کتاب کرانه های غدیر – معرفی کتاب غدیر

کتاب کرانه های غدیر نگاهی به ابعاد غدیر در آینه اسناد اهل تسنن

کتاب کرانه های غدیر ، در 10 فصل به نقل گزیده هایی از خطبه غدیر می پردازد. انتخاب این گزیده ها بر اساس گفته های برخی مخالفان صورت گرفته است که در طول تاریخ این سخنان را منکر شده اند.

گروه مطالعاتی مجمع نکوداشت غدیر پس از ارایه گزیده عبارات خطبه غدیر، به نقل انکارهای مخالفان از جمله ابن تیمیه، ابن کثیر، ابن حزم، فخر رازی و آلوسی می پردازد و سپس با استناد به متون اهل سنت، سخنان منکران را پاسخ می دهد.

نکته مهم در کتاب کرانه های غدیر ، درج تصویر هر یک از اسناد ارایه شده در متن است تا خواننده از مراجعه به کتاب های مختلف بی نیاز باشد. پاسخ های مولفان این اثر بر اساس معتبرترین کتاب های اهل سنت مانند صحیح بخاری و مسلم و دیگر صحاح سته عرضه شده اند.

مشخصات کتاب:

نام کتاب: ⁣کتاب کرانه های غدیر
مولف: گروه مطالعاتی مجمع نکوداشت غدیر
ناشر: انتشارات دلیل ما
موضوع:گاهی به ابعاد غدیر در آینه اسناد اهل تسنن


کتاب کرانه های غدیر - معرفی کتاب غدیر - book kerane ghadir


بخشی از کتاب کرانه های غدیر – فضیلت سبقت در اسلام

در دورانی که خفقان شدید مشرکان، سایه ی رعب و وحشت بر دلهای اهل مکه افکنده بود این علی بن ابی طالب بود که به تنهایی رسول خدا را پذیرفته و به آیینش مؤمن بود. در روزگاری که مردم همگی در ظلمت پرستش بت غوطه ور بودند، تنها کسی که با پیامبر نماز می گزارد و قرآن تلاوت می کرد علی بن ابی طالب علیه السلام بود.

این واقعیت روشن تاریخی چیزی نبود که قابل انکار باشد. اهل حجاز بلکه شامات، حبشه و دیگر بلاد همه و همه او را سالها در کنار پیامبر دیده بودند و عبادت های موحدانه او را در نظر داشتند.

لذا در غدیر، پیامبر به آنها یادآوری فرمود که: انه اول من امن بالله و رسوله…والذی کان مع رسول الله و لا احد یعبد الله مع رسوله من الرجال غیره. او اولین کسی بود که به خدا و رسولش ایمان آورد در آن زمانی که هیچ کس خدا را نمی پرستید. او تنها مردی بود که با من خدا را عبادت می کرد.

افسوس که این حقیقت روشن نیز آماج حملات سیه دل هایی چون ابن کثیر دمشقی واقع شده است.

دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا