سوگواره اربعین

سوگواره اربعین – متروفرکانس

سوگواره اربعین درباره زیارت امام حسین علیه السلام و شوق زیارت مردمان صحبت کرده است که چگونه با داشتن محبت حضرت در دلشان از جان خود گذشتند. و در مورد غربت امام حسن علیه السلام است. برای شنیدن سوگواره اربعین به فایل های زیر مراجعه کنید.

سوگواره اربعین 1 – غربت امام حسن مجتبی علیه السلام

ابن عباس از رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم روایت می کند که فرمود: چون فرزندم حسن را به زهر شهید کنند ملائکه ی آسمان های هفت گانه بر او گریه کنند و همه چیز بر او بگرید حتی مرغان هوا و ماهیان دریا. هرکه بر او بگرید دیده اش کور نشود روزی که دیده ها کور می شود و هرکه در مصیبت او اندوهناک شود اندوهناک نشود دل او در روزی که دل ها اندوهناک شود و هرکه در بقیع او را زیارت کند قدمش بر صراط ثابت گردد روزیکه قدم ها بر آن لرزان است. (منتهی الامال ج1 ص 322)

سوگواره اربعین 1
برای مشاهده تصویر روی تصویر کلیک کنید.

فایل صوتی سوگواره اربعین 1

بس که مشمول شدم از کرم و لطف حسن، تو از جنس نور بودی از تبار آفتاب و همسایه مهتاب، مهربانی از تو درس می گرفت و محبت شاگرد مکتب تو، لطافت از دستان تو  متولد شده بود و رحمت از گرد قدمه ات جاری می شد افسوس که تو را نشناختند، افسوس که تو را نشناختند.

آنکه بانگ برآورد تو مایه ذلت مسلمین هستی، هلاک شده و غرق دریای جهالت بود به جای چشیدن طمع دستهای مهربانت، تیرها را به کمان نشاندند و کینه ی دیرینه شان را به تو هدیه دادند. افسوس که تو را نشناختند.

آنان از جنس سقیفه بودند، از تبار خباثت و  همسایه خیانت، شیطان از آنان درس می گرفت و دشمنی همسایه دیوار به دیوارشان بود کینه و حسد از چشمانشان متولد می شد و  بی معرفتی از رفتارشان جاری بود. آنان حتی تاب دیدن روی ماهت را نیاوردن….


سوگواره اربعین 2 – دشمنت خواست که خاموش کند نور تو را

قال الامام باقر ( علیه السلام ): لو یعلم الناس ما فى زیاره قبر الحسین ( علیه السلام ) من الفضل ، لماتوا شوق
امام باقر ( علیه السلام ) فرمود: اگر مردم می دانستند که چه فضیلتى در زیارت مرقد امام حسین ( علیه السلام ) است از شوق زیارت می مردند.
(کتاب ثواب الاعمال ، ص ۳۱۹؛ به نقل از کتاب کامل الزیارات.)

سوگواره اربعین 2
برای مشاهده تصویر روی تصویر کلیک کنید.

فایل صوتی سوگواره اربعین 2

نمیدونم چقدر در جریانید ولی خیلیا تلاش کردند امام حسین علیه السلام زائر نداشته باشه. من فقط از یه نفرشون می گم، از متوکل عباسی، متوکل زمان امام هادی علیه السلام  حکومت می کرد اینقدر کینه ی اهل بیت پیغمبر خدا  توی دلش بوده که پانزده بار قبر امام حسین علیه السلام را خراب کرده و به لطف خدا باز مردم بارگاه حضرتشو بنا کردند حتی در تاریخ اومده که چندین بار زمین رو شخم زده که مزار سیدالشهدا علیه السلام را تبدیل به زمین کشاورزی کنه، اما نشده که نشده.

میگن تلاش کرده مسیر رود فرات رو عوض کنه از روی قبر حضرت آب جاری کنه امابه معجزه ی خدا و امام حسین علیه السلام موفق نشده و آب از حدود یازده متری قبر حضرت نزدیک تر نشده و قبر رو دور زده برای همینم میگن حائر حسینی، چون آب را پس زده.

با همه ی اوصاف مردم دست از زیارت کربلا نکشیدند، تا جایی که متوکل دستور داد، هر کسی می واد بره کربلا باید دست بده یعنی دست راستش از بازو قطع بشه تا بتونه به سفر کربلا مشرف بشه.مردم از شوق زیارت حضرت اباعبدالله علیه السلام صف می کشیدند تا نوبتشون بشه. و طبق دستور متوکل دستشون رو بدن و برن زیارت….


سوگواره اربعین 3 – لایق نبوده ام که کند دعوتم کسی…

امام حسین (علیه السلام) فرمود: «إِنّ حُبّنَا لَتُسَاقِطُ الذّنُوبَ کَمَا تُسَاقِطُ الرّیحُ الْوَرَقَ». «محبّت ما اهل بیت (علیهم السلام) سبب ریزش گناهان است، چنان‏که باد، برگ درختان را مى‏ ریزد». (حیاه الامام الحسین، ج ۱ ص۱۵۶ )

سوگواره اربعین 3
برای مشاهده تصویر روی تصویر کلیک کنید.

فایل صوتی سوگواره اربعین 3

پارسال که موج موج زائر کربلا مشرف شدند، فهمیدم زیارت کربلا علاوه بر اینکه باید قسمت و روزیمون بشه، نیاز به یه گزینه ی دیگم داره که اسمش همته. شندید میگن شاهد از غیب رسید، شده حکایت مثالی که میخوام براتون بزنم.فاجعه دلخراش منا نشون داد هیچ چیزی قابل پیش بینی نیست و همه چیز دست خود خداست.

عربستان سعودی با این همه امکانات و  تکنولوژی و پیشرفتی که داره  نتونست چند میلیون زائر رو پشتیبانی کنه اما پارسال کشور عراق با کمترین امکانات به لطف خدا تونست میزبان زائر های امام حسین علیه السلام باشه.

حرفام خیلی عوامانس خیلی ساده اس. چون یه عده نمیتونن باور کنند اگر لحظه بشینید و فکر کنید می بینید خدا محبت سیدالشهدا علیه السلام رو توی قلب بعضی از آدما ننداخته خب حق دارند چون ذهنشون استدلالیه، استدلالشونم اینه که باید پول بدی پاسپورت و ویزا بگیریم، هزینه کنیم تا به شهر نجف بریم بعد از اونم هشتاد و دو کیلو متر پیاده بریم….

دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا