کتاب یاس در آتش – معرفی کتاب فاطمیه

کتاب یاس در آتش (شهادت فاطمه زهرا سلام الله علیها در آینه اسناد تاریخى اهل سنت)

کتاب یاس در آتش مجموعه ای است گرد آمده از اعترافات تاریخ نگاران و حدیث پردازان اهل سنت که بالاتفاق از یک واقعیت تلخ تاریخی پرده برداشته اند.

آنان همگی بر این باورند که پس از رحلت رسول خدا صلی الله علیه و آله جنایتی بزرگ بر اهل بیت علیهم السلام او به ویژه حضرت فاطمه زهرا رفت و لذا نتوانسته اند این حقیقت دردناک را منکر گردند.

استاد علامه سبحانی، این کتاب را در پاسخ به افرادی که نسبت به این موضوع جاهلند و یا تجاهل می کنند به زبان عربی به نحوی مطلوب، گویا و در عین حال با اختصار تدوین و با نام “الحجه الغراء علی شهاده الزهراء” به زیور طبع آراسته اند. ترجمه حاضر توسط سید ابوالحسن عمرانی انجام شده و به تایید آیت الله جعفر سبحانی رسیده است.

مشخصات کتاب

نام کتاب: کتاب یاس در آتش
پدیدآوردنده: آیت الله جعفر سبحانی
مترجم: سید ابوالحسن عمرانی
ناشر: موسسه تعلیماتی و تحقیقاتی امام صادق علیه السلام


کتاب یاس در آتش


بخشی از کتاب یاس در آتش

محمد بن یزید عبدالاکبر بغدادی (210- 285 هجری) یکی از ادیبان نویسنده و صاحب آثار گرانبهاست. وی در کتاب “الکامل” روایتی را از عبدالرحمن بن عوف به هنگام دیدار با ابوبکر در بستر مرگ نقل می کند و می گوید:

به هنگام بیماری ابوبکر که به مرگش منجر گردید به نزد او رفتم و سلام کردم. از او پرسیدم چگونه ای؟ برخاست و راست نشست. تا آنجا که می گوید ابوبکر گفت: به راستی من بر هیچ چیز اسفناک نیستم مگر بر سه کار که انجام دادم. که کاش انجام نمی دادم و سه کار که انجام ندادم که کاش انجام می دادم و سه چیز را که کاش از رسول خدا می پرسیدم.

اما آن سه که بر آن پشیمانم اینکه کاش در خانه فاطمه را نمی گشودم هر چند آنها به عزم جنگ آن را بسته بودند و کاش روز سقیفه بنی ساعده کار خلافت را به عهده یکی از دو تن عمر یا ابوعبیده سپرده بودم تا یکی از آنها امیر باشد و من وزیر باشم….


برای مشاهده و خرید کتاب هایی با موضوعات فاطمیه و حضرت زهرا علیهاالسلام به سایت فروشگاه خدمتگزاران مراجعه و کلیک نمایید.


دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

برای ارسال دیدگاه خود، در قسمت زیر دیدگاه و در خط بعدی نام و نام‌خانوادگی خود را بنویسی و بر روی فرستادن دیدگاه بزنید. *

دکمه بازگشت به بالا