محبت اهل بیت علیهم السلام(یاقوت 39)

تذكر دهنده ی خدمتگزاران به امام عصر (علیه السلام)

محبت اهل بیت علیهم السلام (رفتار و کردار نیک)

محبت اهل بیت علیهم السلام در بعضی روایات، اساس اسلام یا ایمان معرفی شده است. سخنران با استفاده از  روایات راه های  محبت به اهل بیت علیهم السلام اشاره میکند.

فایل صوتی یاقوت 39 محبت اهل بیت علیهم السلام

 

متن سخنرانی محبت اهل بیت علیهم السلام

ان شاءالله دلم به عنایت امام زمان علیه السلام از این محبت بیشتر از پیش پر میشه، ان شاءالله توفیق دارم مواظبت می کنم محبت در دلم نگه می دارم درست شد؟ خوب! اما ببینم یکی بیاد به من بگه ببینم ریخت و قیافتو، تو هیچ ربطی نداری به امیرالمومنین ربطی نداری به اباعبدالله الحسین علیه السلام، این چه قیافه ای درست کردی؟ این چه سر و رویی است؟

این چه لباسی است؟ این چه مدل حرف زدنه؟ این روایت عنایت کنید، در وسائل الشیعه است، میگه پیامبراکرم صلی الله علیه و آله و سلم  مارو باز می داشت، برحذر می داشت از اینکه مردان به زنان شبیه شوند و زنان به مردان، در لباس، در روایت دیگه اساساً.

در روایت دیگری که با در وسائل الشیعه آمده در جلد 11، امام صادق علیه السلام می فرمایند که: خداوند متعال به یکی از پیامبران الهی وحی می کنه که به قومت بگو لباس دشمنان منو به تن نکنید لباس دشمنان من و تنتون نکنید، مدل غذا خوردن اون ها و غذا خوردن هر جور که هست تشریفاتی، اشرافی و غذا و فلان، اونجوری غذا نخورید.

به من چه که فلان جا اینجوری غذا سرو میکنن و اینجوری غذا میخورن. ما ادب غذا خوردن داریم، ما سفره داریم، ما بسم الله داریم، ما الحمد لله داریم، ما بر هر لقمه بسم الله داریم، ما نعمت خدا رو میبینیم می خوریم. چه فرهنگیه که واستم ساندویچ گاز بزنم که عجله دارم، خدا نگفت اینو به من، نه حرامه شکل و شمایلم به کی شبیه؟

و به اون شکلی که اعداء من، اعداء الهی به اون شکل ظاهر میشن و رفتار میکنن به اون شکل عمل نکنید « فَتَکنوا أعدایی کَما هُم أعدایی » وحی اینه، این کارها رو نکنید شما میشین دشمن من همونطور که اونها شدن دشمن من.

شیعه اهل بیت علیهم السلام

روایت دیگه از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم در وسائل الشیعه «خَیرُشَبابِکُم مَن تَشَبَّهَ بِکُهولِکُم » بابا بزرگترهاتون ببینین چه با وقارند، آدم قیافه رو میبینه نورانیه، در مجلس امام حسین، در راه رفتنش تو خیابون، در جمعی که نشسته داره حرف میزنه، اینا رو به ما یاد دادند.

چرا امام رضا علیه السلام اشاره می کنند به مجلس شراب یزید ملعون و رأس بریده، بعد میگن هر کس شیعه ماست باید ورع کنه از آب جو و شطرنج، چرا میگن؟ چرا این سوال برای من مطرح نیست؟ نمیشه که اگر یک انسانی که خدا اونو به هر حکمتی اینجا اختیارکرده، حداقل ظاهر حکم اینه هفت بار برای پیدا کردن آب می دود من میخوام برم حج باید این کارو بکنم.

اونجا این حکم بشه، اونوقت من مثل امام حسین علیه السلام عمل کنم، مثل حضرت زینب سلام الله علیها عمل کنم، این حکم نشه؟ به امیرالمومنین علیه السلام فرمودند: «قَلَّ مَن تَشَبَّهَ بِقومٍ إلّا أوشَکَ أن یَکونَ مِنهُم» خیلی کم اتفاق میفته که کسی بره شبیه یه قومی بشه ولی مثل اونا نشه، حالا صبح میخوام بیام از خونه بیرون خودمو نگاه کنم یا صاحب الزمان اینجوری میپسندی؟

میخوام حرف بزنم، میخوام قهقهه بزنم، میخوام بخندم، میخوام تو خیابون راه برم، میخوام شوخی کنم با رفیقام تو خیابون، میخوام تو جمع مهمانی ی چیزی بگیم بخندیم، ظاهرم چجوریه؟ شباهت ظاهری موضوعیت داره روایت بیشتر از اینه حرف بیشتر از اینه، انقدر آدم در این محبت پیش میره که ظاهر قیافه ی طرف شبیه محبوبش میشه، رفتار و سلوک و حرف زدن و لحن و کلامش که هیچ، ظاهر قیافش هم اینطوری میشه که این در روایات هست عرض ارادت، عذرخواهی به پیشگاه مولا و سرورمان امام زمان علیه السلام صلواتی عنایت بفرمایید.


نکته 
مقالات یاقوت پیرامون روایت های کوتاه در رابطه با یاران و دلدادگان اهل بیت علیهم السلام است که نتیجه ی هر بخش به امام عصر علیه السلام مربوط می شود.برای مشاهده فهرست یاقوت ها کلیک نمایید
منتظر شماره های بعدی باشید…

دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا