تبلیغ فاطمیه

تبلیغ فاطمیه (راهکارهایی برای انجام خدمت در فاطمیه)

در مقاله تبلیغ فاطمیه راهکارهایی برای انجام خدمت در فاطمیه برای شما جمع آوری شده است که می توانید به آنها رجوع و برای فاطمیه تبلیغ کنید و خدمتگزار فاطمیه باشید.

در انجام تبلیغ فاطمیه این نکات را رعایت کنیم:

تبلیغ باید کوتاه و اثرگذار باشد.

کاری کنیم که موندگار بشه تو ذهن مردم، جوری نباشه که فراموش کنند. فاطمیه براشون دغدغه باشه و به اهمیتش پی ببرند.

با صحبت کردن گرم و صمیمی و نشون دادن جایگاه و مقام بالای صدیقه طاهره سلام الله علیها نزد پروردگار

بیشترین تاثیر از نگاه است اگر مردم سیاهی ببینند، چه پیراهن چه پرچم برایشان جلب توجه می شود و برایشان سوال می شود.

نیاز های اساسی این روزهای جامعه

پاسخ به شبهات امروزی که با ادبیات تازه ای بیان می شود. (پاسخ به سؤالات با ادبیات امروزی)

معرفی آثار و مقالات به روز شده درباره فاطمیه.

تولید کلیپ های تذکری و پاسخ به شبهه.

نحوه کار تبلیغی در محیط دانشگاه در ایام فاطمیه.

راهکارهایی برای انجام خدمت در فاطمیه

پوشیدن پیراهن مشکی

درست کردن حلوا یا خرما و گذاشتن کنار آسانسور و در کنار آن نذری مانند وسایل فرهنگی به مناسبت فاطمیه به همسایه ها بدهیم

تایپ احادیث و یادآوری ایام فاطمیه و پخش بین واحد های آپارتمان.

نصب پرچم مشکی رو سر در منازل محل کسب و وسایل نقلیه شخصی

ارائه نمایش های مناسبتی  برای مخاطب بخصوص جوان‌ ها اثرگذار است

فعالیت در فصای مجازی

بالا بردن اطلاعات مردم با تعریف احادیث و داستان های جذاب و شنیدنی (با طرح یک برنامه منظم) مثلا درست کردن عکس برای روزشمار فاطمیه و مطالب مناسب

استفاده از یک جمله در ابتدای هر ارتباط روزانه مانند: ((شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها رو تسلیت میگم))

آموختن یک داستان سه دقیقه ای در مورد مقام حصرت زهرا سلام الله علیها … و تعریف کردن آن برای بقیه. با استفاده از اصطلاح داستانی را می خواهم بهت هدیه بدم …

ایستگاه صلواتی

موضوع همین طوفان فکری را معلمین در کلاس ها به عنوان تحقیق به دانش آموزان بدن و به بهترین تحقیق یه لباس مشکلی هدیه بدهند. البته از همین  طریق در بین فرهنگیان هم تبلیغ میشه و دایره تبلیغ گسترده می شود.

دادن صلوات خاصه حضرت زهرا سلام الله علیها به عزاداران و عموم مردم

خودکار مزین شده با نام حضرت زهرا سلام الله علیها یا یک متن کوتاه

دادن سربند به بچه ها مزین به نام حضرت زهرا سلام الله علیها

برای بچه ها پازل و صفحات نقاشی مرتبط تهیه کنیم و قصه آن را با بازی برای آنها بگوییم. می شود از کلاژ برای این کار استفاده کنیم تا ضمن بازی داستان آن بیشتر در ذهن بچه ها جا بیفتد.

بازی محتوایی با کودکان در سطح جامعه … جهت تعظیم شعائر خیلی بداهه عرض می کنم. مثلا بازی هایی که در فضاهای خودشون در روز مره انجام می دهند با شعار های فاطمی انجام دهند. مثلا فوتبال بعد از هر گل همه تیم باید بلند شعار دهند یا زهرا سلام الله علیها. یا تبدیل بازی های خانگی به بازی های جامعه

نمی دونم شدنیه یا نه اما در اتوبوس ها میشه حتی دو یا سه فایل صوتی کوتاه پخش کرد. گاهی در اتوبوس آهنگ یا رادیو روشن میشه، پس اینم باید امکانش باشه ولی در انتخاب فایل صوتی بشدت باید دقت بشه

متن هایی رو در برنامه هاتون اجرا کنید که با مقدمه اتفاقات روز باشه، مخاطب رو بیشتر همراه می کنه

برگزاری مجلس عزا

برگزاری مراسم در منزل و دعوت از دوستان اطرافیان و کاملا جهتدار و روشنگرانه صحبت کردن.

برای برگزاری روضه در نظر گرفتن یک محتوای کلی از دغدغه های مردم و پاسخ به آن دغدغه بر اساس نتایج حوادث تاریخ فاطمی. در واقع نگاه به دیگر نقاط حادثه که کمتر به گوش خورده است. در قالب پرده های نمایشی و … زیرا تاریخ تکرار می شود.

مقید شویم به اندازه خودمان و در حد توانمان مجلسی هر چند کوچک برگزار کنیم. انتخاب یک تم و اسم خاص بر اساس محتوای برنامه و منتهی کردن و ارتباط برنامه به امام زمان علیه السلام. زیرا فاطمیه یعنی دفاع از امام زمان علیه السلام

برای برگزاری مراسم روضه خوانی بهتر است از همراهی کسانی که با شما هم دل هستند و می‌ توانید با هم کار کنید، استفاده کنید. این همراهی از مشارکت مالی تا همکاری برای در اختیار گذاشتن منزل و پارکینگ و استکان چای و خیلی چیزهای دیگر را شامل می‌ شود و نه تنها به برگزاری هرچه بهتر مراسم کمک شایانی می‌ کند که توان شما را مضاعف می‌ کند.

نکته مهم در مشارکت گرفتن این است که مراقب باشید مدیریت کار یکپارچه باشد و به دوگانگی منجر نشود که ندانید قرار است چه اتفاقی بیفتد.

روضه را متناسب با شرایط اقتصادیمان برگزار کنیم. دقت داشته باشیم که برگزاری روضه را به شرایط اقتصادی گره نزنیم و نگذاریم مشکلات مالی مانع برگزاری روضه بشه. اگر مشکلات مالی زیاد است تا جایی که می‌ تونیم پذیرایی را ساده بگیریم و هزینه‌ های جانبی را مدیریت کنیم.

فضای فیزیکی‌ تان را بررسی کنید و انتخاب کنید که نوع روضه تان چطور باشه. مثلا روضه‌ های زنانه و مردانه معمولا به دو فضای مجزا یا جدا شده نیاز داره. اگر همسرتان همراه نیست و نمی‌ تونید فضای کافی برای حضور همزمان خانم‌ ها و آقایان تامین کنید، می‌ تونید روضه را منحصرا زنانه یا مردانه برگزار کنید. البته در روضه‌ های خانوادگی بهتر است که هر طور شده جلسه را همزمان برای خانم‌ ها و آقایان داشته باشید

اگر بشه مثل قدیم یک نفر مسئول بشه تا همسایه ها یا اهالی یک مجتمع یا … را جمع کنه و همه با هم مثلا آش یا هر چیز دیگه درست کنن و پخش کنند. هم خاطره خوبی برای خودشون میمونه و هم کار گروهی و دست جمعی موثرتره. مثل زمانی که می بینیم خیلی ها در محرم دور هم جمع میشن و کار میکنن. البته باید به موازین شرعی هم دقت بشه (محرم و نامحرم).

روضه خوانی حضرت زهرا سلام الله علیها همراه با قرائت حدیث شریف کسا

فاطمیه می تواند تبدیل به اتفاقی عاشورایی شود. یعنی در بعد اجتماعی و سیاسی ورود کند و تبدیل به شعیره ای بزرگ و فراگیر شود. یکی از این راه کارها را کمک به برگزاری روضه های خانگی و همگانی کردن این روضه ها می دانم، همچون محرم و صفر با توجه حساسیت های موجود … باید ادبیات و ارائه ای به دور از سانسور ولی با رعایت موارد خاص ارائه شود.

تبلیغ فاطمیه – خطبه فدک

شرح خطبه فدکیه: یک مبلغ فاطمیه قبل از هر تبلیغی باید بداند که صاحب فاطمیه، یعنی حضرت زهرا سلام الله علیها در سخنرانی خود چه فرمودند و از آن مهمتر بررسی نقاط و نکات پررنگ در حرکت حضرت زهرا سلام الله علیها است.

نشر و تبلیغ خطبه های فدکیه و مطالب مربوط به دهه فاطمیه و روز شمار فاطمیه برا دوستان و گروه ها و کانال هامون

اطلاعات های در مورد فدک کسب کنیم و در مجالس خانوادگی و دورهمی ها نقل کنیم. چون به نظرم در قسمت فدک خیلی جای حرف هست و حتما مردم رو متوجه کنیم که مبنای سخن فاطمه ی زهرا سلام الله علیها در این خطبه در مورد فدک نبوده بلکه در مورد ولایت و امامت امیرالمومنین علیه السلام بوده. برای اینکار در روضه های خانگی کتاب خطبه و مفاهیم آن رو توضیح بدهیم.

یکی از مطالب مهم خطبه رو مثل بحث امام شناسی جدا کنیم و درباره اش توضیح بدیم. چون اکثرا خطبه خانم را نمی شناسند، یعنی فکر می کنند فقط برای بازپس گیری فدک فرمودند. در صورتیکه کل اصول دین در خطبه هست.

اطلاعات جذاب و خاص از این خطبه بهمون بگید که اگر متنی برای برنامه ای نوشتیم، با اون بتونیم خطبه رو به مخاطبین معرفی کنید

نشر بخشی از خطبه فدک و پرزنت این خطبه

ایجاد چالش و هدیه برای برنده. بطور مثال میشه چالش پرزنت خطبه فدک گذاشت. ویدیو یا صوت را بگیرند و ارسال کنند.

تبلیغ فاطمیه – آشنا کردن قشر نوجوان

فاطمیه بهترین فرصت برای آشنا کردن قشر نوجوان با مسائل اصلی زندگی اسلامی و سبک زندگی معنوی است. بلوغ فکری بچه های این نسل به ما ثابت کرده بچه های دهه ۸۰ که الان نوجوان هستند، خیلی بیشتر از سن خودشون می فهمند و ما مؤظفیم از الان با زندگی ائمه و مخصوصاً حضرت زهرا سلام الله علیها آشناشون کنیم.

پرداختن به بعد اخلاقی- اجتماعی شخصیت حضرت زهرا سلام الله علیها خیلی مهم است. مخصوصا برای جامعه امروزی. آن هم بیان کردن با شیوه روانشناسی دینی، زیرا اگر مستقیم دینی صحبت شود، زیاد مورد استقبال مردم واقع نمی شود. روانشناسی دینی می تواند جذب کننده باشد.

از آن جا که نقش مادر در زندگی هر فردی بسیار مهم و تاثیرگذار است، اگر بتوانیم در مدارس دخترانه با مهر و محبت صحبت شود و سعی کنیم به گونه ای از محبت مادرانه حضرت زهرا سلام الله علیها در خانه با فرزندان خود مثل حدیث کساء بگوییم و مهارت گفتگوی آن حضرت را بیان کنیم، فکر کنم فطرت پاک نوجوانان و جوانان به آن حضرت بیشتر گرایش پیدا می کند.

تبلیغ فاطمیه – درخواست

عبارت های در مورد فاطمیه و شهدا
قصه کوتاه درمورد فاطمیه برای کودکان 4 تا 6 سال

تبلیغ فاطمیه – تجربه

پارسال تجربه کردم و بخصوص با افرادی که از مذهب دورتر هستند، کارآمدتر است. در یکی از جملات خطبه فدک می فرمایند نماز را برای دور نگه داشتن از تکبر واجب نمود. از این سخن ابتدا خودم بهره بردم. توجه در نماز و دقت بیشتر در کلام حضرت بانو و ایجاد تغییر در اخلاقمو بعد در یه گفتگوی ساده به این صورت مطرح می کردم.

من پیشتر آدمی متکبر بودم، عذر دیگران رو نمی پذیرفتم و خود اطرافیان این رو متوجه شده بودند که تغییر کردم … و بعد می گفتم  من این رو از کلام  حضرت فاطمه سلام الله علیها آموختم. بسیار تأثیر شگفتی داشت. به شدت توصیه دارم، این موضوع را تجربه بفرمایید.

می توانیم با معرفی یک کتاب مرجع که پوشش کاملی از مباحث فاطمیه داشته باشد و به شکل کلاس های مجازی درس عناوین آن و موارد مهم آن به همراه اعضای علاقه مند دنبال شود، کتاب شبهات فاطمیه از مجتبی عصیری پیشنهاد می شود.


دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

برای ارسال دیدگاه خود، در قسمت زیر دیدگاه و در خط بعدی نام و نام‌خانوادگی خود را بنویسی و بر روی فرستادن دیدگاه بزنید. *

دکمه بازگشت به بالا