روایت شیخ مفید

او یک خدمتگزار بود شماره 44

روایت شیخ مفید (برادر استوار و هدایت شده از جانب امام عصر علیه السلام)

او یک خدمتگزار بود شماره 44 روایت شیخ مفید برادر استوار و هدایت شده از جانب امام عصر علیه السلام است.

روایت شیخ مفید 

همه ی ما او را با نامه های پرمهری که از سمت امام عصر علیه السلام، برایش به نگارش در آمده، میشناسیم. همان گونه که امام او، وی را خطاب قرار داد: ” الاخ السدید و ولی الرشید الشیخ المفید، به برادر استوار و پیروی هدایت شده، شیخ مفید” شرح توقیعات حضرت به وی چنین است؛ توقیع بیست سوم ذیحجه: درود خدا بر تو ای یاری رسان حق! و آن که با گفتار راستین مردم را به حق می خوانی.

در ادامه شیخ را از محل سکونتشان در غیبت کبری مطلع می سازند و دلیل را چنین می فرمایند: تا به این وسیله در جریان باشی که به خاطر کارهای شایسته ات نزد ما مقرب هستی، و برای اطمینان خاطر شیعیانشان می فرمایند: ما به تو اطمینان می دهیم که هرکس از برادرانت تقوا پیشه کند و حق را به صاحبانش برساند از فتنه های آخر زمان، در امان خواهد بود.

و وی را تا آنجا به خود نزدیک می بینند که می فرمایند: و نشانه ی حرکت و خروج ما رخداد مهمی است که در مکه از سوی پلیدان رخ خواهد داد؛ اما به هدف خویش دست نخواهند یافت چرا که ما با دعا به درگاه خدا پشتیبان اهل توحید هستیم و آنان را حفاظت خواهیم کرد. پس دلهای شیعیان به دعای ما آسوده باشد و مطمئن باشند که ما برایشان کافی هستیم.

و دلایل تاخیر دیدارشان از شیعیان را بیان می کنند: و دیدار ما از شیعیان، به تاخیر نمی افتد مگر به سبب اعمال خودشان، که به گوش و نظر ما می رسد و خاطر ما را از آن ها مکدّر می کند.

ادامه دارد…


آنان که در کتاب خدا صالحین خوانده شدند، یا حجت خدا هستند یا مخلصین در خدمتگزاری به حجت خدا. با ما همراه باشید در مجموعه ی روایت های او یک خدمتگزار بود…برای مشاهده کلیک نمایید.

دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا