کتاب کوثر معجزه پیغمبر صلی الله علیه و آله – معرفی کتاب فاطمیه

کتاب کوثر معجزه پیغمبر صلی الله علیه و آله (تفسیر سوره کوثر)

کتاب کوثر معجزه پیغمبر صلی الله علیه و آله با عنایت به سوره مبارکه کوثر و تفسیر آیات آن در یکی از جلسات توسط آیت الله ضیاء آبادی به مناسبت ولادت فرخنده حضرت زهرا سلام الله علیها ایراد شده است که پس از پیاده سازی و بازنویسی و تصحیح مجدد توسط معظم له به صورت کنونی تنظیم شده است.

این مجموعه با تفسیر سوره کوثر آغاز شده و ضمن آن فضایل و مقامات حضرت زهرا سلام الله علیها بیان شده است. در ادامه به فاصله عملی ما از روش و سیره ی اولیای دین پرداخته شده و تذکراتی در این زمینه با توجه به سیره حضرت زهرا سلام الله علیها مطرح شده است.

مشخصات کتاب

نام کتاب: کتاب کوثر معجزه پیغمبر صلی الله علیه و آله
پدیدآوردنده: سید محمد ضیاآبادی
ناشر: انتشارات موسسه بنیاد خیریه الزهرا سلام الله علیها


کتاب کوثر معجزه پیغمبر صلی الله علیه وآله


بخشی از کتاب کوثر معجزه پیغمبر صلی الله علیه و آله

و عجیب تر از همه این که فرموده است: أَمَا ابْنَتِی فَاطِمَهُ فَإِنَّهَا سَیِّدَهُ نِسَاءِ الْعَالَمِینَ مِنَ الْأَوَّلِینَ وَ الْآخِرِینَ وَ هِیَ بَضْعَهٌ مِنِّی وَ هِیَ نُورُ عَیْنِی وَ هِیَ ثَمَرَهُ فُؤَادِی وَ هِیَ رُوحِیَ الَّتِی بَیْنَ جَنْبَی‏

و اما دخترم فاطمه …او پاره ای از من و او نور چشم من و او میوه ی دل من و او روح من است که میان دو پهلوی (در سراپای وجود من) است.

بدیهی است که حیات انسان، بسته به روح انسان است؛ جسد بی روح، حیاتی نخواهد داشت. اینجاست که می گوییم این بیان پیامبر صلی الله و علیه و آله راستی حیرت انگیز است که فاطمه روح موجود در سراپای وجود من است!

یعنی چه و اشاره به چه حقیقتی دارد؟ آخر رسول خدا صلی الله و علیه و آله کسی است که خدا درباره اش فرموده: وَ ما یَنْطِقُ عَنِ الْهَوى‏ *إِنْ هُوَ إِلاَّ وَحْیٌ یُوحى* سوره نجم آیات 3 و 4

او هیچگاه از روی هوای دل سخن نمی گوید و جز آنچه که از سوی خدا به او وحی می شود اظهار مطلبی نمی کند و لذا این سخن درباره ی دخترش تنها از سر محبت و عاطفه ی پدری و فرزندی که دیگران نسبت به فرزندان خود دارند، نبوده است بلکه براساس دستوری بوده که از جانب خدایش داده شده که قرب منزلت فاطمه در نزد خدا را به بندگان خدا ابلاغ نماید.

در این صورت، حیات معنوی رسول خدا صلی الله و علیه و آله که نگهبانی از دین و آیین خداست، از طریق وجود اقدس زهرا سلام الله علیها و قیام او تحقق می یابد.


برای مشاهده و خرید کتاب هایی با موضوعات فاطمیه و حضرت زهرا علیهاالسلام به سایت فروشگاه خدمتگزاران مراجعه و کلیک نمایید.


دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

برای ارسال دیدگاه خود، در قسمت زیر دیدگاه و در خط بعدی نام و نام‌خانوادگی خود را بنویسی و بر روی فرستادن دیدگاه بزنید. *

دکمه بازگشت به بالا