اذان صبح، تا میهمانی خدا، تا لطف بیکرانش، راه به جایی ندارم اگر دستگیری نکنید.

کوله بارم هنوز سنگین است، شرمساریم بسیار یا صاحب الزمان، عنایتی کنید براین لحظاتی که به شوق آمرزش بیدار نشسته ایم. نگاهمان کنید تا دل هایمان در این لحظات غرق آرامش شود.

آمرزش گناهان در ماه رمضان – روز صفر، متن دعای قبل از اذان

خدایا! تو همانی که جز به فضل تو امید نیست، و جز از بارگاه عظمت تو تقاضای عفو معنا نخواهد داشت. ما عفو می خواهیم و تو از کرمت به برکت محمد و آل محمدت ، غفران را نصیب لحظه هایمان میکنی. ما از تو تنها بر و نیکی را انتظار داریم که هر چه دیده ایم در این دنیا فقط و فقط لطف و موهبت تو بوده است.

سَبَقَتْ رَحْمَتُهُ غَضَبَه
مهربان پروردگارم، رحمتت تمام عالم را فراگرفته، حتی بر غضبت نیز پیشی گرفته، که تنها تویی
(فراز 20 جوشن کبیر)

تو بر همه چیز دانایی؛ بر آنچه همه می دانند و می بینند تا تمام آن چه در سینه هایمان نهان کرده ایم از ترس مردمان از قضاوت هایشان از بی مهریشان، تمام رازهای مگو تمام غصه های بی فرجام، و تنها دلخوشیمان به دانایی ات است به دستگیری مهربان امامت

خدایا! تو همان برطرف کننده غم ها و اندوه هایی، تو همانی که توبه ها و اشک های نیمه شبمان را می بینی، و می بخشی تو همان “اله العاصین”ما مردمانی؛ توابی و غفاری، خالق من، رازق من، داریم به اولین روز مهمانی ات وارد می شویم ؛ وعده ات به استجابت دعا هایمان  حتمی است، اجابتمان کن.

سلامتی را درهمین این لحظه های مانده به اذان صبحت روزیمان کن، و مارا موفق بدار در ادای مسئولیتمان در ولایت مولی الموحدین امیرالمومنین علی علیه اسلام، ظهور مهربان ترین خلقت را نزدیک فرما، که دنیا چشم انتظار ظهور قائم آل محمد است.

اللهم عجل لولیک الفرج


آمرزش گناهان در ماه رمضان – شب اول، متن اول : ابراز ندامت

مهربان پروردگارم سلام: باورم نمی شود که یک سال دیگر هم گذشت، و من باری دیگر مهمانت شده ام، مهمانی ویژه در بارگاه بی مثالت امسال هم ماهت آمد، رمضانت آمد با تمام مهرو غفران و رحمت و بنده نوازیت، من هم آمدم با تمام شرمندگی و گناهان و اعمال نکرده ام، کاستی هایم، میدانم مهربانم، معامله ی برابری نیست، یک طرف تمام شرمندگی باشد و یک طرف تمام لطف، اما من مخلوق مختار کجا و توی خالق بی مثال کجا!؟

میدانم باید بهتر می بودم، باید روزگارم رنگ و بوی همراهی با بهترینت را میگرفت. نفسم آمد، کوتاهی کردم، پشیمانی آورده ام با کمی پریشانی، عذر تفصیر آورده ام به درگاهت. حال آمده ام با سلامی دوباره، برای سبک شدن، رها شدن، اما نه با  دستان خالی،  این بار با دستگیری بهترین خلقت

سلام مهربان ترینم، سلام موعود زمان!

میدانم من اگر غافل بوده ام، تو اما همیشه حواست به من به ما به تمام مردم دنیا بوده است، که تو پناه تمام دنیایی، کوله بار پشیمانی هایم را به عنایت و دستگیری تو کنار گذاشته ام، مرا به بهای همراهی تو هادی راه داده اند در این مهمانی، قدرم داده اند. هادی ترین هادی زمان! در این سی روز دستانم را بگیر و تقدیرم را به سمت ابدیت خودت بگردان.

آمرزش گناهان در ماه رمضان شب اول – متن دوم: اولین غروب ماه رمضان

سلام بر مهمانان لطف خدا، سلام بر همه شما مهربانان، به غروب اولین روز ماه رمضان نزدیک میشویم. خدایا برای عرض ارادتمان دهان بسته ایم به تمام نباید هایت، به غذا به دروغ به تمام آن چیزهایی که نمی پسندی برای جسم و روح ما یاریمان کن ثابت قدم باشیم در بندگی ات.

آمرزش گناهان در ماه رمضان شب اول – متن سوم: عهد با خدا

می خواهم از زندگی ام برایتان بگویم، از این چرخش مدام دنیا، از روزمرگی های دوست نداشتنی که این روزها عجیب دوست داشتنی شده اند. میخواهم بگویم از سال پیش تا امروز لحظه های زیادی بود که فراموشش کردم که فراموش شدم، برای خودم!!

اما عهد کرده ام این بار هر شب بخشی از خطبه شعبانیه اش را بخوانم و با آن زندگی کنم، همان خطبه ای که برای ماه رمضان است. برایتان در این شب ها آرامش آرزو میکنم.

آمرزش گناهان در ماه رمضان شب اول – متن چهارم (نیمه شب)

نیمه شب است، همیشه تاریکی مرا می ترساند، اما امشب گویی زاده شده ام، امشب گویی تاریکی، تنهایی ندارد، درهمین نیمه شب چراغ هایی سوسو میزنند به عشق بندگی تو، صدای قران هایشان را به گوش دلم میشنوم. چقدر تاریکی با حضور تو زیباست؛ مولایم!

آمرزش گناهان در ماه رمضان شب اول – متن پنجم: از تو که میگویم

از تو که می گویم دنیایم نورانی می شود، متفاوت زیبا، از تو که می گویم امید در تمام دنیا پخش می شود، تمام آدم ها مهربان می شوند، برابر، برادر … از تو که میگویم؛ یا صاحب الزمان! تمام لحظه هایم بندگی میشود، اختیارم دوست داشتنی تر میشود. از تو که می گویم راه روشن میشود؛ هادی امت! دستانمان را بگیر

آمرزش گناهان در ماه رمضان شب اول – متن ششم: طلب آمرزش گناهان

دیگر نزدیک سحر است کم کمک دارد روز دوم بندگی روز دوم میهمانی ات آغاز میشود: پروردگارم؛ تو آنی که خلق می کنی و در عذاب تعجیل نداری، تو آنی که همیشه دستگیری و رهایمان نمیکنی و مباد روزی که ازغافلین درگاهت باشیم از همان رها شدگان، منزهی، بزرگی، عظیمی؛ گناهانمان را ببخش

خدایا! یک روز به درگاهت روزه گرفته ایم، می دانیم آنی نبود که باید، که توانمان به قدر شوقمان نبود در عبادت کردنت اما به رحمتت روزه مان را روزه ای حقیقی بگردان، روزه ای تمام و کمال، خدایا نمازمان را، دعاهایمان را هم چون نماز و عبادات بهترین هایت بپذیر که ما اگر ناچیزیم به درگاهت اما عزیزمان کرده است ولی ات به همراهی اش

پروردگارا! حس خوب بیداری از غفلت های هر لحظه را روزیمان  کن. بار الها تو بخشنده ی تمام گناهان عالمی، بخشندگی برای تو زیباست،  در این اتمام اولین روز گناهان کوچک و بزرگمان را ببخش، بپوشان و از یادها ببر.

مهربان خالقم! دستانمان را در دست های امام زمانمان گذاشته ایم، یاریمان کن اختیارمان موجب لغزشمان نشود نگیرد. تقدیرمان کن دنیایمان رو به سوی مولایمان صاحب الزمان باشد. تقدیرمان کن چشمانمان به دیدارشان روشن شود، در همین روزهای زود.

اللهم عجل لولیک الفرج


آمرزش گناهان در ماه رمضان شب دوم – متن اول: خطبه ی حضرت رسول صلی الله علیه و آله

سلام مهربان پروردگارم من در روز اول میهمانی ات، دوباره زاده شدم و امروز با خطبه ی حضرت رسول صلی الله علیه و آله و سلم زندگی ام را آغاز میکنم.

بسم الله الرحمن الرحیم
أَیهَا النَّاسُ إِنَّهُ قَدْ أَقْبَلَ إِلَیکمْ شَهْرُ اللَّهِ بِالْبَرَکه وَ الرَّحْمَهِ وَ الْمَغْفِرَهِ

ماه خدا با آغوشی باز به رویمان لبخند میزند. از همان اولین سحری که طنین روح نواز  «اللهم انی اسئلک… » آغاز می شود. از همان نیت شب اول، شب تولدی دوباره از همان لحظه که با شنیدن صدای اولین اذان صبح در کنار شور و التهاب دلمان، آرامشی عجیب را حس می کنیم.

چیزی مثل صدای باران لطف خداوند… مثل گرمای آغوش مادری مهربان. ماه خدا می رسد و برایمان برکت می آورد. برکتی که می نشیند روی زندگی هایمان و در ثانیه ثانیه این ماه با ما همراه می شود و مهمانی رمضان را مبارک می کند برایمان.

برکتی که از نان داغ و خرمای شیرین سفره های افطارمان می رسد تا زمزمه های خلوت سحرگاهان، تا «اللهم عجل لولیک» قنوت مان… تا الغوث های شب های بیداری مان.

شکوه این مهمانی زمانی آشکار تر می شود که می فهمیم برکتی که خداوند همراه ماهش کرده است، یعنی هر آن چیزی که ماندگاری دارد برایمان. یعنی آنقدری متصل است به دست فیض خدا، که هر چه از آن  برداریم، خرج کنیم و یا هدیه دهیم، باز هم از مقدارش کم نمی شود و خدا دوباره پیمانه های طلب ما را، پر می کند.

انگار لطف خدا، بخشش خدا، رحمتش و همه ویژگی های منحصر در این ماه، در همه روزها و شب هایش، ماندگار و جاری است برایمان. من این شب ها می شوم آن کودکی که سرمست از این مهمانی بزرگ و با شکوه، برای رسیدن به الطاف و نعمات رنگارنگش می نشیند کنار پدرش، تا به دست او، بهره ی بیشتری از همه چیز داشته باشد. که

یا  ایها العزیز … فَأَوْفِ لَنَا الْکَیْلَ وَتَصَدَّقْ عَلَیْنَا…

یا اباصالح! ای پدر مهربانم، پیمانه های خالی طلب و حاجتم را به دست کرامت خودتان پر کنید که با دستگیری شما، به گاه پایان این مهمانی عظیم، دست پر باشم و بهره مند از نعمات ویژه این ماه.

مهربان ترین پدر! خوب می دانم یکی از بهترین نعمات خداوند همراهی شماست در لحظه به لحظه زندگیم. از خدا می خواهم حضورتان را در زندگیم با برکت و ماندگار کند که همیشه شما را داشته باشم.

آمرزش گناهان در ماه رمضان شب دوم – متن دوم: تشکر از مخاطبان

سلام عرض می کنم خدمت شما همراهان عزیز، ان شاءالله که در این شب ها و روزهای پر برکت، حال دلتان خوب باشد و نگاه لطف خدا همراه تان. ان شاءالله که همه ما در این ماه مهمانی از الطاف ویژه ای که خداوند مخصوص این ماه برای ما آماده کرده، بهره مند شویم. از این که با ما همراهید بسیار قدردان شماییم و امیدواریم که ما را از دعاهای خودتان بی نصیب نگذارید.

آمرزش گناهان در ماه رمضان شب دوم – متن سوم: برکت ماه مهمانی خدا

قطعا همه ما یک جاهایی برکت خداوند را احساس کرده ایم و بعد از آن آرزو کرده ایم که کاش همه جای زندگی مان این برکت را پر رنگ تر و با دوام تر داشتیم. حتی در همین روزهای ماه رمضان بارها دیده ایم با اینکه روزه ایم و به ظاهر توان جسمانی مان کمتر شده، اما نسبت به ایام دیگر در انجام کارهای نیک توفیق بیشتری داریم.

و یا حتی نسبت به دیگران مهربان ترو صبورتر هستیم و یا وقتی برای اطعام دیگران انرژی و هزینه ای را صرف کرده ایم، برکت پیدا کردن هزینه و انرژی مان را حس کرده ایم. خیلی عجیب و زیباست که وقتی پیامبر بزرگوارمان می خواهند درباره توصیف ماه رمضان سخن آغاز کنند، اولین ویژگی که برای این ماه ذکر می کنند “برکت” است.

ماه رمضان با برکت به سوی ما آمده است و این بهترین فرصت برای ماست که خودمان را از بهره های آن متنعم کنیم. به واسطه این برکت بر سر سفره ای بنشینیم که هر چه از آن برداریم کم نمی شود و بعد از اتمام این مهمانی به واسطه همان برکت، هر چه برداشته ایم برای ما ماندگار می شود.

برای من آنچه که در کنار این برکت بسیار ویژه شده، همراهی امام عصر (علیه السلام) است. اینکه اگر به دنبال به دست آوردن فضایلی در این ماه هستم چقدر ویژه خواهد بود اگر این فضایل را به لطف و عنایت امام زمان به دست بیاورم. مثل کودکی که برای برداشتن یک مشت شکلات یا آجیل از پدرش کمک می خواهد، چرا که می داند مشت پدرش شکلات و آجیل بیشتری را برایش فراهم خواهد کرد.

قطعا اگر الطاف و نعمات وبژه این ماه به واسطه و دعای امام زمان برای ما فراهم شود به بهترین شکل و بالاترین مقدار خواهد بود و به خاطر برکت این ماه برایمان ماندگار و در طول زندگی مان جاری و ساری خواهد بود.

ان شاالله که به لطف و عنایت پروردگارمان توفیق همراهی و کمک امام عصر (علیه السلام) را داشته باشیم، همچنین قدر این پدر مهربان و این ایام با برکت را بدانیم و با دستانی پر، از این مهمانی خارج شویم.

آمرزش گناهان در ماه رمضان شب دوم – متن چهارم: تبلیغ محبت

نیمه شب است! نشسته ام و فکر میکنم به دنیایی که تو در آن حضور داری، به دنیایی که اگر محبتت را با دنیا قسمت میکردم شاید تا به امروز صدها بار آمده بودی. مهربان مولایم، کوتاهی مرا در بازگویی محبتت به تشنگان سرگردان ببخش.

آمرزش گناهان در ماه رمضان شب دوم – متن پنجم: بهره های مادی و معنوی

در لحظات پیش روی اذان صبح هستیم. بیایید همگی از امروز از امام عصر علیه السلام بخواهیم که همراهمان باشند و لحظه لحظه ی این ماه مبارک را برایمان ماندگار و پربرکت قرار دهند و بهره ما را در تمام جنبه های، ازجنبه های معنوی گرفته تا جنبه های مادی و دنیوی در این ماه بیشتر کنند و به دست لطف خودشان ما را بهره مند از الطاف این مهمانی عظیم کنند.

آمرزش گناهان در ماه رمضان شب دوم – متن ششم: چشم امید

مهربان پروردگارم! بر محمد و آل محمد درود فرست و مقام ایمانمان را به عنایت معصومین درگاهت کامل ترین ایمان قرار بده و یقینمان را به روز قیامتت، حساب و کتاب و جزا و پاداشت محکم بدار. نیت هایمان را بهترین و خالص ترین نیات قرار ده و اعمالمان را احسن الاعمال.

خدایا! در این لحظات آخر از شب دوم دراین لحظات سراسر نور روز سوم بندگی ات ما را به خشنودی ات نزدیک کن. خدایا ما بندگان تواییم، خطا میکنیم اما معترفیم به گناهانمان، ما را از خشم و غضبت دور دار که ما چشم امید بسته ایم به رحمت و غفرانت.

بارالها! این ماه، ماه نزول قرآن است همان قرآنی که که با همراهی اهل بیت علیهم السلام، ما را رهنمون به بهشت میکند. توفیقمان ده به تلاوت با فهم آیات قرانت، یا صاحب الزمان، امیدمان به آمین شماست بر دعاهایمان، امیدمان به دستگیری نگاه مهربان شماست مولاجان

اللهم عجل لولیک الفرج


آمرزش گناهان در ماه رمضان شب سوم –  متن اول: آمرزش گناهان

«َایها النَّاسُ   إِنَّ   أَنْفُسَکمْ   مَرْهُونَهٌ   بِأَعْمَالِکمْ   فَفُکّوهَا   بِاسْتِغْفَارِکمْ»
«ای مردم! به درستی که جانهای شما در گرو اعمال شماست؛ پس با استغفار آزادش کنید»

آمرزش گناهان در ماه رمضان – مهربان پروردگارم

بارها و بارها، راه را نشانم داده ای… بارها و بارها، دستم را گرفته ای… بارها و بارها، نگاهم کرده ای… گویی تمام عمر، زیر آبشاری از *لطفت* ایستاده بودم و شدت ریزش آن بر سرم، مدهوشم کرده بود… نفهمیدم، *مهربان پروردگارم*… دوباره طغیان گر شدم… بی‌ راهه را انتخاب کردم…

دستم را محکم، از *دستان پر مهرت* بیرون کشیدم… گویی نفسم، جانم! زیر کوله بار طغیان گری هایم، گناهانم، باز زندانی شد شرمنده‌ام خجلت زده از رویت اما…

اما شنیده‌ام در این ماه،  بخشش‌ ات را به گونه‌ ای قرار داده ای که سندی خواهد بود، بر آزاد سازی این نفس و جان زندانی شده، در زندان گناهان شنیده‌ام بخشش‌ ات، از جنس بخشودن های سرسری نیست.

شنیده‌ام بخشودنت، پاک پاک می‌ کند نامه‌ ی اعمالم را، و نه تنها ردی از طغیان و گناه، در نامه ی اعمال به جا نمی‌گذارد، بلکه همه ی نا خلف بودن‌ ها را نیز، تبدیل به کارهای نیک خواهد کرد… و قوت و قدرتی می‌شود، برای دوباره از نو شروع کردن… و من این بار، مدهوش دوباره پذیرفته شدنم هستم؛ پذیرفته شدنی از جنس؛

*استغفار*
استغفرالله ربی و اتوب الیه

و *پدری* که همیشه پشتم به وجودش گرم بود و هست، این بار هم پناهم می‌شود وقتی سیل افکاری وحشت زا به سراغم می‌آید؛ که اگر دوباره طغیان کنم چه؟ اگر فراموش کنم چه؟ پس پناه می‌برم، به آغوش پدرانه‌اش فکرم آزاد می‌شود و ‌ دلم قرص زیر لب می‌گویم: مهربان پدرم! مانند همیشه پناهم باش، همراهیم کن، برایم دست به دعا بردار، دست به *استغفار* یا  ابانا  استغفر لنا…

آمرزش گناهان در ماه رمضان شب سوم – متن دوم: ضیافت الهی

سلام به همه مهمان های  ویژه ی این ضیافت الهی، تو این روزهای اولیه ی شروع مهمونی خدا، امیدوارم که حال دل ها وقلب هاتون خوب خوب باشه و همونطور که شب گذشته گفتیم، ماه رمضونتون رو با یاری گرفتن از خدای مهربونمون، با فلبی صاف و شفاف شروع کرده باشید.

آمرزش گناهان در ماه رمضان شب سوم – متن سوم : استغفار و رحمت خدای متعال

روز سوم ماه مبارک هم گذشت و من، به همه روزهای گذشته ی زندگی‌ ام فکر می‌ کنم، به روزهایی که طغیانگری هایم، کوله بار گناهانم را سنگین کرده بود، به روزهایی که بی هوا، دستم را محکم از دستان پر مهر خداوند بیرون کشیدم، یا بهتر است بگویم، بگذارید اعتراف کنم؛ به سمت شیطان لعین دویدم.

اما چیزی که نجاتم داد، همین ذکر بی بدیل، استغفر الله ربی و اتوب الیه بود… مثل آبی بود، روی آتش جانم، مثل سندی، برای ازاد کردن جان گرفتارم، از زندان گناه و پلیدی و عذاب وجدان، مثل یه ببخشید سفت و محکم بود، که به خداوند گفتم، و البته خدا هم برایم سنگ تمام گذاشت!

نه تنها بی منت گناهانم را پاک و فراموش کرد، بلکه جایگزینش کارهای خوب گذاشت، عزت و احترام برایم قائل شد و دیگر به رویم نیاورد… من با استغفار زندگی کرده ام، بسیار و بسیار، مخصوصا آن لحظاتی که از امام زمان کمک خواستم و دستگیری‌شان را دیدم…

آمرزش گناهان در ماه رمضان شب سوم – متن چهارم: محبت بی کران

به گمانم به جبران این هیاهوی دل طغیانگر من؛ این همه سکوت ریخته اند در دل شب! آخر یکی باید آرامش کند. یکی باید بیاید بگوید فلانی حواسمان به تو و دل تو هست؛ آرام باش، تو هم عزیز مایی، عزیز بودن یکی در دستگاه محبت بی کران ما خاندان وحی مانع عزیز بودن دیگری نخواهد بود. آرام باش محب من، شیعه من، فرزند من.

آمرزش گناهان در ماه رمضان شب سوم – متن پنجم : ذکر استغفار

یه پیشنهاد برایتان دارم! از لحظه ی اذان صبح امروز تا اذان مغرب یکی دو روز آینده، حواسمان بیشتر و بیشتر بر روی لغزش هایمان باشد، آن هم این روزها که شیطان لعین دست و پایش بسته است و ماییم و نفسمان، این روزها که در بستر ماه رمضان قرار داریم با بهره گیری از ذکر استغفار “استغفرالله ربی و اتوب الیه” نعمات این ماه را برای خودمان با برکت و با دوام کنیم.

درماه رمضان اتفاقات خوب ثابتند، بعد ماه مبارک هم ادامه دارن و  از ما گرفته نمیشن. و این یک هدیه ویژه است از جانب خداوند مهربان، کم کمک به اذان صبح نزدیک میشویم.

آمرزش گناهان در ماه رمضان شب سوم – متن ششم: پذیرش دعا با ذکر صلوات

خدای مهربان! داریم وارد روز سوم مهمانی ات میشویم، در این روز ذهنمان را رو به سوی خودت کن، ذهنمان را پاک کن از تمام نباید ها، رهایش کن از زنجیرهای تصورات اشتباه، روزیمان کن فکری بیدار، فکری متنبه در طاعات، فکری مشغول و بیتاب مولایمان.

پروردگارا! روزهای زیادی به پوچی و فعالیت های بسیار برای هیچ گذشت، امروزمان را پر برکت کن با دوری از کارهای بیهوده و رفتارهای آغشته به جهل بیدارمان کن، بیدار ماندنی ابدی.

بارالها! چشم بسته ایم به تو، که تمام خیر را نصیبمان کنی، که مولایمان را به دیدگان ودیعه نهاده در بدن هایمان ببینیم. که ظهور رخ دهد! خدایا تو بخشنده ترینی و امروز ما “تمام” خیری را می خواهیم که تو برای بهترین های درگاهت مقرر کرده ای.

خدایا! به لطف و کرمت، به رحمتت، به عزتت، نیت هایمان را پاک کن، اعمالمان را در سایه یقین قلبیمان به بهترین شکل بپذیر، و میدانیم پذیرش تمام دعاهایمان ممکن است با صلوات بر محمد و آل محمد.

یا صاحب الزمان! روز سوم دارد شروع میشود، دستگیرمان باشید که آنچه ما خراب کرده ایم با دعا و عنایت شما ترمیم میشود، از روابطمان با خانواده و اجتماع تا روابطمان با شما با خدا.

ما خراب کردیم و میدانیم جز دعا و نگاه شما به چیز دیگری ترمیم نمیشود، ما معترف برگشته ایم و قصد جبران داریم، برنامه داریم و نگاهمان به کلام شما گره خورده است. دعایمان را آمین بگویید.

اللهم عجل لولیک الفرج


دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

برای ارسال دیدگاه خود، در قسمت زیر دیدگاه و در خط بعدی نام و نام‌خانوادگی خود را بنویسی و بر روی فرستادن دیدگاه بزنید. *

دکمه بازگشت به بالا