ظهور امام زمان علیه السلام(یاقوت 55)

تذكر دهنده ی خدمتگزاران به امام عصر (علیه السلام)

ظهور امام زمان علیه السلام (برگرفته از کتاب مکیال المکارم)

مقاله ظهور امام زمان علیه السلام با اشاره به داستان یوسف پیامبر بیان میکند که وقتی امام منتظرمان همواره به یاد ماست و برایمان دعا می کند، چرا ما به یادش نباشیم؟ همانند یوسف پیامبر که برادرنش را میشناخت و آنها او را نمیشناختند آقایمان مارا میبیند هوایمان را دارد و ما او را در هیاهوی این دنیا از یاد هایمان برده ایم.

ظهور امام زمان علیه السلام

امام صادق علیه السلام می فرمایند: ” همانا در صاحب این امر شباهتی به یوسف علیه السلام هست. گوید: عرضه داشتم: گویی از زندگانی و غیبت او یاد می کنی؟ آن حضرت به من فرمودند:…چه چیز آن را انکار می کنند؟ به درستی که برادران یوسف اسباط و پیامبر زاده بودند، با یوسف تجارت کردند، خرید و فروش نمودند، و با او سخن گفتند حال آنکه برادرانش بودند و او برادرشان بود او را نشناختند، تا اینکه خودش گفت:من یوسفم و این برادر من است.

پس چه انکار می دارد این امت اینکه خداوند عزوجل با حجت خود در وقتی از اوقات همان کند که با یوسف کرد؟ به درستی که یوسف پادشاهی مصر را داشت و بین او و پدرش هیجده روز راه بود، پس اگر یوسف می خواست پدر را [از احوال خود] خبر دهد می توانست، همانا یعقوب و فرزندانش هنگامی که مژده یافتند آن مسافت را تا مصر نه روزه پیمودند.

پس این امت چرا انکار می دارد که خدای عزوجل با حجت خود چنان کند که با یوسف کرد، اینکه در بازارهایشان راه برود و بر فرش هایشان قدم بگذارد تا آنگاه که خداوند در آن [جریان] به او اذن دهد، همچنان که به یوسف اذن داد که گفتند: آیا تو همان یوسفی؟ گفت: من یوسف هستم.”

اصول کافی،١/٣٣۶.برگرفته از کتاب مکیال المکارم

⁣⁣⁣مهربان پدرم، نمیدانم در این شهر پر هیاهو، چشمان گنهکارم چند بار با چشمان پر مهر شما تلاقی پیدا کرده است…اما یقین دارم که در این عصر یخبندان دل بشریت، تنها گرمای وجود و حضور شما در این شهر، دلم را از سرمازدگی حفظ کرده است به شکرانه این نعمت حضور، اذن ظهورتان را از مهربان پروردگار تمنا می کنم.

اللهم عجّل لولیک الفرج


نکته 
مقالات یاقوت پیرامون روایت های کوتاه در رابطه با یاران و دلدادگان اهل بیت علیهم السلام است که نتیجه ی هر بخش به امام عصر علیه السلام مربوط می شود.برای مشاهده فهرست یاقوت ها کلیک نمایید
منتظر شماره های بعدی باشید…

دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا