واقعه روز عاشورا – اینفوگرافی محرم

واقعه روز عاشورا و دلاوری اصحاب سیدالشهدا علیه السلام

واقعه روز عاشورا و دلاوری اصحاب امام حسین علیه اسلام تا ابد زبان زد همگان است که با جانثاری خود پای امامشان ماندند و تا آخرین لحظه حضرت را تنها نگذاشتند در این اینفوگرافی خلاصه زندگی نامه بعضی از اصحاب و اینکه چگونه به سپاه امام حسین علیه السلام گرویدند را توضیح داده است.

واقعه روز عاشورا – هنر برخاستن

یزید بن ثبیط که ده پسر داشت، تصمیم گرفت به سوی کربلا بشتابد، پسرانش را فراخواند و گفت: کدامیک از شما حاضر است با من بیاید؟ از میان آنها فقط دو پسر او، عبدالله و عبیدالله با او به کربلا آمدند و توفیق شهادت یافتند.

واقعه روز عاشورا – دو ستاره در پناه خورشید

مُجمع بن عبدالله و عائذ بن مُجمع، پدر و پسر به سوی سیدالشهدا علیه السلام حرکت کردند، وقتی رسیدند، سپاه حر، کاروان امام را محاصره کرده بود؛ حر مانع پیوستن آنها شد، اما امام با حمایت و پافشاری خود، آنان را به سوی خود آورد تا توفیق شهادت را از دست ندهند.

واقعه روز عاشورا – شهید تیر فرزند

زهیر بن سلیم ازدی و پسرش در سپاه عمر سعد بودند، که برخی گفته اند برای پیوستن به امام و عبور از محاصره چنین کردند. شب عاشورا وقتی زهیر، دشمن را مصمم و جنگ را قطعی دید، شبانه به امام پیوست، ولی هر چه فرزند را خواهش کرد، وی با او نیامد. در تیرباران ابتدای جنگ به شهادت رسید. برخی گفته اند او با تیر فرزندش کشته شد.

واقعه روز عاشورا – می خواهم کشته شوم!

این دو از بزرگان سرشناس کوفه و از ولایتمداران امیرالمؤمنین علیه السلام بودند؛ جدشان حراق، از رزمندگان حضرت در سه جنگ جمل، صفین و نهروان بود. روز عاشورا به محضر امام شرفیاب شدند و عرضه داشتند؛

یا اباعبدالله ! دشمن ما را تا نزدیکی شما عقب رانده است.دوست داریم در برابر دیدگانت کشته شویم. پس به سوی دشمن رفتند؛ یکی از آنها رجز می خواند و دیگری تکمیل می کرد؛ ای مردم با شمشیر و نیزه از فرزندان پاک پیامبر دفاع کنید

 

برای مشاهده تصویر واقعه روز عاشورا روی تصویر کلیک کنید.



دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا