کتاب شرح زیارت عاشورا – معرفی کتاب محرم

کتاب شرح زیارت عاشورا

زیارت عاشورا مهم‌ ترین متن در بین متون مشابه خود در زیارت ساحت مقدس سید الشهداء صلوات الله علیه است. متون زیارتی نواحی مقدس معصومین هم معرفت آموزند هم ادب آموز؛ هم مربی هستند و معلّم؛ لذا فهم آنان در بهره‌ مندی از زیارت آن احباء الهی نقش جدّی و به سزایی دارند مبادرت علماء برای شرح متون ادعیه و زیارات به همین دلیل بوده است.

و از جامع ترین آنان در شرح زیارت عاشورا و پر بهره ترین آنان برای بهره مندی همگان از آن، شرح حاضر است که توسط عالم ربانیّ و فقهی، بزرگوار مرحوم آیه الله حاج سید احمد میرخانی به رشته تحریر در آمده است.

مشخصات کتاب

نام کتاب: کتاب شرح زیارت عاشورا
مؤلف: آیت الله سیداحمد میرخانی
ناشر: شمس‌ الضحی


کتاب شرح زیارت عاشورا - معرفی کتاب محرم - photo ۲۰۲۰ ۰۹ ۲۰ ۱۴ ۵۹ ۵۶


بخشی از کتاب شرح زیارت عاشورا

روایت اول: شیخ طوسی در کتاب مصباح المجتهد از محمد بن اسماعیل بن بزیع،… از حضرت باقر علیه السلام روایت می کند که فرمود: هر کس حسین بن علی علیه السلام را در روز عاشورا، دهم محرم زیارت کند و نزد قبر آن حضرت گریان شود، روز قیامت خداوند را با ثواب دو هزار حج و دو هزار عمره و دو هزار جهاد ملاقات کند، آن هم ثواب حج و عمره و جهادی که در خدمت رسول اکرم و ائمه طاهرین علیهم السلام بوده باشد.

راوی می گوید: عرض کردم: فدایت شوم، برای کسی که در شهر یا کشور دیگریست و نمی تواند در آن روز خود را به قبر آن حضرت برساند چه ثوابی خواهد بود؟

حضرت فرمودند: اگر چنین باشد به صحرا یا بالای بام خانه خود رود، با سلام اشاره به سوی قبر آن حضرت کرده، بر لعن قاتلان آن حضرت جدیت کند، و بعد دو رکعت نماز بخواند، واین کار را هنگام برآمدن روز قبل از ظهر انجام دهد، آنگاه هم خودش در مصیبت آن حضرت گریه کند، و هم اگر ترسی نداشته باشد امر کند تا خانواده او نیز بر آن حضرت گریه کنند، و در خانه اش مجلس مصیبتی برپا کرده و مصیبت حضرت سیدالشهدا علیه السلام را به یکدیگر تعزیت گویند، من ضامن می شوم کسی که این عمل را انجام دهد خداوند تمام آن ثوابها را به او عنایت فرماید….


برای مشاهده و خرید کتاب های در مورد محرم و امام حسین علیه السلام از سایت فروشگاه خدمتگزاران کلیک نمایید.

دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا