کتاب غدیر روز بیعت با امام زمان علیه السلام – معرفی کتاب غدیر

کتاب غدیر روز بیعت با امام زمان علیه السلام برداشتی از کتاب “سراج المنیر فی اعمال یوم الغدیر

کتاب غدیر روز بیعت با امام زمان علیه السلام، به بیان برتری بیعت با امام زمان علیه السلام، به عنوان برترین اعمال در روز غدیر می پردازد. و اقسام بیعت با آن امام بزرگوار را بیان می کند؛ از جمله بیعت قلبی، عملی و زبانی. از این میان، بیعت قلبی مقدمه بر بقیه و از اهمیّتِ بیش تری بر خوردار است.

در واقع کتاب غدیر روز بیعت با امام زمان ، تجدید بیعت با امام زمان را از مهم ترین اعمال، در قبال غدیر می داند؛ چون بیعت با سایر ائمه علیهم السلام که در گذشته صورت گرفته است. در پایان، آداب و شرایط بیعت را بیان نموده که شاملِ خلوص؛ یعنی تولّی و تبرّی و اجتناب از گناهان است.

مشخصات کتاب

نام کتاب: کتاب غدیر روز بیعت با امام زمان علیه السلام
محقق: سید محمد موحد ابطحی
 ناشر: عطر عترت، اصفهان


کتاب غدیر روز بیعت با امام زمان علیه السلام


بخشی از کتاب غدیر روز بیعت با امام زمان علیه السلام

در بخشی از کتاب غدیر روز بیعت با امام زمان علیه السلام  آمده است: “از برترین اعمال در روز عید غدیر، تجدید بیعت با وجود مبارک و نازنین ولی الله المطلق، القائم بالصدق وبالحق، بقیه الله الاعظم حضرت حجه ابن الحسن العسکری (علیه السلام) است.

زیرا مهمترین امر، بعد از توحید و نبوت، امر ولایت ائمه اطهار و قبول آن است و بهترین روزها روز عید غدیر است. و خداوند هم اراده فرموده که در این روز، تجدید بیعت با امیرالمؤمنین (علیه السلام) انجام گیرد. پس بهترین و والاترین عملی که مؤمن در روز شریف غدیر باید انجام دهد، تجدید بیعت با امام و ولی زمان خودش است.

زیرا این بیعت با امام و ولی زمان یکبار در غدیر اتفاق افتاد، آنجا که پیامبر (صلی الله علیه و آله) فرمود: أَلاوَإِنَّی قَدْ بایَعْتُ الله وَ عَلِی قَدْ بایَعَنی وَأَنَا آخِذُکُمْ بِالْبَیْعَهِ لَهُ عَنِ الله عَزَّوَجَلَّ.(احتجاج جلد1)

من با حضرت احدیت بیعت کرده ام و علی با من بیعت کرده است و من از طرف خدا (برای علی) از شما بیعت می گیرم. باید بدانیم این بیعت، تنها دست دادن با ولی خدا نیست بلکه منظور تسلیم بودن قلبی، زبانی و عملی است، چرا که اگر غیر از این باشد بیعت پیامبر (صلی الله علیه و آله) با خداوند معنایی نخواهد داشت.

pdf این کتاب در دسترس نیست.  

دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

برای ارسال دیدگاه خود، در قسمت زیر دیدگاه و در خط بعدی نام و نام‌خانوادگی خود را بنویسی و بر روی فرستادن دیدگاه بزنید. *

دکمه بازگشت به بالا