دعوت به آشنایی با امام زمان علیه السلام(یاقوت 33)

تذكر دهنده خدمتگزاران به امام عصر (علیه السلام)

دعوت به آشنایی با امام زمان علیه السلام (برگرفته از کتاب مکیال المکارم)

با اشاره به روایتی برگرفته از کتاب مکیال المکارم به یکی از وظایف منتظران که دعوت به آشنایی با امام زمان علیه السلام است را شرح داده ایم.

دعوت به آشنایی با امام زمان علیه السلام

یکی دیگر از وظایف منتظران، دعوت کردن مردم به سمت امام عصر علیه السلام است. این کار از واجب ترین عبادات است و دلالت بر فضیلت آن، تمام آنچه در فضیلت امر به معروف و هدایت مردم از آیات و روایات آمده، می باشد.

حضرت علی بن ابی طالب علیهماالسلام فرمودند: “هرکس از شیعیان ما شریعت ما را بداند و ضعفای شیعیانمان را از تاریکی نادانیشان به نور علمی که ما به او داده ایم بیرون برد، روز قیامت در حالی خواهد آمد که بر سرش تاجی از نور باشد که بر تمام اهل آن عرصات می درخشد و زیوری بر او باشد که کمترین تار آن از دنیا و آنچه در آن هست، ارزشمند تر است.

سپس از سوی خداوند منادی بانگ می زند: ای بندگان خدا ! این عالمی از شاگردان بعضی از آل محمد علیهم السلام است، توجه کنید هرکس را در دنیا از سرگردانی جهل بیرون آورده، به نورش دست بیازد تا او را از تاریکی این عرصات به سوی منزلگاه های بلند بهشت بیرون نماید، پس هرکسی که در دنیا کار نیکی از او آموخته، یا جهلی از دلش بیرون ساخته،یا شبهه ای را برایش روشن کرده بود به سوی او آیند. “

برگرفته از کتاب مکیال المکارم


نکته 
مقالات یاقوت پیرامون روایت های کوتاه در رابطه با یاران و دلدادگان اهل بیت علیهم السلام است که نتیجه ی هر بخش به امام عصر علیه السلام مربوط می شود.برای مشاهده فهرست یاقوت ها کلیک نمایید
منتظر شماره های بعدی باشید…

دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا