اربعین و کرونا – راهکار های برگزاری مراسم اربعین

اربعین و کرونا (برگزاری مراسم اربعین با وجود کرونا)

در مقاله اربعین و کرونا قصد داریم به شما راهکارهایی را برای برگزاری مراسم اربعین و بهره مندی از این خدمتگزاری بزرگ به شما ارائه دهیم. و مثل سال های قبل که راه باز بود و داخل موکب ها خدمتگزاری می کردید و حال امسال هم راه خدمتگزاری بسته نیست و می شود از این راهکارها استفاده کرد و بهره برد.

سخنی با دوستداران حسین علیه السلام

از وقتی یادم می آید؛ محرم یعنی روضه، عزاداری، اشک بر امام حسین، محرم یعنی پذیرش توبه، یعنی سیاه پوش شدن خیابان ها، خانه ها. محرم یعنی حسین علیه السلام، یعنی مظلومیت، یعنی انتظار بر فرج، محرم یعنی ظهور منتقم را خواستن، تمام عدل را برای تمام دنیا خواستن، هدایت را خواستن.

محرم یعنی تقدیر متعالی را خواستن؛ یعنی با امام حی بودن را خواستن، محرم یعنی بازگشت به عقل، به علم؛ بازگشت به حسین. محرم یعنی تاسوعا، عاشورا ….. یعنی اربعین. یا ابا عبدلله هرسال به امید ابراز ارادتمان، در ایام حزن آل الله، محزون می شویم و زیارت عاشورا را با دعای بر فرج، با اشک های چشممان همراه می کنیم.

هرسال برای ابراز همدردی با امام سجاد علیه السلام و عمه سادات، حضرت زینب سلام الله علیها، نرسیده به اربعین کوله پشتی هایمان را بر می داریم و راه می افتیم به سمت کربلا. که بگوییم هستیم، که بگوییم: تاریخ شاهد باش! ما امام خود را تنها نمی گذاریم.

اما امسال دنیا به گونه ای دیگر در حال چرخش است. کرونا آمد و دیگر روضه های عمومی، دسته های عمومی، دیگر پیاده روی اربعین نداریم. اما عشق حسین علیه السلام که خاموش شدنی نیست، خانه هایمان را حسینیه کردیم؛ نذری هارا در خانه هایمان پختیم. مراسم ها را، دعاها را، اشک ها را، توبه هایمان را، هدایت خواستن هایمان را با تک تک اعضای خانواده در خانه هایمان اجرا کردیم.

حال پیاده روی اربعین را به نگاه امام عصر علیه السلام، می آوریم میان زندگی هایمان، میان خانه هایمان، رفتارهایمان، میان شغل هایمان؛ همان صمیمیت ها را، همان مهربانی هارا، همان خلوص و ارادت را، همان فداکاری ها را …فقط موکب ها این بار قلب تمام شیعیان و محبین شماست در تمام عالم. همه جا موکب خدمت به عزادار شماست دل من تا به ابد هست حسینیه … حسین!

راهکارهایی از کلام امام حسین علیه السلام  در زندگی

در این نوشته قصد داریم به قدر بضاعتمان، راهکارهایی ارائه دهیم برای آوردن کلام امام حسین علیه السلام میان زندگی هایمان، شغل هایمان، روابط فردی و اجتماعیمان. که فرموده اند: “نیازهای مردم به شما از نعمت های خداست به شما، از این نعمت ها افسرده و بیزار نشوید.”

یا صاحب الزمان! تمام کارها و اعمالمان را برای تحقق بخشیدن به کلام جد غریبتان، امام حسین علیه السلام به تمنای سلامتی شما و هدایت خواهی از شما انجام خواهیم داد. مارا برای همیشه برای خودتان نگه دارید.

اربعین و کرونا – یک پزشک می‌تواند

با تغییر رفتار معنا دارش؛ یعنی با صبوری اش، با مهربان تر بودنش، با حوصله تر بودنش، یک مبلغ کلام امام حسین علیه السلام باشد. با بیمارانش وارد گفتگو شود، بگوید شما و نیازهایتان نعمتی هستید از طرف خدا، من آنرا قدر میدانم.

این اصل کار یک پزشک است؛ همراهی با بیمار، به بیمارش امید دهد و بگوید شفا دست خداست، در کنار این گفتگو ها می تواند:

فضای مطب، یا درمانگاه خود را با پرچم مشکی و چند شاخه نرگس (اگر فصل این گل بود) معنا دار کند.

همراه دفترچه یا نسخه هر بیمار، یک پیکسل یا بروشور یا لوح فشرده یا یادبود هایی مشابه برای محرم به مراجعانش بدهد.

در این ایام، به نیابت از امام مهدی علیه السلام، ویزیت هر بیمار دردمند را دقیق تر، پر مهرتر و باحوصله ای بیشتر انجام دهد، چه بسا این دقت را بعد از این ایام، برای همیشه از حضرتش هدیه بگیرد.

پیراهن مشکی بپوشد، پیکسل مناسب این ایام به رو پوشش متصل کند.

در اتاق انتظار، چند کتاب، بروشور یا نوشته ها‌ی انتخابی قرار دهد تا برای دقایقی بیماران را میهمانِ گفتمانی حسینی کند.

در اتاق انتظار یا مطب، گوشه‌ای را صرف فضا سازی کند، مثلا یک سماور و بساط چای نمادین، پارچه مشکی و پرچم، پوستر… .

طرح‌ های رنگ‌ آمیزی یا موضوع نقاشی به کودکانِ مراجع بدهد تا پس از تکمیل به دستش برسانند و در گوشه‌ای، گالری آثار مراجعانِ کوچکش را تا مدتی داشته باشد.

از نوجوانان یا علاقه‌ مندان از مراجعانش بخواهد دل‌ نوشته‌ های کوتاه بنویسند و در وبلاگ یا بُردِ مطب منتشر کند.

از بخشی از هزینه ویزیت برای افراد خاص و به بهانه‌ های خاص، صرف‌ نظر کند.

وقتی با اجرای یکی‌ از این پیشنهادات، به حضرت مهدی علیه السلام تسلیت گفتیم، یادمان باشد اهم و مهم های دنیایمان جا به جا نشوند، مبلغ کلام و رفتار و منش امام باشیم و نه فقط یک سیاه پوش تنها.

برای ماندن در این مسیر از خود حضرت مهدی علیه السلام درخواست کمک کنیم و بخواهیم که؛ بیش از پیش، به فضیلتِ علم و مهارت آراسته شویم تا در کمک به بیمارانمان ناتوان نشویم. و دعا کنیم در تقدیرمان کسبِ این علم را با استادی عالی یا کتابی بی‌ نظیر یا مواردی مشابه قرار دهند.

به راستی این اربعین یک محب حسین است، یاری کردن و یاری خواستن از امام عصر علیه السلام، که هیچ گاه تعطیل نمی شود.

اربعین و کرونا – یک خانواده می‌تواند در این ایام

در راستای عمل کردن به کلام امام حسین علیه السلام؛ پیش دستی کنند در بر آورده کردن حاجات افراد خانواده، این را به واقع یک فضیلت بدانند. از امام عصر علیه السلام کمک بخواهند که امری که تا به امروز به واسطه شیطان پوشیده مانده بود، دیگر مغفول نماند، مبلغ کلام امام، رفتار امام علیه السلام باشند و نیز می توانند:

ترتیبی دهد که همه‌ ی اعضا، نقشِ یک خادم را بپذیرند، مثلا روضه‌ ای خانگی ترتیب دهند، که مداح و سینه‌ زن و چای‌ ریز می‌خواهد، متواضعانه کفش‌ها جفت شود، شمع و پرچم مشکی برپا شود و تمام کارها با کمک افراد خانواده انجام شود.

شبیه یک موکب را در کوچه برپا کند، خوراکی پوشش دار هدیه دهد، یا حتی حال و هوای کوچه را اربعینی کند مثلا با پخش مداحی و مشکی‌ پوشی.

چند خانواده که از دریافت پک مواد غذایی بیشتر خوشحال می‌شوند را در نظر بگیرد و برنج و روغن و گوشت و لپه، یا سبزی و لوبیا و یا… به ایشان تقدیم دارد. به این ترتیب هر دو طرف، در ثواب نذری شرکت دارند!

پس از همراهی با صاحب عزای اصلی روضه، چه چیزی زیباتر از اینکه از حضرت مهدی علیه السلام، درخواستی سازنده داشته باشیم، بخواهیم که دستِ تک تکِ اعضای خانواده را در رهایی از یک اخلاق بد بگیرند، یا برای به دست آوردنِ یک ویژگی متعالی یاری و همراهی فرمایند! آن قرار را هر عضو از خانواده خودش به امامش بگوید و هر روز با ایشان هماهنگ باشد.

این اربعین یک محب حسین است، یاری کردن و یاری خواستن از امام عصر علیه السلام، که هیچ گاه تعطیل نمی شود.

اربعین و کرونا – یک هنرمندِ خیاط، کفاش، یک کارگاه تولیدی می‌تواند

بر حسب شرایط مالی خریدارش برخورد کند، مثلا می تواند لباس عروسی زیبا بدوزد و برای افرادی قرار دهد که توان پرداخت ندارند و با مشتری هایش وارد گفتگو شود که این کار را نعمتی می داند از جانب خدا، این که این لباس یا کفش یا محصولات تولیدی را به حساب امام حسین علیه السلام زده است، سعی کنند حساب نسیه باز کنند برای مشتری هایی که بیشتر می شناسند، سعی کنند دستگیر باشند.

در روزهای داغدارترِ این ایام مثل تاسوعا و عاشورا و اربعین، به جز لباس مشکی، سفارشی نپذیرد.

در این ایام، یک یادبود هم در کنار هر سفارش قرار دهد؛ کارتِ دعا، کتابچه و بروشور، پیکسل و امثالهم بر حسب فرهنگ شهرشان.

قسمتی از محیط کارش را به دکورِ نام و یادِ امام حسین علیه‌ السلام تبدیل کند، با پرچم، پارچه مشکی، شمع، و غیره.

بعد از این همراهی در غمِ حجتِ خدای متعال، از آخرین حجت خدا امام زمانمان، آرزویی زیبا طلب کنیم! مثلا بخواهیم که به مهارتِ چشمگیری برسیم و سرآمدِ صنفِ خودمان شویم، حالا هرطور خود حضرت برایمان پسندیدند، آشنایی با یک استاد خبره، فیلم آموزشی، تمرین یا مواردی مشابه.

اربعین و کرونا – من به عنوان یک داروساز می‌توانم

یک تابلوی مهربانی در داروخانه ام نصب کنم و خیرهایی را تشویق کنم که برای این تابلوی مهربانی، جهت پرداخت هزینه دارو، اقدام کنند. حواسم باشد به مریض هایم بگویم شفا در دست خداست و به نیابت از امام عصر علیه السلام، به فرمایش نعمت بودن حاجات مردم عمل کنم. بسیار خوش خلق تر و صبورتر نحوه ی استفاده از داروهارا توضیح دهم، ویژه برای افراد مسن و نیز:

کنارِ آب‌سرد کنِ داروخانه‌ ام جمله‌ ای بنویسم که یادآورِ مهرِ امام حسین علیه السلام باشد، یا تسلیتی به محضرِ صاحب الزمان علیه السلام.

با فضاسازی، محیطِ کلیشه‌ایِ داروخانه را تغییر دهم، مثلا یک پارچه مشکی و یک گلدان گل طبیعی و یک شمعِ مشکی.

مقدار مشخصی ماسک یا پد الکلی یا… برای مراجعینِ خاص، در نظر بگیرم و با امید احیاء انسانیت در خودم و دیگران، نذرِ امامِ انسانیت، حضرت سیدالشهدا علیه السلام کنم.

برای خودم و پرسنل بازوبند یا پیکسلِ محرمی تهیه کنم، و همه یک‌شکل، یادآور مظلومیت امام حسین و اولادشان باشیم.

یک عادت خوب را در این ایام آغاز کنم، مثلا: هرگاه دست به کارِ ساختِ دارویی می‌شوم احتمال تاثیر آن را با بردن نام خداوند مهربان و کمک گرفتن از حجتِ بی‌مانندش چند برابر کنم.

حالا که داروخانه‌ی ما هم، رنگِ همدلی با غمِ حضرت مهدی علیه السلام به خود گرفته، چه عالی می‌شود که تمنایی در خور شانِ والای ایشان داشته باشیم، با دقت، هرکدام اخلاقِ نیکی انتخاب کنیم که جایش در بِرَند و شخصیتِ ما خالی است، بخواهیم که در کسب آن ویژگی یاری‌مان دهند و هر روز با ایشان مطرح و به خودمان یادآوری کنیم.

این اربعین یک محب حسین است؛ یاری کردن و یاری خواستن از امام عصر علیه السلام، که هیچ گاه تعطیل نمی شود.

اربعین و کرونا – من به عنوان یک پشت کنکوری نمی‌خواهم مُحَرَّمی بی‌تفاوت داشته باشم، می‌توانم

نکاتی که یاد گرفته ام را به سایر دوستانم یاد دهم، یاد بگیرم رشد من در این است و دیگران رقیب من نیستند که باید از میان برداشته شوند، یاد بگیرم به آدم ها به چشم مهربانی نگاه کنم، نگاهی که امام زمانم دارند و نیز:

روی میز مطالعه‌ ام، یا طاقچه یا گوشه‌ ای از اتاقم، برای امامِ مهربانِ شهیدم، پرچم مشکی بگذارم، و در کنارش یک شمع و یا یک گلدان و یا عود و یا تندیس نام اباعبدالله…، هوای دلم را تازه کنم.

هر روز هنگام شروع مطالعه، به امام حسین علیه السلام و امامِ مهدی علیه السلام، سلام کنم و بالای صفحه‌ی پیش رویم برایشان یادداشت کوتاهی بنویسم.

هنگام خستگی، شمعِ روحم را با مداحی، یا زیارت عاشورا، یا مطالعه‌ ی چند صفحه کتاب حسینی به یاد امام حسین علیه السلام پرفروغ‌ تر کنم.

لباس مشکی به تن کنم.

این روزها درس‌خواندنم را که کاری پر ثواب است، به امامِ زمانم تقدیم کنم، باشد که این نیتِ زیبا به برکت ایام عزاداریِ حجتِ خدا، در وجودم نهادینه شود.

بعد از ابراز همدردی با امام مهدی علیه السلام، چه زیباست که از ایشان کمک بطلبیم تا هر چه بیشتر از کسالت یا نا امیدی خاصِ موقعیتمان راحت شویم، شیطان تمام نیرویش را به کار خواهد بست تا مانع تلاشِ ما بشود، ما هم باید با قدرتی فراتر از خودمان به مقاومت برخیزیم!

این اربعین ماست، این اربعین یک محب حسین است، یاری کردن و یاری خواستن از امام عصر علیه السلام، که هیچ گاه تعطیل نمی شود.

اربعین و کرونا – هر کس در محله‌ اش مسجدِ دلنشینی دارد می‌تواند

همیشه حواسمان به نمازگزاران باشد، برای رفع حاجات آن ها، طبق کلام امام حسین علیه السلام همیشه آماده باشیم. خودمان را برتر ندانسته و اگر عزیزی برای نماز غیبت داشت، حتما جویای احوالش شویم، این سنت رسول خدا و اهل بیت علیهم السلام است.

رفتارمان چون پیراهن مشکی تنمان باید گویای ارادت ما به این خاندان باشد. مبادا شیطان ما را از کلام و رفتار امام حسین دور کند، مبادا به خاطر نعمت نماز خواندن ها و عباداتمان به خودمان غره شویم. در این راه هر لحظه از امام عصر علیه السلام کمک بخواهیم و نیز:

با همکاری دیگر نمازگزاران و دعوت از ریش‌ سفیدها، نذر سلامتی نهمین فرزند امام حسین علیه السلام، خانواده‌ هایی را پیدا کنیم که از دریافت پک مواد غذایی بیشتر خوشحال می‌شوند، و مجموعه‌ ای از مواد اولیه مثل برنج و روغن و گوشت و لپه یا سبزی و لوبیا و یا… به ایشان تقدیم کنیم.

به نیت احیاء نوع‌ دوستی در ایام شهادتِ الگوی انسانیت حضرت سیدالشهدا علیه السلام، با خرید یا تهیه لباس گرم سالم و تمیز، چندین خانواده را از نگرانیِ زمستان دربیاوریم.

باتوجه به به‌هم‌ ریختگیِ برنامه مدارس، خیلی از کودکان از تحصیل محروم می‌ مانند و مجبور به کار می‌ شوند، با همکاری نمازگزاران و اهالی، یک محله را از این تلخی رهایی دهیم.

با همراهی سایرین، چندین پرچم مشکیِ همدلی با امام زمان علیه السلام تهیه کرده و به امانت به خانه‌ های محله بسپاریم، کوچه‌ای پر از پرچم دلگرمی برای صاحب عزا، سپس پرچم‌ها تا سال بعد در انبار مسجد نگاه‌ داری شود.

بعد از ادای همدردی و حتی برداشتنِ یک قدم به خاطر مهر اهل بیت علیهم السلام، دستِ نیاز به سوی حجتِ خداوندِ قادر بلند کنیم و توفیقِ خلوص در این مسیر را از خودشان طلب کنیم، و نیز تاثیر گذاری کلاممان را از خودشان بخواهیم، چرا که مسجد جایی است برای بیان همدلی ها و معرف اهل بیت علیهم السلام.

به راستی که تبلیغ نام و کلام و رفتار اهل بیت نعمتی ست شگفت‌ انگیز و با ارزش و تضمین کننده‌ ی ادامه‌ ی کار و بلکه رونق خدمتگزاری‌ ها؛ چه بسا سالِ بعد پیشنهاداتِ بهتر و خدمت‌ هایی جدیدتر روزیمان شد.

این اربعین یک محب حسین است، یاری کردن و یاری خواستن از امام عصر علیه السلام، که هیچ گاه تعطیل نمی شود.

اربعین و کرونا – من یک مربی نقاشی، خطاطی، هنرهای تجسمی، هستم، می‌توانم در این ایام

تمرکز و ارامشی که هنر میدهد را به شاگردانم منتقل کنم، در حال زندگی کردن را به شاگردانم آموزش دهم، این که صاحب همین لحظه هستند نه گذشته ای که نیست و نه آینده ای که نیامده، از شاگردانم بخواهم با همین حداقل آموزش اطرافیانشان را به زندگی کردن در حال دعوت کنند به پرهیز از فکر و خیال، با توجه به حس های 5 گانه و تمکر زوی کارهایی که انجام می دهند. و نیز:

به فراخور حوادث و با کمک گرفتن از اساتید محترم دینی، موضوع برای تمرین و طراحی، انتخاب کنم ؛ مثلا از طریق گروه فرهنگی خدمتگزاران

بخشی از محیط کارگاه را با کمک هنرجوهای با سلیقه‌ام برای تسلیت به حضرت مهدی علیه السلام، مشکی پوش کنم، با شمع و گل و… باصفاتر هم می‌شود.

به شاگردانم یادبودی تقدیم کنم که محتوایی از این ایام دارد، کتیبه‌ای کوچک، تندیسِ رومیزی، کتابچه، کارتِ تسلیت و مواردی مشابه این ها.

از هنرم در طراحیِ کارت و پوستر و قالب های سایت و غیره استفاده کنم.

در کنار این همدردی‌ مان با صاحب عزای اصلی این روزها، می‌توانیم بابِ رفاقتی با ایشان باز کنیم و از این به بعد هرگاه دچار بی‌ حوصلگی شدیم، هرجا انگیزه‌ مان را در این مسیر هنری از دست دادیم نزدشان برویم و دوباره نیرو بگیریم، تازه شویم و پرقدرت پیش برویم.

این اربعین یک محب حسین است، یاری کردن و یاری خواستن از امام عصر علیه السلام، که هیچ گاه تعطیل نمی شود.

اربعین و کرونا – تبلیغ یک بانوی خانه

من در کنار هر نقشِ اجتماعی‌ ام، یک “بانوی خانه” هم هستم، می‌توانم در این ایام: مادر و بانوی خانه باید تدبیر و کیاست داشته باشه، هنگام عشق ورزیدن به فرزندانش، هنگام رفع نیازهای اهل خانه حدیث امام حسین علیه السلام را در مقابلش ببیند که نیاز افراد خانواده به او نعمت است و نباید خسته و ملول شود و این حس را به سایر افراد خانواده منتقل کند.

ائمه معصومین علیهم السلام معنای عقل هستند با عمل به دستوراتشان تعقل به به خانه هایمان برگردانیم، و در ایم مسیر در هر لحظه اش از امام عصر علیه السلام یازی بخواهیم ونیز:

با فضاسازی در خانه، دلِ اعضای خانواده‌ام را به دلِ صاحب عزا گره بزنم، یک پرچمِ زیبا و یک شمع و و تندیس نام مقدس اباعبدالله علیه السلام.

با هماهنگی خانواده و حتی همسایه یا فامیل، با توجه به وضع موجود، پک‌ های مواد غذایی خام به جای نذریِ گرم، آماده کنم و به خانواده‌ هایی ویژه تقدیم داریم که بیشتر، از دریافتش بهره‌مند می‌ شوند، مثلا گوشت و برنج و لوبیا و شوید …، یا برنج و رب و لپه و سیب‌ زمینی و مواردی ازاین دست.

مطلبِ مفید و مستندی از محرم بیاموزم و به خانواده ام هم آموزش دهم.

هر وعده‌ی غذایی را به نیتِ نذری، فراهم کنم! نذر سلامتی امام زمان علیه السلام، نذر ظهور ایشان و سپردنِ عاقبتِ خانواده به ایشان. همچنین از سایر اعضای خانواده در تزئین، یا تهیه بخش ساده‌ای از غذا کمک بگیرم تا همگی در این قدم، نقش داشته باشیم.

این اربعین یک محب حسین است، یاری کردن و یاری خواستن از امام عصر علیه السلام، که هیچ گاه تعطیل نمی شود.

اربعین و کرونا – یک پدر می‌تواند در این روزهای عزای امام حسین علیه السلام

به رفع نیازهای فرزندانش بیشتر همت کند، نه فقط نیازهای مادی، بلکه بیشتر برای آن ها وقت بگذارد.ممکن است پزشک باشی یا پلیس یا نیروی خدماتی، مهم این است پدر باشی یک پدر حامی و این حمایت گری را هم از امام زمان بخواهیم و نیز:

با نصب پرچم بر سردر منزل، همراهی‌ اش را با مرامِ یاران امام حسین علیه السلام نشان دهد.

با فضا سازی منزل (نصب یک پرچمِ زیبا، پوشیدن لباس مشکی،…) هم نقش خود را در بزرگداشت شعائر الهی ایفا کند و هم الگوی صامتِ فرزندانش باشد.

با تمرین یک مداحی کوتاه مراسم دلنشینِ روضه خانگی برنامه‌ ریزی کند. چه چیزی بیش از آینده‌ی فرزند برای یک پدر، موجب نگرانی است؟ و چه دغدغه‌ای فراتر از فرزندانش دارد؟

این روزها بهترین ایام است که بعد از این عرض تسلیت‌ ها خدمت حضرت مهدی علیه السلام، شیعه ماندنِ تک تک اعضای خانواده را به امام زمان علیه السلام بسپاریم و با حضرت به زبان خودمان قرار بگذاریم که هر روز دعای شریفِ:

بسم الله الرحمن الرحیم یا اللهُ یا رَحمنُ یا رَحیم، یا مُقَلِّبَ القُلوب، ثَبِّت قَلبی علی دینک. را همراه با خانواده زمزمه کنیم.

این اربعین یک محب حسین است، یاری کردن و یاری خواستن از امام عصر علیه السلام، که هیچ گاه تعطیل نمی شود.

اربعین و کرونا – من یک قصاب هستم و نخواستم که از ماه محرم بی نصیب بمانم

یک تابلوی مهربانی نصب کنم که هر خیری مبلغ مشخصی را اعلام کند که بتوانیم به نیازمندان بیشتری کمک کنیم. در قیمت گذاری ها منصف باشم و برای افراد بی بضاعت دفتر نسیه داشته باشم.

تلاش می کنم برای رعایت شرایط اقتصادی مردم، یخچال های گوشت و مرغ خارج از مغازه نداشته باشم و از بنرهایی با طراحی های ویژه استفاده کنم، در این راه هر لحظه ار امام عصر علیه السلام کمک میخواهم و نیز:

بر دیوارِ مغازه ام پرچم عشق سیدالشهدا علیه السلام را علم می کنم و با غافله‌ی دل‌های عاشق همراه می شوم.

با همراهیِ خوبانی که می‌شناسم، سهمی را به نیت نذری برای کسانی کنار می گذارم که می‌دانم دلشان بیشتر از بقیه از دریافتش زنده می‌شود.

در طول روز مداحی پخش کنم با بلندی صدایی که دیگران را آزار نمی‌ دهد.

خوب است پس از عرض تسلیت و همدردی با صاحب عزای اصلی این روزها، درخواستی در شانِ آقاییِ ایشان داشته باشیم، برای مثال اگر مدتی است که می‌ خواهیم اخلاقِ خوبی را به دست آوریم (به فرض: کنترلِ خشم، خوش صحبتی، اعتماد به نفس،…) آن را با حضرت مهدی علیه السلام مطرح کنیم. و از این به بعد هر روز صبح با ایشان درباره‌ اش گفتگو کنیم، اینکه چقدر پیشرفت کردیم، کجا فراموش کردیم و… دوباره کمک بطلبیم!

این اربعین یک محب حسین است، یاری کردن و یاری خواستن از امام عصر علیه السلام، که هیچ گاه تعطیل نمی شود.

اربعین و کرونا – من به عنوان یک مادر بزرگ می توانم

در کنار دعاهایم برای حسن عاقبت نوه ها و فرزندانم، می توانم کارهای بسیاری انجام دهم، به امام عصر متوسل شوم و به نوه هایم یاد بدهم؛ کارهای خوب را خوب انجام دهند (لیبلوکم ایکم احسن عملا) و نیز:

دورهمی برگزار کنم، و نذری برای سلامتی امام زمانم بپزم. و از خانواده بخواهم بعد از خوردن نذری برای فرج دعا کنند.

چند روایت را آماده کنم تا نوه های عزیزم، آنها را حفظ کنند. و از طرف حضرت صاحب الزمان علیه السلام به آنها هدیه بدهم و قدردان‌شان شوم.

در مورد راهپیمایی و همایش اربعین و فعالیت های خالصانه کودکان حرف بزنم و نوه هایم را تشویق کنم تا همین کارهای کوچک و ساده را انجام دهند. مثل آب دادن به افراد خانواده، دادن حوله.

کارهای خانه را به نیت یک موکب دار انجام می‌دهم و این پیام را به دیوار میزنم، “هر خانه، یک موکب هر عزادار، یک خادم” و به دوستان و خانواده های دیگر هم اطلاع میدهم تا از فیض موکب داری در این ایام بهره ببرند.

این اربعین یک محب حسین است، یاری کردن و یاری خواستن از امام عصر علیه السلام، که هیچ گاه تعطیل نمی شود.

اربعین و کرونا – من به عنوان یک فرد ببینم چه شغلی دارم و چگونه می توانم رفع نیازهای دیگران را بکنم، مثلا می توانم

برای دوستان صمیمی ام خاطرات اربعین های قبل، مهربانی ها، همدلی‌ ها و گذشت هایی را که دیده ام و لمس کرده ام را بنویسم، بگویم. یادآور شوم، که این مسیر چقدر به دنیای ظهور شبیه است. و می توان با یاری خواستن از حضرت این همدلی را در سرتاسر زندگی‌مان بخواهیم و جاری کنیم.

نیت کنم، به نیابت از امام زمانم علیه السلام، وقتی خواستم روضه بروم، دوستی که کمتر با این مجالس آشناست را همراه خود کنم.

یک روز در ورودی یک شرکت، بیمارستان، کارخانه وقت بگذارم و بسته بندی هایی را به افراد هدیه بدهم. (حاوی تی بگ، دم نوش، قند بسته بندی حبه ایی یا شکلات تلخ ) و یک پیام را چاپ کنم و داخل بسته ها بگذارم. نوشته ای چون: “به یاد چای شیرین عراقی، آمدن شیرین ترین وعده خدا را آرزو می‌ کنم.”

یک کوله پشتی تهیه و شعاری روی آن مناسب این ایام اربعین بنویسم و در آمد و رفت هایم از آن استفاده می‌کنم. مثلا: “اگر چه داغِ‌ چایِ عراقیِ‌ موکب مانده بر دلم، دلخوشم که می رسد گل نرگس..”

نیت کرده بودم، امسال در همایش اربعین برای بچه ها،مداد رنگی و کاربرگ هدیه ببرم. حال به فضای سبز نزدیک خانه میروم و به بچه های پارک هدیه می دهم و برایشان از فضای پرگذشت اربعین می گویم و انها را دعوت به گذشت و مهربانی می کنم.

این اربعین یک محب حسین است، یاری کردن و یاری خواستن از امام عصر علیه السلام، که هیچ گاه تعطیل نمی شود.

اربعین و کرونا – به عنوان یک کارمند بانک می توانم

تبصره ها و یا ماده هایی از قوانین بانکی را که بلدم و برای مردم راه گشاست به آن ها بیاموزم و اصطلاحا تبصره های خوب را فقط برای خودم یا دوستانم استفاده نکنم، مثلا اگر ضامن ندارند و یا دسته چک می خواهند یا نیاز فوری به وام دارند، نیازهای مردم من را خسته نکند که این حاجت ها و نیازها نعمت خداست به سمت من.

به پیرترها در پرداخت قسط هایشان کمک کنم در گرفتن رمز دوم و بانکداری الکترونیک، حواسم به مادران بچه دار هم باشد که مبادا با بچه های کوچک اذیت شوند آن هم در این ایام بیماری و محدودیت های رفت و آمدی. تمام این کارها مقدور نیست مگر به عنایت و درخواست از امام عصر علیه السلام و نیز:

پرچم رومیزی عزاداری روی میز کارم بگذارم.

نیت کنم آخر وقت که خسته شدم، با خلق خوش با ارباب رجوع برخورد کنم و برای رسیدن به این صبر و خوش خلقی از امام زمانم یاری بخواهم.

پیراهن مشکی تن کنم و پیکسل مناسب به لباسم بزنم و همکارانم را هم ترغیب کنم.

هر روز قبل از شروع کار، سلام به امام حسین علیه السلام بدهم و برای فرج منتقمشان دعا کنم. سعی میکنم در این امر دیگر همکاران را هم با خودم همراه کنم.

هر سفر خرج خودش را دارد. امسال که دوست داشتم به این سفر معنوی بروم و امکانش نشد، پول سفر را به کسانی هدیه دهم که بیشتر به آن نیاز دارند و با این دستگیری، موجبات شادی دل امام عصر علیه السلام را فراهم کنم.

این اربعین یک محب حسین است، یاری کردن و یاری خواستن از امام عصر علیه السلام، که هیچ گاه تعطیل نمی شود.

اربعین و کرونا – من به عنوان یک پیک، می‌توانم در این ایام

گره ای باز کنم با بردن وسایل مردم، بسیار امانت دار باشم، نیت کنم کارهایم خالصانه برای رضای خدا باشد. برای خدمتگزاری به مردم مثل ایام اربعین مثل موکب ها، خوش رو باشم و بسته ها را با خوش رویی تا درب منزل تحویل دهم.

سعی کنم از تاخیر پرهیز کنم و تاخیر های احتمالی مردم را در تحویل بسته ها اگر طرفم قابل مذاکره بود با مذاکره مشکل را حل کنم و گرنه این زمان معطلی را به حساب خدا بگذاریم، و بگویم یا صاحب الزمان، به خاطر رفع حوایج مردم صبر می کنم و این را به عنوان صدقه ای برای سلامتی شما و خانواده ام در نظر می گیرم.

در کنار هر سفارش، یادبودی هم قرار می دهم، یک شاخه گل با روبان مشکی و یک بروشور، یک کارتِ دعا با متنی تاثیرگذار.

با نصب پرچم یا پارچه مشکی، تندیس نام مقدس امام حسین علیه السلام بر میز ثبت سفارش، حال و هوای محیط کارم را دگرگون کنم و با بزرگداشت شعائر الهی همراه شوم.

در این ایام، بعد از این عرض تسلیت‌ ها خدمت حضرت مهدی علیه السلام، از ایشان یاری بخواهم و عادتِ خوبِ جدیدی کسب کنم، مثلا هر روز برای شروع کار بگویم: به نام خدا و به یاری حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف، راضی بودن مشتری و برکتِ روزی‌ ام را یکی یکی با ایشان مطرح کنم!

این اربعین یک محب حسین است، یاری کردن و یاری خواستن از امام عصر علیه السلام، که هیچ گاه تعطیل نمی شود.

اربعین و کرونا – من به عنوان عطر فروش و کادویی فروش، روسری فروش و موبایل فروش می توانم

آنچه مورد نیاز واقعی مردم است به آن ها ارائه کنم،خیلی وقت ها مشتری ها نمیدانند چه چیزی را واقعا می خواهند، از بوی عطر مطمئن نیستند از مدل و طرح و رنگ روسری یا از مدل موبایل یا هدیه ای که می خواهند بخرند، واقعا مطلع نیستند.

هم چنین صداقت داشته باشیم در فروش جنس هایمان، به مردم نشان دهیم که متوجه نیاز و حتی پیش نیازهای آنها هستیم. برای تمام مشتری ها وقت بگذاریم، احترام به همه را درست رعایت کنم، آدم هارا بر حسب ظاهرشان قضاوت نکنیم یعنی با خودم نگوییم نمیخرد پس من هم وقت نمیگذارم.

برای خدا فعالیت کنیم و بدانیم او همیشه می بیند حتی اگر مردم نبینند و یا نفهمند مردم را از زمان حراج ها مطلع کنیم، این سان وقت گذاری و توجه و درک مردم میسر نیست مگر با توسل به امام عصر علیه السلام. و نیز می توانیم:

از محصولاتمان اشانتیون بدهیم و یک شعار کوچک کنار آن وصل کنیم.

عطرها، اطرافشان را خوشبو می کنند و هرچه کیفیت عطر بهتر، دوام و پراکندگیش بیشتر. من هم از امام زمان علیه السلام می خواهم که اخلاقی مهرورزانه داشته باشم.‌

این اربعین یک محب حسین است، یاری کردن و یاری خواستن از امام عصر علیه السلام، که هیچ گاه تعطیل نمی شود.

اربعین و کرونا – من یک کشاورز هستم و می‌توانم در این ایام

نه فقط در این ایام بلکه در تمام سال، به نیت این که محصول من ممکن است مورد استفاده در مراسم امام حسین علیه السلام باشد، با وضو و سلام بر حضرت وارد مزرعه شوم، به سلامتی محصولاتم دقت کنم به کودهای شیمیایی که استفاده می کنم هم.

از امام عصر بخواهم مواد اولیه ای سالم در اختیاز مردم قرار دهم، و خودم نیز بهره مند شوم از نگاه مولایم امام عصر علیه السلام و نیز:

بر ماشین آلات کشاورزی‌ ام پرچم نام مقدس امام حسین علیه السلام را نصب کنم.

با خانواده یا همکاران در فضای باز مزرعه‌ام، روضه‌ای هرچند کوتاه برپاکنم.

در این ایام، بعد از این عرض تسلیت‌ ها خدمت حضرت مهدی علیه السلام، از ایشان یاری بخواهم و عادتِ خوبِ جدیدی کسب کنم، مثلا هر روز برای شروع کار بگویم: به نام خدا و به یاری حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف.

این اربعین یک محب حسین است، یاری کردن و یاری خواستن از امام عصر علیه السلام، که هیچ گاه تعطیل نمی شود.

اربعین و کرونا – من به عنوان یک فروشنده بوتیک لباس می توانم

با حسن خلق با مشتری هایم برخورد کنم، حرمت این ایام را در مغازه ام نگه دارم، هر مدل موسیقی ای در مغازه ام پخش نشود، به راستی در این ایام امام عصر علیه السلام داغدار هستند. و نیز:

لباس های تیره یا مشکی را تخفیف بزنم.

تیشرت با طرح های مذهبی و چاپ اشعار مناسب، برای بوتیک تهیه کنم.

بنرِ ” هر عزادار، یک خادم” که حاوی چند راهکار برای افراد مختلف باشد، را در بوتیک نصب کنم.

پیکسل مناسب اربعین، به مشتریانم، هدیه بدهم.

“پیراهن عزایمان، نذر ظهور فرزندت یا حسین.” این نوشته را می‌توانم بصورت پوستر به دیوار بوتیکم نصب کنم.

اربعین و کرونا – در این ایام به عنوان یک کاسب؛ عطاری و امثالهم می توانم

صندوق جمع آوری نذورات برای اهدای آب معدنی به مناطق محروم تهیه کنم و این کار را به نیابت امام زمانم انجام بدهم.

بعد از خرید مشتری، از او بخواهم یک جمله درمورد اربعین در دفتری یادداشت کند.(دفتری به نام اربعین‌نامه)

به افرادی که به احترام سیدالشهدا، همچنان مشکی پوش هستند، تخفیف بدهم. با تغییر رفتارم نشان دهم که یک محب امام حسین علیه السلام در رفتار و منش عزادار است و پیرو اهل بیت علیهم السلام.

این اربعین یک محب حسین است، یاری کردن و یاری خواستن از امام عصر علیه السلام، که هیچ گاه تعطیل نمی شود.

اربعین و کرونا – من به عنوان صاحب سوپر مارکت می توانم

طرز برخوردی صادقانه با مردم داشته باشم، رعایت خرید قدیم و جدید را بکنم، ظرف و وزن اجناس را در وزن کشی حساب کنم، به مناسبت این ایام هم نسیه داشته باشیم و هم دفتر نسیه داشته باشیم، مواد غذایی با تاریخ مصرف پایین را ارزان تر بدهیم، در صورت ضرورت توضیح راجع به اجناس توضیحات کافی بدهیم، تخفیف محصولات برای مستحق ها داشته باشم.

بیسکویت های خرد شده و بستنی های دفرم شده را با قیمت بهتر بفروشم، و این راه و روش، ومنش اهل بیت علیهم السلام است. برای تمام این کارها بایداز امام عصر علیه السلام کمک بگیرم تا یک مبلغ خو برایشان باشم و نیز:

در این ایام، هم‌ صدا با اسرای کربلا، نواهای غمگین پخش کنم.

پوستر به مشتری ها هدیه بدهم و درخواست کنم، آن را بر درب خانه شان نصب کنند.

یک کالای به خصوص (مثلا شیر) را در مدت مشخصی رایگان اعلام کنم و این جمله را در محل مناسب نصب کنم. “نذر لب تشنه‌ ی علی‌ اصغر، برای آمدن منتقم‌ اش دعا کنیم”

در این ایام، برای اعلام همدلی با حضرت صاحب الزمان علیه السلام، تصاویر مربوط به اربعین را به جای پوسترهای تبلیغاتی نصب کنم.

این اربعین یک محب حسین است، یاری کردن و یاری خواستن از امام عصر علیه السلام، که هیچ گاه تعطیل نمی شود.

اربعین و کرونا – من به عنوان یک کتاب فروش می توانم

مردم از کتاب های خوب و سازنده بی خبرند به مشتری هایم کتاب های خوب معرفی کنم، کتاب های خوب و قابل فهم. برای درک محتوای کتاب ها و توانایی انتقال آن به سایرین از امام عصر علیه السلام کمک بگیرم. و نیز:

مسابقه کتابخوانی به مناسبت اربعین برگزار کنم و جوائزی مرتبط هدیه بدهم.

کتاب های مناسب و مربوط با اربعین در مدت مشخص و با در نظر گرفتن تخفیف، به مشتری پیشنهاد بدهم.
این کار را به نیابت امام زمان علیه السلام انجام بدهم، و یقین میدانم حضرت بالارفتن سطح دانش شیعیان را می‌پسندند.

یک کاغذ شیک مشکی با چاپ سفید یا طلایی از احادیث امام حسین علیه السلام تهیه کنم و در صفحه اول هر کتابی که مشتری می‌خرد، بگذارم.

روی خریدها، اشانتیون هدیه بدهم. نشانک کتاب، پیکسل، یک خودکار، که البته شعاری مناسب ایام اربعین داشته باشند.

این اربعین یک محب حسین است، یاری کردن و یاری خواستن از امام عصر علیه السلام، که هیچ گاه تعطیل نمی شود.

اربعین و کرونا – من به عنوان یک راننده تاکسی می‌ توانم

به عنوان یک مبلغ با مردم برخورد کنم، تحمل بیشتر داشته باشم نسبت به افراد مختلف، ما مال خودمان را در اختیار قرار میدهیم.در کربلا سخت ترین ها پیش آمد، تاجاییکه امام سجاد فرمودند از این میزان بدی بیشتر نمی توانستند در حق ما خاندان روا دارند.

امام همیشه امام حسین با خوب رویی برخورد می کردند، برایاین همه خوب بودن در هنگام عصبانیت به خاطر این شغل پر تنش و سخت، باید از امام زمان کمک بگیریم در جاهای لازم صحبت کنم و از خاطرات پر از عبرتم بگویم و در جاهایی که وقتش نیتس سکوت کنم . بادم باشد در شرایط سخت مهربان باشم. و نیز:

با مسافران با روی خوش برخورد کنم. و ثواب این خوش‌ رویی را به حضرت سیدالشهدا علیه السلام هدیه کنم. البته از امام زمان علیه السلام میخواهم که خوش رویی در من تثبیت و ماندگار شود.

زمانی را به سوار کردن مسافران به نیت اربعین اختصاص دهم و متن لاتکس شده ایی را داخل تاکسی بگذارم. “هزینه شما، قبلا حساب شده، موکب امام حسین علیه السلام”

درمورد خاطرات کودکی روضه و کربلا برای مسافران صحبت کنم.

این اربعین یک محب حسین است، یاری کردن و یاری خواستن از امام عصر علیه السلام، که هیچ گاه تعطیل نمی شود.

اربعین و کرونا – من به عنوان یک عضوی از کادر اجرا، مجری( رادیو تلویزیون، همایش ها) می توانم

با تکریم برخورد کردن با تمام عوامل اجرایی، نشان دهم یک محب حسین فقط لباسش رنگ عزا نیست. با تدارکاتی ها، با تمام قشرهای اجرایی به خوبی برخورد کنم که همه در شغل های خودشان نیاز به دیده شدن دارند حواسمان باشد در اجراهای برنامه های مختلف مردم برای حل مساله نیامده اند، برای رفاه و رفع خستگی و برای لحظه ای ارامش به ما پیوسته یا مارا انتخاب کرده اند برای دیدم.

راحت حرف بزنیم و به دنبال رفتارسازی باشیم و با هر قشری خاص خودش صحبت کنیم. موثر بودن را از خود حضرت بخواهیم و نیز:

در ابتدا و انتهای برنامه دعای فرج را به نیابت از امام حسین علیه السلام، بخوانم.

شعر مربوط به ایام بخوانم و تعداد روزهای باقیمانده تا اربعین حسینی را اعلام کنم.

پیشنهاد هایی برای تبلیغ اربعین با ساده ترین چیز ها به مخاطب ارائه دهم. تحت عنوان هر عزادار، یک خادم؛ می توانم هر شب، چند راهکار پیشنهاد کنم. حتی می توانم از مخاطبیم بخواهم تا راهکارهای پیشنهادی خود را بفرستند.

بنر پیشنهادات “هر عزادار، یک خادم” را در فضای استودیو بگذارم.

پوستر، کتابچه، خودکار، با شعارهای اربعینی به همکاران پشت صحنه هدیه بدهم.

از پیکسل های متحدالشکل مناسب ایام استفاده کنیم.

اشاره به مسائل تاریخی مربوط به اربعین داشته باشم.

نیت می کنم این چند روز برای زوار حسین علیه السلام برنامه اجرا کنم و ثواب اجرایم را به امام زمان علیه السلام تقدیم کنم.

این اربعین یک محب حسین است، یاری کردن و یاری خواستن از امام عصر علیه السلام، که هیچ گاه تعطیل نمی شود.

اربعین و کرونا – من به عنوان صاحب یک فروشگاه اینترنتی می توانم

صداقت در جنس در عکس در توضیحات را رعایت کنم. با ذکر سایز و وجود یک مقیاس مثل یک خودکار، اندازه واقعی جنس را به مشتری نشان دهم. حواسم باشد بعد از ثبت سفارش ها، ارتباط با مشتری ها قطع نشود تا خیال نکنند پولشان از دست رفته است، همیشه با کلمات و جملات خودمان صحبت کنیم خود متن را پشت واژه ها پنهان نکنیم. از امام عصر بخواهیم اثر به کلام ما بدهند و نیز:

بک گراند سایت و پروفایل را مشکی کنم.

روی کالاهایی که سفارش بیشتری دارند، تخفیف بدهم.

برای همه خریدها، در یک بازه زمانی، سه روز تا اربعین ارباب، ارسال رایگان، داشته باشم و یادداشتی همراه سفارشات بگذارم: “خریدار محترم؛ هزینه ارسال، از جانب شما برای امام زمان علیه السلام صدقه داده شد.”

در این ایام اجناس مرجوعی را قبول کنم. در سایت ذکر کنم، جهت نزدیکی به اخلاق امام زمانمان، طبق فرمایش معصومین، جنس مرجوعی پذیرفته می شود.

یک پک بهداشتی اربعینی همراه با سفارشات ارسال کنم و برچسب یا دست نوشته‌ ی “دست های پاکمان برای آمدنت به سمت آسمان بلند است. اللهم عجل لولیک الفرج

ارسال یک نامه از زبان امام حسین یا امام عصر علیه السلام برای خریدار محترم، بفرستم.

این اربعین یک محب حسین است، یاری کردن و یاری خواستن از امام عصر علیه السلام، که هیچ گاه تعطیل نمی شود.

اربعین و کرونا – من به عنوان یک مدیر ساختمان

برای سیاه پوش کردن ساختمان؛ خودمان را موظف بدانیم به اجازه گرفتن از همه ی اعضا، شاید دیگران تمایلی به اینکار نداشته باشند و به نحوی دیگر ارادتشان را نشان دهند. و نیز:

با گرفتن یک مجلس مختص اعضاء در فضای باز ساختمان یا محیط لابی با رعایت پروتکل های بهداشتی، یک همراه براى کاروان اربعین خواهم بود تا تسلای قلب امام عصر باشم. به عنوان مدیر ساختمان می توانم با کسب اجازه از اعضا، ساختمان را سیاه پوش کرده و دم درپرچم عزا نصب نمایم.تا نظر لطف و رحمت ویژه اهل بیت علیهم السلام را به منازلمان جلب کنیم.

می توانم به نیت نذری برای اعضا غذا توزیع کنم و روی هر بسته بنویسم: یادمان باشد همه نمک گیر صاحب الزمان هستیم، یا بنویسم: نذر ظهور حضرت مهدی علیه السلام می توانم با قرار دادن دسته ای گل مریم با روبان مشکی در یک گوشه آسانسور یادآور ماه عزا باشم و با ترویج حال خوب بین اعضا دل امام زمان را شاد کنم.

می توانم در گروه مربوط به ساختمان چند روز مانده به اربعین با کسب اجازه از اعضا، مطالب کوتاه تذکری راجع به امام حسین علیه السلام قرار دهم. محتوا در صورت درخواست تقدیم خواهد شد. تیم گفت نما برای محتوا همیشه همراه دوستان خواهد بود.

این اربعین یک محب حسین است، یاری کردن و یاری خواستن از امام عصر علیه السلام، که هیچ گاه تعطیل نمی شود.

اربعین و کرونا – صاحبخانه

منصف باشیم و به کلام امام حسین علیه السلام عمل کنیم: نیازهای مردم به سمت ما نعمت خداست از ان خسته نشویم. و نیز:

یک صاحب خانه می تواند با اختصاص بخشی از اجاره دریافتی به مساکین مثلا به مدت دو هفته میزبان یکی از محبین امام حسین در تامین هزینه مسکن اش باشد.

یک صاحب خانه می تواند به نیت یاری امام حسین علیه السلام به مستأجر خود در ایام اربعین کمی تخفیف بدهد. یا اجاره را با دو هفته تأخیر دریافت کند. یک صاحب‌ خانه می تواند براى مستأجر خود در روز اربعین نذری ببرد. و در کنار آن کاری فرهنگی مثل هدیه کتاب یا بروشور را ضمیمه کند.

می تواند امسال که امکان تشرف نیست مبلغی معادل هزینه ی یک سفر اربعین را براى مناطق محروم خرج کند. می تواند در این ایام سر در منزل خود را سیاه پوش نماید، تا تسلای دل امام زمان باشد.

این اربعین یک محب حسین است، یاری کردن و یاری خواستن از امام عصر علیه السلام، که هیچ گاه تعطیل نمی شود.

اربعین و کرونا – شرکت خدماتى نظافتى

ما به عنوان شرکت خدمات نظافت منزل در ایام اربعین می توانیم پس از پایان کار نظافت محل با اهدای پرچمی یادآور اربعین حسینی، مبلغ نام امام حسین علیه‌السلام باشیم.

می توانیم برای منازل و یا اماکنی که قصد برگزاری مجالس عزاداری دارند با درصدی تخفیف سرویس دهیم، و این عمل را نذر فرج امام عصر کنیم. می توانیم کار روزانه خود را در منزلی که عازمش شدیم با پخش یک سلام بر امام حسین علیه السلام شروع کنیم و سعی کنیم بهترین خدمات را برای رضایت خدا ارائه کنیم.

درب ورودی منازلی که در نزدیکی محل کار یا زندگیمان را نظافت کنیم و یادداشتی کوچک پشت در قرار دهیم که این کار را به نیت خوشنودی محبین امام حسین علیه السلام رایگان انجام دادیم، باشد دعا کنید که کار اندکمان را امام عصر بپذیرند.

این اربعین یک محب حسین است، یاری کردن و یاری خواستن از امام عصر علیه السلام، که هیچ گاه تعطیل نمی شود.

اربعین و کرونا – مدیر مدرسه

من به عنوان مدیر مدرسه می توانم در ایام اربعین، در کانال اصلی مدرسه درس هایی از زندگی امام حسین علیه السلام را قرار دهم.

می توانم برای کادر مدرسه حدود 5 تا 10 دقیقه از تایم اولیه صبحگاهی را در مورد زندگی امام حسین علیه السلام صحبت کنم. یا آنها را به دیدن یک کلیپ یا شنیدن یک سخنرانی مهمان کنم.

می‌ توانم برای آماده‌ سازی روحیه کارکنان در این ایام آنها را به صرف یک صبحانه حسینی دعوت کرده و یک پک بهداشتی همراه با پخش آواهای اربعینی به آنها تقدیم کنم تا دلهای کادر مدرسه را روانه صحن و سرای اباعبدالله علیه السلام نمایم.

من به عنوان یک مدیر می توانم کارمندانم را تشویق به خواندن کتاب های مناسب در مورد زندگی امام حسین علیه السلام کنم این کار می‌تواند از چند طریق صورت گیرد با قرار کتابخوانی دسته جمعی با برگزاری مسابقات کتابخوانی و با قرار دادن برش هایی از یک کتاب خوب تحت عنوان معرفی کتاب در کانال مدرسه.

من به عنوان یک مدیر می توانم در ایام اربعین، مشوق فعالترین و دلسوز ترین افراد کادر تحت فرمان خود به طور خصوصی باشم و با تقدیر از آنها نشان دهم که به مسئولیت پذیری و انسانیت احترام می‌گزارم.

من به نیت یاری محبین امام حسین علیه السلام در ایام اربعین می‌توانم به هر یک از کارمندانم کمکی برسانم و آنها را در اجرای بخشی از مسئولیت هاشان یاری کنم و در حین یاری به آنها یادآور شوم که من در این ایام خواستم قدمی را به محبت امام حسین بدارم و این کار را انتخاب کردم. شما هم این کار را برای دیگران انجام دهید. باشد که صاحب الزمان یاور همه ما باشند.

این اربعین یک محب حسین است، یاری کردن و یاری خواستن از امام عصر علیه السلام، که هیچ گاه تعطیل نمی شود.

اربعین و کرونا – پاکبان

من به عنوان یک پاکبان همیشه آرزویم خدمت به اربابم حسین بوده است، اکنون با این توجه که پاکبانِ هموطنانی هستم که محب امام حسین هستند، کارم را با نیت خدمت به اهل بیت انجام می دهم تا نظر ایشان را بیش از پیش جلب کنم.

من به عنوان یک پاکبان می توانم از طریق موبایل درحالی که مشغول انجام وظایف شغلی خود هستم زیارت عاشورا را با نیت تعجیل در فرج بخوانم.

من به عنوان یک پاکبان با اهتمام بیشتر و بهتر در انجام کارم ارادت خود را به اهل بیت در ایام اربعین نشان می دهم باشد که به نشان خدمتشان نشاندارم کنند.

هنگام کار در ایام اربعین به عنوان عرض تسلیت خدمت امام زمان علیه السلام از یک بازوبند مشکی استفاده خواهم کرد. دقایقی از اوقاتی که کنار خانواده ام هستم را صرف شنیدن یک نوحه یا یک سخنرانی راجع به امام حسین می کنیم. و در پایان فرج منتقمشان را از خدا طلب خواهیم کرد.

این اربعین یک محب حسین است، یاری کردن و یاری خواستن از امام عصر علیه السلام، که هیچ گاه تعطیل نمی شود.

اربعین و کرونا – واحد سمعی بصری

پخش روزانه سلام بر امام حسین علیه السلام

پخش دعای روزانه بر فرج منتقم خون سیدالشهدا در اوقات اذان در محل کار

پخش محتوای مناسب اربعین در کانالهای تحت مسئولیت

جزء خوانى بخش هایى از یک کتاب پیرامون اباعبدالله علیه السلام

استمداد و کمک خواهى از امام عصر در نشان دادن مسیرى جهت خدمت به محبین امام عصر علیه السلام
اختصاص هفته ای دوساعت از وقتم براى همکارى افتخارى با یک تیم فرهنگى جهت تهیه تولید پادکست صوتى یا تنظیم و میکس سخنرانى هاى زیبا در مورد ائمه علیهم السلام.

این اربعین یک محب حسین است، یاری کردن و یاری خواستن از امام عصر علیه السلام، که هیچ گاه تعطیل نمی شود.

اربعین و کرونا – من یک خلبان هستم می توانم در این ایام و همیشه

در صورت بد بودن شرایط جوی، پیش زمینه ذهنی برای تکان های احتمالی بدهم و اطمینان بدهم که هواپیما سالم است. اضطراب و استرس را از مردم دور کنم. در هر پرواز با جمله ای زیبا، تسلیت بگویم، کلمات خودشان را استفاده کنند. یادبودی مناسب برای چند گروه از تیم های پرواز تهیه کنم.

کسب یک عادت خوب را شروع کنم، مثلا اینکه هر بار قدم در کابین می گذارم، موفقیت و راحتی و سلامت سفر را با بردن نام خداوند مهربان و کمک گرفتن از حجتِ بی‌مانندش چند برابر کنم.

این روزها هر پروازم را، به امامِ زمانم تقدیم کنم، باشد که این نیتِ زیبا به برکت ایام عزاداریِ حجتِ خدا، در وجودم نهادینه شود.

این اربعین یک محب حسین است، یاری کردن و یاری خواستن از امام عصر علیه السلام، که هیچ گاه تعطیل نمی شود.

اربعین و کرونا – دوستداران حسین علیه السلام

این بخشی کوچک و نمونه ای از شغل ها و مسئولیت های اجتماعی ما بود که بررسی اش کردیم. مهم این است؛ کلام و رفتار امام حسین علیه السلام را وارد زندگی هایمان کنیم، مهم این است به حضرت مهدی نشان دهیم، تنهایشان نمی گذاریم، کلام و رفتارشان را الگو قرار دهیم و در تمام لحظات، زندگی هایمان را گره بزنیم با دعای بر فرجشان.

این اربعین یک محب حسین است، یاری کردن و یاری خواستن از امام عصر علیه السلام، که هیچ گاه تعطیل نمی شود.

 

دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا