کرونا و غدیر – ابلاغ و تبلیغ غدیر

کرونا و غدیر (41 راهکار برای تبلیغ و برگزاری جشن غدیر)

در مقاله کرونا و غدیر به چهل و یک راهکار برای تبلیغ و برگزاری جشن عید غدیر پیشنهاد شده است، که می توانید از آنها برای برگزاری مراسم های غدیر در این روزهای کرونایی چه مجازی و چه حضوری استفاده نمایید.

برای مطالعه و مشاهده مقاله کرونا و نیمه شعبان کلیک نمایید.

کرونا و غدیر – سخنی با دوستان

سلام!
از وقتی یادم می آید، هر بار که به سوی خدا با حاجتی رفته ام، با دستی پر از لطف اجابتش باز گشته ام، و هر زمان که با خودم مرور کرده ام، دیده ام راست گفته آن بلند مرتبه : “ادعونی استجب لکم“. در دستگاه علم و قدرتت خلف وعده، هرگز جایی ندارد.

گاهی با رحیم و رحمان بودنت ما در آغوش می گیری وگاه با علیم و قدیر بودنت وگاه با غفار بودنت. تو همیشه هستی، تکراری نمی شوی، از دست ما بنده های پرخطا، حتی خسته نمی شوی، تو خدایی عطایت تمامی ندارد و تقدیرت به واسطه ی اولیای منتخبت هر لحظه برما جاری می شود.

با تمام مهربانی خداییت، برای ما ” ولی” را برگزیدی که “همراه” داشته باشیم که در مسیر رسیدن به تو، از ناکجا آباد دنیا سر در نیاوریم. برای ما بی استحقاق این همه لطف،  هادی فرستادی، که دینمان کامل شود، که نعمتت را بر ما تمام کنی؛ یکی بعد از دیگری، چهارده نور پاک، (و مگر این عزیزان که عامل خلقت دنیایند برای ما تکراری می شوند؟!)

مهربان پروردگارم! ایام غدیر است. هر سال غدیر، برای ما تازه است؛ گویی بار اولی است که پیامبر رحمت صلی الله علیه و اله و سلم، دستان علی علیه السلام را به عنوان امیرالمومنین بالا می برند و ما از شوق این انتخاب الهی، زنده می شویم و با وارث غدیر تجدید پیمان می کنیم.

یا صاحب الزمان! مبادا دریافت امسال ما چیزی بیشتر از سال گذشته نباشد، مبادا درجا بزنیم، ما برای عرض ارادت به مولای متقیان علی علیه السلام آمده ایم، شما امام حی دوران هستید و لحظات ما با نگاه شما تقدیر می شود.

دستگیری کنید از همه ما، که شوق خدمت گزاری برایمان هر لحظه پررنگ تر از قبل باشد، که خودمان را بالاتر از کسی در این دستگاه نبینیم که همه ی ما مردم این سرزمین، از شمال و جنوب، شرق و غرب، با ذکر یا علی بزرگ شده ایم، قد کشیده ایم.

یا صاحب الزمان، مولای خوبی ها! ما را برای خودتان نگاه دارید، که ما تنها یک آرزو داریم: “خدایا!  فرجش را زودتر برسان.”

1 کمپین “غدیر برای همه!” (عیدی قرآنی)

در کشور ما رسم است که در روز عید غدیر، همه به دیدن سادات می روند و سادات به جهت کرامت اجداد پاکشان، این روز بزرگ را با دادن عیدی و کادو جشن می گیرند و شادی را مهمان دل های دوستان می کنند.

حال می خواهیم امسال علیرغم اینکه رفت و آمد های حضوری بسیار کمتر شده، طرح عیدی قرآنی را پیشنهاد کنیم، نه فقط به سادات بزرگوار که به همه ی مردم، که نعمت ولایت و همراهی امیرالمومنین علی علیه السلام و فرزندانشان برای همه ما اتمام نعمت است و اکمال دین، پس به شکرانه اش شادی را مهمان دل های اطرافیانمان کنیم.

 سخن این است؛ در کنار عیدی های متداول یعنی دادن پول و کادو به افراد؛ از کلیپ ها و پادکست های ضبط شده ی قرآنی با محتوای غدیری (در کمتر از یک دقیقه) به عزیزانتان هدیه کنید، بدین ترتیب که عیدی را بین قرآن قرار دهید و با تماس تصویری یا صوتی از  طرف مقابلتان بخواهید که  بین اعداد 1 تا 5 یکی را انتخاب کند، سپس با هر عددی پیام آن آیه را به او هدیه کنید، پول را هم به کارت آن بزرگوار واریز کنید.

پیام آیات انتخابی به نحوی است که تغییری رفتاری  همراه با حس شکرگزاری را ان شالله به همراه خواهد داشت. و چه چیزی بالاتر از شکر و ستایش خداوند مهربان؟ خداوندی که هر لحظه با تغییرات در عالم خلقت خودش را معرفی میکند و بعد ما هستیم و ستایش خدایی که همیشه هست و همراه است. آیات منتخب؛ کلام خداوند است همراه با تفسیر اهل بیت علیهم السلام که بیانشان سراسر نور و رحمت است.

 توصیه می کنیم؛ توجهی ویژه در عیدی دادن به کودکان داشته باشید، که هرچه فراموش شود، خاطرات خوش کودکی، آن هم عیدی گرفتن های کودکی فراموش نمی شود.

آیه ۱۲ یاسین، امام مبین

آیه ۵۵ مائده، ولی یعنی همراه


آیه ۶۷مائده، ابلاغ ولایت علی علیه السلام


آیه 3 مائده، اتمام نعمت، اکمال دین با علی علیه السلام


2 کمپین “به خدا نگاه کنیم”

خدایی که گنج های آسمان و زمین در دست قدرت اوست، به ما اجازه داده تا از او درخواست کنیم، اجابت درخواست هایمان را نیز خودش تضمین کرده. امر کرده درخواست رحمت کنیم تا ببخشاید. بین ما و او سد و مانعی نیست، مارا به کارهای خطایمان زود مجازات نمی کند.

فرصت می دهد، مهر می ورزد، روزی می دهد، رهایمان نمی کند. اینها را امیر مومنان علی علیه السلام در نامه 31 خود به امام حسن مجتبی علیه السلام فرموده اند.

پس بیایید ما هم در این کمپین چنین کنیم؛ کمی به الطاف خدا نگاه کنیم و از امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف، در این راه کمک بخواهیم. مهربان بودن را تمرین کنیم، تا مهربانی خداوند را تداوم بخشیم، کمی بیشتر ببخشیم تا بیشتر بخشش خدا را تجربه کنیم.

به محض دیدن خطا، مجازات نکنیم، آن هم از نوع اشدش، رابطه ها را پایان یافته تصور نکنیم، یاد بگیریم؛ حرف بزنیم؛ هنر مکالمه را در خودمان نهادینه کنیم. دنیا با حرف زدن و بیان درخواست ها، محبت ها و حتی گله ها به وقت و روش مناسب، به یقین جای بهتری خواهد بود برای زندگی.

3 “کمپینی برای خودت”

ما آدم ها خیلی وقت ها خودمان را فراموش می کنیم، خودمان را، آرزوهایمان را، و تمام رویاهایی را که شاید روزگاری با آن ها زندگی کرده ایم. آمده ایم بگوییم به پشتوانه ی کلام خداوند در آیه ی 38 سوره بقره، با توکل به خدا و توسل به اهل بیت علیهم السلام، نه دیگر غمی را مهمان دل هایمان کنیم و نه نگرانی ای را از گذشته ای که شاید موجب افتحارمان نباشد، با خودمان حمل کنیم.

که خداوند غفار است، یعنی هم می بخشد بدون باقی ماندن اثر، هم به جبران حسرت هایمان برایمان کار خوب ثبت می کند؛ مهم این است بخواهیم جبران کنیم.

 وقتی گناهی را مرتکب می شویم سقوط می کنیم با شتاب! بالا آمدن، به صفر رسیدن، به جای قبلی رسیدن، آن قدر ها که فکر می کنیم به تنهایی ساده نیست، حکایت یک شیب تند است که بالا رفتنش عمرت را می کاهد و سقوط از آن به ثانیه ای است.

اما اگر همراه داشته باشیم، شیب تند برای ما دیگر تند نخواهد بود. وقتی خدا با غفار بودنش کنارمان باشد، صعودمان هم سریع خواهد بود حتی بالاتر از بالا، اگر قصد جبران خطاها را هم کرده باشیم.

خدا که باشد همه چیز حل شدنی ست، فقط حواسمان باشد؛ شاید همیشه فرصت بازگشت نداشته باشیم. شاید در همان سقوط دنیایمان تمام شود. کمی با احتیاط باشیم، به پرتگاه ها نزدیک نشویم.

حقیقت این است: اگر خداوند را با غقاریتش بخوانیم همراهمان می شود، صعودمان شتاب می گیرد، ما هر روز در آیه الکرسی چنین می خوانیم: الله ولی الذین آمنو یخرجهم من الظلمات الی نور، و این معجزه همراهی با خداست.

چون نور رد می شویم و می رسیم به جایی بالاتر از آنی که بودیم. ما چنین خدایی داریم، همیشه زنده، همیشه فعال، همیشه دستگیر. گذشته ها را به همان روزها موکول کنیم و به فکر امید بخشیدن به چهره ای باشیم که هر روز بارها وبارها در آینه مشاهده اش می کنیم.

این کمپین برای خودمان است، برای باور کردن به غفار بودن خدا، و یقین داشتن به دستگیری و هدایت هادی زمانه اش، امام زمان علیه السلام. غم ها را رها کنیم و به اکنونی شاد و زیستنی با امید و تلاش، در کنار امام زمانمان  همت کنیم.

4 کمپین “به بقیه هم بگوییم”

ایام عید غدیر است و همه ما در استرسی پنهان از شرایط کرونا و مسائل اقتصادی به سر می بریم. گویی همه ی ما یادمان رفته؛ خدایی که دریای نیل را می شکافد، خدایی که مرده به اذنش زنده می شود، خدایی که امر می کند و ماه دو قسمت می شود، آن خدا امروز هم هست، زنده است و فعال، ما را می بیند و هر روز دنیایمان را به وسیله حجت زمانه اش تقدیر می کند.

حال بیایید قدمی برداریم، در این ایام، حال دل یک نفر از نزدیکانمان را خوب کنیم، حال دل پدر، مادر، همسر، فرزندانمان و یا دوستان و اقواممان را شاد کنیم. با تلفنی صوتی یا تصویری برای تبریک عید غدیر، به آنها بگوییم خدا هنوز زنده است و حواسش به همه ی بنده‌ هایش هست.

 ما وظیفه ی خودمان را انجام دهیم؛ مهربان باشیم با دیگران، خدا خدایی کردنش را بلد است. این روزها هم به لطف خدا خواهد گذشت. برای خوب شدن حال دلمان پادکست هایی در سایت رادیو خدمتگزاران وجود دارد که توصیه اش می کنیم.

برای مشاهده پادکست در سایت رادیو کلیک کنید.

5 کمپین “حلقه شکر”

امام رضا علیه السلام در حدیثی زیبا می فرمایند:

  مَنْ لَمْ یَشْکُرِ الْمُنْعِمَ مِنَ الْمَخْلُوقِینَ لَمْ یَشْکُرِ اللَّهَ عیون أخبار الرضا علیه السلام ج‏2 / 24

هر که سپاس مردم نعمت دهنده را نگوید. سپاس خدای بزرگ را نگفته است.

بیایید در این کمپین قدر شناسی را تمرین کرده و زبان به شکرگزاری باز کنیم. اگر نعمتی به ما رسیده از تمام کسانی که می دانیم در آن سهیم بوده اند سپاس گزاری کنیم.

مبادا به جهت خلق بد یا رفتار بد نعمت دهنده ای او را نادیده بگیریم که آن گاه این حلقه شکر ناقص می شود. ما موظف به رفتاری عاقلانه و اخلاق مدار هستیم برای بیان تشکرمان از مردم، حلقه ی شکر را پاره نکنیم تا شکرگزاری ما به خداوند منان برسد. به یقین رفتار خوب ما در کنار توسل به امام عصر علیه السلام در دیگران و تغییر رفتارشان موثر خواهد بود.

6 کمپین “ستایش”

ستایش یعنی دیدن نکات مثبت دیگران و بازگو کردن آنها؛ یعنی حواسمان باشد به خوبی های همسرمان و زحمت هایی که برای تربیت فرزندانمان و مرتب بودن کل زندگی مان می کشد، یعنی حواسمان باشد به بازگو کردن نیکی های قابل ستایش همسری که ساعت ها در بیرون خانه، برای رفاه حال همسر و فرزندانش کار می کند.

ستایش یعنی؛ قدرشناسی مان را بیان کنیم با گفتن خصوصیات مثبت آدم ها و آنچه از آنها یاد گرفته ایم. و بگوییم خدایا: تمام خوبی های آدم ها را، به یقین تو به آنها داده ای، برای این همه عطا تو را شکر.

اخلاق خوب ما، ثروت ما، اولاد ما، هر نعمتی که داریم از خداوند مهربان به ما رسیده، و اگر تلاشی کرده ایم به لطف او بوده است، شاکر باشیم و به همه بگوییم هرچه داریم از خداوند است، با همان تعبیر آشنای الحمدلله او را شکر کنیم.

بسیار بگوییم؛ الحمدلله که او همیشه در خور ستایش است که هر لحظه برایمان زیبایی ها را، آرامش را به واسطه ی امام زمان علیه السلام تقدیر می کند.

در این راه از امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف، کمک بخواهیم که بینا شویم به دیدن نیکی‌ های مثبت اطرافیانمان، و ابرازگر خوبی هایشان باشیم. معجزه هارا با ستایش کردن و همراهی امام عصرعلیه السلام به روابطمان باز گردانیم.

