روایت یاقوت روغن فروش ( یاقوت 1 )

تذكر دهنده ی خدمتگزاران به امام عصر (علیه السلام)

یاقوت روغن فروش (تشرف خدمت امام زمان علیه السلام)

 یاقوت 1 روایت یاقوت روغن فروش (یاقوت دهان) و چگونگی تغییر مذهبش از سنی به شیعه و تشرف خدمت امام زمان علیه السلام نقل شده است.

روایت یاقوت روغن فروش

من یاقوت هستم و در شهر حله زندگی می کنم. پدرم از اهل تسنن و مادرم شیعه و من به آیین پدرم، روغن فروش هستم؛ بعضى اوقات براى خریدن روغن به بیابان و خارج شهر مى روم; روزى مقدارى روغن خریدم؛ در مسیر بازکشت با گروهی، شب به منزلگاهى رسیدیم و آن جا به استراحت پرداختیم.

زمانى از خواب بیدار شدم که آن گروه، همگى رفته بودند. من در پى آنها به راه افتادم در حالى که آن سرزمین، خالى از سکنه بود و حیوانات وحشى و درندگان آن جا بودند؛ از جاده دور افتادم و متحیر و ترسان از درندگان و تشنه بودم. از خلفا کمک خواستم؛ ولى فایده اى نداشت دراین هنگام یادم آمد که از مادرم شنیده بودم، مى گفت: امام ما، زنده است و کنیه اش «اباصالح» مى باشد.

او هدایت کننده گمراهان، فریادرس فریاد خواهان و کمک کننده به ضعیفان مى باشد. پس با خود عهد کردم، اگر آن امام علیه السلام به دادم برسد به آیین مادرم بگروم و شیعه شوم. پس ناله کردم: یا ابا صالح! در این هنگام، ناگهان دیدم، مردى کنار من است و با من راه مى رود و عمامه سبزى به سر دارد؛ او جاده را به من نشان داد و امر کرد به دین مادرم درآیم و فرمود: «بزودى به روستایى مى رسى که همه اهل آن روستا شیعه هستند.»

به ایشان گفتم: آیا با من به این روستا نمى آیى فرمود: «نه براى اینکه هم اکنون، هزاران انسان در نقاط مختلف جهان، مرا صدا مى زنند و من مى خواهم به دادشان برسم.»

آن گاه از دید من غایب شد بعد مقدار کمى راه رفتم و به آن روستا رسیدم که فاصله آن روستا نسبت به آن جایى که دیشب بیتوته کرده بودیم، زیاد بود و نکته جالب اینکه آن گروه، یک روز بعد از من به آن روستا رسیدند. به حله که بازگشتم به خانه سید مهدى قزوینى (از علمای شیعه در آن عصر) رفتم و داستان خود را براى ایشان گفتم و مسایل دینى را از ایشان فرا گرفتم…

(منبع: جنه الماوى نوشته محدث نورى؛ ص ۲۹۳)

او مس بود، یاقوت شد… یاقوت بود، عاشق شد… او با ما فرقی نداشت، فقط امام عصر علیه السلام را زنده می دانست و مهربان… به امید توجه بیشتر به وجود مبارک ولی نعمتمان و تقویت روحیه خدمتگزاری آستان ایشان در طرح تذکری روزانه یاقوت با ما همراه باشید… نام خود را یاقوت گذاشتیم چرا که همچون یاقوت روغن فروش، هر چه داریم از برکت وجود صاحب الزمان روحی له الفداء است.

در پناه صاحب الزمان


نکته 
مقالات یاقوت پیرامون روایت های کوتاه در رابطه با یاران و دلدادگان اهل بیت علیهم السلام است که نتیجه ی هر بخش به امام عصر علیه السلام مربوط می شود.برای مشاهده فهرست یاقوت ها کلیک نمایید
منتظر شماره های بعدی باشید…

دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا