کتاب هفت شهر عشق – معرفی کتاب محرم

کتاب هفت شهر عشق نگاهی نو به حماسه عاشورا

در این کتاب هفت شهر عشق همراه با کاروان امام حسین علیه السلام از مدینه به سوی مکه حرکت می کنیم و بعد از آن با حوادث مسیر مکه تا کربلا و حماسه عاشورا از نزدیک آشنا می شویم و با داستان قهرمانی حضرت زینب سلام الله علیها در سفر کوفه و شام کتاب را به پایان می رسانیم.

مشخصات کتاب

نام کتاب: کتاب هفت شهر عشق؛ نگاهی نو به حماسه عاشورا
نویسنده: مهدی خدّامیان آرانی
ناشر: وثوق
موضوع: ماجرای کربلا به بیانی نو


کتاب هفت شهر عشق


بخشی از کتاب هفت شهر عشق

مروان در خانه خود نشسته است که سربازان حکومتی به او خبر می دهند که باید هرچه سریع تر به قصر برود. مروان حرکت م یکند و خود را به امیر مدینه می رساند. امیر مدینه می گوید: ای مروان ! این نامه از شام برای من فرستاده شده است. آن را می خواند. مروان نامه را می گیرد و با دقت آن را می خواند و میگوید: خدا معاویه را رحمت کند. او بهترین خلیفه برای این مردم بود.من تو را به اینجا نیاورده ام که برای معاویه فاتحه بخوانی. بگو بدانم اکنون باید چه کنم؟

باید چه خاکی بر سر بریزم؟ ای امیر! خبر مرگ معاویه را مخفی کن و همین حالا دستور بده تا حسین را به اینجا بیاورند تا از او. برای یزید بیعت بگیری و اگر او از بیعت خودداری کرد. سر او را از بدن جدا کن. تو باید همین امشب این کار را انجام بدهی، چون اگ خبر مرگ معاویه در شهر پخش شود مردم دور حسین (علیه السلام)….

….مردم شام از خواب غفلت بیدار شده اند. آنها وقتی به یکدیگر می رسند یزید را لعنت می کنند. آنها فهمیده اند که یزید دین ندارد و بنی امیه یک عمر آنها را فریب داده اند. اینک آنها می دانند که چرا امام حسین علیه السلام با یزید بیعت نکرد. اگر او نیز در مقابل یزید سکوت می کرد, دیگر اثری از اسلام باقی نمی ماند.

به یزید خبر می رسد که شام در آستانه انفجاری بزرگ است. مردم دسته دسته کنار خرابه شام می روند و از امام سجاد علیه السلام و دیگر اسیران عذرخواهی می کنند. ماموران حفاظتی خرابه نمی توانند هجوم مردم را کنترل کنند. یزید تصمیم می گیرد. اسیران را از مردم دور کند.

سرفصل موضوعات کتاب هفت شهر عشق

  1. مقدمه
  2. نوای کاروان
  3. راه آسمان
  4. دریای عطش
  5. شب روایی
  6. پروانه های عاشق
  7. طوفان سرخ
  8. شکوه بازگشت

برای مشاهده و خرید کتاب های در مورد محرم و امام حسین علیه السلام از سایت فروشگاه خدمتگزاران کلیک نمایید.

دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

برای ارسال دیدگاه خود، در قسمت زیر دیدگاه و در خط بعدی نام و نام‌خانوادگی خود را بنویسی و بر روی فرستادن دیدگاه بزنید. *

دکمه بازگشت به بالا