7 کمپین”11 /11/11″

 از خطبه ی حضرت رسول صلی الله علیه و آله و سلم در روز عید غدیر چه می دانیم؟ مگر نه این است که چنین روزی؛ روز اکمال دین است و اتمام نعمت؟ دریغ نکنیم نور را از خودمان، بیاییم یک بار خطبه پیامبرمان را بخوانیم و بفهمیم.

برای” فهم” تک تک فرازهایش از مولایمان؛ امام زمان عجل الله تعالی فرجه، کمک بگیریم. به یقین دنیایمان رنگی تر و زیباتر خواهد شد که خداوند ما را برای راحتی و هدایت خلق کرده است، نه سختی و ضلالت و نه سردرگمی.

خطبه غدیر 11 فراز دارد و 11 روز می خواهیم برای خواندن کلام آخرین پیامبر خدا، برای فهم کلام رحمه للعالمین، برای دریافت نور و حداقل دریافت 11 نشانه هدایت. درباره نشانه ها با همراهان کمپین گفتگو کنیم.

کرونا و غدیر – ستایش و شکر خداوند در خطبه غدیر


کرونا و غدیر – شرط پذیرش توبه در خطبه غدیر


کرونا و غدیر – برتری علی علیه السلام به فرمان خدا در خطبه غدیر


کرونا و غدیر – سوره هل اتی، اخلاص علی علیه السلام، خطبه غدیر


آیه ۵۶ زمر، علی علیه السلام مصداق جنب الله


8 یک متن؛ یک اثر

ارسال متون کوتاه یکی از ساده ترین را ه های ارتباطی این عصر است، چه به صورت پیامک همراه اول چه به صورت تکس از انواع شبکه های مجازی، در این سبک ما پرهیز می کنیم از ارسال تبریکات یا متون فور واردی متداول، و تلاش می کنیم بر خلق موضوع های جدید، متن هایی خلاقانه.

مثلا: امسال قصد داریم از نامه ی امیر المومنین علی علیه السلام به امام حسن مجتبی علیه السلام بهره ببریم و نکات رفتاری و اجتماعی اش را با مخاطب هایمان به صورت متون کوتاه و کاربردی مطرح کنیم. هر فرد فقط “یک پیام، یک اثر” و نه بیشتر.

یک متن، یک اثر کافی ست برای بهتر کردن حالمان و نزدیک شدن به امام زمان علیه السلام.

کرونا و غدیر – نکته مهم: هر متن را با ذکر نام مخاطب بفرستیم، چند ثانیه وقت گذاشتن برای دوستانمان به یقین اثری بسیار شگرف خواهد داشت.

حتی اگر متن یا کلیپی را خواستید هوشمندانه فوروارد کنید، حتما در یک خط برای طرف مقابلتان بنویسید: … جانم! این کلیپ یا متن زیبا را که دیدم یاد تو افتادم! امیدوارم تو هم لذت ببری.

(متون کوتاه برای طرح “یک متن؛ یک اثر” برگرفته از نامه 31 امیرمومنان موجود است که در صورت نیاز در کامنت اعلام کنید.)

9 خانواده

یکی از اشتباهات متداول ما این است که هدف گذاری را روی افراد خارج از منزل انجام می دهیم و خانواده هایمان را رها می کنیم. به امید این که این ها خودشان خوب هستند.

یادمان باشد اول باید وقت و زمان ما متعلق به خانواده باشد، خانواده را با خودمان همراه کنیم، و در کارهای تبلیغی آنها را را هم با خودمان شریک کنیم، حال هر کدام از اعضا خانواده به نحوی که مورد علاقه اوست.

کارهای خوب و زیبا را از خانواده هایمان شروع کنیم؛ چون سلام صبح گاهی به حضرات معصومین علیهم السلام، خاصه امام زمانمان عجل الله تعالی فرجه. اگر با ما همراه نیستند، در قالب نظر خواهی وارد شویم؛ مثلا : دخترم یا پسرم نظرت رو راجع به این متن مناسبتی که نوشتم، بگو!

نکته مهم؛ پذیرای انتقادات فرزندانمان باشیم، اگر نقد تندی کردند بپذیریم چون آنها نماینده‌ی بخشی از نسل خودشان هستند.

حواسمان باشد؛ نظرخواهی از آنان رنگ مصنوعی تبلیغ نگیرد. ما با رمز واژه تبلیغ وارد می شویم و اثر دهی کلاممان با مخاطبین را به خود حضرت حجت علیه السلام می سپاریم.

پرهیز کنیم از بسیار نصیحت کردن افراد خانواده، که اگر فایده داشت، دنیا تا به امروز هزار باره گلستان شده بود. به تمام خوبی هایی که آموخته ایم، عمل کنیم. و پرهیز کنیم از تمام صفات رذیله ای که منع می کنیم افراد را، ویژه افراد خانواده را.

به نحوی خلاقانه حرف بزنیم که متهم نشویم به حرف های تکراری، و در عوض بگویند؛ چه حرف های خوبی، چقدر این روزها به این حرف ها احتیاج داشتم. و درآخر در روز غدیر چالشی راه بیندازیم برای بیان انتقادهای خانواده از خودمان و تلاش کنیم برای رفع ایراداتمان، که مبادا دو روزمان یکی باشد.

10 تبلیغ در مجتمع های مسکونی

 در این ایام کرونایی که بیشتر وقتمان را در منازل به سر می بریم، بسیار مناسب خواهد بود اگر در آسانسورها یک پوستر قرار دهیم جهت تبریک بزرگترین عید شیعیان؛ عید غدیر.

 می‌تواند یک تبریک ساده باشد یا یک سلام و یا متنی کوتاه برای ارتباط با امیرالمومنین علی علیه السلام و تجدید پیمانی با وارث غدیر؛ امام عصر علیه السلام.

 هم چنین می توان در لابی ساختمان ها؛ تبریک عید را با هماهنگی هیات مدیره ساختمان قرار داد، همراه تزییناتی مناسب محل سکونتمان، می تواند ریسه های رنگی باشد یا تزیین هایی با ظروف مختلف روی میز لابی با بسته های شکلات فروشگاهی (شکلات باز هرگز قرار ندهیم) ودستمال و پدهای الکلی.

نکته: حواسمان باشد در تمام هدایا باید موارد بهداشتی را رعایت کنیم.

11 تبلیغ در ادارات و محیط های کاری

می توانیم در مکان هایی که کار می کنیم برای تبلیغ این مهم ترین عید، قدمی بر داریم. با هماهنگی با مسئولین فرهنگی مربوطه، متون مد نظرمان را که هم ساده باشد و هم  کاربردی، در آسانسورها و در راهروها به صورت پوسترهایی خاص و متفاوت قرار دهیم.

می توانیم با هماهنگی، مسابقات گوناگون مناسب ایام کرونایی تعریف و اجرا کنیم، مثل مسابقه ی خطبه خوانی یا حفظ آن، کتاب خوانی، مسابقات مجازی و چه بهترکه مسابقات متفاوتی تعریف کنیم.

مثلا: بازگویی خاطرات و زیست واقعی افراد با امیرالمومنین علی علیه السلام یعنی از آنها بخواهیم کلامی از حضرت علی علیه السلام که برایشان تاثیر گذار بوده و بدان عمل کرده‌اند را بگویند و یا مواردی از این دست، این گونه از مسابقات کلاسیک هم پرهیز کرده ایم.

12 استوری ها و استتوس های سریالی

ازچند روز (3تا 10 روز)  قبل از عید غدیر با استوری ها و متن هایی هدفمند مردم را به یاد واقعه غدیرخم و بیعت بیش از صد هزار نفر با امیرمومنان علی علیه السلام بیندازیم، و این استتوس ها را پلی بدانیم برای ارتباط روز افزون با امام زمان علیه السلام.

حواسمان باشد “تولید محتوا” کنیم نه فقط تبریک عید و روزشمار آن. مردم با تذکرات متنی ساده به حضرت نزدیک می شوند.

نکته مهم: پس از ارسال استتوس، حتما ببینیم کدام بزرگواران آن را نگاه کرده اند وحداقل با دو نفر از دوستان نزدیک و دو نفر از دوستان دورتر وارد صحبت و مکالمه شویم. فرضا بگوییم: من این کلیپ را خیلی دوست داشتم و به نظرم تاثیر گذار بود، نظر شما چیه؟

در استوری ها هم با پرسیدن سوالات هوشمند، وارد فضای دیالوگ سازی و مکالمه شویم. پاسخ بزرگوارانی که به سوال هایمان جواب داده اند را share  کنیم و یا نهایتا  دایرکت با آن ها وارد صحبت می شویم.

دقت کنیم، فرستادن پیام بخش کم اهمیت تر کار ماست، ارتباط با مخاطب و پیگیری آن بسیار مهم است.

13 تهیه بسته های هدیه یا عیدی

از توصیه های موکد اسلام رسیدگی به احوال زیردستان است با حفظ حرمت آن عزیزان. برای پاکبانان، پمپ بنزینی ها، حراست های کوچه یا شرکت ها و موارد مشابه، بسته های آذوقه و هدیه تهیه کنیم.

 در این کار، متن هایی خاص برای ارج نهادن تلاش این بزرگواران در نظر گرفته می شود و سعی برآن است که مخاطب متن های ما؛  فرزندان این عزیزان باشند، که حس تقدیر و ارزشمندی این بزرگواران در دید فرزندانشان به چشم آید.

 بر فرض مثال: میدونی اگر پدرت یه شب کارشون رو انجام ندن چقدر چهره ی شهر زشت و آلوده میشه و ….

14 حضور در ورودی اصلی بیمارستان ها و تقدیر از کادر محترم درمان

ماه هاست در کنار کرونا زندگی می کنیم، با تمرین مهارت مسئولیت پذیری، بیشتر در خانه می‌مانیم، اما هستند عزیزانی که علا رغم دلبستگی هایشان مشغول به رسیدگی به بیماران هستند، اینک حداقل کار ما تشکر از جامعه پزشکی و پرستاری درشرایط سخت فعلی ست.

می توانیم پک هایی مناسب برای آنها تهیه کنیم و درب بیمارستان به نگهبان یا به مسئول ارتباطات تحویل دهیم، گفتگو و توجیه این بزرگواران بسیار مهم است؛ که با ما و با هدف ما هم فضا و هم باور شوند، بسیار زیبا خواهد بود اگر گلی هم همراه بسته یا بروشور یا کارت تبریک مان باشد. تقدیم حس قدر شناسی برای عزیزانی که جانشان را برای درمان مردم  فدا می کنند، بسیار لازم و ضروری است.

در این باب اگر پزشک یا پرستاری را می شناسیم، می توانیم با او صحبت تبلیغی کنیم، که زحماتشان را به نیابت از حضرت عجل الله تعالی فرجه الشریف انجام دهند، که اگر ما همراهشان نیستیم، اما امام عصر علیه السلام در تمام لحظات سخت همراهشان هستند و ناظر و شاهد بر سختی های کارشان می باشند.

تکمله: اگر برای دوستان مقدور بود، می توانند کارت هایی لمینیت شده (به جهت امکان ضد عفونی) با محتوای غدیری برای بیماران تدارک ببینند.

 در واقعیت امر در حال بیماری همه ما به دنبال پناه هستیم، به دنبال مامنی برای نجات، در حال بیماری بسیاری از پرده ها به لطف خدا کنار می رود و این نوشته ها تذکری مناسب خواهد شد، به حضور و دستگیری حضرت علیه السلام، این که تنها نیستیم و او مارا یاری می‌کند، فقط کافی است بخواهیم.

نکته دیگر: وقت تحویل هدایا به نگهبانان یا مسئولین پذیرش، حواسمان به خود این بزرگواران و تقدیم هدیه به آنها هم باشد.

15 تشویق سازمان ها و موسسات دولتی و خصوصی

در این مرحله بزرگواران شاغل با مدیران موسسات و شرکت هایی که در آن کار می کنند وارد مذاکره شوند، برای ضبط فیلمی دو دقیقه ای، برای تبریک عید غدیر همراه با آرزوی سلامتی برای کارکنانشان، و آنها را به این امر مهم تشویق کنند.

هر سازمان و اداره ای دارای بودجه ی فرهنگی است، می توانیم با رایزنی با مسئولین مربوطه از این بودجه هم برای گرامی داشت این بزرگ ترین عید استفاده کنیم. و هم چنین میتوانیم متنی را آماده کنیم برای ارسال به همه کارکنان از طرف سازمان یا مدیر مربوطه.

 این ها همه پیشنهادهایی است برای تبلیغ عیدی که اکمال دین و اتمام نعمت است. اما به یقین، هرکداممان توانایی های ویژه ای داریم، به این موارد بسنده نکنیم، در مکان هایی که مشغول به کار هستیم خودمان خالق وضعیت جدید باشیم، و یادمان باشد هر زمانی زمان مناسب، برای گسترش نام امام زمان علیه السلام است به عنوان امامی که هادی ما هستند به سوی سعادت و نیک بختی.

16 مسابقه های متفاوت با هدایای انتخابی به صورت مجازی

 مهم ترین کار برای جذب مخاطب؛ داشتن برنامه ها و اجراهای جدید و متفاوت است. سعی کنیم از مسابقات کلاسیک پرهیز کنیم.

 مثلا بپرسیم: کدام جمله از حضرت علی علیه السلام را در زندگیتان به کار برده اید؟ یا برای پیاده کردن کدام رفتار یا ویژگی از امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، کمک خواسته اید؟

یا خاطره ای از آخرین جشنی که برای عید غدیر رفته اید بگویید. یا آخرین باری که حضرت علی علیه السلام را به نام خطاب کرده اید کی بوده است؟  می‌توانیم از قابلیت های شبکه های مجازی استفاده کنیم مثل نظر سنجی ها و رای گیری های موجود در اینستاگرام.

مثلا بنویسیم: من علی علیه السلام را دوست دارم چون … با چهار گزینه صحیح که مخاطب خودش به فراخور حس خوبش یکی را انتخاب کند. گزینه صحیح نداریم، تمام گزینه ها صحیح خواهد بود.

17 تماس صوتی (تلفنی، واتس آپ یا سایر امکانات)

 این بخش خودش چند زیر مجموعه دارد؛

الف) هر سال برای دعوت جشن هایمان، با بزرگوارانی تماس می گرفته ایم، امسال که امکان برگزاری جشن های عمومی نیست باز هم با آن ها تماس بگیریم و بعد از تبریک عید، بگوییم به یمن حضرت به یادشان بوده ایم، هر چند امکان دعوتشان را نداریم.

و پس از تماس اول با آن ها در ارتباط باشیم با فرستادن یک کلیپ یا متن طراحی شده ی جذاب هدفمند، که در صورت نیاز اعلام کنید تا برای شما ارسال گردد.

ب) با کسانی تماس بگیریم که مدت هاست از آنها بی خبریم یا حتی با آنها کدورتی داریم، فقط کافی است نگاهی به لیست مخاطبین بلند بالای گوشی هایمان بیندازیم.

کافی ست تصور کنیم اگر دوستی بعد از سال ها، صدای ما را به دلیل تبریک عید غدیر بشنود چقدر تاثیرگذار خواهد بود، این که ما یادش هستیم و برای حال خوبش دعا می کنیم. تمام این اعمال را به نیابت از امام عصر عجل الله تعالی فرجه انجام دهیم، آنگاه متوجه معجزه ی کلاممان خواهیم شد.

18 معرفی کتاب

 معرفی کتاب ها ویژه به صورت مجازی باشد، یا خریدن و هدیه دادن کتاب های اینترنتی مربوط به غدیر و یا کتب مربوط به وارث غدیر، ارسال پادکست های کتاب های مذهبی، و یا کتاب های غیر مذهبی خوب و امید دهنده، مثل کتاب های داستانی ویژه یا کتاب های مهارتی خوب.

(تنوع عناوین کتاب ها، با گزینش صحیح آنها می تواند مخاطبین بیشتری را با ما همراه کند، تاکید می‌کنیم، انتخاب آگاهانه ی کتاب ها)

می توانیم از کتاب فروشی های آنلاین هم برای تهیه کتاب در این شرایط نیمه قرنطینه استفاده کنیم. از سایت های خوبی چون فیدیبو و طاقچه و یا کتاب راه و امثالهم.

(نمونه کتاب های غدیری، ضمیمه خواهد شد.)

19 معرفی سایت

معرفی سایت های خوب مذهبی یا سایت هایی با محتوای آموزش های مهارتی، می تواند این روزها بسیار مورد پسند دوستان باشد.

سایت هایی چون:

خدمتگزاران: https://khedmatgozaran.com

ولی عصر عجل الله: https://www.valiasr-aj.com

اسلام کوئست: https://www.islamquest.net/fa

ویکی‌ ها: https://www.wikihow.com

20 رستوران ها و فست فود ها

هنوز با وجود بیماری کرونا، رستوران هایی هستندکه هم چنان مشتری دارند، با هماهنگی با مدیر رستوران به سر میزها برویم و با فاصله ی مقرر و رعایت نکات بهداشتی، چند دقیقه ی کوتاه با آنها درباره ی واقعه ی غدیر خم و این عید بزرگ شیعیان و پیوند آن با امام عصر علیه السلام صحبت کنیم و یا هدیه یا گل به آنها تقدیم کنیم. (تمام هدیه ها همراه با دستمال و پد الکلی تک نفره باشد.)

نکته: در صورت اوج گرفتن مجدد کرونا، لطفا از دیدارهای حضوری پرهیز شود.

21 تخفیف در مشاغل فروش کالا و خدمات

یکی از کارهای پسندیده و خیری که تقریبا شب های جمعه شاهد آن هستیم، خرید نان یک روز نانوایی و خیرات کردن آن است. چقدر خوب می شود اگر برای این عید بزرگ، با مشاغل مختلف برحسب علاقه ی خودمان، صحبت کنیم و بخشی از هزینه آن محصولات را در روز عید غدیر تقبل کنیم.

مشاغلی چون؛ نانوایی ها، شیرینی فروشی ها، کتاب فروشی ها، و اقلامی پر طرفدار در سوپر مارکت ها، حتی می توان این کار را در مطب بعضی دکترها و یا صندوق بعضی بیمارستان ها، داروخانه ها انجام داد. به یقین تمام بزرگواران بیمارستان هایی را این چنین می شناسند.

(در صورت نیاز، درخواست بفرمایید بیمارستان های تهران را که با آنها در این زمینه خیر، همکاری داریم معرفی خواهیم کرد.)

22 استند تبلیغاتی

استندهای تبلیغاتی همیشه مورد توجه مردم بوده است. می توانیم از این امکان برای پیوند با امیرالمومنین علی علیه السلام و تبلیغ نام امام عصر علیه السلام استفاده کنیم.

می توانیم در فروشگاه های بزرگ در حین دادن شیرینی یا سایر محصولات گفتگویی 30 ثانیه ای با مخاطبین داشته باشیم. کوتاه و مختصر و تاثیر گذار. (در صورت نیاز محتوای استندها بر حسب مکان مورد نظر شما و فرهنگ مربوطه نوشته خواهد شد)

23 نمایشگاه تابلو مصور

یکی از کارهای خوب و تاثیر گذار، استفاده از تابلو مصورهای مختلف است. در این مدل از اجرا، یک استند با تصویر و محتوا داریم و دوستانی که مطلب را با مخاطب به صورت سوال در یک گفتگوی صمیمانه درمیان می گذارند.

 این سبک کار در سرای محلات، سالن ترانزیت فرودگاه ها و فروشگاه ها و مال های بزرگ بسیار پرطرفدار و آزموده شده است. مکان های عمومی غیر شلوغ به جهت رعایت موازین بهداشتی نیز توصیه می شود، چون برخی پارک ها.

( متن چند نمونه تابلو مصور تهیه شده، که در ضمیمه قرارخواهد گرفت)

24 هدیه و تقدیر از ماموران پست، کارمندان بانک ها و نیروهای پلیس

بسیار شنیده ایم که؛ “من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق“، اگر کسی زبان به شکر از مردم نگشاید به یقین شاکر نعمت های خدا هم نخواهد بود.

در این روزگار هستند بزرگوارانی که در شرایط سخت بازهم مشغول کار هستند. این امر ما را موظف می کند، به تقدیر از آنها اقدام کنیم، با تهیه بسته های هدیه برای آن عزیزان.

تکمله: به جهت تفاوت در سبک شغل های مختلف، آنها را در این متن به چهار دسته تقسیم کرده ایم.

25 ارسال و پست هدیه های مناسب برای اقوام یا دوستان

 اگر همین لحظه ای که مشغول خواندن متن هستید، زنگ خانه تان زده شود و مامور پست برایتان بسته ای بیاورد، چه احساسی به شما دست می دهد؟ درست است، دریافت هدیه فیزیکی همیشه خوشایند است.

حال که نمی توانیم به عزیزانمان به قدر علاقه و وابستگی هایمان سر بزنیم، می توانیم آنها را بدین نحو شاد کنیم. یک شادی موثر، عمیق و به یاد ماندنی در دنیایی که بیشتر مجاز واقعیت شده است.

می توانیم حس های خوب را احیا کنیم. با خرید یک دفتر نقاشی، یک مداد رنگی یک روسری یک کیف پول و سایر هدایا، برای عزیزانمان و پست کردن آنها.

نکته ی مهم: نامه ی درون این بسته هاست. نامه ای کوتاه، دو خطی، سرشار از توجه و محبت به خاطر عید غدیر. از پیوند این هدایا با امام عصرعلیه السلام غفلت نکنیم که اثر محبتمان را به معجزه ای ماندگار تبدیل می کنند.

26 اجرای برنامه های آنلاین، با اطلاع رسانی قبلی

ذکر نکاتی در اجراهای آنلاین بسیار مهم است:

الف) اطلاع رسانی دقیق زمان اجرای برنامه به مخاطبین در عین انتخاب زمان مناسب و اپلیکیشن مناسب برای مخاطبین، بسیار مهم است.

 برحسب نوع اجرا باید زمان شما با زمان اکثر مخاطبین تان یکی باشد. ما برای مخاطبین خودمان قصد ساخت برنامه داریم، پس زحمات ما باید دیده شود.

ب) از دیزاین مناسب برنامه هم غفلت نکنیم، که مخاطب بسیار فهیم است و فرق صرف زمان یا اجرای بدون پشتوانه و وقت گذاری را به خوبی می فهمد.

ج) اجرای برنامه هایی چون؛ تئاتر های آنلاین، سخنرانی و مداحی های آنلاین، در بسترهای مناسب و پرطرفدار مثل لایو اینستاگرام، یا آپارات، یامواردی مشابه را پیشنهاد می کنیم.

د) برای اجرای برنامه های زنده چند لایه تماس با مخاطبین برای خودمان تعریف کنیم. اول تماس تلفنی و دعوت به برنامه، دوم فرستادن تکس واتسپی (ارتباط با بستری متفاوت) جهت یاد آوری برنامه و در آخر اجرای خود برنامه ی زنده.

نکته ی بسیار مهم: وجود یک یا چند عضو ناظر، برای نظارت بر برنامه های لایو بسیار ضروری ست. تعداد ناظرین برحسب تعداد مدعوین خواهد بود.

27 اجرای برنامه ی میزها به صورت مجازی

با برنامه ی اسکایپ یا با برنامه ی وبکس یا  برنامه ی اسکای روم یا استفاده از برنامه های مشابه می توانیم اجرای میزها را داشته باشیم، اجرای میز در مراسم نیمه شعبان به وسیله ی اسکایپ تجربه شده و بازخورد بسیار مناسبی هم داشته است.

28 استفاده از بنر در خیابان ها

  بنر؛ و نوشته های خیابانی همیشه مورد توجه است، در ترافیک و یا حتی غیر از آن. وقتی در ماشین تنها هستیم بیشتر حواسمان به اطرافمان و نوشته های شهر جمع می شود. در این سبک کار؛ نیازمند جملاتی کوتاه، موثر با دیزاینی چشم نواز و استفاده از رنگ های روشن هستیم.

شادی را مهمان دیدگان و فکر مردم کنیم. متن مورد توصیه ما؛ می تواند فقط یک سلام به امیرالمومنین علی علیه السلام باشد همراه با سلامی به وارث غدیر، همین قدر کوتاه! از مینیمال نویسی نترسیم، نسل امروز، نسل خواندن متن های طولانی نیستند، خسته میشوند، رها می کنند.

نکته: یکی از مهم ترین اصول تبلیغ “مخاطب شناسی” است.

 (درصورت درخواست، برحسب موقعیت مکانی بزرگواران متن بنر نوشته خواهد شد.)

29 کمک به روزمزدها و کارگران منازل

کرونا هم چنان هست و گرفتاری های اقتصادی ناشی از آن، روز به روز پر رنگ ترمی شود. این ایام اگر کارگری روزمزد را می شناسیم، تقدیم بسته های آذوقه با تبریک عید غدیر بسیار تاثیر گذار خواهد بود، به فکر قشر ضعیف با حفظ شأنشان باشیم.

نکته: در این رابطه می توانید به فتاوای مراجع بزرگوار خودتان نیز مراجعه کنید. برفرض؛ آیت الله سیستانی در سایت خودشان اعلام کرده اند: می توانید نیمی از سهم امام را برای درمان یا جلوگیری از ابتلای سایرین به این بیماری اختصاص دهید.

30 ضبط و پخش سخنرانی های کوتاه

سخنرانی های 1تا 5 دقیقه ای بسیار پرکاربرد و پر طرفدار است، از اساتید و بزرگانی که مقبولیت عمومی دارند، خواهش کنیم برای ضبط این برنامه ها اقدام کنند. باید با اساتید و بزرگان همراهی کنیم که آن ها میل و رغبت چنین کارهایی را داشته باشند.

نباید بار تمام کارهای حاشیه ای، روی دوش آن ها باشد. ما باید تسهیل گر برنامه های این چنینی باشیم.

31 هدیه به همسایه ها

 برای پیوند مردم با عید غدیر و وارث غدیر؛ می توانیم به همسایه هایمان عیدی هایی مناسب تقدیم کنیم. از یک شاخه گل گرفته تا کتاب و سی دی های سخنرانی کوتاه یا مداحی، حتی تقدیم یک کتاب هدفمند غیر مذهبی هم بسیار خوب است، با یادداشتی ضمیمه اش که هر گاه این کتاب خوب را بخوانند یاد عید غدیر بیفتند.

(کتاب خوب رفتاری یا کتاب خوب مهارتی که برای توانمند شدن در آن مهارت از امام عصر علیه السلام کمک بخواهند.)

 نکته مهم: خلاقیت در نحوه ارائه کارهایمان را از خود امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف بخواهیم.

32 ساخت کلیپ

الف) گاهی متن به تنهایی، حتی متون کوتاه برای خیلی ها، بدون تصویر متحرک خسته کننده است. برای تاثیر و انتقال کلاممان، شروع به ساخت کلیپ های کوتاه غدیری کنیم.

حتما نیاز به ساخت کلیپ های حرفه ای نیست، هرچند اولویت با آن هاست، اما می توانیم کلیپ های ساده و تاثیر گذار درباره ی امام عصر و حضرت امیر علیهم السلام  درست کنیم.

ب) از خودمان یا از خانواده و فرزندانمان با رعایت مسائل دنیای مجازی فیلم بگیریم وعید غدیر را همراه پیامی مناسب به مخاطبمان تبریک بگوییم و برای عزیزانمان بفرستیم.

نکته مهم: فیلم در دنیای مجازی همیشه دست به دست می شود. حواسمان در ضبط این فیلم ها به این نکته مهم باشد.

33 روزشمار غدیر

بخشی از جامعه ما با سبک روزشمار تا یک مناسبت خاص ارتباطی عمیق و درونی برقرار می کنند. می توانیم به دوسبک اقدام کنیم:

اول: روز شمار ساده با ذکر روز و متنی کوتاه، ترجیحا یک خطی، مناسب مخاطبین.

دوم: شروع یک حرکت محتوایی هدفمند و همراهی با مخاطبین (آماده ارائه داریم که در صورت نیاز اعلام کنید تا برای شما ارسال گردد)

34 ارسال ویدیو های تصویری برای اقوام و دوستان

می توانیم همیشه تماس تصویری بگیریم اما کمی خلاقانه تر عمل کنیم؛ با تصویر خودمان با رعایت نکات دنیای مجازی، می توانیم کلیپ های کوتاه و متفاوت درست کنیم با ذکر نام مخاطب هایمان برای تبریک این میلاد.

می‌تواند با ذکر خاطرات خوب و شخصی مخاطب هایمان باشد و می توانیم ازدستگیری و عنایت‌های حضرت علیه السلام به خودمان بگوییم.

35 تولید پادکست های فرادینی با پیام مبتنی بر غدیر

می توانیم حتی در این مدت محدود پادکست های خوبی را برای انتشار ضبط کنیم، فقط کمی همت می خواهد، شاید همه همیشه حوصله ی مطالعه نداشته باشند اما شنیدن پادکست همیشه جذاب است و مخاطبین می دانند اگر امروز گوش نکنند، روزهای دیگر و درفرصت های بعد گوش خواهند کرد.

36 نوشتن جملات کوتاه وهمراهی آن با عکس و تصویر

عکس نوشته همیشه پرطرفدار و جذاب است به دوشرط: یکی کوتاهی متن و دیگری تکراری نبودن عکس! می توانیم خودمان با دوربین های موبایلمان عکس هایی متفاوت بگیریم و با متن هایی کوتاه برای دوستانمان بفرستیم، مهم خلاقیت ما و زاویه دید ماست.

37 تشکیل کمپین های مجازی

 در فضای مجازی کمپین هایی تشکیل دهیم برای دعوت به یک کارنیک یا پرهیز از یک صفت یا کار بد یا انجام یک مهارت. مثلا کمپین پرهیز از قضاوت کردن!

38 مجالس خطبه خوانی مجازی! به صورت روزانه و بازنشر هوشمندانه آن

آشنا شدن با خطبه حضرت رسول صلی الله و علیه و آله و سلم، که یکی از بنیادی ترین اساس نامه های اسلام است و راهگشا برای دو دنیایمان، بسیار ضروری است.

بخوانیم و تدبر کنیم که پیامبر رحمت امروز از ما چه می خواهند!؟ حرف هایی که سعادت را برایمان به ارمغان خواهد آورد. می توانیم گروه های خطبه خوانی تشکیل دهیم، روزانه یک صفحه یا یک بند یا یک پاراگراف را در گروه قرار دهیم، از امام عصر علیه السلام.

39 برگزاری جشن کودکان (چه به صورت مجازی، چه به صورت راهکاری برای مادران)

سرمایه گذاری روی کودکان در این شرایط کرونا که کودکان بیشتر در خانه هستند بسیار اتفاق مهمی است.

40 خواندن یک بار نهج البلاغه

بارها شنیده ایم که جرج جرداق مسیحی بارها و بارها نهج البلاغه را خوانده است. آیا وقت آن نرسیده است که با تشکیل گروهی روزی یک صفحه ازاین کلام سراسر نور را بخوانیم؟؟

41 استفاده از “طرح یک قدم”

در این طرح، قدم هایی کوچک برای بیان ارادتمان به مولایمان امیرالمومنین علی علیه السلام برمی داریم و امید داریم قدم هایمان با هم همراه شود و جریانی بزرگ از هم پیمانی با وارث غدیررا رقم زند.

سخنی با خدمتگزاران

چند نکته مهم را به عنایت امام عصرعجل الله تعالی فرجه الشریف، با هم مرور می کنیم:

همیشه درکارهای تبلیغی با “رمز واژه ی تبلیغ ” شروع  کنیم:

” قبل از هر اجرا “: استغفار برای خودمان به نیابت از امام زمان علیه السلام را انجام دهیم.

استغفاربرای مخاطبین به نیابت از امام عصر علیه السلام را جهت تاثیر گذاربودن کلاممان فراموش نکنیم.

هدیه ی “صدقه” و یک دعا به نیابت از خود و مخاطب و تقدیم آن به امام زمان علیه السلام

یاری خواستن از حضرت برای تبلیغی موثر که  اثرش تا دامنه ی قیامت برای مخاطب تداوم داشته باشد و تمنای قبلی برای اینکه منتخب امام زمان علیه السلام برای تبلیغ باشیم و مبادا روزی کسی را جایگزین ما کنند.

توجهتون رو به این آیه جلب می کنم:

هَا أَنْتُمْ هَؤُلَاءِ تُدْعَوْنَ لِتُنْفِقُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ فَمِنْکُمْ مَنْ یَبْخَلُ  وَمَنْ یَبْخَلْ فَإِنَّمَا یَبْخَلُ عَنْ نَفْسِهِ وَاللَّهُ الْغَنِیُّ وَأَنْتُمُ الْفُقَرَاءُ ۚ وَإِنْ تَتَوَلَّوْا یَسْتَبْدِلْ قَوْمًا غَیْرَکُمْ ثُمَّ لَا یَکُونُوا أَمْثَالَکُمْ سوره محمد/ ٣٨

“شما همان [مردمى‏] هستید که براى انفاق در راه خدا فرا خوانده شده ‏اید. پس برخى از شما بخل مى‏ ورزند، و هر کس بخل ورزد تنها به زیان خود بخل ورزیده، و [گرنه‏] خدا بى‏ نیاز است و شما نیازمندید؛ و اگر روى برتابید [خدا] جاى شما را به مردمى غیر از شما خواهد داد که مانند شما نخواهند بود.”

این دعا را با هم زمزمه کنیم:

وَ اجْعَلْنا مِمَّنْ تَنْتَصرُ بِهِ لِدینِکَ وَ تُعِزُّ بِهِ نَصْرَ وَلِیّکَ

و ما را از کسانی قرار ده که به دست آنها برای دینت پیروزی آوری و یاری ولی‌ات را به آن‌ها نیرومند سازی

 ‎وَ لا تَسْتَبْدِلْ بِنا غَیْرَنا  ‎فَانَّ اسْتِبْدالَکَ بِنا غَیْرَنا عَلَیْکَ یَسیرٌ وَ هُوَ عَلَیْنا کثیرٌ

و ما را در این زمینه با دیگران عوض مکن، زیرا عوض کردن ما با دیگران بر تو آسان، ولی بر ما کار بسیار دشوار است.

مراسم عید غدیر – تاکید به دعا برای فرج امام عصر علیه السلام

هرکاری برای مراسم عید غدیر انجام می دهیم، هر کدام از این چهل و یک کار و یا کارهای خلاقانه ی خودتان، باید درون مایه اش تاکید بر دعای بر فرج مولایمان باشد و یا شان کمک خواستن و نصرت امام عصر علیه السلام را به صورت پررنگ داشته باشد، تمام این برنامه ها برای ارتباط مخاطب ما، با حضرت علیه السلام است.

در مواردی که امکان صحبت هست یا امکان متنی طولانی تر، حتما اصل را بر تصحیح یک صفت یا رفتار بگذاریم. که مخاطب ما تصمیم بگیرد یک رفتار خوب مبتنی بر رفتار اهل بیت علیهم السلام را انجام دهد یا یک رفتار نکوهیده را ترک کند.

در موارد مطروحه ی بالا، وقتی از واسطه ای می خواهیم کاری برای ما انجام دهد، مثلا بسته های هدیه را برای تحویل ببرد، باید حتما با او وارد گفتگو شویم و او را متذکر حضرت کنیم.

در این روزها که کرونا همه گیرتر شده باید در روابطمان بهداشت به صورت پررنگ تعریف شود، یعنی هم بهداشت را رعایت کنیم و هم به مخاطبمان نشان دهیم که ما پایبند به نکات بهداشتی هستیم.

 حال به دو صورت؛ یا قرار دادن پد الکلی در بسته هایمان یا ظاهر خودمان با دستکش و امثالهم و یا با حرف زدن پیرامون بهداشت روانی، یعنی نداشتن استرس و نگرانی که ما امام عصری داریم، که هر لحظه حواسشون به ما هست و نباید وارد فضای نگرانی شویم چرا که استرس خودش موجب تضعف سیستم ایمنی بدن میشود، توصیه کنیم در نگرانی هایشان با افراد مطلع و معتمد صحبت کنند و چه کسی معتمد تر از مولایمان؟

کرونا و غدیر – تکمله مهم: این برگه را بنویسیم و روی پک های هدیه قرار دهیم: طبق نظر سازمان بهداشت جهانی، نامه ها و بسته های پستی تحت ریسک ویروس نیستند و طبق بررسی‌های انجام شده ویروس کرونا مدت زمان طولانی روی اشیایی مثل نامه یا بسته باقی نمی‌ماند (این به معنای قرار ندادن پد های الکلی تک نفره در بسته ها نیست)

جاهایی که ارتباط اولیه نمی توانیم داشته باشیم، حتما ارتباط ثانویه را حفظ کنیم، مثلا اگر در آسانسور محل کارمان شکلات گذاشته ایم برای مخاطب عام، آمادگی ذهنی داشته باشیم، اگر کسی گفت چه کار خوبی! بتوانیم با آن فرد وارد مکالمه شویم حتی به قدر یک جمله، مثلا بگوییم؛ عنایتی ازحضرت در زندگیم داشته ام و این شکلات ها به خاطر عرض ارادت من است!

در معنای دیگر دنبال بازخورد مخاطب باشیم؛ اگر بازخوردی داشت، جملات صحیح مهدوی داشته باشیم و اگر بازخوردی نداشت از او پیگیری کنیم.

مثلا استتوس منو دیدی، به نظرت خوب بود؟ دوست داشتم ایجاد ارتباط کنه با امام عصر علیه السلام، موفق بودم؟

کرونا و غدیر – نکته ی بسیار مهم؛ تمام این کارها را به نیابت از خود امام زمان علیه السلام انجام دهیم.

سعی کنیم کارهایمان خلاقانه باشد، این را هم از خود حضرت باید بخواهیم، بخواهیم ایده ها و کلامی به ما بدهندکه موجب جذب مخاطب شود، آن هم نسل جدید که بسیار متفاوت از نسل های قبل هستند، و یقین داشته باشیم اگر از امام زمان علیه السلام، کمک بخواهیم یقینا کمکمان خواهند کرد.

در پکیج هایی که به گروه های مختلف می دهیم ویژه مشاغلی که شاید در وهله ی اول خیلی مهم به نظر نرسند، حتما نامه هایی برای فرزندان این بزرگواران در بسته های هدیه قرار دهیم، نامه هایی با محتوای مهم بودن کار این عزیزان، باید تلاش کنیم فرزندان را قدردان زحمات والدینشان کنیم، این قدردانی موجب رضایت والدین می شود و این رضایت عاملی برای نزدیکی به ظهور، ان شالله.

کرونا و غدیر – توصیه های ویژه

دوستان بزرگوار برای ارتقای سطح علمی خودمان، برای آمادگی بیشتر برای مواجه شدن با شرایط متفاوت مثل شرایط این روزها؛ مطالعات گسترده تری داشته باشیم در زمینه های خلاقیت و حل مساله، به روش خلاقانه و سایر کتاب های توصیه شده ی اساتید.

با خواندن کتاب های خوب و آموختن از پیج های خوب چون ایران 99 و با تمسک و توسل به حضرت علیه السلام راهکارهای بیشتری برای خدمت گزاری ان شاءالله خواهیم داشت.

همیشه فرمول معجزه گر را مد نظر داشته باشیم، با این فرمول هماره می توانیم با همه مردم وارد گفتگو شویم. با یادآوری جایگاه خدایی که همیشه هست و می شنود. با تقویت روحیه تشکر و ستایش گری و نیز امید به غفران خدا و همراهیش در کنار تلاش ما برای جبران گذشته ها و اشتباهاتمان:

خواندن خداوند و امید به استجابت

تشکر و ستایش خداوند و برگزیدگانشان

شهامت اقرار به خطا و تلاش برای جبران اشتباهاتمان

از امام عصر علیه السلام، برای اعتلای نام امیرمومنان علی علیه السلام، یاری می خواهیم.

دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. سلام
    برا این مورد که گفتید:
    (متون کوتاه برای طرح “یک متن؛ یک اثر” برگرفته از نامه 31 امیرمومنان موجود است که در صورت نیاز در کامنت اعلام کنید.)
    میشه متنو هم بهمون بدید؟

    1. سلام علیکم
      در چند روز اینده روی سایت قرار داده میشود
      در پناه اهل بیت علیهم السلام باشید

  2. برا نوشتن متن کوتاه بنر هم که فرمودید
    “درصورت درخواست، برحسب موقعیت مکانی بزرگواران متن بنر نوشته خواهد شد”
    اگه میشه چندتا متن پیشنهاد بدید
    ممنون

    1. سلام علیکم
      در چند روز اینده روی سایت قرار داده میشود
      در پناه اهل بیت علیهم السلام باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا