برنامه پیشنهادی کودک فاطمیه

برنامه پیشنهادی کودک فاطمیه – شامل چندین برنامه پیشنهادی فاطمیه

مقاله برنامه پیشنهادی کودک فاطمیه برای ترویج و تبلیغ فاطمیه در مدارس و مراکز آموزشی برای کودکان و نوجوانان تهیه شده است. تا بتوانند از این برنامه پیشنهادی کودک فاطمیه در ایام فاطمیه استفاده نمایند و با شخصیت حضرت زهرا سلام الله علیها بیشتر آشنا شوند. همچنین برای خرید کتیبه فاطمیه می توانید به فروشگاه خدمتگزاران مراجعه نمایید.

روش اجرا برنامه پیشنهادی کودک فاطمیه: این برگه را پرینت گرفته و به دانش آموزان می دهیم و از آنان درخواست می کنیم که یا سر صف مدرسه و یا با اجازه ی معلم خود در ابتدای شروع کلاس متن را بخواند.

برنامه پیشنهادی کودک فاطمیه – متن اول

فاطمه: امام صادق علیه السلام می فرمایند: آیا میدانید مفهوم واژه ی فاطمه ((زیباترین نام جهان است)) چیست؟ یعنی او در زندگی از  گناهان و بدی ها به دور داشته شده است.

حضرت باقر علیه السلام می فرمایند: آنگاه که حضرت فاطمه سلام الله علیها متولد شدند، خدا به فرشته ای وحی فرمود که نام فاطمه را بر زبان پیامبر صلی الله علیه و آله جاری کند؛ از این رو پیامبر صلی الله علیه و آله به خواست خدا نام پرعظمت او را فاطمه نهاد . سپس خدا به آن بانوی با فضیلت فرمود: من به وسیله دانش و بینش بسیار زیاد، تو را از دیگر بندگان جداساخته و بر همه ی آنها برتری بخشیده ام، و تورا پاک و پاکیزه ساختم.

اسم (فاطمه) در نظر اولیاء و انبیاء خداوند دوست داشتنی بوده و آنان به این نام و به خود حضرت زهرا سلام الله علیهاُ بسیار احترام میکردند. و به هر دختری که نامش را فاطمه می گذاشتند؛ به محبت حضرت زهرا سلام الله علیها احترام می گذاشتند، برای نمونه:

امام صادق علیه السلام از یکی از یارانشان که خدا دختری به او داده بود پرسیدند: نام او را چه برگزیده ای؟ او گفت: فاطمه حضرت صادق علیه السلام فرمودند: فاطمه؟! درود خدا بر فاطمه باد، اینک که این نام را انتخاب  کرده ای، هرگز او را سیلی مزن و به او ناسزا نگو، بلکه او را احترام کن

خدایا؛ خداوندا؛ همه ی ما را جزو دوستداران و یاوران واقعی حضرت زهرا سلام الله علیها بفرما هدیه به روح مطهر حضرت زهرا سلام الله علیها و تعجیل در فرج حضرت مهدی علیه السلام؛ صلواتی تقدیم کنید.

برنامه پیشنهادی کودک فاطمیه – متن دوم

داستانی شنیدنی در کتاب عیون الاخبار الرضا چنین آمده است که: هارون به امام کاظم علیه السلام گفت: چگونه به مردم اجازه می دهید شما را فرزندان پیامبر صلی الله علیه و آله خطاب کنند، در صورتی که شما فرزندان حضرت علی علیه السلام هستید و انسان به پدرش منسوب می شود.

امام کاظم علیه السلام  آیه ی ۸۵ و ۸۴ سوره ی انعام از قرآن را تلاوت فرمودند: بسم الله الرحمن الرحیم ((و از نسل او – یعنی نسل حضرت نوح و یا ابراهیم – این پیامبران را نیز مورد هدایت خاصّ خود قرار دادیم:  داود، سلیمان، أّیوب، یوسف، موسى- هارون. و ما این گونه، افراد نیکوکار را پاداش می دهیم، و نیز زکریا، یحیى و عیسى را و… ))

امام کاظم علیه السلام پس از تلاوت این آیات پرسیدند: اینک بگو پدر حضرت عیسی علیه السلام که بود؟ هارون گفت: حضرت عیسی علیه السلام پدر نداشت.

امام فرمودند: چرا قرآن عیسی را از راه مادرش مریم به نسل پیامبران خدا پیوند می دهد؟! ای هارون! همانگونه که ما با الهام از قرآن، عیسی را از راه مادر به پیامبران و نسل آنان ملحق میسازیم ما فرزندان حضرت فاطمه سلام الله علیها و حضرت علی علیه السلام که درود خدا بر آنها باد نیز به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم پیوند خورده و نسل او هستیم.

خدایا؛ خداوندا ؛ همه ی ما را جزو دوستداران و یاوران واقعی حضرت فاطمه سلام الله علیها بفرما هدیه به روح مطهر حضرت فاطمه سلام الله علیها و تعجیل در فرج حضرت مهدی علیه السلام؛ صلواتی تقدیم کنید

برنامه پیشنهادی کودک فاطمیه – متن سوم

امام صادق علیه الّسلام می فرمایند: حضرت فاطمه سلام الله علیها از آن جهت محدّثه نامیده شد که فرشتگان به خدمت ایشان مى آمدند و با ایشان گفتگو مى کردند.

همان گونه که با حضرت مریم (مادر حضرت عیسی علیها سلام) گفتگو مى کردند. فرشتگان به حضرت فاطمه سلام الله علیها مى گفتند: اى فاطمه! قطعا خداوند شما را برگزیده و انتخاب کرده است، و از بدی ها و پلیدى ها تطهیر و پاک نموده و شما را بر زنان دو عالم برترى داده است، پس اى فاطمه! خدایت را سپاسگزار باش و او را عبادت بفرما.

شبى حضرت فاطمه سلام الله علیها به فرشتگان گفتند: آیا آنکه در این آیه، نسبت به زنان دو عالم، فضیلت و برترى داده شده، مریم دختر عمران نبوده است؟ فرشتگان گفتند: مریم بزرگ و برگزیده زنان زمان خود بوده ولى خداوند شما را ای فاطمه ی زهرا ؛ بر تمامى زنان دو عالم از اوّلین تا آخرین ایشان برترى بخشیده است.

پیامبر عزیزمان حضرت محمد صلی الله علیه و آله می فرمایند: فاطمه دختر من برترین زنان از اوّلین تا آخرین آنهاست. فاطمه ی زهرا پاره تن من است. زهرا نور دو چشم من است. زهرا میوه قلب من است.

زهرا روح و جان من است. زهرا حورّیه اى است که به شکل و ظاهر انسان در آمده. هنگامى که فاطمه در مقابل پروردگار خود در میان محراب عبادت مى ایستد نور او براى ملائکه آسمان مانند نور ستارگان از براى اهل زمین مى درخشد .

خدایا؛ خداوندا؛ همه ی ما را جزو دوستداران و یاوران واقعی حضرت فاطمه سلام الله علیها بفرما هدیه به روح مطهر حضرت فاطمه سلام الله علیها و تعجیل در فرج حضرت مهدی علیه السلام؛ صلواتی تقدیم کنید.

برای دانلود برگه نامه نویسی دانش آموزان به حضرت زهرا سلام الله علیها کلیک نمایید.

روزنامه دیواری برای برنامه پیشنهادی کودک فاطمیه

برنامه پیشنهادی کودک فاطمیه

برای دانلود روزنامه دیواری مدارس کلیک نمایید.


دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

برای ارسال دیدگاه خود، در قسمت زیر دیدگاه و در خط بعدی نام و نام‌خانوادگی خود را بنویسی و بر روی فرستادن دیدگاه بزنید. *

دکمه بازگشت به بالا