امام حسین از دیدگاه دانشمندان غربی

امام حسین از دیدگاه دانشمندان غربی – فضایل و کرامات

امام حسین از دیدگاه دانشمندان غربی عنوان مقاله ایست که می خواهد بازگو کند که سیدالشهدا علیه السلام بی تردید، از چنان فضایل و کراماتی برخوردار است که هیچ قلمی را یارای بیان آن نیست و  چه بسا نکته های ارزشمندی که درباره وجود مقدس آن حضرت ناگفته مانده اند و در هر عصری تنها گوشه هایی از عظمت شخصیت و حرکت الهی آن بزرگوار بر جهانیان آشکار شده است.

امام حسین علیه السلام از محبوبیتی عالمگیر برخوردار است، چگونه کسی می تواند خالق بزرگترین حماسه تاریخی را نشناسد و به بزرگی و علو مقام آن حضرت اقرار نکند؟ آن امام بزرگواری که نه‌ تنها در قلوب‌ شیعیان‌ خود نفوذ کرد، بلکه‌ گروه های‌ غیراسلامی‌ نیز او را انسانی‌ آزاد و آزاده‌ شناخته‌ و برای‌ آن‌ سرور آزادگان‌ امتیازات‌ خاصی‌ را قایلند.

امام حسین از دیدگاه دانشمندان غربی – نظریه چارلز دیکنز (بزرگترین داستان نویس انگلیسی)

چارلز دیکنز (بزرگترین داستان نویس انگلیسی) می گوید: اگر منظور حسین جنگ در راه خواسته های دنیایی خود بود من نمی‌فهمم چرا خواهران و زنان و اطفالش همراه او بودند؟ پس عقل چنین حکم می‌نماید که او فقط بخاطر اسلام فداکاری خویش را انجام داده است.

امام حسین از دیدگاه دانشمندان غربی – مقاله سه شهید اثر خانم دانشمند انگلیسی

در مقاله سه شهید اثر خانم دانشمند انگلیسی آمده است: ای مسلمانها ! بزرگترین دلیل بر اثبات مظلومیت حسین، قربانی دادن بچه شیر خواره‌ اش بود که در هیچ تاریخی سابقه ندارد بچه شیرخواری را برای طلب آب بی‌ قیمت و ارزش بیاورند و آن قوم مکّار عوض دادن آب، او را طعمه تیر جفا قرار دهند.

این عمل دشمن، مظلومیت حسین را اثبات نمود و همین نیروی مظلومیت، بساط عزت خاندان مقتدر بنی‌ امیه را برچید و رسوای عالمشان نمود و دین محمد در اثر جانبازی‌ های او و اهل بیت بزرگش حیات تازه‌ای به خود گرفت. (شبهای پیشاور ، صفحه 548)

امام حسین از دیدگاه دانشمندان غربی – دکتر رینوژوزف (شرق شناس معروف فرانسوی) 

دکتر رینوژوزف (شرق شناس معروف فرانسوی) می گوید: به جهت خون حسین و سوگواری‌هایی که شیعه پس از آن می‌ نماید، در آینده جمعیت و شوکت و ترقی شیعه بیشتر خواهد گردید (منظور حاکمیت عدل و حکومت حضرت مهدی در زمان ظهور می‌باشد).
(پرتوی ازعظمت حسینص 440)

دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. با سلام و عرض خسته نباشید خدمت شما سروران عزیز
    آیا امکان ثبت آهنگ پیشواز با محتوای احادیث ائمه علیهم السلام که توسط مجموعه ای از دوستان ما ضبط و پیگیری و دریافت کد های آن از شرکت های همراه اول و ایرانسل انجام شده در سایت شما بارگزاری شود تا تمامی دوستداران اهلبیت علیهم السلام در هنگام تماس با مخاطبین خود از فضائل بی کران این خاندان بهر مند شوند؟؟؟؟

    1. سلام علیکم
      لطفا فایل هارو ارسال کنید تا بررسی شود
      در پناه اهل بیت علیهم السلام باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا