کتاب غدیر محور وحدت اسلامی – معرفی کتاب غدیر

کتاب غدیر محور وحدت اسلامی (بررسی ابعاد پیام وحدت‏ بخش غدیر به جوامع اسلامی)

کتاب غدیر محور وحدت اسلامی توسط جناب آقای علی اصغر رضوانی تهیه و تنظیم  شده است در این کتاب ابتداء مطالبی در مورد امتحان و حجت اللهی ، اختلاف امت و دعوت به اهل بیت (علیهم السلام) آمده و سپس کلام بزرگان و شاعران عامه در مورد غدیر خم آورده شده است. در این نوشتار تلاش شده است تا نقش غدیر به عنوان مهمترین عامل وحدت‏ بخش بین فرقه ‏های مختلف اسلامی و کاهش اختلافات آنها برجسته گردد.
 
نگارنده به سنت‏ های الهی در امتحان امت‏ های گذشته اشاره کرده و امتحان امت اسلامی را در وحدت بر سر مسأله امامت ارزیابی کرده است. وی مدعی است براساس تعالیم قرآن و سنت، جامعه اسلامی به امام ناطق و معصوم نیاز دارد و رجوع به خدا و رسول هنگام اختلاف در جانشین پیامبر صلی الله علیه و آله در صورتی که حقایق کتمان نشود ما را به حضرت علی علیه السلام خواهد رساند.
 

مشخصات کتاب

نام کتاب: ⁣کتاب غدیر محور وحدت اسلامی
پدیدآورنده: علی اصغر رضوانی
ناشر: مسجد مقدس جمکران


کتاب غدیر محور وحدت اسلامی

بخشی از کتاب غدیر محور وحدت اسلامی

برخی سؤال می کنند: چرا بعد از وفات رسول خدا صلی الله علیه و آله در بین مسلمانان اختلاف پدید آمد و در طول تاریخ این اختلاف ادامه پیدا کرد و هم اکنون نیز این اختلاف را مشاهده می کنیم؟ آیا این، ناشی از نقص در دین اسلام و تعلیمات آن است که نتوانسته مسلمانان و پیروان خود را بر یک اصل و حقیقت جمع نماید؟
 
یا این که دین اسلام در این جهت ناقص نبوده بلکه پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله – العیاذ باللَّه – در این مسأله کوتاهی کرده است؟ و یا این که از این دو جهت هیچ نقص و کوتاهی وجود ندارد بلکه مشکل در مسلمانان است که به دستورات اسلام و پیامبرش گوش فرا ندادند و لذا به مصیبت تفرقه و تشتت گرفتار شدند، مصیبتی که باعث شد تا از این طریق دشمنان اسلام بر آنان غلبه کرده و آبرو و حیثیت و منافع آنان را به غارت برند؟!
 
ما معتقدیم که اسلام دین کامل و جامع بوده در طرح هایی که باعث عزت مسلمین و صلاح آنان است هیچ کوتاهی نداشته است. و پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله نیز در این راستا به وظیفه خود عمل کرده و هیچ کوتاهی نداشته است، تنها مشکل از ناحیه مسلمانان و دشمنان آنان است.
 
اختلاف امری طبیعی به نظر می رسد ولی آنچه مهم است این که برای حلّ آن و عدم منازعه و خصومت به نحوی که دشمن سوء استفاده نکند چه باید کرد. آری، برخی از مسائل است که منشأ اختلاف در جامعه اسلامی می باشد و لذا خداوند متعال مردم جامعه را از این طریق امتحان خواهد کرد.
 
در چنین فضایی که دشمنان برای نابودی و ضربه زدن به اسلام نقشه های خطرناکی کشیده که عمده آن ها اختلاف و نزاع بین مذاهب و فرقه های اسلامی است جا دارد که راه کارهای اسلام را برای رسیدن امّت اسلامی به وحدت حقیقی تبیین نماییم تا هم بتوانیم مردم را از جامعیت اسلام که در این زمینه نیز دستور جامع و کامل دارد مطلّع ساخته و نیز راه حلّی برای یک پارچگی و انسجام اسلامی بیان نماییم.


برای خرید کتاب هایی با موضوع غدیر از سایت فروشگاه خدمتگزاران کلیک نمایید.

دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

برای ارسال دیدگاه خود، در قسمت زیر دیدگاه و در خط بعدی نام و نام‌خانوادگی خود را بنویسی و بر روی فرستادن دیدگاه بزنید. *

دکمه بازگشت به بالا