تبلیغ امام عصر علیه السلام – راهکار های تبلیغ نیمه شعبان

تبلیغ امام عصر علیه السلام در مکان های مختلف  

تبلیغ امام عصر علیه السلام شامل شانزده راهکار برای تذکر به وجود امام زمان علیه السلام در مکان های مختلف می باشد. که می توانید برای تبلیغ یاد و نام حضرت از این راهکارها استفاده نمایید.

راهکار شماره 1 تبلیغ امام عصر علیه السلام – مطب پزشک

به هر دلیلی وارد مطب پزشکی می شوید. در سالن انتظار نشسته اید و منتظر سوژه. به بغل دستی نگاه می کنید که بیکار نشسته یا در حال خواندن روزنامه و مجله است. سلام علیکی می کنید و احوال پرسی و بعد به سراغ اصل مطلب می روید.

آقا (خانم) شما شنیدید بعضی ها آن قدر به طب و  پزشکی ایمان دارند که به قول خودشان: من حالم خیلی بد بود اما همین که فلان دکتر را دیدم حالم خوب شد، اصلاً معاینه نکرده و داروئی نخورده، دیگر درد و مشکل احساس نمی کنم. این امر روانیه وبیشتر تلقینه. به خاطر اعتماد و اعتقاد به آن پزشک مشکل شون حل می شه. اون هم لحظه ای و ممکنه دوباره شروع بشه.

در احادیث ما آمده که در زمان ظهور امام عصر علیه السلام، هیچ مریضی باقی نمی مونه. افراد بیمار وقتی حضرت را می بینند، همین که چشم شون به چهره زیبای اربابشون می افتد، مریضی از بدنشون فرار می کنه و سالم می شوند، اما این دیگر تلقین نیست بلکه واقعاً علم و قدرت حضرت است که شفا را حاصل می کند و به عبارتی خاصیت دارویی دارند.

البته این کار فقط مربوط به زمان ظهور نمی شه، در مورد برکات وجودی امام گفته اند که شفای همه دردها و التیام زخم ها به واسطه وجود امام است و به خواست خداوند این قدرت به امام داده شده، هنگامیکه پزشک دارویی می نویسد و ما مصرف می کنیم به خواست امام است که شفا حاصل می شود و این قدرت را امام زمان که الان غایب هم هستند دارا می باشند ودرحال حاضر هم شفای همه دردها (دردهای جسمانی و روحی) همه به دعای این امام مهربان است.

یک عقل سلیم و وجدان بیدار می دونه که در این لحظه باید سپاس گزاری کند و برای ولی نعمتش دعا کند. به خداوند عرض می کند. خداوندا این آقا دردم را شفاداد، فلان مشکلم را حل کرد، دلم رابا صفا کرده، تو هم به بزرگی خودت، مشکلاتش را حل کن، سلامتش را حفظ کن، درد و رنجش را کاهش بده، از زندان غیبت نجاتش بده،‌ تا هم دل خودش شاد بشه وما هم طبیب ناشناس خودمون روببینیم واز دیدنش لذت ببریم.

راهکار شماره 2 تبلیغ امام عصر علیه السلام – داروخانه

وارد داروخانه ای شده اید، شلوغ است، شما می توانید با یکی از افرادی که مثل خودتان منتظر است تا دارویش را تحویل بگیرد وارد صحبت شوید. یا این که داروخانه خلوت است پس بایکی از کارکنان آنجا صحبت کنید: آدم دلش می خواهد که وقتی مریض می شه به محض این که پزشک را می بیند شفا پیدا کند و سرحال شود و این قدر قرص و دارو مصرف نکند.

گفته اند: امام حسین علیه السلام به عیادت یکی از شیعیان رفته بودند که به تب سختی مبتلا شده بود. همین که حضرت از درخانه وارد شد، تب از آن مرد برطرف شد. امام حسین علیه السلام به آن مرد فرمود: به خدا قسم هر موجودی را که خداوند آفریده، مأمور شده به اطاعت از ما. از ویژگی ها و برکات وجودی امام این است که شفای دردها و برطرف کننده امراض، غمها و …  می باشند.

چه غایب باشد وچه ظاهر باشد این ویژگی را دارند . در احادیث و دعاهای بسیاری این مطلب عنوان شده است. در مورد دوران ظهور امام زمان علیه السلام هم معصومین علیهم السلام فرمودند که اگربیماری، حضرت را ببیند، مریضی از بدنش بیرون می رود و شفا پیدا می کند.

پزشک و دارو وسیله اند، به لطف و دعای حضرت است که شفا حاصل می شود. این طوری می توان گفت که یکی از خاصیت های امام، خاصیت داروئی ایشان است. به خاطر وجود امام است که همه دردهای روحی و جسمی از بدن و روحمان خارج می شود زخم های که بر روح و قلبمان ایجاد شده به خاطر ایشان است که التیام پیدا می کند. همیشه از خداوند متعال بخواهیم که جسمش به هیچ دردی، دردمند نباشد.

و غم و غصه بر دلش نماند و با ظهورش شاد شود، چرا که خوشحالی ارباب مهربان ، موجب شادی و شعف رعیت اوست.

راهکار شماره 3 تبلیغ امام عصر علیه السلام – یک روز بارانی   

یک روز یا شبی بارانی است و شما امکان دارد در فضای باز، خانه و یا هر جای دیگری باشید و یا اینکه در بحث و صحبتی نام باران و لطافتش و هر چه که به آن مربوط است به میان بیاید. حتماً روایت (‌بناینزل الغیث) را به یاد داشته باشید.

به دوستتان بگوئید: می دونی بارون به خاطر چه کسی نازل می شه؟ ممکنه جواب های مختلفی بده و یا حتی پاسخی هم برای سوال شما نداشته باشد، ولی شما در پاسخ سوالتان بگوئید در روایات داریم که باران به خاطر وجود امام است که نازل می شود، یک حدیث دیگری هم هست از امام باقر علیه السلام با این مضمون :

(… در زمان غیبت کسانی که با امام زمانشان همراه باشند و به او متوسل شوند و از دین جدا نشوند، خداوند به آنها مژده می دهد :( پاداش شما این است که بواسطه شما باران را بر بندگان نازل می کنم، بلا را از آنها دور می کنم و اگر شما نبودید بر آنها عذاب را می فرستادم … )

سعی کنیم همیشه همراه امام زمان مان باشیم وهیچ لحظه ای یادشان را فراموش نکنیم و دل و زبان مان را به یادشان عادت دهیم تا این افتخار نصیب ما شود. در ضمن از زمان های مناسب برای دعا کردن، موقع بارش باران است.  همین الان از خداوند متعال سلامتی و تعجیل در فرجش را بخواهیم. و همیشه دعا کنیم که از دوستان و همراهان حضرت باشیم که یادشان از دل ها خارج نشود.

راهکار شماره 4 تبلیغ امام عصر علیه السلام – گل فروشی

وارد گل فروشی می شوید پراز گل های تر تازه که انسان را به وجد می آورد.در میان همه گل های نرگس هستند که خود نمائی می کنند. در حین این که گلها را انتخاب می کنیم شروع می کنیم به صحبت کردن با آقا یا خانم گل فروش. آقا یا خانم! واقعاً گل های زیبائی دارید و بهشت کوچکی را برای خودتان فراهم کرده اید. خوشا به حالتان که روزتان را در این فضا و در میان این همه گل های زیبا و بوهای خوش می گذرانید. نرگس های ترو تازه ای دارید.

شنیدم گل نرگسی هست  که خیلی کمیابه، زیبائیش انسان را میخکوب می کند و بوی خوشش انسان رو به وجد می آره. کمترکسی تونسته او رو ببینه و بوی خوشش رو استشمام کنه، خیر و برکت این گل هم خیلی زیاده، خیلی ! می دونی چرا کم یابه ؟

گاهی دیدیم که وقتی یکی بهترین می شه خیلی ها بهش حسادت می کنند و می خواهند که نابودش کنند، این گل نرگس هم بد خواه کم نداره و از ترس جانش خودشو نشون نمیده. یک دلیل دیگه هم اینه که این گل به خاطر صفا و پاکی و نورانیتی که داره، هر چشم ناپاکی لایق دیدنش نیست و هر محیط آلوده ای شایستگی درک حضورش رو نداره.

به خاطر همین است که این گل نرگس فاطمه سلام  الله علیها تنهاست و غریب. این گل باید دردسترس همه باشه تا همه از برکاتش استفاده کنند، البته الان هم برکاتش جاریه و اگر نباشه سنگ روی سنگ بند نمی شه. اما چون ما آنقدر درگیر کارهای دیگر هستیم، بر روی تمام حواسمان حجابی کشیده ایم و حضورش و برکاتش را درک نمی کنیم. باید با خود سازی حضورش را درک کنیم. برایش دعا کنیم تا غم و رنج شان پایان یابد و روز دیدار با این گل خوشبوی نرگس هر چه زوتر برسد.

اگر گل نرگس در گل فروشی نبود

الف ) به گل فروش می گوییم: ای بابا! گل نرگس که جاش خالیه! ممکن است که درجواب بگوید الان فصل گل نرگس نیست. و این گونه ادامه می دهید که: من گل نرگسی سراغ دارم که چهار فصله ولی خیلی کمیابه در ادامه همه موارد و مطالب قسمت (1) را می توانیم بگوئیم.

