مسابقه بادکنک و توپ ها – مسابقه کودک نیمه شعبان

مسابقه بادکنک و توپ ها مناسب جشن ها و اعیاد

برای جشن ها و اعیاد مخصوص کودکان مسابقه بادکنک و توپ ها میتواند برای کودکان در تمام سنین جذاب باشد. انجام اینگونه بازیها با کودک سبب تقویت سرعت عمل و تمرکز، تقویت مهارت حل مساله و تقویت هماهنگی اعضای بدن کودک میشود. و شما بزرگواران می توانید یک محیط شاد را در جشن های مذهبی با این مسابقات برای کودکان به وجود آورید.

مسابقه باد کردن بادکنک

وسایل مورد نیاز مسابقه باد کردن بادکنک: 5 عدد بادکنک بزرگ و ضخیم، ۵ عدد عینک حفاظتی چشم (عینک را میتوان از خیابان وسایل دندانپزشکی فروشی خرید)

نحوه اجرای مسابقه: ۵ نفر از میهمانان توسط مجری به روی سن دعوت شده و به هر کدام از میهمانان یک بادکنک داده می شود و بعد از شمارش معکوس مجری، میهمانان شروع به  باد کردن بادکنک ها می کنند.

برنده کسی است که زودتر از همه بادکنک را باد کند و بادکنک از شدت باد بترکد. برای سخت تر شدن مسابقه می توانید از شرکت کنندگان بخواهید، جهت باد کردن بادکنک ها از دست های خود استفاده نکنند در این مسابقه هیجان دادن مجری و تشویق سایر میهمانان بسیار حائز اهمیت است و مجری باید به تشویق سایر میهمانان تأکید کند.

آسیب ها: گاهی اوقات ممکن است بادکنک بترکد و در هنگام ترکیدن ضربه ای به صورت میهمانان بزنند پس بهتر است به هر یک از مهمانان یک عینک حفاظتی به مانند عینک های دندانپزشکی داده شود

نکات قابل توجه: این مسابقه را میتوان دوبار در برنامه با رعایت فاصله زمانی مناسب تکرار کرد.


مسابقه طناب کشی با بادکنک

وسایل مورد نیاز مسابقه طناب کشی با بادکنک: طناب بلند و ضخیم ( طناب چاه)، یک بادکنک

نحوه اجرای مسابقه: بادکنک باد شده را وسط طناب آویزان (وصل) می کنید، مجری ۸ تا ۱۰ نفر میهمان را به روی سن دعوت می‌کند و آنها را به دو گروه چهار یا پنج نفره تقسیم می‌کند و هر گروه طرف طناب مربوط به خود را می گیرد. روی زمین هم یک شاخص مشخص می کنیم  و وسط طناب که بادکنک دار است را روی شاخص قرار میدهیم.

با شمارش معکوس مجری، دو گروه باید طناب را بکشد. اگر گروهی بازی را برد، هنوز برنده نیست چون گروه دیگر قبل از باخت اگر بتواند بادکنک را بترکاند یک فرصت مجدد پیدا کرده تا مسابقه برگزار شود. اگر گروه بازنده زودتر از موقع بادکنک را بترکاند فرصت را از دست داده است.

آسیب ها: در اکثر مواقع ممکن است دست بچه ها زده شود و بهتر است در طول مسابقه از دستکش برزنتی استفاده شود اگر بچه ها طناب را دور دست کمر خود بپیچاند ممکن است رد کبودی ای  روی بدنشان ایجاد شود که موجود از این کار جلوگیری کند

نکات قابل توجه : بیشتر جذابیت این مسابقه به هیجان است که موری به همراه تشویق سایر میهمان ها ایجاد می کنند.


مسابقه بادکنک به پا

وسایل مورد نیاز مسابقه بادکنک به پا: ۱۰ عدد بادکنک بزرگ و ضخیم، ۱۰ نخ شیرینی ضخیم به طول ۱ متر

نحوه اجرای مسابقه: قبل از شروع جشن بادکنک ها را باد کرده و سر آن را با نخ یک متری میبندیم نکته مهم این است که باد بادکنک زیاد نباشد تا سریع نترکد. اگر باد بادکنک متوسط باشد بهتر است. پنج نفر از میهمانان را به روی سن دعوت کرده و به پای هر کدام از آنها سر دیگر یک بادکنک را می بندیم. شرکت کننده ها باید بادکنک سایر مسابقه دهنده ها را فقط و فقط با پا بترکانند.  تشویق میهمانان و هیجان مجری ، برنامه را زیباتر خواهد کرد

آسیب ها: هل دادن بچه ها با دست ممکن است باعث آسیب شود در اکثر  مواقع سایر میهمانان با دست بادکنک شرکت‌کنندگان را می ترکانند که باید جلوی این کار گرفته شود.

چون شرکت کننده در طول مسابقه اصلا حواسش به محیط بالا و جلوی خودش نیست باید وسایلی که باعث برخورد با آنها می‌شود را از محل دور کرد مثل صندلی و وسایل شکستنی.

نکات قابل توجه: هیجان این مسابقه بالا است و پیشنهاد می‌شود لذت آن را تجربه کنید


مسابقه حمل توپ پینگ پنگ با قاشق یک بار مصرف و دهان

مسابقه حمل توپ پینگ پنگ با قاشق وسایل مورد نیاز: 40 عدد توپ پینگ‌پنگ، 10 عدد قاشق یکبار مصرف جنس خوب، 10 عدد ظرف یکبار مصرف یک کیلویی ماست

نحوه اجرای مسابقه: 5 ظرف را در یک طرف زمین مسابقه قرار دهید، مثلا سمت راست و در هر  ظرف شش عدد توپ پینگ پنگ می اندازید، بهتر است روی ظرف ها را با ماژیک و بزرگ عدد گذاری کنید و ۵ ظرف دیگر را طرف دیگر زمین مسابقه قرار داده مثلا سمت چپ، مهم این است که فاصله بین ظرف های روبه رو حداقل ۲.۵ متر باشد قابل توجه است که این 5 ظرف را عدد گذاری مشابه میکنیم.

یعنی اگر عدد ۱ را در سمت راست داریم باید یک عدد یک دیگر هم در سمت چپ داشته باشیم. 5 نفر میهمان را دعوت کرده و به آنها می‌گوییم که دستان خود را داخل جیب هایشان بگذارند و از جیب هایشان به هیچ وجه در نیاورند (جیب شلوار) و داخل دهان هر کدام یک قاشق یکبار مصرف می گذاریم و برای هر شرکت کننده یک ظرف را مشخص کرده می‌گوییم باید در زمان دو دقیقه توپ ها را از ظرف سمت راست با قاشق خارج کرده و حمل کنند و به ظرف سمت چپ بیندازند.

شرکت کننده ای که توپ بیشتری را جابه‌جا کرده باشد برنده است. تشویق میهمانان  و هیجان مجری برنامه را زیباتر میکند. اگر توپی روی زمین بیفتد شرکت کننده باید با قاشق و دهان آن را بر دارد یا مجری کمکش کند در غیر این صورت حق ندارد در طول مسابقه از دست های خود استفاده کند .

آسیب ها: اگر فاصله ظرف‌ها کم باشد ممکن است مسابقه دهنده ها با هم برخورد داشته باشند. پس بهتر است کمی فاصله ها را رعایت کنیم.

نکات قابل توجه: جهت جذاب تر شدن مسابقه بهتر است ظرف ها را روبه روی هم قرار ندهیم مثلا در طرف راست ظرف یک  ظرف اول ردیف خود باشد اما در طرف چپ ظرف یک ظرف وسط ردیف خود باشد، تا هیجان بازی بیشتر شود


دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا