کتاب تا ابد اندوه – معرفی کتاب فاطمیه

کتاب تا ابد اندوه دلایل سوگواری شیعیان در ایام فاطمیه

کتاب تا ابد اندوه ، کتابی است مستند به آیات قرآن و روایات معصومین (صلوات الله علیهم اجمعین) که در 4 بخش برای پاسخ به یک سوال تلاش می کند: چرا شیعیان در ایام فاطمیه عزاداری می کنند؟ و چرا بعد از 1400 سال این فکر به سرشان زده؟! نویسنده در کتاب مختصر و در عین حال پرمغزش با اشاره به منابع مهم اهل سنت سیر منطقی زیر را طی می کند:

  1. مهرورزی به اهل بیت، برترین توصیه پیامبر خدا
  2. حضرت زهرا سلام الله علیها، برترین مصداق اهل بیت رسول خدا
  3. سوگواری در ایام فاطمیه نماد مهرورزی به حضرت زهرا سلام الله علیها
  4. نمونه ای از مجالس فاطمی در قرن 6 هجری

مشخصات کتاب

نام کتاب: کتاب تا ابد اندوه
پدیدآوردنده: سید مجتبی موسوی راد
ناشر: مرکز فرهنگی انتشاراتی منیر


کتاب تا ابد اندوه


بخشی از کتاب تا ابد اندوه

مهرورزی به اهل بیت علیهم السلام، برترین توصیه رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم

رعایت حقوق اهل بیت پیامبر علیهم السلام، درمیان تمام توصیه‌های نبوی، جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده است از این رو مهرورزی به اهل بیت علیهم السلام به عنوان بارزترین مصداق رعایت حقوق ایشان، از اهمیت بی‌ نظیری برخوردار گشته است.

از سوی دیگر، محبت و مودت به اهل بیت علیهم السلام که هم عقیده است و هم عمل از پشتوانه روایی مستحکمی در میان منابع حدیثی شیعه و سنی بهره مند می باشد.

این احادیث که به تواتر معنوی نقل شده اند بر اهمیت و جایگاه محبت و مودت به اهل بیت علیهم السلام تاکید ویژه‌ ای ورزیده‌ اند. توصیه های رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم به رعایت حقوق اهل بیت علیهم السلام از یک سو، و احادیث حاکی از منزلت والای مهرورزی به اهل بیت علیهم السلام از سوی دیگر، موجب گردیده تا محبت و مودت به اهل بیت علیهم السلام مورد توجه ویژه پیروان راستین اسلام قرار گیرد.

آخرین وصیت رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم

آخرین مطلبی که رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم و بیان فرمودند این بود که: شما نیز روش مرا درباره اهل بیتم به کار گیرید. وصیت، علاوه بر این که نشانگر اهمیت موضوع است از پیوند قلبی و روحی فرد با آن موضوع نیز، خبر می‌دهد و این، خود دلیلی بر بلندی جایگاه حب اهل بیت علیهم السلام در دیدگاه رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم است.

بهترین امت من

رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: بهترین شما، بهترینتان برای اهل بیت من، پس از من است. این معیار روشن و صریح، خطی است که مرز خیر و شر را تعریف می کند و ملاک اصلی نکویی را خوبی کردن به اهل بیت رسول خدا علیه السلام می داند.

به علت نارضایتی ناشر pdf کتاب تا ابد اندوه از روی سایت حذف گردید.


دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

برای ارسال دیدگاه خود، در قسمت زیر دیدگاه و در خط بعدی نام و نام‌خانوادگی خود را بنویسی و بر روی فرستادن دیدگاه بزنید. *

دکمه بازگشت به بالا