ب)‌ به گل فروش می گوییم: ای بابا! گل نرگس شما هم که جاش خالیه و غایبه ! مثل گل نرگس زهرا سلام الله علیها.

تو این دنیا گاهی چیزهایی در جای خودشون قرارندارن، مثل این گل سرسبد عالم! این گل خوشبو باید بر تخت پادشاهی نشسته باشد و فرمانروایی کند و جهان را گلستان کند. اما گرفتار زندان غیبت و دوران غربت و روزگار تنهایی خودش را طی می کند. کی می شود که چهره زیبایش رو ببینیم و بوی خوشش را حس کنیم. از برکات وجودی اش به طور کامل استفاده کنیم.

در زمان غیبت هم از برکاتشون استفاده می کنیم، درسته که غایب اند، ولی حاضرند و امام زنده ما هستند، آرامشی که زمین داره، رویش گیاهان، بارش باران و… از برکات وجود این امام زنده است. شفای دردها و هر نوع دردی، التیام زخم ها، رفع بلاها، بلاهای مادی، معنوی، دینی و… همه بواسطه دعای این پدر مهربون است. باید برای آزاد شدن ایشان از زندان غیبت دعا کنیم و سلامتی شان را ازخداوند بخواهیم.

انشاء الله که به دعای امام زمان علیه السلام کار وکاسبی شما هم رونق بیشتری پیدا کند و همیشه موفق و سر بلند باشید.

راهکار شماره 6 تبلیغ امام عصر علیه السلام – چیدن گل

در موقعیت های مختلفی ممکن است قرار بگیرید که شاهد چیدن گل ویا هرگیاه دیگری باشید. در پارک، خیابان، یک باغ، حیاط خانه یکی از اقوام و دوستان و…. و یا حتی در گل فروشی می توانید به نوعی نام و یاد حضرت را ترویج کنید.

وقتی چنین صحنه ای را دیدید، پیش آن فرد بروید. ابتدا از گل یا هر گیاهی که چیده صحبتی می کنید، از زیبائی آن گل یا میوه تعریف می کنید،‌ از فواید میوه می گوئید و هر مطلب مناسب دیگری که ممکن است به ذهنتان برسد.

بعد این طور ادامه می دهید: شاخه گل یا میوه ای که شما چیده اید تا مدتها جایش خالی است و با این کار از زیبائی این نهال کم کرده اید. اما امام صادق علیه السلام فرموده اند که در زمان ظهور امام زمان علیه السلام هرگاه چیزی از زمین چیده شو، در همان حال دوباره خواهد روئید و همچون حالت اول خواهد شد.

زیبائی های آن دوران در همین حد نیست. بر خلاف زمانهای گذشته، آرامش و امنیت حکومت می کند. صفا و صمیمیت بین همه موجودات برقرار است، گرگ و بره باهم زندگی می کنند در حالیکه از یکدیگر نمی ترسند و هیچ آسیبی هم به آنها نمی رسد.

زمین گنجینه هایش را تقدیم حضرت می کند و امام عصر علیه السلام هم، همه آن ها را به طورمساوی بین مردم تقسیم می کند بطوریکه هیچ فقیری باقی نمی ماند تا مردم به او زکاتشان را بپردازند. علم و اخلاق با وجود پادشاهی عالم و فرزانه به کمال خود می رسد. همه مردم خداوند یکتا را می پرستند و …

البته همه این ها دلیل نمی شود که در حال حاضر امام زمان علیه السلام بیکار و بی فایده باشند بلکه در زمان غیبت هم خداوند زمام امور زمان و زمین را دراختیار ایشان قرار داده و امام زمان علیه السلام در دوران غیبت هم فرمانروائی می کنند.

این ارباب مهربان همراه ماست حتی در بازارهای ما رفت و آمد می کند اما ما چون ایشان را ندیده ایم، نمی شناسیم شان. اما ایشان حضور دارند و به گرفتاری ها و مشکلات مردم با واسطه یا بی واسطه رسیدگی می کنند. در این دوران سخت، دوستان و شیعیان شان را تنها نمی گذارند، هر چند ما غافلیم و ایشان را از یاد برده ایم. پس همیشه برای سلامتی و تعجیل در ظهورش صلوات بفرستیم و از خداوند متعال بخواهیم که ظهورشان نزدیکتر شود، تاهم دل حضرت شاد شود و ما هم در دوران ظهورشان حضور داشته باشیم و شیرینی دیدار این مولای کریم و قدرتمند را بچشیم.

راهکار شماره 7 تبلیغ امام عصر علیه السلام – یک روز ابری (خورشید پشت ابر)

ممکن است تابلوئی زیبا و یا یک نقاشی از آسمان و خورشیدی پشت ابر ببینید و به راحتی به سراغ امام پشت ابرهای تیره غیبت می روید و از او می گویید. یا اینکه: در یک روز ابری در پارک، خیابان ، مدرسه، دانشگاه و… به همراه یکی از دوستانتان قدم می زنید.

از دوستتان بخواهید که خورشید را در آسمان به شما نشان دهد. شاید سریع از پشت ابرها جایش را به شما نشان دهد وشاید هم هر قدر که چشم تیز می کند تا بفهمدکه خورشید در کجا قرار دارد، موفق نمی شود وقتی نتوانست سریع خورشید را پیدا کند. شما به او می گوئید: یعنی خورشید در آسمان نیست ؟

نه حتماً هست، اما به خاطر اینکه ابرهای تیره جلوی خورشید را گرفته اند، مانع از دیدن آن می شوند؟

حال که خورشید به پشت ابرهاست و دیده نمی شود یا اینکه به راحتی دیده نمی شود، یعنی بدون فایده است و هیچ اثری ندارد؟‌

چرا، همین اندازه از نورش که به زمین می رسد، فایده دارد و مفید است و از نبودش خیلی بهتر است.

در این موقع است که شما به سراغ اصل مطلب می روید: پیامبر خدا صلوات الله علیه و آله در حدیثی فرمود:‌ که امام در دوران غیبت مثل خورشید در پس ابر هستند و همان طور که خورشید پشت ابر بی فایده نیست، امام غایب هم قابل استفاده اند.

درست است که امام در غیبت به سر می برند، ولی غیبت دلیل برعدم حضور نیست. امام زمان علیه السلام زنده اند و حاضر، هر چند که غایب باشند. در روایات ما آمده است که بارش باران، رویش گیاهان، به ثمر رسیدن میوه ها، آرامش زمین و… به خاطر وجود امام است.

شفای دردها (دردهای روحی وجسمی)، التیام زخم هایی که بر جسم وارد می شود یا برقلب و روحمان همه به خاطر وجود امام است، چه غایب باشد و چه ظاهر و این نعمت شامل حال همه می شود، چه مومن باشد چه کافر. پس امام در دوران غیبت بیکار و بی فایده نیست، حتی از شیعیانش دستگیری دینی و علمی هم می کند.

همانطور که در یک روز آفتابی، هیچ مانعی برای استفاده از شعاع مفید خورشید وجود ندارد و ما آثارش را برجسم خودمان و همه موجودات می بینیم، در صورت کناررفتن ابرهای تیره غیبت هم، برکات وجودی امام زمان علیه السلام تماماً نشان داده خواهد شد. به همین دلیل است که می گویند در دروران ظهور جهان گلستان می شود و خیر و پاکی است که حکمرانی می کند. از زشتی اعمال و بدی رفتار خبری نیست زمین خیر و برکاتش را نثار اربابش می کند.

  باید از این خورشید پشت ابر استفاده کنیم و فراموش نکنیم. بدانیم که حاضر و ناظر بر ما هستند. همچنین برای درک دوران طلائی حکومتش و شادی دلش، تعجیل در ظهورش را از خداوند بخواهیم.

راهکار شماره 8 تبلیغ امام عصر علیه السلام – دیوار، مانع و سد

صحبت از یک مانع می شود. دیواری توجه مان را جلب می کند یا حرفش به میان می آید. سدی را نگاه می کنیم، یا به هر دلیلی با این کلمات مواجه می شویم. می توانیم بدون مقدمه شروع کنیم: یکی از مسائلی که مانع ظهور شده و مثل سد یا دیواری بین ما و امام مان قرار گرفته، کم کاریها و بی توجهی های خودمان در قبال دینمان و امام زمانمان است.

چقدر برای بدست آوردن پول، وقت و انرژی صرف می کنیم. خودمان را به آب وآتش می زنیم تا از یک راه ناشدنی پول بدست آوریم.برای دین مان چقدر خرج می کنیم. چقدر برایش وقت می گذاریم. در روز قیامت آیا خداوند از ما می پرسد: بگو ببینم در دنیا که بودی چقدر در حساب پس اندازت، ذخیره کردی؟‌ یا هر ماه چقدر درآمد داشتی؟… یا که نه خواهد پرسید از فرصت هایی که دراختیارت گذاشته بودیم چطور استفاده کردی؟ با نعمتی که در اختیارت گذاشته بودیم چطور رفتار کردی؟

نعمتی که در قیامت از آن سئوال می شود، نعمت وجود امام است. با این نعمت چه کردیم.حضرت مهدی علیه السلام بزرگترین نعمتی است که خداوند درحال حاضر دراختیار ما گذاشته است.این نعمت را شکر می کنیم یا دچار کفران شده ایم؟

کجای کاریم؟!! شکرنعمت این است که به بهترین شکل از آن استفاده کنیم و نگذاریم بدون استفاده باقی بماند. در مرحله بعد بعد از استفاده از نعمت، خداوند را به خاطر آن سپاس بگوییم، برای دوام و اقرایش آن دعا کنیم.

در مقام سپاس به خداوند عرضه بداریم: خداوندا! این نعمت را در سلامت کامل نگهدار. در گرفتاری هایش گره گشائی نما. با ظهورش و حل و مشکلاتش دلش را شاد کن. روزی ما را از این نعمت بیشتر بفرما.همچنین از پروردگار مهربانمان بخواهیم که کمکمان کند تاشکر این نعمت را بجای آوریم و کفرانش نکنیم و یادش را از خاطر نبریم. به این امید که همراهی لحظه به لحظه با امام مهربانمان روزیمان باشد. انشاء الله …

راهکار شماره 9 تبلیغ امام عصر علیه السلام – امنیت خانم ها

در همه ی جوامع امروز یک دسته محدودیت های تجملی برای دخترها و خانم ها وجود دارد که می تواند نباشد ولی در اثر ناامنی محیط ایجاد شده است. محدودیت هایی که اگر ناامنی وجود نداشت برای خانم ها لزومی نداشت. شرعاً و عرفاً دراین گونه موارد آزادی عمل حق خانم هاست اما خود آنها یا اطرافیانشان به خاطر ناامنی محیط مجبورند که این حقوق را از خود سلب کنند.

مثلاً این که خانم دانشجویی تا دیر وقت در دانشگاه بماند و به مطالعه و پژوهش مشغول باشد و بعد به خانه بر گردد. یا صبح خیل زود برای پیاده روی به تنهایی یا همراه دوست خود به کنار دریا برود. یا با دوستان خود برای زیارت امام رضا علیه السلام به مشهد مقدس سفر کند و اقدامات شدید امنیتی نیاز نباشد. ما مواجه ایم با گروه بزرگی از دختران جوان که از این گونه مشکلات خشمگین اند و بغض های فرو خورده دارند.

عده زیادی از آنها حتی متوجه نیستند که ریشه ی این مسئله در کجاست. تصور آنها براین است که سنت های غلط جامعه یا قوانین شرعی عامل این محدودیت هاست. حال آنکه: ریشه ی اصلی در ناامنی محیط وجود افراد شرور و ناپاک است که ممکن است در هر محیطی حضور داشته باشند و سبب نگرانی و ترس و وحشت از وقوع هر نوع حادثه ای باشند.

ناراحتی دختران از این موضوع در سطوح بالاتر بحران هایی را به وجود می آورد مثل مشکلات خانوادگی مشکلات اجتماعی (فرار دختران از منزل) و مسائل روحی و افسردگی و غیره کدام رهبر قدرتمندی است که دست همه اشرار را ببندد و به همه ی ناامنی پایان دهد؟

چه کسی می تواند در شهرهای بزرگ و کوچک، در گردشگاه ها، در جنگل ها، کوه ها و همه ی اماکن عمومی و خصوصی به طور کامل امنیت برقرار کند و تمام محدودیت های تحمیلی و بی جا را از میان بردارد؟

این مشکلات تا کجا پیش می رود و تاچه وقت ادامه خواهد داشت؟ روزگاری خواهد آمدکه درآن همه مردم امنیت کامل دارند در همه ابعاد. به عنوان مثال از امنیت زنان در آن روزگار از ائمه علیهم السلام چنین نقل شده است: « (در آن دوران) حتی زنی ناتوان، از مشرق به سوی مغرب می رود وهیچ کس مانع او نمی شود … »

ما روزگاری را پیش روی داریم که در آن زنان از همه جهت مانند افراد دیگر می توانند از آزادی های مشروع خود بهره ببرند و رهبری آن دوران در دستان قدرتمند امام زمان ما خواهد بود. امام ما که در هر ساعت و هر لحظه منتظر ظهورش هستیم و همیشه برای آمدن او دعا می کنیم. پس از طرح بحث فوق در جای مناسب مخاطب را تشویق به دعا کردن برای هرچه زودتر فرا رسیدن دوران ظهور حضرت مهدی علیه السلام می کنیم.

راهکار شماره 10 تبلیغ امام عصر علیه السلام – نابینای مسیحی

به نظر میرسید قصد سوار شدن ماشین را  دارد و مشخص بود مدت زمان طولانی است که ایستاده ولی وسیله  نقلیه ای به تقاضای او اعتنایی نکرده بود، چون آن خیابان کمتر محل تردد تاکسی و وسایل عمومی بود. نمی دونم ولی یک مرتبه به ذهنم آمد کمکش کنم. جلوی پای او ترمز کردم و از او خواستم تا سوار شود. با زبان بسیار صمیمی از من تشکر کرد تا آنجا که گفت: جوان خدا خیرت دهد، زمان زیادی بود که ایستاده بودم و شما به من لطف کردید و یاری ام کردید.

من هم این فرصت بدست آمده را غنیمت شمردم و ادامه دادم:‌ خوب البته! در این دوره زمانه که همه دچار انواع مشغله های فکری هستند و گرفتاریهای فراوانی نصیب شان شده انتظاری نیست که چنان که  باید به یک مسافر نابینای کنار خیابان دقت کنند. او گفت: پس شما چی؟

و من گفتم: من هم همینطور ولی چیزی از والدین و استادانم یاد گرفتم که هر وقت مشکلات و تنگناها به من فشار آورد به دژ و پناهگاه محکمی که خدا برایم قرار داده پناه ببرم تادر سایه کمک و لطف او بتوانم مشکلاتم را راحت تر حل کنم و از ضروریات زندگی خود من این است که از کمک به همنوعانم غافل نباشم.

به مقصد رسیدیم و او می خواست پیاده شود. پولی را بعنوان تشکر به من تعارف کرد و این گونه جوابش دادم: لطف کنید و به جای این هدیه برای سلامتی آن دژ و پناهگاه محکمی که برایتان گفتم که ایشان همان امام زمان علیه السلام،‌ ولی نعمت مان می باشند, صلوات بفرستید و برای او دعا کنید و به پناه او بروید تا او هم شما را در پناه خود کمک و یاری کند.

ناگهان اوگفت:‌ عزیزم من یک مسیحی هستم و صلوات نمی فرستم ولی برای تو دعا می کنم. به او گفتم: بهتراست شما برای حضرت مسیح دعا کنید که خدا او را به سلامت بدارد و هرچه زودتر بازگشت او را به تعجیل بیاندازد و من و تو هر دو به منظورمان برسیم. چون ما مسلمانان معتقدیم که حضرت عیسی علیه السلام همراه امام زمان علیه السلام خواهند بود. با تشکر و خداحافظی از هم جدا شده و رفتیم.

راهکار شماره 11 تبلیغ امام عصر علیه السلام – دفاع

هرکس واقعه جانگداز کربلا را می شنود در خاطرش خطور می کند که کاش در کربلا می بودم و ایشان را یاری می کردم یا به خود می گوید چطور افرادی در آن زمان بودند که به دنیای خود چسبیده بودند و امام زمان خویش را تنها گذاشتند. حال این سئوال پیش می آید مگر در زمان کنونی امام عصر علیه السلام تنها نیستند؟ مگر دشمن با انواع سلاح ها، کتاب ها، روزنامه ها، ماهواره ها، سی دی ها و اینتر نت و  … به ایشان حمله ور نشده است؟ ما چه وظیفه ای را احساس می کنیم؟ آیندگان راجع به ما چه می گویند؟

راهکار شماره 12 تبلیغ امام عصر علیه السلام – پناهگاه

آیا نقش پناهگاه را می دانید؟ خواص آن را می شناسید؟

محافظت سرما وگرما می کن ؟

از چشم دشمن ویا حیوانات درنده آدمی را مراقبت می کند.

باعث امنیت و آرامش می شود.

همه را در خود جمع می کند و تنهایی را از بین می برد.

یکی از القاب ائمه معصومین در زیارت جامعه کبیره کهف الوری یعنی پناهگاه خلق عالم است. در این زمان وجود مقدس امام زمان علیه السلام دارای چنین منصبی هستند. حال هرکس ایشان را پناه خود انتخاب کند برکات دنیوی و اخروی را برای خود جلب می کند. امنیت آرامش، محافظت از بلاها (بخصوص از دشمنان اعتقادات مردم) در صورتی تأمین می شود که همه در پناه امام زمان علیه السلام بروند.

راهکار شماره 13 تبلیغ امام عصر علیه السلام – ساعت

دوست خوبم! اگر دقت کرده باشی ساعت های قدیمی با ساعتهای جدید یک تفاوت خیلی زیادی دارند. ساعت های قدیمی داخل خانه ها درمحلی که دید همه به آن بیفتد نصب می شد، تازه یک پاندول هم به آن آویزان بود و با حرکت های  تناوبی اش عقربه های زمان را سریع به جلو میبرد. اما یک حسن دیگه هم داشت و آن اینکه با پایان هر ساعت و شروع وقت جدید با صدای زنگ مهیب خودش همه اهل وعیال خانه و حتی همسایه ها را خبر می کرد که من رفتم و یک زمان دیگری آمد.

اما ساعت های حالا چی؟ بی صدا، اما با شتاب و سرعت زیاد لحظه به لحظه جلو می رود و ما در صورت نیاز گهگاهی تک نگاهی به او می اندازیم و می گوییم: ای وای …… یا آخ جان !…… بیا و این بار نگاهت را به پاندول ساعت یا عقربه های آن طولانی ترکن. یک نگاهی که بتوانی حرفهای این دو تا دونده را بشنوی.

بشنو:‌ تیک. تیک دوباره گوش کن: تیک . تیک. عجب صحبت قشنگی داره ولی ما حاضر نیستیم به حرف های او گوش کنیم. دوتا خبر برای ما هدیه داره. هدیه ؟‌ بله ، یک هدیه خوب و یک هدیه ناراحت کننده.

اول آن که ما را ناراحت می کنه چون به ما بازبان بی زبانی هشدار می دهد، من دارم می روم یعنی اینکه خدا از میلیاردها سال عمر زمین و زمان که مقدر نموده، 50–60 سال ازآن را به من و تو بخشیده و این ساعت هشدار می دهد دارم می روم و تو چکاره ای؟ اما هدیه خوش آن اینه که خدا در میان میلیارد ها سال یک سال های پر برکت و خوبی را نوید و وعده داده که هنوز هیچ کس آنروزها را ندیده، و همه آدمها آرزویشان اینست آن وقت ها و ایام خوش را ببینند.

پیامبران، امامان، اولیای خدا، همه منتظرند آن روز بیاید و آن همان روز ظهور امام زمان است روزی که اگر امام زمان بیاید وقت ها، عمرها و زندگی ها شیرین می شود همان آقایی که صاحب زمان صاحب عصر و صاحب حیات و صاحب لحظه لحظه عمر ماست. حیف نیست حالا که مولا و آقایمان صاحب زمان هاست و به ما نعمت زندگی عطا نموده، آن را برای خود آن عزیز صرف نکنیم.

ما که داریم از این زمان استفاده می کنیم بهتر است که به زیباترین شکل ممکن به پایان برسانیم و این مطلبی است که ساعتهای دنیا مرتب به ما می گویند:‌ قدر مرا بدانید. من با اجازه صاحبم می آیم و می روم و پیام مرا عمل کنید از من بهره بگیرید و برای تعجیل در ظهور آقایمان دعا کنید.

قدر مرا بدانید و اگر همه به هم قول بدهند که هرکس برای امام زمان حتماً دعا کند، و سلامتی آن حضرت را از خدا بخواهد انشاء الله حضرت هم بزرگواری می کنند و دعا می کنند تا ساعت های زندگی مان به خدمت و عبادت و با شیرینی و خوشی و خوبی به پایان برسد و این چه سعادت و اقبال خوبی برای یک انسان است.

راهکار شماره 14 تبلیغ امام عصر علیه السلام – در اتاق کار

دانشجو در می زند و وارد می شود ـ اجازه هست ؟!
بفرمائید

می خواستم باشما مشورتی کنم
بفرمائید

در مسئله ای مانده ام! (‌مسئله را مطرح می کند)

استاد راهنمائی می کند سپس در انتها می گوید: البته این که من گفتم در حد علم و فهم من بود. من خودم هم خیلی وقت ها که در مسئله ای می مانم دنبال کسی می گردم که مشورت بگیرم.

از مشاوری که همیشه حاضره کمک می گیرم! از امام زمان علیه السلام! سلام می کنم و راهنمائی می خوام. او بابای ماست. در سختی ها باید به او رو زد. او از ما دور نیست. اشک در چشمان دانشجو حلقه می زند. پس از چندی دانشجو مراجعه می کند و تشکر می کند. صحبت های آن روز شما روی من اثر گذاشت. من در آن مسئله به امام زمان رجوع کردم. مشکل طوری حل شد که خودم هم باورم نمی شد !……

همین طور است  امام زمان علیه السلام بابای ماست و همیشه دم دست! راهش رجوع کردن است.خدا در ظهورشون تعجیل کند. اگر ظاهر بودند این همه مردم در مشکل نمی ماندند هر چند که حالا هم از ما جدا نیستند. او حجت خداست و همیشه حاضر. خدا ظهورشون رو نزدیک کند.

راهکار شماره 15 تبلیغ امام عصر علیه السلام – چراغ

چه خواصی را برای چراغ می شناسید؟

تاریکی و جهل را از بین می برد.

نشاط و شادی را به همراه می آورد.

راه را از بیراه نشان می دهد.

امنیت وآرامش را تأمین می کند.

همه را دور هم جمع می کند و تنهایی را از بین می برد.

یکی از القاب ائمه معصومین که در زیارت جامعه آمده است مصابیح الدجی است که دراین زمان کنونی امام زمان علیه السلام چراغ روشنگری و هدایت هستند. کسی که در زندگی خود و در قلب خود با یاد آن حضرت این چراغ فروزان را روشن کند برکات زیادی در این دنیا و همچنین در سرای آخرت برای خود بدست می آورد.

علم و نشاط، شادابی، امنیت و آرامش و هزاران خیر وبرکت که قابل شمارش نمی باشد. یکی از راه های بهره وری از این چراغ تابناک مداومت بر دعای فرج آن حضرت می باشد. بدیهی است کسی موفق بر دعای فرج می باشد که همواره چراغ یاد مهدی در قلبش روشن باشد.

راهکار شماره 16 تبلیغ امام عصر علیه السلام – مصاحبه رادیویی

بعد از وقت اداری بود و با سرعت در یکی از میدان های اصلی شهر در حرکت بودم تا خود را به موقع به محل کارم برسانم. ناگهان مردی با جثه قوی اما چهرهای شاد و مهربان، لبخند زنان جلوی من سبز شد. من ناچار شدم بایستم و به تقاضای او پاسخ دهم. گمان کردم ممکن است مسافری نا آشناست که از من راهنمائی می خواهد ولی اینطور نبود و او اینگونه صحبت کرد: عذر می خواهم، سلام خواهشی دارم و آن این است که ما را در ضبط یک گزارش رادیوئی کمک کنید.

او که جواب خود را در همان لحظه اول از چهره ام خواند به سرعت گفت: البته مطمئن باشید هیچ نام ونشانی از شما نمی خواهیم، فقط احساس کردیم که شما می توانید یکی از مخاطبین سئوال برنامه ما باشید. موضوع گزارش در باره بررسی عوامل و علل دوری فرزندان از والدین خود که مشکل امروز خانواده هاست می باشد.

ازشما سئوال می کنم: ‌پیشنهاد شما برای والدین چیست تا بتوانند ضمن رعایت احترام و حفظ شخصیت فرزندان در خانواده، به آنها نزدیک تر شده و انس واعتماد بین هر دو بیشتر گردد؟ این یک فرصتی بود که شاید دیگر در طول عمرم این چنین راحت بدست نیاید و باید حق نمک سر سفره امام زمان علیه السلام که عمرم را گذراندم بجا آورم.

به نام خدای مهربان و عرض ارادت به همه کسانی که صدای مرا می شنوند. در جواب این سئوال باید گفت: همه والدین در نحوه تربیت فرزندان خود دقت کامل دارند ولی یکی از عوامل تأثیر گذار، جامعه و محیط پیرامون ماست که والدین برای آن، چه اندیشیده اند؟

پدر و مادر خود من در قبال فرزندشان طوری عمل کرده اند که فکر می کنم از کرده خود پشیمان نیستند و آن این که فرزندان خود را تحت یک عامل قوی تر و با نفوذ تر از خانه و جامعه کنترل می کردند. و مطمئن بودند که با وجود چنین عاملی هیچ مانع دیگری خلل ایجاد نمی کند.

آن عامل قوی همان جانشین خدا، امام زمان علیه السلام،‌ امام حی و زنده ای که به احوال و کردار ما آگاه است می باشد که اگر همه پدر و مادرها این آقا را به عنوان ناظر هدایت گر بپذیرند و تربیت فرزندان خود را با این اعتقاد آغاز نمایند، نه تنها خود بلکه این موضوع در شاکله وجودی اولاد رسوخ می کند و دیکر امام زمان را به عنوان ولی و جانشین خدا دانسته و خود را حاضر در مقابل این ولی می دانند. دیگر به خود اجازه نخواهند داد به والدین خود بی احترامی نموده و و آن ها را دلخور و رنجور نمایند.

امیدوارم که امام زمان هم به زندگی و دل های همه شیعیان عنایت کرده و ما را متوجه خود کند و آتش مهر و محبت مولایمان را در دلمان روشن گرداند که اگر این طور شود مسیر زندگی مان در راه خدمتگزاری به آستان مقدس آن حضرت صرف می شود و از گزند این مشکلات و مسائل عجیب و غریب در امان خواهیم بود.

دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

برای ارسال دیدگاه خود، در قسمت زیر دیدگاه و در خط بعدی نام و نام‌خانوادگی خود را بنویسی و بر روی فرستادن دیدگاه بزنید. *

دکمه بازگشت به بالا