روایت فضه نوبیه – ⁣او یک خدمتگزار بود شماره 11

⁣او یک خدمتگزار بود شماره 11 درباره فضه نوبیه است.

این روایت درباره فضه نوبیه است. افتخارش کنیزی صاحب شان نزول کوثر بود! فضه از لحظه ای که وارد منزل سرور بانوان عالم شد ثانیه ای از خدمت و یاری بانویش دست نکشید.

روایت فِضّه نوبیه

افتخارش کنیزی صاحب شان نزول کوثر بود! پس از نزول آیه «فقل لهم قولا میسورا»، پیامبر صلی الله و علیه و آله و سلم وی را به خانه ی زهرای اطهر فرستاد و او را فضه نامید و بانوی عالمیان کارهای منزل را بین خود و فضه تقسیم می نمود. وی در ماجرای بیماری حسنین، به همراه امیرالمومنین علی علیه السلام و خانم فاطمه سلام الله علیها نذر کرد و سه روز را روزه دار بود و آیات ۷ و ۸ سوره انسان در این باره نازل گردید.

فضه از لحظه ای که وارد منزل سرور بانوان عالم شد ثانیه ای از خدمت و یاری بانویش دست نکشید و بعد از شهادت مادر سادت سلام الله علیها نیز به خدمت به اسلام پرداخت تا جایی که حتی برخی از متون تاریخی شواهدی بر حضور این مجاهده در واقعه ی کربلا دارند.

فضه در روایتی طولانی، حالات حضرت زهرا سلام الله علیها را از زمان رحلت پیامبر صلی الله و علیه و آله و سلم تا شهادت حضرت فاطمه سلام الله علیها بیان می‌ کند. همین بس که امیرالمومنین علی علیه السلام درباره ی فضه فرمودند: «اللهم بارک لنا فی فضّتنا»


دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا