روزشمار غدیر خم – روزشمار 40 روز تا عید الله الاکبر

روزشمار غدیر یک مجموعه کامل از فراز های خطبه غدیر به همراه پیشنهاد راه کارهای تبلیغی برای معرفی هر چه بهتر غدیر می‌باشد.

در روزشمار غدیر فرازهایی از خطبه غدیر برای شما بزرگواران طراحی شده است که می توانید از 40 روز قبل عید غدیر از آنها در مکان‌های مختلف استفاده نمایید. 

اگر درگیر مراسمات غدیر و یا به فکر انجام کاری هستید می‌توانید با مراجعه به سایت فروشگاهی خدمتگزاران از محصولات دیدن فرمایید:

 

پیامبر صلی الله علیه و آله در خطبه غدیر فرمودند: پیام غدیر را حاضران به غائبان، پدران به پسران برسانند تا روز قیامت. پس با این کار می‌توانیم مبلغ غدیر شویم و پیام غدیر را به گوش آدمیان برسانیم و توشه ای برای آخرت خود نیز جمع کنیم. تا ان شاءالله مورد رضایت خدا و ولی اش قرار گیرد.


40 روز تا عید الله الاکبر عید ولایت امیر عوالم وجود امیرالمومنین صلوات الله علیه باقی مانده است – فرازهایی از خطبه غدیر

روز شمار غدیر خم عید الله الاکبر

جهت مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید.
برای دانلود تصویر روزشمار غدیر خم 40 کلیک نمایید

فرازی از خطبه غدیر: پیامبر صلی الله علیه و آله فرمودند: خداوند برای برادرم علی فضائلی قرار داده که از شمارش بیرون است، هر کس یکی از فضائل او را بیان کند و بدان معترف باشد، خداوند گناهان گذشته و آینده اش را می بخشد. و هر کس فضائلی از فضائل او را بنویسد تا وقتی که از آن نوشته اثری باقی است، فرشته ها برایش طلب آمرزش می کنند.

و هر کس به فضائل علی گوش سپارد، خداوند گناهانی که به وسیلهٔ گوش مرتکب شده است عفو می کند. هر کس نوشته ای که در فضیلت علی است نگاه کند ، گناهانی که به وسیلهٔ چشم انجام داده است مورد آمرزش قرار خواهد گرفت. (مناقب خوارزمی صفحات 19/252 )

پیشنهاد تبلیغی روزشمار غدیر خم: حدیثی در باب فضایل امیرالمومنین علیه السلام بیاموزیم و در معاشرت های ایام غدیر به دیگران منتقل نمایم.

 


39 روز تا عید الله الاکبر عید ولایت امیر عوالم وجود امیرالمومنین صلوات الله علیه باقی مانده است – فرازهایی از خطبه غدیر

روز شمار غدیر خم عید الله الاکبر

جهت مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید.
برای دانلود تصویر روزشمار غدیر خم 39 کلیک نمایید

فرازی از خطبه غدیر: اإلهَ إلاّ هُوَ. لاِءنَّهُ قَدْ أعْلَمَنی أَنّی إنْ لَمْ أُبَلِّغْ ما أَنْزَلَ إلَی فی حَقِّ عَلِی فَما بَلَّغْتُ رِسالَتَهُ، وَ قَدْ ضَمِنَ لی تَبارَکَ وَ تَعالی الْعِصْمَهَ مِنَ النّاسِ وَ هُوَ اللّه‏ُ الْکافِی الْکَریمُ. نیست خدایی جز او ـ زیرا خداوند به من اعلام فرموده که اگر آنچه در حق علی بر من نازل نموده ابلاغ نکنم رسالت او را نرسانده‌‏ام، و برای من حفظ از شر مردم را ضمانت نموده و خدا کفایت کننده و کریم است.

پیشنهاد تبلیغی روزشمار غدیر خم: با نشر این روز شمار در اشاعه فرمایش پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم در روز عید غدیر سهیم باشیم.

 


38 روز تا عید الله الاکبر عید ولایت امیر عوالم وجود امیرالمومنین صلوات الله علیه باقی مانده است – فرازهایی از خطبه غدیر

روز شمار غدیر خم عید الله الاکبر

جهت مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید.
برای دانلود تصویر روزشمار غدیر خم 38 کلیک نمایید

فرازی از خطبه غدیر: مَعاشِرَ النّاسِ، ما قَصَّرْتُ فی تَبْلیغِ ما أَنْزَلَ اللّه‏ُ تَعالی إلَی، وَ أَنَا أُبَینُ لَکُمْ سَبَبَ هذِهِ الاْآیهِ: إنَّ جَبْرَئیلَ هَبَطَ إلَی مِرارا ثَلاثا یأْمُرُنی عَنِ السَّلامِ رَبّی ـ وَ هُوَ السَّلامُ ـ أَنْ أَقُومَ فی هذَا الْمَشْهَدِ فَأُعْلِمَ کُلَّ أَبْیضَ وَ أَسْوَدَ: أَنَّ عَلِی بْنَ أَبیطالِبٍ أَخی وَ وَصِیی وَ خَلیفَتی عَلی أُمَّتی وَ الاْءمامُ مِنْ بَعْدی، الَّذی مَحَلُّهُ مِنّی مَحَلُّ هارُونَ مِنْ مُوسی اءلاّ أَنَّهُ لا نَبِی بَعْدی، وَ هُوَ وَلِیکُمْ بَعْدَ اللّه‏ِ وَ رَسُولِهِ.

ای مردم، من در رساندن آنچه خداوند بر من نازل کرده کوتاهی نکرده‏ ام، و من سبب نزول این آیه را برای شما بیان می‏کنم: جبرئیل سه مرتبه بر من نازل شد و از طرف خداوندِ سلام پروردگارم ـ که او سلام است ـ مرا مأمور کرد که در این اجتماع بپاخیزم و بر هر سفید و سیاهی اعلام کنم که «علی بن ابی‏طالب برادرِ من و وصی من و جانشین من بر امتم و امام بعد از من است.

نسبت او به من همانند هارون به موسی است جز اینکه پیامبری بعد از من نیست. و او صاحب اختیار شما بعد از خدا و رسولش است».

پیشنهاد تبلیغی روزشمار غدیر خم: در صورت توان مراسمی جهت قرائت خطبه غدیر برگزار کنیم و در صورت فراهم نبودن امکانات در مجلس قرائت خطبه غدیر شرکت نماییم.

 


37 روز تا عید الله الاکبر عید ولایت امیر عوالم وجود امیرالمومنین صلوات الله علیه باقی مانده است – فرازهایی از خطبه غدیر

روز شمار غدیر خم عید الله الاکبر

جهت مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید.
برای دانلود تصویر روزشمار غدیر خم 37 کلیک نمایید

فرازی از خطبه غدیر: مَعاشِرَ النّاسِ، لا تَضِلُّوا عَنْهُ وَ لا تَنْفِرُوا مِنْهُ، وَ لا تَسْتَنْکِفُوا عَنْ وِلایتِهِ، فَهُوَ الَّذی یهْدی إلَی الْحَقِّ وَ یعْمَلُ بِهِ، وَ یزْهِقُ الْباطِلَ وَ ینْهی عَنْهُ، وَ لا تَأْخُذُهُ فِی اللّه‏ِ لَوْمَهُ لائِمٍ. أَوَّلُ مَنْ آمَنَ بِاللّه‏ِ وَ رَسُولِهِ، لَمْ یسْبِقْهُ إلَی الاْیمانِ بی‌أَحَدٌ، وَ الَّذی فَدی رَسُولَ اللّه‏ِ بِنَفْسِهِ،

وَ الَّذی کانَ مَعَ رَسُولِ اللّه‏ِ وَ لا أَحَدَ یعْبُدُ اللّه‏َ مَعَ رَسُولِهِ مِنَ الرِّجالِ غَیرُهُ. أَوَّلُ النّاسِ صَلاهً وَ أَوَّلُ مَنْ عَبَدَ اللّه‏َ مَعی. أَمَرْتُهُ عَنِ اللّه‏ِ أَنْ ینامَ فی مَضْجَعی، فَفَعَلَ فادِیا لی بِنَفْسِهِ.

ای مردم، از علی به سوی دیگری گمراه نشوید، و از او روی بر مگردانید و از ولایت او سرباز نزنید. اوست که به حق هدایت نموده و به آن عمل می‏ کند، و باطل را ابطال نموده و از آن نهی می‏نماید، و در راه خدا سرزنش ملامت کننده‏ای او را مانع نمی ‏شود.

علی اول کسی است که به خدا و رسولش ایمان آورد و هیچکس در ایمانِ به من بر او سبقت نگرفت. اوست که با جان خود در راه رسول خدا فداکاری کرد. اوست که با پیامبر خدا بود در حالی که هیچکس از مردان همراه او خدا را عبادت نمی‏ کرد.

اولین مردم در نماز گزاردن، و اول کسی است که با من خدا را عبادت کرد. از طرف خداوند به او امر کردم تا در خوابگاه من بخوابد، او هم در حالی که جانش را فدای من کرده بود در جای من خوابید.

پیشنهاد تبلیغی روزشمار غدیر خم: ⁣با دادن گل و شیرینی به همسایه هایمان و در محل کار، بزرگ ترین عید الهی را به اطرافیان معرفی کنیم و تبریک بگوییم.

 


36 روز تا عید الله الاکبر عید ولایت امیر عوالم وجود امیرالمومنین صلوات الله علیه باقی مانده است – فرازهایی از خطبه غدیر

روز شمار غدیر خم عید الله الاکبر

جهت مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید.
برای دانلود تصویر روزشمار غدیر خم 36 کلیک نمایید

فرازی از خطبه غدیر: مَعاشِرَ النّاسِ، فَضِّلُوهُ. ما مِنْ عِلْمٍ إلاّ وَقَدْ أَحْصاهُ اللّه‏ُ فِی، وَ کُلُّ عِلْمٍ عُلِّمْتُ فَقَدْ أَحْصَیتُهُ فی إمامِ الْمُتَّقینَ، وَ ما مِنْ عِلْمٍ إلاّ وَ قَدْ عَلَّمْتُهُ عَلِیا، وَ هُوَ الاْءمامُ الْمُبینُ الَّذی ذَکَرَهُ اللّه‏ُ فی سُورَهِ یس آ: «وکُلَّ شَیءٍ أَحْصَیناهُ فی إمامٍ مُبینٍ».

ای مردم، علی را فضیلت دهید. هیچ علمی نیست مگر آنکه خداوند آن را در من جمع کرده است و هر علمی را که آموخته ‏ام در امام المتقین جمع نموده ‏ام، و هیچ علمی نیست مگر آنکه آن را به علی آموخته ‏ام. اوست «امام مبین» که خداوند در سوره یس ذکر کرده است: «وَ کُلَّ شَیی‏ءٍ اَحْصَیناهُ فی اِمامٍ مُبینٍ»، «و هر چیزی را در امام مبین جمع کردیم».

مَعاشِرَ النّاسِ، فَضِّلُوهُ فَقَدْ فَضَّلَهُ اللّه‏ُ، وَ اقْبَلُوهُ فَقَدْ نَصَبَهُ اللّه‏ُ. ای مردم، او را فضیلت دهید که خدا او را فضیلت داده است، و او را قبول کنید که خداوند او را منصوب نموده است.

پیشنهاد تبلیغی روزشمار غدیر خم: ⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣یک روحانی می تواند با سفر به روستاهای اطراف علاوه بر توضیح واقعه غدیر به پرسش ها و شبهه های ⁣افراد پاسخ گوید.

 


35 روز تا عید الله الاکبر عید ولایت امیر عوالم وجود امیرالمومنین صلوات الله علیه باقی مانده است – فرازهایی از خطبه غدیر

روز شمار غدیر خم عید الله الاکبر

جهت مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید.
برای دانلود تصویر روزشمار غدیر خم 35 کلیک نمایید

فرازی از خطبه غدیر: فَاعْلَمُوا مَعاشِرَ النّاسِ ذلِکَ فیهِ وَ افْهَمُوهُ، وَاعْلَمُوا أَنَّ اللّه‏َ قَدْ نَصَبَهُ لَکُمْ وَلِیا وَ إماما فَرَضَ طاعَتَهُ عَلَی الْمُهاجِرینَ وَ الاْءَنْصارِ وَ عَلَی التّابِعینَ لَهُمْ بِإحْسانٍ، وَ عَلَی الْبادی وَ الْحاضِرِ، وَ عَلَی الْعَجَمِی وَ الْعَرَبِی، وَ الْحُرِّ وَ الْمَمْلُوکِ وَ الصَّغیرِ وَ الْکَبیرِ، وَ عَلَی الاْءَبْیضِ وَ الاْءَسْوَدِ، وَ عَلی کُلِّ مُوَحِّدٍ ماضٍ حُکْمُهُ، جازٍ قَوْلُهُ، نافِذٌ أَمْرُهُ، مَلْعُونٌ مَنْ خالَفَهُ، مَرْحُومٌ مَنْ تَبِعَهُ وَ صَدَّقَهُ، فَقَدْ غَفَرَ اللّه‏ُ لَهُ وَ لِمَنْ سَمِعَ مِنْهُ وَ أَطاعَ لَهُ.

ای مردم، این مطلب را درباره او بدانید و بفهمید، و بدانید که خداوند او را برای شما صاحب اختیار و امامی قرار داده که اطاعتش را واجب نموده است بر مهاجرین و انصار و بر تابعین آنان به نیکی، و بر روستایی و شهری، و بر عجمی و عربی، و بر آزاد و بنده، و بر بزرگ و کوچک، و بر سفید و سیاه.

بر هر یکتا پرستی حکم او اجرا شونده و کلام او مورد عمل و امر او نافذ است. هر کس با او مخالفت کند ملعون است، و هر کس تابع او باشد و او را تصدیق نماید مورد رحمت الهی است. خداوند او را و هر کس را که از او بشنود و او را اطاعت کند آمرزیده است.

پیشنهاد تبلیغی روزشمار غدیر خم: هر فرد می تواند با هدیه دادن کتاب های مرتبط با غدیر به دوستان خود برای معرفی و گسترش بزرگترین معروف تلاش کند.

 


34 روز تا عید الله الاکبر عید ولایت امیر عوالم وجود امیرالمومنین صلوات الله علیه باقی مانده است – فرازهایی از خطبه غدیر

روز شمار غدیر خم عید الله الاکبر

جهت مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید.
برای دانلود تصویر روزشمار غدیر خم 34 کلیک نمایید

فرازی از خطبه غدیر: مَعاشِرَ النّاسِ، لا تَضِلُّوا عَنْهُ وَ لا تَنْفِرُوا مِنْهُ، وَ لا تَسْتَنْکِفُوا عَنْ وِلایتِهِ، فَهُوَ الَّذی یهْدی إلَی الْحَقِّ وَ یعْمَلُ بِهِ، وَ یزْهِقُ الْباطِلَ وَ ینْهی عَنْهُ، وَ لا تَأْخُذُهُ فِی اللّه‏ِ لَوْمَهُ لائِمٍ.

أَوَّلُ مَنْ آمَنَ بِاللّه‏ِ وَ رَسُولِهِ، لَمْ یسْبِقْهُ إلَی الاْیمانِ بی‌أَحَدٌ، وَ الَّذی فَدی رَسُولَ اللّه‏ِ بِنَفْسِهِ، وَ الَّذی کانَ مَعَ رَسُولِ اللّه‏ِ وَ لا أَحَدَ یعْبُدُ اللّه‏َ مَعَ رَسُولِهِ مِنَ الرِّجالِ غَیرُهُ. أَوَّلُ النّاسِ صَلاهً وَ أَوَّلُ مَنْ عَبَدَ اللّه‏َ مَعی. أَمَرْتُهُ عَنِ اللّه‏ِ أَنْ ینامَ فی مَضْجَعی، فَفَعَلَ فادِیا لی بِنَفْسِهِ.

ای مردم، از علی به سوی دیگری گمراه نشوید، و از او روی برمگردانید و از ولایت او سرباز نزنید. اوست که به حق هدایت نموده و به آن عمل می‏ کند، و باطل را ابطال نموده و از آن نهی می‏ نماید، و در راه خدا سرزنش ملامت کننده‏ای او را مانع نم ی‏شود.

علی اول کسی است که به خدا و رسولش ایمان آورد و هیچکس در ایمانِ به من بر او سبقت نگرفت. اوست که با جان خود در راه رسول خدا فداکاری کرد. اوست که با پیامبر خدا بود در حالی که هیچکس از مردان همراه او خدا را عبادت نمی‏کرد. اولین مردم در نماز گزاردن، و اول کسی است که با من خدا را عبادت کرد. از طرف خداوند به او امر کردم تا در خوابگاه من بخوابد، او هم در حالی که جانش را فدای من کرده بود در جای من خوابید.

پیشنهاد تبلیغی روزشمار غدیر خم: با برگزاری مراسم جشن برای بزرگترین معروف، تبلیغ کنیم.

 


33 روز تا عید الله الاکبر عید ولایت امیر عوالم وجود امیرالمومنین صلوات الله علیه باقی مانده است – فرازهایی از خطبه غدیر

روز شمار غدیر خم عید الله الاکبر

جهت مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید.
برای دانلود تصویر روزشمار غدیر خم 33 کلیک نمایید

فرازی از خطبه غدیر:  مَعاشِرَ النّاسِ، إنَّهُ إمامٌ مِنَ اللّه‏ِ، وَ لَنْ یتُوبَ اللّه‏ُ عَلی أَحَدٍ أَنْکَرَ وِ لایتَهُ وَ لَنْ یغْفِرَ لَهُ، حَتْما عَلَی اللّه‏ِ أَنْ یفْعَلَ ذلِکَ بِمَنْ خالَفَ أَمْرَهُ وَ أَنْ یعَذِّبَهُ عَذابا نُکْرا أَبَدَ الاْآبادِ وَ دَهْرَ الدُّهُورِ. فَاحْذَرُوا أَنْ تُخالِفُوهُ، فَتَصْلُوا نارا وَقُودُهَا النّاسُ وَ الْحِجارَهُ أُعِدَّتْ لِلْکافِرینَ.

ای مردم، او از طرف خداوند امام است، و هر کس ولایت او را انکار کند خداوند هرگز توبه‏ اش را نمی‏پذیرد و او را نمی‏بخشد. حتمی است بر خداوند که با کسی که با او مخالفت نماید چنین کند و او را به عذابی شدید تا ابدیت و تا آخر روزگار معذب نماید. پس بپرهیزید از اینکه با او مخالفت کنید و گرفتار آتشی شوید که آتشگیره آن مردم و سنگ‏ها هستند و برای کافران آماده شده است.

پیشنهاد تبلیغی روزشمار غدیر خم: یک فروشگاه کتاب می تواند در ایام غدیر با دادن تخفیف ویژه به کتابهای با موضوع غدیر مردم را به مطالعه این کتب تشویق نماید.

 


32 روز تا عید الله الاکبر عید ولایت امیر عوالم وجود امیرالمومنین صلوات الله علیه باقی مانده است – فرازهایی از خطبه غدیر

روز شمار غدیر خم عید الله الاکبر

جهت مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید.
برای دانلود تصویر روزشمار غدیر خم 32 کلیک نمایید

فرازی از خطبه غدیر: مَعاشِرَ النّاسِ، فَضِّلُوهُ فَقَدْ فَضَّلَهُ اللّه‏ُ، وَ اقْبَلُوهُ فَقَدْ نَصَبَهُ اللّه‏ُ. ای مردم، او را فضیلت دهید که خدا او را فضیلت داده است، و او را قبول کنید که خداوند او را منصوب نموده است.

مَعاشِرَ النّاسِ، إنَّهُ إمامٌ مِنَ اللّه‏ِ، وَ لَنْ یتُوبَ اللّه‏ُ عَلی أَحَدٍ أَنْکَرَ وِلایتَهُ وَ لَنْ یغْفِرَ لَهُ، حَتْما عَلَی اللّه‏ِ أَنْ یفْعَلَ ذلِکَ بِمَنْ خالَفَ أَمْرَهُ وَ أَنْ یعَذِّبَهُ عَذابا نُکْرا أَبَدَ الاْآبادِ وَ دَهْرَ الدُّهُورِ. فَاحْذَرُوا أَنْ تُخالِفُوهُ، فَتَصْلُوا نارا وَقُودُهَا النّاسُ وَ الْحِجارَهُ أُعِدَّتْ لِلْکافِرینَ.

ای مردم، او از طرف خداوند امام است، و هر کس ولایت او را انکار کند خداوند هرگز توبه ه‏اش را نمی‏پذیرد و او را نمی‏بخشد. حتمی است بر خداوند که با کسی که با او مخالفت نماید چنین کند و او را به عذابی شدید تا ابدیت و تا آخر روزگار معذب نماید.

پس بپرهیزید از اینکه با او مخالفت کنید و گرفتار آتشی شوید که آتشگیره آن مردم و سنگ‏ها هستند و برای کافران آماده شده است.

آیینه تمام نمای خدا، علی است
دست خدا، زبان خدا، صورت خدا
جان رسول و لحم رسول و دم رسول
بعد از نبی به هر زن و هر مرد مؤمنی
نقشی که زد رقم، قلم ابتدا، علی است
در بندگیش بنده بی انتها، علی است
شیرخدا و شیر رسول خدا، علی است
مولا علی، امام علی، مقتدا، علی است

پیشنهاد تبلیغی روزشمار غدیر خم: تهیه هدیه برای همسایگان به همراه چند دقیقه ای صحبت در مورد غدیر در روز عید

 


31 روز تا عید الله الاکبر عید ولایت امیر عوالم وجود امیرالمومنین صلوات الله علیه باقی مانده است – فرازهایی از خطبه غدیر

روز شمار غدیر خم عید الله الاکبر

جهت مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید.
برای دانلود تصویر روزشمار غدیر خم 31 کلیک نمایید

فرازی از خطبه غدیر: مَعاشِرَ النّاسِ، حَبانِی اللّه‏ُ عَزَّ وَجَلَّ بِهذِهِ الْفَضیلَهِ مَنّا مِنْهُ عَلَی وَ إحْسانا مِنْهُ إلَی وَ لا إلهَ إلاّ هُوَ، أَلا لَهُ الْحَمْدُ مِنّی أَبَدَ الآبِدینَ وَ دَهْرَ الدّاهِرینَ وَ عَلی کُلِّ حالٍ.

مَعاشِرَ النّاسِ، فَضِّلُوا عَلِیا فَاءنَّهُ أَفْضَلُ النّاسِ بَعْدی مِنْ ذَکَرٍ وَأُنْثی ما أَنْزَلَ اللّه‏ُ الرِّزْقَ وَ بَقِی الْخَلْقُ. مَلْعُونٌ مَلْعُونٌ، مَغْضُوبٌ مَغْضُوبٌ مَنْ رَدَّ عَلَی قَوْلی هذا وَ لَمْ یوافِقْهُ.

ای مردم، خداوند این فضیلت را بر من ارزانی داشته که منّتی از او بر من و احسانی از جانب او به سوی من است. خدایی جز او نیست. حمد و سپاس از من بر او تا ابدیت و تا آخر روزگار و در هر حال.

ای مردم، علی را فضیلت دهید که او افضل مردم بعد از من از مرد و زن است تا مادامی که خداوند روزی را نازل می‏کند و خلق باقی هستند. ملعون است ملعون است، مورد غضب است مورد غضب است کسی که این گفتار مرا ردّ کند و با آن موافق نباشد.

چنانکه غیر خدا را خدای نتوان گفت
بگو که بند ز بندم جدا کنند به تیغ
اگر به تیغ کشندم و یا به دار کشند
به حق کسی نیرد راه جز ز راه علی
مصراع یا مِصرَع یا نیم‌بیت
اگر بغیر علی کس خلیفه گفت، خطاست
ز بند بندم آید ندا، علی مولاست
زبان نه بلکه وجودم به حمد او گویاست
به هوش با ش که راه علی بود راه راست
مصراع یا مِصرَع یا نیم‌بیت

پیشنهاد تبلیغی روزشمار غدیر خم: توزیع کتاب خطابه غدیر در محل کار و برگزاری مسابقه به همراه جوایز نفیس


30 روز تا عید الله الاکبر عید ولایت امیر عوالم وجود امیرالمومنین صلوات الله علیه باقی مانده است – فرازهایی از خطبه غدیر

روز شمار غدیر خم عید الله الاکبر

جهت مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید.
برای دانلود تصویر روزشمار غدیر خم 30 کلیک نمایید

فرازی از خطبه غدیر: مَعاشِرَ النّاسِ، إنَّهُ إمامٌ مِنَ اللّه‏ِ، وَ لَنْ یتُوبَ اللّه‏ُ عَلی أَحَدٍ أَنْکَرَ وِلایتَهُ وَ لَنْ یغْفِرَ لَهُ، حَتْما عَلَی اللّه‏ِ أَنْ یفْعَلَ ذلِکَ بِمَنْ خالَفَ أَمْرَهُ وَ أَنْ یعَذِّبَهُ عَذابا نُکْرا أَبَدَ الاْآبادِ وَ دَهْرَ الدُّهُورِ. فَاحْذَرُوا أَنْ تُخالِفُوهُ، فَتَصْلُوا نارا وَقُودُهَا النّاسُ وَ الْحِجارَهُ أُعِدَّتْ لِلْکافِرینَ.

ای مردم! او از طرف خداوند امام است، و هر کس ولایت او را انکار کند خداوند هرگز توبه ه‏اش را نمی‏پذیرد و او را نمی‏ بخشد. حتمی است بر خداوند که با کسی که با او مخالفت نماید چنین کند و او را به عذابی شدید تا ابدیت و تا آخر روزگار معذب نماید. پس بپرهیزید از اینکه با او مخالفت کنید و گرفتار آتشی شوید که آتشگیره آن مردم و سنگ‏ها هستند و برای کافران آماده شده است.

نازم آن چشمی که هر جا باز شد روی تو جوید
هر که در دل دوستیّ ساقی کوثر ندارد
خصمت از بخل و حسادت گو بنالد گو بموید
ذلتش این بس که در روز جزا حیدر ندارد

پیشنهاد تبلیغی روزشمار غدیر خم: دوری از گناه برای استجابت دعای فرج و شادی دل اربابمان در غدیر


29 روز تا عید الله الاکبر عید ولایت امیر عوالم وجود امیرالمومنین صلوات الله علیه باقی مانده است – فرازهایی از خطبه غدیر

روز شمار غدیر خم عید الله الاکبر

جهت مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید.
برای دانلود تصویر روزشمار غدیر خم 29 کلیک نمایید

فرازی از خطبه غدیر: أَلا إنَّ جَبْرَئیلَ خَبَّرَنی عَنِ اللّه‏ِ تَعالی بِذلِکَ وَ یقُولُ: «مَنْ عادی عَلِیا وَ لَمْ یتَوَلَّهُ فَعَلَیهِ لَعْنَتی وَ غَضَبی»، «وَ لْتَنْظُرْ نَفْسٌ ما قَدَّمَتْ لِغَدٍ وَ اتَّقُوا اللّه‏َ ـ أَنْ تُخالِفُـوهُ فَتَزِلَّ قَدَمٌ بَعْدَ ثُبُوتِها ـ إنَّ اللّه‏َ خَبیرٌ بِما تَعْمَلُونَ».

دانید که جبرئیل از جانب خداوند این خبر را برای من آورده است و می‏گوید: «هر کس با علی دشمنی کند و ولایت او را نپذیرد لعنت و غضب من بر او باد». هر کس ببیند برای فردا چه پیش فرستاده است. از خدا بترسید که با علی مخالفت کنید و در نتیجه قدمی بعد از ثابت بودن آن بلغزد، خداوند از آنچه انجام می‏دهید آگاه است.

در آتش بود بی گمان منزلش
زبانه کشد آتش از بهرشان
بسوزید آن سان که دل سوختید
بود هر که بغض علی در دلش
که آتش کند ناله از قهرشان
سخن برخلاف حق آموختید

پیشنهاد تبلیغی روزشمار غدیر خم: عیادت از بیماران در روز عید و تبریک عید ولایت


28 روز تا عید الله الاکبر عید ولایت امیر عوالم وجود امیرالمومنین صلوات الله علیه باقی مانده است – فرازهایی از خطبه غدیر

روز شمار غدیر خم عید الله الاکبر

جهت مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید.
برای دانلود تصویر روزشمار غدیر خم 28 کلیک نمایید

فرازی از خطبه غدیر: مَعاشِرَ النّاسِ، إنَّ عَلِیا وَ الطَّیبینَ مِنْ وُلْدی مِنْ صُلْبِهِ هُمُ الثِّقْلُ الاْءَصْغَرُ، وَ الْقُرْآنُ الثِّقْلُ الاْءَکْبَرُ، فَکُلُّ واحِدٍ مِنْهُما مُنْبِئٌ عَنْ صاحِبِهِ وَ مُوافِقٌ لَهُ، لَنْ یفْتَرِقا حَتّی یرِدا عَلَی الْحَوْضَ.

أَلا إنَّهُمْ أُمَناءُ اللّه‏ِ فی خَلْقِهِ وَ حُکّامُهُ فی أَرْضِهِ. أَلا وَ قَدْ أَدَّیتُ، أَلا وَ قَدْ بَلَّغْتُ، أَلا وَ قَدْ أَسْمَعْتُ، أَلا وَ قَدْ أَوْضَحْتُ. ألا وَ إنَّ اللّه‏َ عَزَّ وَجَلَّ قالَ، وَ أَنَا قُلْتُ عَنِ اللّه‏ِ عَزَّ وَجَلَّ. أَلا اءنَّهُ لا «أَمیرَالْمُؤْمِنینَ» غَیرَ أَخی هذا. أَلا لا تَحِلُّ اءمْرَهُ الْمُؤْمِنینَ بَعْدی لاِءَحَدٍ غَیرِهِ.

ای مردم، علی و پاکان از فرزندانم از نسل او ثقل اصغرند و قرآن ثقل اکبر است. هر یک از این دو از دیگری خبر می‏دهد و با آن موافق است. آنها از یکدیگر جدا نمی‏شوند تا بر سر حوض کوثر بر من وارد شوند. بدانید که آنان امین‏ های خداوند بین مردم و حاکمان او در زمین هستند.

بدانید که من ادا نمودم، بدانید که من ابلاغ کردم، بدانید که من شنوانیدم، بدانید که من روشن نمودم، بدانید که خداوند فرموده است و من از جانب خداوند عز و جل می‏گویم، بدانید که امیرالمؤمنینی جز این برادرم نیست. بدانید که امیرالمؤمنین بودن بعد از من برای احدی جز او حلال نیست.

آنها که حکم عقل آدم هستند
گویند به قول مصطفی تا صف محشر
رهپوی ره رسول اکرم هستند
قرآن و امام هر دو با هم هستند

پیشنهاد تبلیغی روزشمار غدیر خم: تشویق دیگران برای خواندن پخش بیعت خطابه غدیر برای تجدید عهد با ائمه معصومین علیهم السلام


27 روز تا عید الله الاکبر عید ولایت امیر عوالم وجود امیرالمومنین صلوات الله علیه باقی مانده است – فرازهایی از خطبه غدیر

روز شمار غدیر خم عید الله الاکبر

جهت مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید.
برای دانلود تصویر روزشمار غدیر خم 27 کلیک نمایید

فرازی از خطبه غدیر: مَعاشِرَ النّاسِ، بی‌ـ وَ اللّه‏ِ ـ بَشَّرَ الاْءَوَّلُونَ مِنَ النَّبِیینَ وَ الْمُرْسَلینَ، وَ أَنَا ـ وَ اللّه‏ِ ـ خاتَمُ الاْءَنْبِیاءِ وَ الْمُرْسَلینَ، وَ الْحُجَّهُ عَلی جَمیعِ الْمَخْلُوقینَ مِنْ أَهْلِ السَّماواتِ وَ الاْءَرَضینَ. فَمَنْ شَکَّ فی ذلِکَ فَقَدْ کَفَرَ کُفْرَ الْجاهِلِیهِ الاُْولی، وَ مَنْ شَکَّ فی شَیءٍ مِنْ قَوْلی هذا فَقَدْ شَکَّ فی کُلِّ ما أُنْزِلَ اءلَی، وَ مَنْ شَکَّ فی واحِدٍ مِنَ الاْءَئِمَّهِ فَقَدْ شَکَّ فِی الْکُلِّ مِنْهُمْ، وَ الشّاکُ فینا فِی النّارِ.

ای مردم، به خدا قسم پیامبران و رسولان پیشین به من بشارت داده‏ اند، و من به خدا قسم خاتم پیامبران و مرسلین و حجت بر همه مخلوقین از اهل آسمان‏ها و زمین‏ها هستم. هر کس در این مطالب شک کند مانند کفر جاهلیت اول کافر شده است. و هر کس در چیزی از این گفتار من شک کند در همه آنچه بر من نازل شده شک کرده است، و هر کس در یکی از امامان شک کند در همه آنان شک کرده است، و شک کننده درباره ما در آتش است.

چو قدر علی را نسنجیده است
امامت پس از من از آنِ علیست
که رَدِّ علی رَدِّ آنان بُوَد
هر آنکس بود با علی در ستیز
قبول رسالت نگردیده است
که نور امامان از او منجلیست
مرا در مثل، این علی، جان بُوَد
بوَد خار، نزد خدای عزیز

پیشنهاد تبلیغی روزشمار غدیر خم: تشویق جوانان و نوجوانان برای حفظ خطبه غدیر


26 روز تا عید الله الاکبر عید ولایت امیر عوالم وجود امیرالمومنین صلوات الله علیه باقی مانده است – فرازهایی از خطبه غدیر

روز شمار غدیر خم عید الله الاکبر

جهت مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید.
برای دانلود تصویر روزشمار غدیر خم 26 کلیک نمایید

فرازی از خطبه غدیر: أَلا إنَّهُمْ أُمَناءُ اللّه‏ِ فی خَلْقِهِ وَ حُکّامُهُ فی أَرْضِهِ. أَلا وَ قَدْ أَدَّیتُ، أَلا وَ قَدْ بَلَّغْتُ، أَلا وَ قَدْ أَسْمَعْتُ، أَلا وَ قَدْ أَوْضَحْتُ. ألا وَ إنَّ اللّه‏َ عَزَّ وَجَلَّ قالَ، وَ أَنَا قُلْتُ عَنِ اللّه‏ِ عَزَّ وَجَلَّ. أَلا اءنَّهُ لا «أَمیرَالْمُؤْمِنینَ» غَیرَ أَخی هذا. أَلا لا تَحِلُّ اءمْرَهُ الْمُؤْمِنینَ بَعْدی لاِءَحَدٍ غَیرِهِ.

بدانید که آنان امین‏های خداوند بین مردم و حاکمان او در زمین هستند. بدانید که من ادا نمودم، بدانید که من ابلاغ کردم، بدانید که من شنوانیدم، بدانید که من روشن نمودم، بدانید که خداوند فرموده است و من از جانب خداوند عز و جل می‏ گویم، بدانید که امیرالمؤمنینی جز این برادرم نیست. بدانید که امیرالمؤمنین بودن بعد از من برای احدی جز او حلال نیست.

هر آنچه خداوند عالی مقام
همه در یدِ قدرتِ این علیست
هم اکنون شما را بشارت دهم
شمارید او را که او برتر است
سپرده به من از حلال و حرام
که از نور او عالمی منجلیست
بشارت به درکِ عبادت دهم
علی بینِ خوبانِ عالم سَراَست

پیشنهاد تبلیغی روزشمار غدیر خم: توجه به وجود مبارک وارث غدیر و توسل و دعا برای ظهورشان


25 روز تا عید الله الاکبر عید ولایت امیر عوالم وجود امیرالمومنین صلوات الله علیه باقی مانده است – فرازهایی از خطبه غدیر

روز شمار غدیر خم عید الله الاکبر

جهت مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید.
برای دانلود تصویر روزشمار غدیر خم 25 کلیک نمایید

فرازی از خطبه غدیر: أیهَا النّاسُ، مَنْ أوْلی بِکُمْ مِنْ أنْفُسِکُمْ؟ قالوا: اللّه‏ُ وَ رَسوُلُهُ. فَقالَ: ألا فَمَنْ کُنْتُ مَوْلاهُ فَهذا عَلِی مَوْلاهُ، اللّهُمَّ والِ مَنْ والاهُ وَ عادِ مَنْ عاداهُ وَ انْصُرْ مَنْ نَصَرَهُ وَ اخْذُلْ مَنْ خَذَلَهُ.

سپس فرمود: ای مردم، چه کسی بر شما از خودتان صاحب اختیارتر است؟ گفتند: خدا و رسولش. فرمود: بدانید که هر کس من صاحب اختیار اویم این علی صاحب اختیار اوست. خدایا دوست بدار هرکس او را دوست بدارد، و دشمن‏ بدار هر کس او را دشمن بدارد، و یاری کن هر کس او را یاری کند، و خوار کن هر کس او را خوار کند.

دعا کرد و فرمود با کردگار
علی بعد من جانشین من است
به هر کس که با او ستیزد ستیز
که او بنده خالص خالق است
مصراع یا مِصرَع یا نیم‌بیت
که ای در جهان صاحب اختیار
وصی و برادر قرین من است
که او می دهد نیک از بد تَمییز
به فرمانبری خدا شایق است
مصراع یا مِصرَع یا نیم‌بیت

پیشنهاد تبلیغی روزشمار غدیر خم: ارسال پیام غدیر به دیگران


24 روز تا عید الله الاکبرعید ولایت امیر عوالم وجود امیرالمومنین صلوات الله علیه باقی مانده است – فرازهایی از خطبه غدیر

روز شمار غدیر خم عید الله الاکبر

جهت مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید.
برای دانلود تصویر روزشمار غدیر خم 24 کلیک نمایید

فرازی از خطبه غدیر: مَعاشِرَ النّاسِ، إنَّما أَکْمَلَ اللّه‏ُ عَزَّ وَجَلَّ دینَکُمْ بِإمامَتِهِ. فَمَنْ لَمْ‏یأْتَمَّ بِهِ وَ بِمَنْ یقُومُ مَقامَهُ مِنْ وُلْدی مِنْ صُلْبِهِ إلی یوْمِ الْقِیامَهِ وَ الْعَرْضِ عَلَی اللّه‏ِ عَزَّ وَجَلَّ فَأُولئِکَ الَّذینَ حَبِطَتْ أَعْمالُهُمْ فِی الدُّنْیا و الاْآخِرَهِ وَ فِی النّارِ هُمْ خالِدُونَ، «لا یخَفَّفُ عَنْهُمُ الْعَذابُ وَ لا هُمْ ینْظَرُونَ».

ای مردم، خداوند دین شما را با امامت او کامل نمود، پس هر کس اقتدا نکند به او و به کسانی که جانشین او از فرزندان من و از نسل او هستند تا روز قیامت و روز رفتن به پیشگاه خداوند عز و جل، چنین کسانی اعمالشان در دنیا و آخرت از بین رفته و در آتش دائمی خواهند بود. عذاب از آنان تخفیف نمی‏یابد و به آنها مهلت داده نمی ‏شود.

عید قرآن، عید عترت، عید دین، عید هدایت
عید «اتممتُ علیکم نعمتی» عید ولایت
عید از مولا امیرالمؤمنین کردن حمایت
کای تمام خلق! نازل آیه ی اکمال دین شد
مصراع یا مِصرَع یا نیم‌بیت
عید امّت، عید شیعه، عید جود، عید عنایت
عید عفو و عید رحمت عید لطف بی نهایت
روی برگ هر گیاهی نقش بسته این روایت
شیر حق، نفس نبی، حیدر امیرالمؤمنین شد
مصراع یا مِصرَع یا نیم‌بیت

پیشنهاد تبلیغی روزشمار غدیر خم: اطعام و نذری دادن در ایام غدیر به فامیل، دوستان، همسایگان و…


23 روز تا عید الله الاکبر عید ولایت امیر عوالم وجود امیرالمومنین صلوات الله علیه باقی مانده است – فرازهایی از خطبه غدیر

روز شمار غدیر خم عید الله الاکبر

جهت مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید.
برای دانلود تصویر روزشمار غدیر خم 23 کلیک نمایید

فرازی از خطبه غدیر: مَعاشِرَ النّاسِ، هذا عَلِی، أَنْصَرُکُمْ لی وَ أَحَقُّکُمْ بی‌ وَ أَقْرَبُکُمْ إلَی وَ أَعَزُّکُمْ عَلَی، وَ اللّه‏ُ عَزَّ وَجَلَّ وَ أَنَا عَنْهُ راضِیانِ. وَ ما نَزَلَتْ آیهُ رِضی فِی الْقُرْآنِ إلاّ فیهِ، وَ لا خاطَبَ اللّه‏ُ الَّذینَ آمَنُوا إلاّ بَدَأَ بِهِ، وَ لا نَزَلَتْ آیهُ مَدْحٍ فِی الْقُرآنِ إلاّ فیهِ، وَ لا شَهِدَ اللّه‏ُ بِالْجَنَّهِ فی «هَلْ أَتی عَلَی الاِْنْسانِ» إلاّ لَهُ، وَ لا أَنْزَلَـها فی سِواهُ وَ لا مَدَحَ بِهـا غَیرَهُ.

ای مردم، این علی است که یاری کننده ‏ترین شما نسبت به من و سزاوارترین شما به من و نزدیک‏ترین شما به من و عزیزترین شما نزد من است. خداوند عز و جل و من از او راضی هستیم. هیچ آیه رضایتی در قرآن نازل نشده مگر درباره او، و هیچگاه خداوند مؤمنین را مورد خطاب قرار نداده مگر آنکه ابتدا او مخاطب بوده است.

و هیچ آیه مدحی در قرآن نیست مگر درباره او، و خداوند در سوره «هَلْ اَتی عَلَی الاْءِنْسانِ…» شهادت به بهشت نداده مگر برای او، و این سوره را درباره غیر او نازل نکرده و با این سوره جز او را مدح نکرده است.

آیینه تمام نمای خدا، علی است
دست خدا، زبان خدا، صورت خدا
جان رسول و لحم رسول و دَم رسول
بعد از نبی به هر زن و هر مرد مؤمنی
ذکر علی به وقت دعا یا محمد است
مولای دیگران دگری بود و دیگری
نقشی که زد رقم، قلم ابتدا، علی است
در بندگیش بنده بی انتها، علی است
شیرخدا و شیر رسول خدا، علی است
مولا علی، امام علی، مقتدا، علی است
ذکر نبی به درگه معبود یا علی است
یارب گواه باش که مولای ما، علی است

پیشنهاد تبلیغی روزشمار غدیر خم: روز غدیر را روز شروع یک عمل مورد رضایت امام عصر و ائمه علیهم السلام قرار دهیم.


22 روز تا عید الله الاکبر عید ولایت امیر عوالم وجود امیرالمومنین صلوات الله علیه باقی مانده است – فرازهایی از خطبه غدیرروز شمار غدیر خم عید الله الاکبر

جهت مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید.
برای دانلود تصویر روزشمار غدیر خم 22 کلیک نمایید

فرازی از خطبه غدیر: وَ ما نَزَلَتْ آیهُ رِضی فِی الْقُرْآنِ إلاّ فیهِ، وَ لا خاطَبَ اللّه‏ُ الَّذینَ آمَنُوا إلاّ بَدَأَ بِهِ، وَ لا نَزَلَتْ آیهُ مَدْحٍ فِی الْقُرآنِ إلاّ فیهِ، وَ لا شَهِدَ اللّه‏ُ بِالْجَنَّهِ فی «هَلْ أَتی عَلَی الاِْنْسانِ» إلاّ لَهُ، وَ لا أَنْزَلَـها فی سِواهُ وَ لا مَدَحَ بِهـا غَیرَهُ.

هیچ آیه رضایتی در قرآن نازل نشده مگر درباره او، و هیچگاه خداوند مؤمنین را مورد خطاب قرار نداده مگر آنکه ابتدا او مخاطب بوده است، و هیچ آیه مدحی در قرآن نیست مگر درباره او، و خداوند در سوره «هَلْ اَتی عَلَی الاْءِنْسانِ…» شهادت به بهشت نداده مگر برای او، و این سوره را درباره غیر او نازل نکرده و با این سوره جز او را مدح نکرده است.

گفته در قرآن خدا مدح و ثنایت را علی جان
تو جمال بی مثال حیّ سبحانی علی جان
در بهشت تن رسول الله را جانی علی جان
هل اتی و کوثر و نوریّ و فرقانی علی جان
منبر ختم رسل بوسیده پایت را علی جان
دست حقّ، بازوی احمد، قلب قرآنی علی جان
تو تمام دین حق، تو کلِّ ایمانی علی جان
هر چه گویم در ثنایت بهتر از آنی علی جان

پیشنهاد تبلیغی روزشمار غدیر خم: حدیثی در باب فضایل امیرالمومنین علیه السلام بیاموزیم و در معاشرت های ایام غدیر به دیگران منتقل نمایم.


21 روز تا عید الله الاکبر عید ولایت امیر عوالم وجود امیرالمومنین صلوات الله علیه باقی مانده است – فرازهایی از خطبه غدیر

روز شمار غدیر خم عید الله الاکبر

جهت مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید.
برای دانلود تصویر روزشمار غدیر خم 21 کلیک نمایید

فرازی از خطبه غدیر: مَعاشِرَ النّاسِ، هُوَ ناصِرُ دینِ اللّه‏ِ وَ الْمُجادِلُ عَنْ رَسُولِ اللّه‏ِ، وَ هُوَ التَّقِی النَّقِی الْهادِی الْمَهْدِی. نَبِیکُمْ خَیرُ نَبِی وَ وَصِیکُمْ خَیرُ وَصِی وَ بَنُوهُ خَیرُ الاْءَوْصِیاءِ.

ای مردم، او یاری دهنده دین خدا و دفاع کننده از رسول خداست، و اوست با تقوای پاکیزه هدایت کننده هدایت شده. پیامبرتان بهترین پیامبر و وصیتان بهترین وصی و فرزندان او بهترین اوصیاء هستند.

مَعـاشِرَ النّـاسِ، ذُرِّیـهُ کُلُّ نَبِـی مِنْ صُلْـبِهِ، وَ ذُرِّیتـی مِنْ صُلْبِ أمیرِالْمُؤْمِنینَ عَلِی. ای مردم، نسل هر پیامبری از صلب خود او هستند ولی نسل من از صلب امیرالمؤمنین علی است.

آن کس که از ولادت خود تا شهادتش
نفس رسول، آنکه به جای رسول خفت
دشمن، به دشمنی خود اقرار می کند
بسم الله کتاب خداوندگار را
یک لحظه دل نداد به دست هوا، علی است
تا جان کند به راه محمّد فدا، علی است
مردی که داشت بازوی خیبرگشا، علی است
هرکس که باعلی است بداند که «با»، علی است

پیشنهاد تبلیغی روزشمار غدیر خم: برگزاری و شرکت در مجالس امیرعالم


20 روز تا عید الله الاکبر عید ولایت امیر عوالم وجود امیرالمومنین صلوات الله علیه باقی مانده است – فرازهایی از خطبه غدیر

روز شمار غدیر خم عید الله الاکبر

جهت مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید.
برای دانلود تصویر روزشمار غدیر خم 20 کلیک نمایید

فرازی از خطبه غدیر: مَعاشِرَ النّاسِ، هُوَ ناصِرُ دینِ اللّه‏ِ وَ الْمُجادِلُ عَنْ رَسُولِ اللّه‏ِ، وَ هُوَ التَّقِی النَّقِی الْهادِی الْمَهْدِی. نَبِیکُمْ خَیرُ نَبِی وَ وَصِیکُمْ خَیرُ وَصِی وَ بَنُوهُ خَیرُ الاْءَوْصِیاءِ. ای مردم، او یاری دهنده دین خدا و دفاع کننده از رسول خداست، و اوست با تقوای پاکیزه هدایت کننده هدایت شده. پیامبرتان بهترین پیامبر و وصیتان بهترین وصی و فرزندان او بهترین اوصیاء هستند.

بدانید ای راهیان حضور،که نور علی آمد از من ظهور
بود نور من نور عزوجل، که در روشنایی ندارد خلل
از این نور باشد به فتحاً قریب، امامان بعد از علی را نصیب
تجلی این نور با یک مرام، به مهدی موعود گردد تمام
امامی که حق خدا و رسول، کند از عدو عدل و دادش وصول

پیشنهاد تبلیغی روزشمار غدیر خم: با روی گشاده و با لبخند پیام غدیر را به دیگران ابلاغ کنیم.


19 روز تا عید الله الاکبر عید ولایت امیر عوالم وجود امیرالمومنین صلوات الله علیه باقی مانده است – فرازهایی از خطبه غدیر

عید الله الاکبر ، روز شمار غدیر خم
جهت مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید.

فرازی از خطبه غدیر: مَعاشِرَ النّاسِ، هُوَ ناصِرُ دینِ اللّه‏ِ وَ الْمُجادِلُ عَنْ رَسُولِ اللّه‏ِ، وَ هُوَ التَّقِی النَّقِی الْهادِی الْمَهْدِی. نَبِیکُمْ خَیرُ نَبِی وَ وَصِیکُمْ خَیرُ وَصِی وَ بَنُوهُ خَیرُ الاْءَوْصِیاءِ. ای مردم، او یاری دهنده دین خدا و دفاع کننده از رسول خداست، و اوست با تقوای پاکیزه هدایت کننده هدایت شده. پیامبرتان بهترین پیامبر و وصیتان بهترین وصی و فرزندان او بهترین اوصیاء هستند.

بدانید ای راهیان حضور،که نور علی آمد از من ظهور
بود نور من نور عزوجل، که در روشنایی ندارد خلل
از این نور باشد به فتحاً قریب، امامان بعد از علی را نصیب
تجلی این نور با یک مرام، به مهدی موعود گردد تمام
امامی که حق خدا و رسول، کند از عدو عدل و دادش وصول

پیشنهاد تبلیغی روزشمار غدیر خم: با روی گشاده و با لبخند پیام غدیر را به دیگران ابلاغ کنیم.


19 روز تا عید الله الاکبر عید ولایت امیر عوالم وجود امیرالمومنین صلوات الله علیه باقی مانده است – فرازهایی از خطبه غدیر

عید الله الاکبر ، روز شمار غدیر خم
جهت مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید.

فرازی از خطبه غدیر: مَعاشِرَ النّاسِ، هُوَ ناصِرُ دینِ اللّه‏ِ وَ الْمُجادِلُ عَنْ رَسُولِ اللّه‏ِ، وَ هُوَ التَّقِی النَّقِی الْهادِی الْمَهْدِی. نَبِیکُمْ خَیرُ نَبِی وَ وَصِیکُمْ خَیرُ وَصِی وَ بَنُوهُ خَیرُ الاْءَوْصِیاءِ. ای مردم، او یاری دهنده دین خدا و دفاع کننده از رسول خداست، و اوست با تقوای پاکیزه هدایت کننده هدایت شده. پیامبرتان بهترین پیامبر و وصیتان بهترین وصی و فرزندان او بهترین اوصیاء هستند.

بدانید ای راهیان حضور،که نور علی آمد از من ظهور
بود نور من نور عزوجل، که در روشنایی ندارد خلل
از این نور باشد به فتحاً قریب، امامان بعد از علی را نصیب
تجلی این نور با یک مرام، به مهدی موعود گردد تمام
امامی که حق خدا و رسول، کند از عدو عدل و دادش وصول

پیشنهاد تبلیغی روزشمار غدیر خم: با روی گشاده و با لبخند پیام غدیر را به دیگران ابلاغ کنیم.


18 روز تا عید الله الاکبر عید ولایت امیر عوالم وجود امیرالمومنین صلوات الله علیه باقی مانده است – فرازهایی از خطبه غدیر

عید الله الاکبر ، روز شمار غدیر خم
جهت مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید.

فرازی از خطبه غدیر: مَعاشِرَ النّاسِ، إنَّما أَکْمَلَ اللّه‏ُ عَزَّ وَجَلَّ دینَکُمْ بِإمامَتِهِ. فَمَنْ لَمْ‏یأْتَمَّ بِهِ وَبِمَنْ یقُومُ مَقامَهُ مِنْ وُلْدی مِنْ صُلْبِهِ إلی یوْمِ الْقِیامَهِ وَالْعَرْضِ عَلَی اللّه‏ِ عَزَّ وَجَلَّ فَأُولئِکَ الَّذینَ حَبِطَتْ أَعْمالُهُمْ فِی الدُّنْیا والاْآخِرَهِ وَفِی النّارِ هُمْ خالِدُونَ، «لا یخَفَّفُ عَنْهُمُ الْعَذابُ وَلا هُمْ ینْظَرُونَ».

ای مردم، خداوند دین شما را با امامت او کامل نمود، پس هر کس اقتدا نکند به او و به کسانی که جانشین او از فرزندان من و از نسل او هستند تا روز قیامت و روز رفتن به پیشگاه خداوند عز و جل، چنین کسانی اعمالشان در دنیا و آخرت از بین رفته و در آتش دائمی خواهند بود. عذاب از آنان تخفیف نمی‏یابد و به آنها مهلت داده نمی ‏شود.

پیشنهاد تبلیغی روزشمار غدیر خم: آماده کردن بسته های شکلات و پخش کردن در مساجد و خیابان ها و محله ها


17 روز تا عید الله الاکبر عید ولایت امیر عوالم وجود امیرالمومنین صلوات الله علیه باقی مانده است – فرازهایی از خطبه غدیر

عید الله الاکبر ، روز شمار غدیر خم
جهت مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید.

فرازی از خطبه غدیر: ألا وَ إنَّهُ لا یبْغِضُ عَلِیا إلاّ شَقِی، وَ لا یوالی عَلِیا إلاّ تَقِی، وَ لا یؤمِنُ بِهِ إلاّ مُؤمِنٌ مُخْلِصٌ. وَ فی عَلِی ـ وَ اللّه‏ِ ـ نَزَلَتْ سُورَهُ الْعَصْرِ: «بِسْمِ اللّه‏ِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ، وَ الْعَصْرِ، إنَّ الاْءنْسانَ لَفی خُسْرٍ» إلاّ عَلِی الَّذی آمَنَ وَ رَضِی بِالْحَقِّ وَ الصَّبْرِ.

بدانید که با علی (علیه السلام) دشمنی نمی‏کند مگر شقی و با علی دوستی نمی‏کند مگر با تقوی، و به او ایمان نمی ‏آورد مگر مؤمن مخلص. به خدا قسم درباره علی نازل شده است سوره «و العصر»: «بِسْمِ اللّه‏ِ الرَّحْمانِ الرَّحیمِ، وَ الْعَصْرِ، اِنَّ الاْءِنْسانَ لَفی خُسْرٍ»، «قسم به عصر، انسان در زیان است» مگر علی که ایمان آورد و به حق و صبر راضی شد.

جان حق، جانان حق، آیین حق، ایمان حقیّ *** مؤمنین را حق بود میزان و تو میزان حقیّ
میوه ی مدح تو در بستان سبز وحی روید *** مصطفی باید وضو گیرد لب از کوثر بشوید
لب گشاید، دل رباید، در فشاند، گل ببوید *** تا که اوصاف تو را بر دخترش زهرا بگوید
نازم آن چشمی که هر جا باز شد روی تو جوید *** خصمت از بخل و حسادت گو بنالد گو بموید
هر که در دل دوستیّ ساقی کوثر ندارد *** ذلتش این بس که در روز جزا حیدر ندارد

پیشنهاد تبلیغی روزشمار غدیر خم: پذیرفتن سرپرستی ایتام و تلاش برای تربیت دینی آنها


16 روز تا عید الله الاکبر عید ولایت امیر عوالم وجود امیرالمومنین صلوات الله علیه باقی مانده است – فرازهایی از خطبه غدیر

عید الله الاکبر ، روز شمار غدیر خم
جهت مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید.

فرازی از خطبه غدیر: مَعاشِرَ النّاسِ، النُّورُ مِنَ اللّه‏ِ عَزَّ وَجَلَّ مَسْلُوکٌ فِی، ثُمَّ فی عَلِی بْنِ أَبیطالِبٍ، ثُمَّ فِی النَّسْلِ مِنْهُ إلَی الْقائِمِ الْمَهْدِی الَّذی یأْخُذُ بِحَقِّ اللّه‏ِ وَ بِکُلِّ حَقٍّ هُوَ لَنا، لاِءَنَّ اللّه‏َ عَزَّ وَجَلَّ قَدْ جَعَلَنا حُجَّهً عَلَی الْمُقَصِّرینَ وَ الْمُعانِدینَ وَ الْمُخالِفینَ وَ الْخائِنینَ وَ الاْآثِمینَ وَ الظّالِمینَ وَ الْغاصِبینَ مِنْ جَمیعِ الْعالَمینَ.

ای مردم، نور از جانب خداوند عز و جل در من نهاده شده و سپس در علی بن ابی‏طالب و بعد در نسل او تا مهدی قائم (علیه السلام)، که حق خداوند و هر حقی که برای ما باشد می‏گیرد، چرا که خداوند عز و جل ما را بر کوتاهی کنندگان و بر معاندان و مخالفان و خائنان و گناهکاران و ظالمان و غاصبان از همه عالمیان حجت قرار داده است.

بدانید ای راهیان حضور، که نور علی آمد از من ظهور
بود نور من نور عزوجل، که در روشنایی ندارد خلل
از این نور باشد به فتحاً قریب، امامان بعد از علی را نصیب
تجلی این نور با یک مرام، به مهدی موعود گردد تمام
امامی که حق خدا و رسول، کند از عدو عدل و دادش وصول

رسول الله صلی الله علیه و آله فرمودند: انا مدینه العلم و على بابها فمن اراد العلم فلیأت الباب. من شهرستان علم هستم و على هم دروازه آنست پس هر که علم را بخواهد باید از در آن وارد شود. (بحار الأنوار / ج‏38 189)

پیشنهاد تبلیغی روزشمار غدیر خم: برگزاری جشن های غدیر در مناطق محروم و تبلیغ ولایت امیرالمؤمنین علیه السلام.


15 روز تا عید الله الاکبر عید ولایت امیر عوالم وجود امیرالمومنین صلوات الله علیه باقی مانده است – فرازهایی از خطبه غدیر

عید الله الاکبر ، روز شمار غدیر خم
جهت مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید.

فرازی از خطبه غدیر: مَعاشِرَ النّاسِ، إنّی أَدَعُها إمامَهً وَ وِراثَهً فی عَقِبی إلی یوْمِ الْقِیامَهِ، وَ قَدْ بَلَّغْتُ ما أُمِرْتُ بِتَبْلیغِهِ حُجَّهً عَلی کُلِّ حاضِرٍ وَغائِبٍ، وَ عَلی کُلِّ أَحَدٍ مِمَّنْ شَهِدَ أَوْ لَمْ یشْهَدْ، وُلِدَ أَوْ لَمْ یولَدْ، فَلْیبَلِّغِ الْحاضِرُ الْغائِبَ وَ الْوالِدُ الْوَلَدَ إلی یوْمِ الْقِیامَهِ.

ای مردم، من امر خلافت را به عنوان امامت و وراثتِ آن در نسل خودم تا روز قیامت به ودیعه می‏سپارم، و من رسانیدم آنچه مأمور به ابلاغش بودم تا حجت باشد بر حاضر و غایب و بر همه کسانی که حضور دارند یا ندارند، به دنیا آمده‏ اند یا نیامده‏ اند. پس حاضران به غایبان و پدران به فرزندان تا روز قیامت برسانند.

چون شمع در شرار محبّت گداختیم *** خود را به مکتب علی و آل ساختیم
بر همه که بر عقیدۀ ما تاخت تاختیم *** با خطبۀ غدیر علی را شناختیم
تا شیعه ایم بار ولایت به دوش ماست *** این خطبه تا قیام قیامت به گوش ماست

پیشنهاد تبلیغی روزشمار غدیر خم: تکریم و دیدار سادات در روز عید غدیر


14 روز تا عید الله الاکبر  عید ولایت امیر عوالم وجود امیرالمومنین صلوات الله علیه باقی مانده است – فرازهایی از خطبه غدیر

عید الله الاکبر ، روز شمار غدیر خم
جهت مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید.

فرازی از خطبه غدیر: وَسَیجْعَلُونَ الاْءمامَهَ بَعْدی مُلْکاً وَاغْتِصاباً، ألا لَعَنَ اللّه‏ُ الْغاصِبینَ الْمُغْتَصِبینَ، وَ عِنْدَها سَیفْرُغُ لَکُمْ أَیهَا الثَّقَلانِ مَنْ یفْرُغُ، وَیرْسَلُ عَلَیکُما شُواظٌ مِنْ نارٍ وَ نُحاسٌ فَلا تَنْتَصِرانِ. مَعاشِرَ النّاسِ، إنَّ اللّه‏َ عَزَّ وَجَلَّ لَمْ یکُنْ لِیذَرَکُمْ عَلی ما أَنْتُمْ عَلَیهِ حَتّی یمیزَ الْخَبیثَ مِنَ الطَّیبِ، وَ ما کانَ اللّه‏ُ لِیطْلِعَکُمْ عَلَی الْغَیبِ.

و به زودی امامت را بعد از من به عنوان پادشاهی و با ظلم و زور می‏گیرند. خداوند غاصبین و تعدی کنندگان را لعنت کند. و در آن هنگام است، ای جن و انس که می‏ریزد برای شما آنکه باید بریزد و می‏فرستد بر شما شعله ‏ای از آتش و مس گداخته و نمی ‏توانید آن را از خود دفع کنید. ای مردم، خداوند عزوجل شما را به حال خود رها نخواهد کرد تا آنکه خبیث را از پاکیزه جدا کند، و خداوند شما را بر غیب مطلع نمی‏ کند.

کنون بر صحیفه بباید نظر،که اعمال ما را شما رد ثمر
به شاهی مبدل به وقت درود، شود این امامت به زودی زود
که خشم الهی به غارتگران، سپس باز نفرین بر غاصبان
که بر منکرین ولایت مدام، جهنم بود آتشش مستدام
که بر انس و جن روز محشر سزاست، که بر حق علی و علی با خداست

پیشنهاد تبلیغی روزشمار غدیر خم: اطعام افراد نیازمند در ایام عید ولایت


13 روز تا عید الله الاکبر عید ولایت امیر عوالم وجود امیرالمومنین صلوات الله علیه باقی مانده است – فرازهایی از خطبه غدیر

عید الله الاکبر ، روز شمار غدیر خم
جهت مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید.

فرازی از خطبه غدیر: مَعاشِرَ النّاسِ، إنَّ اللّه‏َ قَدْ أَمَرَنی وَنَهانی، وَقَدْ أَمَرْتُ عَلِیا وَنَهَیتُهُ بِأَمْرِهِ. فَعِلْمُ الاْءَمْرِ وَالنَّهْی لَدَیهِ، فَاسْمَعُوا لاِءَمْرِهِ تَسْلِمُوا وَأَطیعُوهُ تَهْتَدُوا وَانْتَهُوا لِنَهْیهِ تَرْشُدُوا، وَصیرُوا إلی مُرادِهِ وَلا تَتَفَرَّقْ بِکُمُ السُّبُلُ عَنْ سَبیلِهِ.

ای مردم، خداوند مرا امر و نهی نموده است، و من هم به امر الهی علی (علیه السلام) را امر و نهی نموده‏ام، و علم امر و نهی نزد اوست. پس امر او را گوش دهید تا سلامت بمانید، و او را اطاعت کنید تا هدایت شوید و نهی او را قبول کنید تا در راه درست باشید، و به سوی مقصد و مراد او بروید، و راه‏ های بیگانه شما را از راه او منحرف نکند.

ای به خلق از خلق اولا یا امیرالمؤمنین! *** وی به جن و انس مولا یا امیرالمؤمنین!
خلق بی‌تو قطرۀ از هم جدا افتاده‌اند *** با تو می‌گردند دریا یا امیرالمؤمنین!

پیشنهاد تبلیغی روزشمار غدیر خم: هدیه دادن به یکدیگر جهت عرض تبریک روز عید غدیرخم و یادآوری پیام آن


12 روز تا عید الله الاکبر  عید ولایت امیر عوالم وجود امیرالمومنین صلوات الله علیه باقی مانده است – فرازهایی از خطبه غدیر

عید الله الاکبر ، روز شمار غدیر خم
جهت مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید.

فرازی از خطبه غدیر: مَعاشِرَ النّاسِ، أَنَا صِراطُ اللّه‏ِ الْمُسْتَقیمُ الَّذی أَمَرَکُمْ بِاتِّباعِهِ، ثُمَّ عَلِی مِنْ بَعْدی، ثُمَّ وُلْدی مِنْ صُلْبِهِ أَئِمَّهُ الْهُدی، یهْدُونَ إلَی الْحَقِّ وَبِهِ یعْدِلُونَ.

ای مردم، من راه مستقیم خداوند هستم که شما را به پیروی آن امر نموده، و سپس علی (علیه السلام) بعد از من، و سپس فرزندانم از نسل او که امامان هدایت‏ اند، به حق هدایت می‏ کنند و به یاری حق به عدالت رفتار می‏ کنند.

و حیدری که خدا خوانده حیدرت مولا! *** سلام روح به جسم مطهرت مولا!
نوشته‌اند: یدالله فوق ایدیهم *** به دست و بازوی اسلام‌ پرورت مولا!
سلام هفت، اب و چار، مام و هشت، بهشت *** به یازده پسر و بر دو دخترت مولا!
تویی که پیشتر از ابتدای عالم، بود *** خدای عزوجل مدح‌ گسترت مولا!
جحیم، شعله‌ای از بغض دشمنان شماست *** بهشت، عکس بلال است و قنبرت مولا!
بقای ارض و سماوات حفظ در کنفت *** تمام ملک الهی‌ست وسعت نجفت مولا!

پیشنهاد تبلیغی روزشمار غدیر خم: رفع کدورت و نگرانی های احتمالی با دوستان و آشنایان به برکت ایام عید ولایت


11 روز تا عید الله الاکبر  عید ولایت امیر عوالم وجود امیرالمومنین صلوات الله علیه باقی مانده است – فرازهایی از خطبه غدیر

11 روز تا عید الله الاکبر
جهت مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید.

فرازی از خطبه غدیر: «بِسْمِ اللّه‏ِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ، الْحَمْدُ للّه‏ِِ رَبِّ الْعالَمینَ، الرَّحْمنِ الرَّحیمِ، مالِکِ یوْمِ الدّینِ، إیاکَ نَعْبُدُ وَإیاکَ نَسْتَعینُ، اهْدِنَا الصِّراطَ الْمُسْتَقیمَ، صِراطَ الَّذینَ أَنْعَمْتَ عَلَیهِمْ غَیرِ الْمَغْضُوبُ عَلَیهِمْ وَلاَ الضّالّینَ»، فِی نَزَلَتْ وَفیهِمْ وَاللّه‏ِ نَزَلَتْ، وَلَهُمْ عَمَّتْ، وَ إیاهُمْ خَصَّتْ، أُولئِکَ أَوْلِیاءُ اللّه‏ِ الَّذینَ لا خَوْفٌ عَلَیهِمْ وَ لا هُمْ یحْزَنُونَ. أَلا إنَّ حِزْبَ اللّه‏ِ هُمُ الْغالِبُونَ. أَلا إنَّ أَعْداءَهُمْ هُمُ السُّفَهاءُ الْغاوُونَ إخْوانُ الشَّیاطینِ، یوحی بَعْضُهُمْ إلی بَعْضٍ زُخْرُفَ الْقَوْلِ غُرُورا.

«بِسْمِ اللّه‏ِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ، الْحَمْدُ للّه‏ِِ رَبِّ الْعالَمینَ، الرَّحْمنِ الرَّحیمِ، مالِکِ یوْمِ الدّینِ، اِیاکَ نَعْبُدُ وَ اِیاکَ نَسْتَعینُ، اِهْدِنَا الصِّراطَ الْمُسْتَقیمَ، صِراطَ الَّذینَ اَنْعَمْتَ عَلَیهِمْ غَیرِ الْمَغْضُوبِ عَلَیهِمْ وَ لاَ الضّالّینَ». این سوره درباره من نازل شده، و به خدا قسم درباره امامان نازل شده است. به طور عموم شامل آنان است و به طور خاص درباره آنان است. ایشان دوستان خدایند که ترسی بر آنان نیست و محزون نمی‏ شوند، بدانید که حزب خداوند غالب هستند. بدانید که دشمنان ایشان سفهاء گمراه و برادران شیاطین‏ اند که اباطیل را از روی غرور به یکدیگر می‏رسانند.

پیشنهاد تبلیغی روزشمار غدیر خم: تهیه ی پک های شکلات همراه با حدیثی از معصومین علیهم السلام.


10 روز تا عید الله الاکبر عید ولایت امیر عوالم وجود امیرالمومنین صلوات الله علیه باقی مانده است – فرازهایی از خطبه غدیر

عید الله الاکبر ، روز شمار غدیر خم
جهت مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید.

فرازی از خطبه غدیر: أَلا إنَّ أَعْداءَهُمْ هُمُ السُّفَهاءُ الْغاوُونَ إخْوانُ الشَّیاطینِ، یوحی بَعْضُهُمْ إلی بَعْضٍ زُخْرُفَ الْقَوْلِ غُرُورا. أَلا إنَّ أوْلِیاءَهُمُ الَّذینَ ذَکَرَهُمُ اللّه‏ُ فی کِتابِهِ، فَقالَ عَزَّ وَجَلَّ: «لا تَجِدُ قَوْما یؤْمِنُونَ بِاللّه‏ِ وَالْیومِ الاْآخِرِ یوادُّونَ مَنْ حادَّ اللّه‏َ وَرَسُولَهُ وَلَوْ کانُوا آبائَهُمْ أَوْ أَبْنائَهُمْ أَوْ إخْوانَهُمْ أَوْ عَشیرَتَهُمْ، أُولئِکَ کَتَبَ فی قُلُوبِهِمُ الاْیمانَ وَ أَیدَهُمْ بِرُوحٍ مِنْهُ وَیدْخِلُهُمْ جَنّاتٍ تَجْری مِنْ تَحْتِهَا الاْءَنْهارُ خالِدینَ فیها رَضِی اللّه‏ُ عَنْهُمْ وَ رَضُوا عَنْهُ أُولئِکَ حِزْبُ اللّه‏ِ أَلا إنَّ حِزْبَ اللّه‏ِ هُمُ الْمُفْلِحُونَ».

بدانید که دشمنان ایشان سفهاء گمراه و برادران شیاطین‏ اند که اباطیل را از روی غرور به یکدیگر می‏رسانند. بدانید که دوستان اهل بیت کسانی‏ اند که خداوند در کتابش آنان را یاد کرده و فرموده است: «لا تَجِدُ قَوْما یؤْمِنُونَ بِاللّه‏ِ وَ الْیوْمِ الاْآخِرِ یوادُّونَ مَنْ حادَّ اللّه‏َ وَ رَسُولَهُ…».

«نمی ‏یابی قومی را که به خدا و روز قیامت ایمان آورده باشند، و در عین حال با کسانی که با خدا و رسولش ضدّیت دارند روی دوستی داشته باشند، اگر چه پدرانشان یا فرزندانشان یا برادرانشان یا فامیلشان باشند. آنان ‏اند که ایمان در قلوبشان نوشته شده و خداوند آنان را با روحی از خود تأیید فرموده و ایشان را به بهشتی وارد می‏ کند که از پایین آن نهرها جاری است و در آن دائمی خواهند بود. خدا از آنان راضی است و آنان از خدا راضی هستند. آنان حزب خداوند هستند. بدانید که حزب خدا رستگارند».

پیشنهاد تبلیغی روزشمار غدیر خم: برگزاری جشن خانوادگی، فامیلی و قرائت خطابه غدیر


9 روز تا عید الله الاکبر  عید ولایت امیر عوالم وجود امیرالمومنین صلوات الله علیه باقی مانده است – فرازهایی از خطبه غدیر

عید الله الاکبر ، روز شمار غدیر خم
جهت مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید.

فرازی از خطبه غدیر: أَلا إنَّ أَوْلِیاءَهُمُ الْمُؤْمِنُونَ الَّذینَ وَصَفَهُمُ اللّه‏ُ عَزَّ وَجَلَّ فَقالَ: «الَّذینَ آمَنُوا وَلَمْ یلْبَسُوا ایمانَهُمْ بِظُلْمٍ أُولـئِکَ لَهُمُ الاْءَمْنُ وَهُمْ مُهْتَدُونَ». أَلا إنَّ أَوْلِیاءَهُمُ الَّذینَ آمَنُوا وَلَمْ یرْتابُوا. أَلا إنَّ أَوْلِیاءَهُمُ الَّذینَ یدْخُلُونَ الْجَنَّهَ بِسَلامٍ آمِنینَ، تَتَلَقّاهُمُ الْمَلائِکَهُ بِالتَّسْلیمِ یقُولُونَ: سَلامٌ عَلَیکُمْ طِبْتُمْ فَادْخُلُوها خالِدینَ. أَلا إنَّ أَوْلِیاءَهُمْ، لَهُمُ الْجَنَّهُ یرْزَقُونَ فیها بِغَیرِ حِسابٍ. أَلا إنَّ أَعْداءَهُمُ الَّذینَ یصْلَوْنَ سَعیرا.

بدانید که دوستان اهل بیت کسانی ‏اند که خداوند عزو جل آنان را توصیف کرده و فرموده است: «الَّذینَ آمَنُوا وَلَمْ یلْبَسُوا ایمانَهُمْ بِظُلْمٍ…»: «کسانی که ایمان آورده ‏اند و ایمانشان را با ظلم نپوشانده ‏اند، آنان‏ اند که برایشان امان است و آنان هدایت یافتگان ‏اند». بدانید که دوستان ایشان کسانی ‏اند که ایمان آورده ‏اند و به شک نیفتاده ‏اند.

بدانید که دوستان ایشان کسانی ‏اند که با سلامتی و در حال امن وارد بهشت می‏ شوند، و ملائکه با سلام به ملاقات آنان می‏ آیند و می‏ گویند: «سلام بر شما، پاکیزه شدید، پس برای همیشه داخل بهشت شوید». بدانید که دوستان ایشان کسانی هستند که بهشت برای آنان است و در آن بدون حساب روزی داده می‏ شوند.

پیشنهاد تبلیغی روزشمار غدیر خم: در عید غدیر به دیدن بزرگترها بروید و با یک شاخ گل و هدیه ای، عید رو تبریک بگویید.


8 روز تا عید الله الاکبر  عید ولایت امیر عوالم وجود امیرالمومنین صلوات الله علیه باقی مانده است – فرازهایی از خطبه غدیر

عید الله الاکبر ، روز شمار غدیر خم
جهت مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید.

فرازی از خطبه غدیر: أَلا إنَّ أَوْلِیاءَهُمْ، لَهُمُ الْجَنَّهُ یرْزَقُونَ فیها بِغَیرِ حِسابٍ. أَلا إنَّ أَعْداءَهُمُ الَّذینَ یصْلَوْنَ سَعیرا. أَلا إنَّ أَعْداءَهُمُ الَّذینَ یسْمَعُونَ لِجَهَنَّمَ شَهیقا وَهِی تَفُورُ وَیرَوْنَ لَها زَفیرا.

بدانید که دوستان ایشان کسانی هستند که بهشت برای آنان است و در آن بدون حساب روزی داده می‏شوند. بدانید که دشمنان اهل بیت (علیهم السلام) کسانی‏ اند که به شعله ‏های آتش وارد می‏شوند. بدانید که دشمنان ایشان کسانی ‏اند که از جهنم در حالی که می‏جوشد صدای وحشتناکی می‏شنوند و شعله کشیدن آن را می‏ بینند.

عید قرآن، عید عترت، عید دین، عید هدایت *** عید امّت، عید شیعه، عید جود، عید عنایت
عید «اتممتُ علیکم نعمتی» عید ولایت *** عید «اتممتُ علیکم نعمتی» عید ولایت
عید عفو و عید رحمت عید لطف بی نهایت *** عید از مولا امیرالمؤمنین کردن حمایت
روی برگ هر گیاهی نقش بسته این روایت *** روی برگ هر گیاهی نقش بسته این روایت
کای تمام خلق! نازل آیه ی اکمال دین شد *** شیر حق، نفس نبی، حیدر امیرالمؤمنین شد

پیشنهاد تبلیغی روزشمار غدیر خم: قرار دادن عید غدیر برای آغاز چهل روز اعمال عبادی


7 روز تا عید الله الاکبر عید ولایت امیر عوالم وجود امیرالمومنین صلوات الله علیه باقی مانده است – فرازهایی از خطبه غدیر

7 روز تا عید الله الاکبر
جهت مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید.

فرازی از خطبه غدیر: مَعاشِرَ النّاسِ، شَتّانَ ما بَینَ السَّعیرِ وَالاْءَجْرِ الْکَبیرِ. مَعاشِرَ النّاسِ، عَدُوُّنا مَنْ ذَمَّهُ اللّه‏ُ وَلَعَنَهُ، وَوَلِینا کُلُّ مَنْ مَدَحَهُ اللّه‏ُ وَأَحَبَّهُ. مَعاشِرَ النّاسِ، أَلا وَإنّی أنَا النَّذیرُ وَعَلِی الْبَشیرُ. مَعاشِرَ النّاسِ، أَلا وَإنّی مُنْذِرٌ وَعَلِی هادٍ. مَعاشِرَ النّاسِ، إنّی نَبِی وَعلِی وَصِیی.

ای مردم، چقدر فاصله است بین شعله‏ های آتش و بین اَجر بزرگ! ای مردم، دشمن ما کسی است که خداوند او را مذمت و لعنت نموده، و دوست ما کسی است که خداوند او را مدح نموده و دوستش بدارد. ای مردم، بدانید که من نذیر و ترساننده ‏ام و علی بشارت دهنده است. ای مردم، بدانید که من مُنذر و بر حذر دارنده‏ ام و علی هدایت کننده است.‌ ای مردم، من پیامبرم و علی جانشین من است.

رسول خواست تو تنها برادرش باشی *** برادرش نه که نفس مطهرش باشی
هزار حیف که در پهن‌ دشت ظلمت‌ ها *** بشر نخواست تو مولا و رهبرش باشی
لوای فتح محمّد در اهتزار آید *** به غزوه‌ ای که تو سردار لشکرش باشی
سلام صبح قیامت سلام اهل بهشت *** به محشری که تو ساقی کوثرش باشی

پیشنهاد تبلیغی روزشمار غدیر خم: برگزاری مسابقه مشاعره در باب فضایل حضرت علی علیه السلام بین نوجوانان و جوانان


6 روز تا عید الله الاکبر عید ولایت امیر عوالم وجود امیرالمومنین صلوات الله علیه باقی مانده است – فرازهایی از خطبه غدیر

عید الله الاکبر ، روز شمار غدیر خم
جهت مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید.

فرازی از خطبه غدیر: أَلا إنَّ خاتَمَ الأَئِمَّهِ مِنَّا الْقائِمَ الْمَهْدِی. أَلا إنَّهُ الظّاهِرُ عَلَی الدّینِ. أَلا إنَّهُ الْمُنْتَقِمُ مِنَ الظّالِمینَ. أَلا إنَّهُ فاتِحُ الْحُصُونِ وَهادِمُها. أَلا إنَّهُ غالِبُ کُلِّ قَبیلَهٍ مِنْ أَهْلِ الشِّرْکِ وَهادیها. بدانید که آخرینِ امامان، مهدی قائم از ماست. اوست غالب بر ادیان، اوست انتقام گیرنده از ظالمین، اوست فاتح قلعه‏ ها و منهدم کننده آنها، اوست غالب بر هر قبیله‏ ای از اهل شرک و هدایت کننده آنان.

شما را به مهدی بشارت دهم، به نامش صفا بر عبارت دهم 
بود مشتق از اسم من اسم او،بود روح من زینت جسم او
اطاعت از او اطاعت داور است، که او بر شما آخرین رهبر است
ز بُن برکند نجل ظلم و فساد، جهان را نماید پر عدل و داد
جهان را ز عدلش مسخر کند، که بیدادگر خاک بر سر کند
کند پاک و پاکیزه روی زمین، به نابودی جمله ی مشرکین

پیشنهاد تبلیغی روزشمار غدیر خم: برپا کردن ایستگاه صلواتی در نقاط پر تردد شهرها


5 روز تا عید الله الاکبر عید ولایت امیر عوالم وجود امیرالمومنین صلوات الله علیه باقی مانده است – فرازهایی از خطبه غدیر

عید الله الاکبر ، روز شمار غدیر خم
جهت مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید.

فرازی از خطبه غدیر: أَلا إنَّهُ غالِبُ کُلِّ قَبیلَهٍ مِنْ أَهْلِ الشِّرْکِ وَهادیها. أَلا إنَّهُ الْمُدْرِکُ بِکُلِّ ثارٍ لاِءَوْلِیاءِ اللّه‏ِ. أَلا إنَّهُ النّاصِرُ لِدینِ اللّه‏ِ. أَلا إنَّهُ الْغَرّافُ مِنْ بَحْرٍ عَمیقٍ. أَلا إنَّهُ یسِمُ کُلَّ ذی فَضْلٍ بِفَضْلِهِ وَکُلَّ ذی جَهْلٍ بِجَهْلِهِ. أَلا إنَّهُ خِیرَهُ اللّه‏ِ وَمُخْتارُهُ. أَلا إنَّهُ وارِثُ کُلِّ عِلْمٍ وَ الْمُحیطُ بِکُلِّ فَهْمٍ.

اوست غالب بر هر قبیله ‏ای از اهل شرک و هدایت کننده آنان. بدانید که اوست گیرنده انتقام همه خون‏های اولیاء خدا. اوست یاری دهنده دین خدا. بدانید که اوست استفاده کننده از دریایی عمیق. اوست که هر صاحب فضیلتی را به قدر فضلش و هر صاحب جهالتی را به قدر جهلش نشانه می‏دهد. اوست انتخاب شده و اختیار شده خداوند. اوست وارث هر علمی و احاطه دارنده به هر فهمی.

بیا عدالت مطلق مسیر مے خواهد *** سپاه منتظرانت امیر مے خواهد

زمین و کل زمان را بیا و زیبا کن *** حکومت علوے را دوباره برپا کن

پیشنهاد تبلیغی روزشمار غدیر خم: ملاقات سالمندان و دلجویی از آنها در روز عید غدیر


4 روز تا عید الله الاکبر عید ولایت امیر عوالم وجود امیرالمومنین صلوات الله علیه باقی مانده است – فرازهایی از خطبه غدیر

عید الله الاکبر ، روز شمار غدیر خم
جهت مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید.

فرازی از خطبه غدیر: أَلا إنَّهُ الْمُدْرِکُ بِکُلِّ ثارٍ لاِءَوْلِیاءِ اللّه‏ِ. أَلا إنَّهُ النّاصِرُ لِدینِ اللّه‏ِ. أَلا إنَّهُ الْمُخْبِرُ عَنْ رَبِّهِ عَزَّ وَجَلَّ وَالْمُشَیدُ لاِءَمْرِ آیاتِهِ. أَلا إنَّهُ الرَّشیدُ السَّدیدُ. أَلا إنَّهُ الْمُفَوَّضُ إلَیهِ. أَلا اءنَّهُ قَدْ بَشَّرَ بِهِ مَنْ سَلَفَ مِنَ الْقُرُونِ بَینَ یدَیهِ. أَلا إنَّهُ الْباقی حُجَّهً وَلا حُجَّهَ بَعْدَهُ وَلا حَقَّ إلاّ مَعَهُ وَلا نُورَ إلاّ عِنْدَهُ. أَلا إنَّهُ لا غالِبَ لَهُ وَلا مَنْصُورَ عَلَیهِ. أَلا وَإنَّهُ وَلِی اللّه‏ِ فی أَرْضِهِ، وَحَکَمُهُ فی خَلْقِهِ، وَأَمینُهُ فی سِرِّهِ وَعَلانِیتِهِ.

بدانید که اوست گیرنده انتقام همه خون‏های اولیاء خدا. اوست یاری دهنده دین خدا. بدانید که اوست خبر دهنده از پروردگارش، و بالا برنده آیات الهی. اوست هدایت یافته محکم بنیان. اوست که کارها به او سپرده شده است. اوست که پیشینیان به او بشارت داده ‏اند.

اوست که به عنوان حجت باقی می‏ماند و بعد از او حجتی نیست. هیچ حقی نیست مگر همراه او، و هیچ نوری نیست مگر نزد او. بدانید او کسی است که غالبی بر او نیست و کسی بر ضد او کمک نمی ‏شود. اوست ولی خدا در زمین و حکم کننده او بین خلقش و امین او بر نهان و آشکارش.

پیشنهاد تبلیغی روزشمار غدیر خم: نصب پرچم در کوچه و خیابان برای تبلیغ غدیر


3 روز تا عید الله الاکبر عید ولایت امیر عوالم وجود امیرالمومنین صلوات الله علیه باقی مانده است – فرازهایی از خطبه غدیر

عید الله الاکبر ، روز شمار غدیر خم
جهت مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید.

فرازی از خطبه غدیر: أَلا وَإنَّهُ وَلِی اللّه‏ِ فی أَرْضِهِ، وَحَکَمُهُ فی خَلْقِهِ، وَأَمینُهُ فی سِرِّهِ وَعَلانِیتِهِ. مَعاشِرَ النّاسِ، إنّی قَدْ بَینْتُ لَکُمْ وَأَفْهَمْتُکُمْ، وَهذا عَلِی یفْهِمُکُمْ بَعْدی. أَلا وَاءنّی عِنْدَ انْقِضاءِ خُطْبَتی أَدْعُوکُمْ اءلی مُصافَقَتی عَلی بَیعَتِهِ وَالاْءقْرارِ بِهِ، ثُمَّ مُصافَقَتِهِ بَعْدی.

اوست ولی خدا در زمین و حکم کننده او بین خلقش و امین او بر نهان و آشکارش. ای مردم، من برایتان روشن کردم و به شما فهمانیدم، و این علی (علیه السلام) است که بعد از من به شما می‏ فهماند. بدانید که من بعد از پایان خطابه‏ ام شما را به دست دادن با من به عنوان بیعـت با او و اقرار به او، و بعـد از من به دست دادن با خود او فرا می ‏خوانم.

الا که راز خدایی خدا کند که بیایی *** تو نور غیب نمایی، خدا کند که بیایی
ز چهره پرده بر افکن به ظلم شعله در افکن *** تو دست عدل خدایی، خدا کند که بیایی
ظام هر دو جهانی امام عصر و زمانی *** یگانه راهنمایی، خدا کند که بیایی
شب فراق تو جانا خدا کند به سرآید *** سرآید و تو برآیی، خدا کند که بیایی
دمی که بی تو سر آید خدا کند که نیاید *** الا که هستی مایی، خدا کند که بیایی

پیشنهاد تبلیغی روزشمار غدیر خم: تهیه لباس و عیدی دادن به کودکان بی بضاعت


2 روز تا عید الله الاکبر عید ولایت امیر عوالم وجود امیرالمومنین صلوات الله علیه باقی مانده است – فرازهایی از خطبه غدیر

عید الله الاکبر ، روز شمار غدیر خم
جهت مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید.

فرازی از خطبه غدیر: مَعاشِرَ النّاسِ، اءنَّ فَضائِلَ عَلِی بْنِ أَبیطالِبٍ عِنْدَ اللّه‏ِ عَزَّ وَجَلَّ ـ وَقَدْ أَنْزَلَها فِی الْقُرْآنِ ـ أَکْثَرُ مِنْ أَنْ أُحْصِیها فی مَقامٍ واحِدٍ، فَمَنْ أَنْبَأَکُمْ بِها وَعَرَفَها فَصَدِّقُوهُ. مَعاشِرَ النّاسِ، مَنْ یطِعِ اللّه‏َ وَرَسُولَهُ وَعَلِیا وَالاْءَئِمَّهَ الَّذینَ ذَکَرْتُهُمْ فَقَدْ فازَ فَوْزا عَظیما.

ای مردم، فضایل علی بن ابی‏طالب نزد خداوند ـ که در قرآن آن را نازل کرده ـ بیش از آن است که همه را در یک مجلس بشمارم. پس هر کس درباره آنها به شما خبر داد و معرفت آن را داشت او را تصدیق کنید. ای مردم، هر کس خدا و رسولش و علی و امامانی را که ذکر کردم اطاعت کند به رستگاری بزرگ دست یافته است.

گفته در قرآن خدا مدح و ثنایت را علی جان *** منبر ختم رسل بوسیده پایت را علی جان
تو جمال بی مثال حیّ سبحانی علی جان *** دست حقّ، بازوی احمد، قلب قرآنی علی جان
در بهشت تن رسول الله را جانی علی جان *** تو تمام دین حق، تو کلِّ ایمانی علی جان
هل اتی و کوثر و نوریّ و فرقانی علی جان *** هر چه گویم در ثنایت بهتر از آنی علی جان

پیشنهاد تبلیغی روزشمار غدیر خم: عرض ادب، تبریک و دیدار سادات در روز عید غدیر


1 روز تا عید الله الاکبر عید ولایت امیر عوالم وجود امیرالمومنین صلوات الله علیه، باقی مانده است – فرازهایی از خطبه غدیر

عید الله الاکبر ، روز شمار غدیر خم
جهت مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید.

فرازی از خطبه غدیر: مَعاشِرَ النّاسِ، تَدَبَّرُوا القُرْآنَ وَافْهَمُوا آیاتِهِ، وَانْظُرُوا إلی مُحْکَماتِهِ وَلا تَتَّبِعُوا مُتَشابِهَهُ، فَوَاللّه‏ِ لَنْ یبَینَ لَکُمْ زَواجِرَهُ وَلَنْ یوضِحَ لَکُمْ تَفْسیرَهُ إلاَّ الَّذی أَنَا آخِذٌ بِیدِهِ وَمُصْعِدُهُ إلَی وَشائِلٌ بِعَضُدِهِ وَرافِعُهُ بِیدی وَمُعْلِمُکُمْ: أَنَّ مَنْ کُنْتُ مَوْلاهُ فَهذا عَلِی مَوْلاهُ، وَهُوَ عَلِی بْنُ أَبیطالِبٍ أَخی وَوَصِیی، وَمُوالاتُهُ مِنَ اللّه‏ِ عَزَّ وَجَلَّ أَنْزَلَها عَلَی.

ای مردم، قرآن را تدبر نمایید و آیات آن را بفهمید و در محکمات آن نظر کنید و به دنبال متشابه آن نروید. به خدا قسم، باطن آن را برای شما بیان نمی‏کند و تفسیرش را برایتان روشن نمی‏کند مگر این شخصی که دست او را می‏ گیرم و او را به سوی خود بالا می‏برم و بازوی او را می ‏گیرم و با دستم او را بلند می‏کنم و به شما می‏فهمانم که: «هر کس من صاحب اختیار اویم این علی صاحب اختیار اوست»، و او علی بن ابی‏طالب برادر و جانشین من است، و ولایتِ او از جانب خداوندِ عز و جل است که بر من نازل کرده است.

پیشنهاد تبلیغی: نصب کردن پرچم منقش به نام مبارک امیرالمؤمنین علیه السلام به در خانه جهت تبلیغ غدیر

دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام من از مطالب زیبا و کامل تون برای تولید محتوا استفاده کردم امیدوارم راضی باشید…

    1. سلام علیکم
      انتشار مطالب سایت بلامانع بوده و مورد استقبال مدیران آن است.
      در پناه اهل بیت علیهم السلام باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا