ارتباط با معصومین و آمرزش گناهان – پرسش و پاسخ محرم

ارتباط با معصومین و آمرزش گناهان – حق الناس با توبه بخشیده نمیشود

 چگونه گریه و قطره اشکی بر امام حسین علیه السلام موجب آمرزش گناهان می شود؟ با عنوان ارتباط با معصومین و آمرزش گناهان به شرح زیر است.

ارتباط با معصومین و آمرزش گناهان

گریه بر سیدالشهداء امام حسین علیه‌السلام نیز همین‌طور‌ است که هر کسی دلش وصل به امام حسین علیه‌ السلام شد یا اساساً با خدا و معصومین علیهم‌السلام ارتباط قلبی و ایمانی داشت، پاک می‌شود، اما باید این وصل صورت بگیرد، نه این که فقط چند قطره رطوبت از چشم او خارج شود.

پاسخ

در نظر داشته باشید وقتی عملی به درگاه خدا مقبول افتد، حتی یک قطره اشک می تواند دریا دریا گناه را پاک کند؛ چرا که خدا مطابق شأن ربوبی خود پاداش می‌دهد. برای همین است که امیرالمومنین علیه السلام فرمودند: کیف یقل ما یتقبل؟ آن چیزی که قبول افتد، کم نیست!

لذاست که مومن همواره بین حالت خوف و رجاء است، هم دلخوش است به قطره اشکی بر سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و هم نگران عدم مقبولیت و یا حبط عمل خویش است.

به این نکته پایانی نیز توجه داشته باشید: اگر کسی از خطاهای خود توبه کند یا گریه بر سیدالشهداء داشته باشد، وظیفه ی ادای حق الناس از گردنش ساقط نمی شود. یعنی اینطور نیست که با خود بگوید چون من واقعاً از ظلمی که به فلانی کرده ام پشیمانم و توبه می کنم، دیگر لازم نیست بدهی یا ضرری که به او زده ام را جبران کنم.

اما در قیامت وقتی بنده‌ای مشمول رحمت خدا شود و غفران الهی شامل حال او شد، دست خدا و اولیای خدا برای بخشش حق الناس او بسته نیست؛ ممکن است در قیامت خدا و اولیای خدا فرد صاحب حق را با عنایتی راضی کنند!

اما در عین حال چون ما نمیدانیم که مورد غفران الهی قرار گرفته ایم یا خیر، باید حتما علاوه بر توبه یا گریه بر امام حسین علیه السلام حق الناس را هم ادا کنیم.

دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

برای ارسال دیدگاه خود، در قسمت زیر دیدگاه و در خط بعدی نام و نام‌خانوادگی خود را بنویسی و بر روی فرستادن دیدگاه بزنید. *

دکمه بازگشت به بالا