بهترین و جذاب ترین هدیه مذهبی (معرفی 11 مورد )

ارادت به ائمه و معصومین تنها در برگزاری مراسمات مذهبی خلاصه نمی‌شود؛ بلکه شما می‌توانید با انواع هدیه مذهبی، گام بزرگی در جهت ترویج و اشاعه فرهنگ عشق به ائمه بردارید. اگر در مورد خرید جذاب‌ترین و جدیدترین ایده‌های مذهبی دچار سردرگمی هستید و نمی‌دانید کدام محصول را انتخاب کنید، در این مقاله از خدمتگزاران تصمیم داریم تا یاری‌گر شما در این امر معنوی باشیم.

هدیه لباس مذهبی غدیر

اگر به دنبال یک هدیه مذهبی غدیر خاص و زیبا هستید، می‌توانید لباس مذهبی غدیر را انتخاب کنید. قطعاً به تن کردن لباس مذهبی غدیر در جشن بزرگ این روز که مخصوص سیدها و سادات عزیز است، می‌تواند جلوه بسیار زیبایی داشته باشد. از جمله این لباس‌های مذهبی می‌توان به انواع زیر اشاره کرد.

  • تیشرت مذهبی غدیر 

تیشرت مذهبی ، می‌تواند یک هدیه مناسب برای نوجوانان باشد تا در روز غدیر، این لباس را به تن کنند و از زیبایی و خاص بودن آن بهره بگیرند.

  • شال مذهبی غدیر

شال مذهبی غدیر در رنگ‌های مختلف با نوشته‌هایی در مدح این روز بزرگ به چاپ می‌رسد. شما می‌توانید این شال‌های زیبا را به دختران تازه به سن تکلیف رسیده هدیه دهید و دین و تکلیف در برابر این اعیاد را به آنها یادآوری کنید.

  • پیراهن غدیر

پیراهن غدیر یکی دیگر از لباس‌هایی است که می‌تواند گزینه مناسبی برای هدیه باشد. بر بازو یا روی سینه این پیراهن‌ها، معمولا لوگو موکب غدیر، درج شده است. یقه این پیراهن‌ها به صورت ایستاده با سه دکمه طراحی شده که در کنار سادگی بر زیبایی آن‌ها می‌افزاید.

هدیه انگشتر سنگی

راهنمایی خرید هدیه انگشتر سنگی برای مناسبت های مذهبی

انگشتر سنگی، علاوه بر اینکه یک هدیه مذهبی زیبا و گرانقدر محسوب می‌شود، می‌تواند فردی که انگشتر را بر دست می‌کند، از خواص بی‌نظیر انواع سنگ‌ها بهره‌مند کند. انواع انگشترهای مذهبی شامل موارد زیر است.

  • انگشتر سنگی یاقوت 

این انگشتر به دلیل وجود یاقوت، می‌تواند پریشانی و فقر را از بین ببرد. همچنین برای فردی که انگشتر را در دست دارد، بزرگی و تواضع را به همراه بیاورد.

  • انگشتر سنگی فیروزه 

فیروزه موجب استجابت دعا می‌شود. درد را از چشم‌ها دور می‌کند و گره گشای مشکلات است. قوت قلب را زیاد می‌کند.

  • انگشتر سنگی عقیق 

این انگشتر می‌تواند ‌بلا را دور کند و خیر و برکت را نصیب صاحب انگشتر نماید. همچنین این انگشتر موجب افزایش رزق و برآورده شدن حاجت‌ها می‌شود. در گذشته این انگشتر را برای در امان ماندن از خطرهای سفر در دست می‌کردند. همچنین به همراه داشتن این انگشتر در هنگام نماز، ثواب بسیاری برای استفاده کننده آن به همراه دارد.

نقوش مختلفی بر انواع انگشترها حک می‌شود. از جمله این نقوش می‌توان به یا حیدر کرار، یا امیرالمومنین، یا رسول الله، یا فاطمه زهرا، یا رقیه، یا علی بن موسی الرضا، یا حسین مظلوم و ذکرهای مختلف اذان اشاره کرد. شما می‌توانید انگشترهای سنگی زیبا را به اعضای خانواده خود و دوستانتان هدیه دهید و با توجه به مناسبت، نوشته مناسب را انتخاب کنید.

نکته: در روایات توصیه می‌شود که این انگشترها را در دست چپ خود بیندازید اما با توجه به مزین شدن این انگشترها به نام ائمه و معصومین، باید در هنگام اجابت مزاج، از دست خارج کنید.

هدیه جانماز

معرفی ویژگی های هدیه جانماز برای مناسبات مذهبی

یکی از کاربردی‌ترین انواع هدیه مذهبی، جانماز است که شما می‌توانید انواع مختلف آن را با توجه به مناسبت‌های مذهبی خاص به عنوان هدیه انتخاب کنید.

  • جانماز و سجاده ترمه

برای افرادی که نمازهای طولانی ادا می‌کنند و نیاز به یک سجاده با بافت نرم دارند، می‌تواند سجاده و جانماز ترمه گزینه مناسبی محسوب شود.

  • جانماز کیف‌دار 

این جانماز می‌تواند یک هدیه معنوی مناسب برای جهیزیه نو عروسان و یا دختران تازه به سن تکلیف رسیده باشد.

  • جانماز جیبی 

اگر فردی عادت دارد همیشه در مسافرت، اقامه نماز در محل کار یا مسجد جانماز شخصی به همراه داشته باشد، پس می‌توانید این جانمازهای جیبی را به آن‌ها هدیه دهید.

پک آماده مذهبی

یکی از زیباترین وسایلی که می‌تواند به عنوان هدیه مذهبی مورد استفاده قرار بگیرد، انواع پک و کیسه‌ها هستند که می‌توانید درون آنها انواع هدیه‌ها و شکلات ها را بسته بندی کنید و در اعیاد و مراسمات مختلف بین مدعوین پخش نمایید. از جمله این دسته‌بندی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

تسبیح

راهنمایی خرید انواع تسبیح برای هدیه

تسبیح هدیه مذهبی مناسب هم برای خانم‌ها و هم آقایان محسوب می‌شود. شما می‌توانید با هدیه دادن تسبیح به پدر و مادر و اعضای خانواده و دوستان خود در ثواب ذکرهای آنها نیز شریک شوید. تسبیح‌ها، انواع مختلفی دارند که قیمت آنها نیز از ارزان تا بسیار بالا متغیر است. شما می‌توانید با توجه به بودجه خود برای خرید تسبیح مناسب را برای هدیه دادن انتخاب کنید. از جمله انواع مختلف تسبیح می‌‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • تسبیح شرف الشمس 
  • تسبیح کهربا 
  • تسبیح کوک
  •  تسبیح عقیق 
  • تسبیح فیروزه 
  • تسبیح جاسپر 
  • تسبیح چشم ببر 
  • تسبیح عاج 
  • تسبیح کوارتز 
  • تسبیح دلربا 
  • تسبیح کریستال 
  • تسبیح مالاکیت
  • تسبیح صدف 
  • تسبیح نقره 
  • تسبیح جواهری 
  • تسبیح چند نگین 
  • تسبیح برنج 
  • تسبیح مس

روی برخی از تسبیح‌ها نام ائمه و مناسبت‌های خاص حک شده است که می‌تواند جزء هدایای مذهبی ویژه محسوب شود.

قاب عکس مذهبی

یک هدیه مذهبی همیشه ماندگار که می‌تواند موجب زیبایی و معنویت فضای محل کار یا منزل شود، انواع قاب عکس مذهبی است. تنوع قاب عکس‌ مذهبی با توجه به مناسبت‌های مختلف زیاد است و شما می‌توانید سایزها و نوشته‌های مختلف را انتخاب کنید. هدیه دادن قاب عکس مذهبی، هیچ محدودیتی ندارد و می‌توان این قاب عکس‌های زیبا را به کودکان تا افراد میانسال هدیه داد. این تابلوها در دو مدل نوشته ساده و تابلوی برجسته تولید می‌شوند که نوع برجسته آن زیبایی ویژه‌ای دارد. نوشته‌های مختلفی روی این تابلوها درج می‌شود که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به طرح صلوات، طرح شکر خدا، طرح ذکر شفا، زیارت امام حسین (ع)، طرح حرم امام حسین (ع)، نوشته من غدیری ام و نام گهربار ائمه و معصومین اشاره کرد.

مصحف‌

مصحف می‌تواند یک هدیه مذهبی و معنوی زیبا برای حافظان قرآن کریم، قرآن آموزان و مربیان قرآن باشد. این هدیه، مضامین گوناگونی دارد که می‌تواند هدایتگر و راهنماگر انسان‌ها در زمینه قرب به خدا باشد. از جمله مضامین مصحف‌ها، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که می‌توان با توجه به فرد هدیه گیرنده و مناسبت مذهبی، مصحف مناسب را انتخاب نمود.

  • تفاسیر سوره‌های قرآن کریم
  • آموزه‌هایی از قصه‌های قرآنی 
  • فن تلاوت قرآن کریم 
  • تاثیر قرآن در زندگی 
  • فلسفه احکام قرآن 
  • تفسیر خواب‌ها از دید قرآن 
  • پندهایی از قرآن 
  • صحابه قرآن کریم

پازل های دینی

یکی از هدیه‌های جذاب برای کودکان، پازل مذهبی است. چه خوب است که این پازل‌ها را با تصاویر دینی تهیه و خریداری کنید و به کودکان در مناسبت‌ها و اعیاد مختلف هدیه دهید. پازل‌ها باعث رشد خلاقیت در کودکان می‌شوند و اگر آنها را در انواع تکایا، حسینیه‌ها و مساجد به کودکان هدیه دهید، کودکان را ترغیب به حضور در مراسمات مذهبی می‌کنید.

کتاب های دینی مذهبی غدیر

معرفی انواع کتاب برای هدیع در روز غدیر
بهترین و جذاب ترین هدیه مذهبی (معرفی 11 مورد ) 1

کتاب همیشه یک هدیه گهربار و ارزشمند است و چه بهتر، کتابی که هدیه می‌دهید، یک کتاب دینی مذهبی غدیر باشد. این کتاب‌های مذهبی می‌تواند هدیه مناسبی برای افراد کتابخوان باشد. همچنین برای افرادی که خیلی اهل کتاب نیستند، با خرید کتاب‌های مذهبی می‌تواند فرهنگ کتابخوانی را در آنها گسترش دهد. به علاوه برخی از کتاب‌های مذهبی غدیر، ویژه کودکان و نوجوانان به چاپ می‌رسد که با زبانی ساده و گاه شعر، وقایع روز غدیر را بیان می‌کند.

لوازم نقره یا طلا

این دسته از هدایای مذهبی، در مقایسه با سایر هدیه‌ها قیمت بیشتری دارد اما هدیه ارزشمند و نفیسی محسوب می‌شود. از جمله لوازم نقره یا طلا می‌توان به انواع زیورآلات مثل انگشتر، دستبند و پلاک اشاره کرد که روی آنها نوشته‌های قرآنی یا نام ائمه و معصومین درج شده است. همچنین انواع لوازم تزیینی، از جمله قاب عکس، شمعدان‌های نقره و طلاکاری شده وجود دارد که می‌تواند یک هدیه مذهبی ماندگار و با ارزش محسوب شود.

چفیه مردانه (شال)

چفیه (شال)، یکی دیگر از انواع هدیه‌ مذهبی است که می‌تواند در مراسمات و مناسبات مختلف مورد استفاده قرار بگیرد. این چفیه‌ها دارای انواع مختلف، با ابعاد گوناگون و جنس‌های مختلفی هستند که در هنگام خرید شال مذهبی می‌توانید به دوردوزی چفیه، رنگ و قیمت آن‌ها توجه کنید. از انواع گوناگون چفیه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • چفیه فلسطینی که یکی از زیباترین انواع چفیه‌ها است و چهارخانه‌های سفید و مشکی دارد که می‌تواند در راهپیمایی‌ها و شرکت در حسینیه‌ها و تکایا مورد استفاده قرار گیرد.
  • چفیه‌های چریکی که علاوه بر مناسبات نظامی، برای طبیعت گردی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و بسیار زیبا است.
  • چفیه‌های سفید معمولی و چفیه قرمز از دیگر انواع چفیه‌ها هستند که نسبت به دو نوع قبلی کمتر متداول است.

بهترین زمان برای خرید هدایای مذهبی چه زمانی است؟

اگر برای انواع هدایای مذهبی، مناسبت‌های خاص و ویژه‌ای مطرح باشد، آن هدیه، زیبایی بیشتری خواهد داشت.

ماه های مذهبی

ماه‌های محرم، صفر، رمضان و شعبان از جمله ماه‌های مذهبی هستند که فرصت بسیار خوبی برای هدیه دادن مذهبی محسوب می‌شوند.

مناسبت های مذهبی

شما می‌توانید در مناسبت‌های مذهبی خاص مثل نیمه شعبان، جشن غدیر، عید قربان، عید فطر، سالروز شهادت یا ولادت امام رضا علیه السلام، پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم، حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و سایر ائمه از انواع هدیه مذهبی، جهت هدیه دادن استفاده نمایید.

مناسبت های خاص فردی

برخی از مناسبت‌های مذهبی مخصوص افراد خاصی است، مثل عید غدیر یا عید قربان که مخصوص حاجیان است. شما می‌توانید در این روزها، از انواع هدایای مذهبی ویژه و متفاوت بهره بگیرید.

ماه محرم عاشورا

ماه محرم، تاسوعا و عاشورا اوج ارادت قلبی مردم به امام حسین علیه السلام و شهادت مظلومانه این امام بزرگوار است که می‌تواند فرصت مناسبی برای هدایای مذهبی باشد.

هفته عید تا عید

یکی از اعیاد بزرگ مسلمانان عید قربان تا عید غدیر است که شما می‌توانید در حد فاصل این دو عید، انواع مختلف هدایای مذهبی را به آشنایان و اقوام خود هدیه دهید.

ایام فاطمیه

یکی دیگر از بهترین فرصت‌ها برای هدیه مذهبی ایام فاطمیه است. این ایام می‌تواند فرصت مناسبی برای هدیه دادن به بانوان و دختران باشد تا راه این بانوی بزرگوار را ادامه دهند.

هفته های ویژه

گاه مناسبت‌ها و هفته‌های ویژه‌ای در طی سال، وجود دارد، مثل ایام شب قدر و دهه محرم که می‌تواند زمان مناسبی برای هدیه‌های مذهبی باشد.

دوره های آموزش دینی

چنانچه بانی و برپا کننده دوره‌های آموزشی دینی از جمله انواع کلاس‌های قرآن هستید، می‌توانید از انواع هدیه‌های مذهبی برای تشویق دانش آموزان خود جهت فراگیری امور دینی استفاده کنید.

چگونه بهترین هدیه مذهبی رو انتخاب کنیم؟

برای اینکه بتوانید بهترین هدایای مذهبی را انتخاب کنید، همواره نکات زیر را مد نظر قرار دهید.

  1. حتماً هدیه مذهبی را با توجه به مناسبت‌های آن خریداری کنید. مثلاً هدیه دادن قاب عکس مربوط به عید غدیر، در روز نیمه شعبان چندان جالب نیست.
  2. به سن و جنسیت فردی که به او هدیه می‌دهید، توجه کنید. به عنوان مثال هدیه دادن شال مذهبی در مقایسه با انواع تیشرت‌های مذهبی به دختران نوجوان، جذابیت بیشتری دارد.
  3. به علاقه فرد هدیه گیرنده توجه کنید. مثلاً هدیه دادن کتاب و یا پازل مذهبی به کودکان برایشان جالب‌تر از هدیه دادن لباس مذهبی یا انواع لیوان و ماگ‌های مذهبی است.

خرید آنلاین هدیه مذهبی

در عصر دیجیتال خرید اینترنتی بسیار باب شده است. اینکه شما بتوانید کلیه هدیه‌های مذهبی و ملزومات مربوط به اعیاد و مراسمات مذهبی را به صورت یکجا با بهترین کیفیت از یک سایت تهیه کنید، یک امتیاز مثبت محسوب می‌شود. فروشگاه مذهبی خدمتگزاران با سابقه‌ای درخشان، همواره تمام تلاش خود را می‌کند تا در زمینه خدمت‌رسانی به عاشقان اهل بیت و ائمه، رضایت خاطر مشتریان عزیز خود را جلب نماید. همچنین شما می‌توانید در جشنواره‌های تخفیفاتی این سایت شرکت کنید و در صورت خرید عمده، از شرایط ویژه سایت بهره‌مند شوید.

جمع بندی

شما می‌توانید در انواع ماه‌ها و مناسبت‌های مذهبی، برای هدیه دادن، انواع هدیه مذهبی را انتخاب کنید. این هدیه‌ها، می‌تواند شامل چفیه، لباس مذهبی غدیر، پازل مذهبی، کتاب مذهبی، انگشترهای سنگی، تسبیح، سجاده و جانماز، قاب عکس و پک آماده مذهبی باشد. برای هدیه دادن حتماً به جنسیت، سن هدیه گیرنده و مناسبت مذهبی توجه کنید. برای خرید هدایای مذهبی و دریافت مشاوره در زمینه خرید مناسب‌ترین هدیه، می‌توانید به سایت خدمتگزاران مراجعه کنید.

دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

برای ارسال دیدگاه خود، در قسمت زیر دیدگاه و در خط بعدی نام و نام‌خانوادگی خود را بنویسی و بر روی فرستادن دیدگاه بزنید. *

دکمه بازگشت به بالا