پیامبر مهربانی ها (یاقوت 51)

تذكر دهنده خدمتگزاران به امام عصر (علیه السلام)

پیامبر مهربانی ها (پیامبری که منادی رحمت و مهربانی بود)

قطره هایی از دریای رحمت و عطوفت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله پیامبر مهربانی ها کسی که فاتح قلب‌ها با مهر و عطوفت است. روایتی درباره حضرت محمد صلی الله علیه و آله پیامبر مهریانی ها و عطوفت که انسان‌ها را به تعامل و دوستی با یکدیگر دعوت می‌کند.

روایت حضرت محمد صلی الله علیه و آله پیامبر مهربانی ها

روزی پیامبراکرم صلی الله علیه و آله از کوچه ای می گذشتند، صدای گریه کنیزی را شنیدند؛ دلشان طاقت نیاورد، به نزد آن کنیز رفتند و پرسیدند: چرا گریه می کنی؟ کنیز گفت: مولایم پولی به من داده بود تا با آن برای خانه خرید کنم، اما من آن پول را گم کرده ام.

پیامبر رحمت، پیراهن مبارک شان را فروختند و پولش را به آن کنیز دادند. دوباره آن کنیز گریه می کرد! رسول خدا علت را پرسیدند. کنیز پاسخ داد: می ترسم به خاطر تأخیرم تنبیه شوم. پیامبراکرم آن کنیز را همراهی کردند و در نزد مولایش واسطه شد تا کنیز را اذیت نکند. آن مرد گفت: یارسول الله ! قربان قدمتان. نه تنها کنیز را اذیت نمی کنم بلکه به مبارکی قدوم شما، این کنیز را در راه خدا آزاد می کنم.

یکی از مهمترین لقب های پیامبراکرم صلی الله علیه و آله و سلم “رحمه للعالمین” می باشد، یعنی رحمت و مهربانی ایشان بر سراسر گیتی سایه انداخته است. در روایات متعددی امام عصر حضرت مهدی ارواحناله الفدا نیز به لقب “رحمه للعالمین” خوانده شده اند که شدت مهربانی و محبت ایشان به شیعیان شان را فقط خداوند متعال می داند.

آجرک الله یا مولای یا صاحب العصر و الزمان فی مصیبه جدّک

 

دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

برای ارسال دیدگاه خود، در قسمت زیر دیدگاه و در خط بعدی نام و نام‌خانوادگی خود را بنویسی و بر روی فرستادن دیدگاه بزنید. *

دکمه بازگشت به بالا