برگزیده هامتن برگزیده

رحم کنید به خردسالانتان – متن برگزیده

رحم کنید به خردسالانتان

 

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند: وَ ارْحَمُوا صِغَارَکُم بحار الأنوار / ج‏۹۳ / ۳۵۷

رحم کنید به خردسالانتان – کودکی دنیای عجیب

کودکی دنیای عجیب و ساده ای است، پر از تخیل های زیبا، ساده، پاک! پر از بازی های بی دغدغه، اصلا بهترین بخش بچگی همان لحظه ی فراموشی قهر و دعواهایشان است. انگار نه انگار که تا چند دقیقه قبل از شدت خشم و نگرانی گریان بودند اما حال چون دوستان جدا ناشدنی با محبت کامل، بازی را ادامه می دهند، بدون دعوا ، بدون کینه.

ای کاش ما هم مثل آنها نسبت به خودشان لااقل گذشت داشته باشیم، و به راحتی از گلدان شکسته و اتاق بهم ریخته عبور کنیم! دلم می خواهد همیشه به قدر توانشان از ان ها تقاضا داشته باشیم، که از پس انجام خواسته هایمان بر آیند و ما به انها افتخار کنیم!

خدایا در بسیاری از دستورات بر والدین و بزرگ تر ها سفارش به آموزش شده است. اما با خودم فکر می کنم بچه ها را خدا آموزش داده و خودش خواسته تا ما بزرگ تر ها ضمیر پاک انها را آلوده ی افکار خودمان نکنیم.

دنیای ما آدم بزرگ ها

بله درست است راهنمایی هایی غلط: هرکس به شما آسیب زد شما هم بزنش… هرکس به زور از شما گرفت، تو هم … هر کس قهر کرد شما هم ….

وای از دنیای ما ادم بزرگ ها که اگر مثل بچگی هامان بود چقدر زیبا تر می شد، قرار است ما جلوه هایی از خالق را برای انها رو نمایی کنیم تا بدانند همراه همیشگی دارند.

حضرت پدر که با محبتی، کام تمام عالم را شیرین می کنید از شما می خواهیم تا در هر لحظه محافظ ما باشید که فطرت پاک و آموزش های صحیح و درونی کودکانمان را به کامشان تلخ نکنیم و شیرینی حضور شما و دست نوازشتان را همیشه به آن ها یاد آوری کنیم.

ان شاءلله


برای مطالعه همه ی متن های برگزیده  می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید
متن های برگزیده

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا