ملاقات با امام زمان علیه السلام (یاقوت 7)

تذكر دهنده ی خدمتگزاران به امام عصر (علیه السلام)

ملاقات با امام زمان علیه السلام به برکت ترک گناه

  در مقاله ملاقات با امام زمان علیه السلام داستان کوتاهی شرح داده شده که بیان میکند مهم نیست که بار گناهانمان چقدر است. وعده که بکنیم با صاحب الزمان برای ترک گناه، او وفا خواهد کرد.

داستان ملاقات با امام زمان علیه السلام – داستان را بخوانید، طولانی است ولی ارزشش را دارد:

على بن ابى حمزه مى گوید: دوستى داشتم که از منشى هاى دولت بنى امیه بود. یک وقتى او به من گفت: از امام صادق علیه السلام براى من اجازه بگیر تا به محضرش شرفیاب شوم.

من هم استجازه نمودم، حضور امام علیه السلام آمد، سلام کرد و نشست. عرض کرد: فدایت شوم! من در دیوان آل امیه نویسنده بودم، از دنیاى آنان مالى بسیار به دست آوردم، به حلال و حرامش توجه نداشتم.

امام علیه السلام فرمود: اگر بنى امیه نویسندگانى نمى داشتند که براى آنان ذخایر مالى تهیه کنند و در میدان جنگ به نفع آنها پیکار نمایند و در جماعتشان حضور یابند، نمى توانستند حق ما را غصب نمایند، اگر مردم آنان را ترک گفتند، چیزى جز آن چه در دستشان بود، نمى داشتند. منشى بنى امیه گفت: آیا براى من راهى هست که از گرفتارى خلاص ‍ شوم؟

فرمود: اگر بگویم عمل مى کنى؟ عرض کرد: بلى!  فرمود: باید تمام آنچه را که از بنى امیه به دست آورده اى ترک گویى و اموالى را که صاحبانش را مى شناسى به آنها برگردانى و اموالى را که صاحبانش را نمى شناسى، صدقه بدهى و اگر چنین کردى، من براى تو بهشت را ضمانت کنم. جوان مدتى فکر کرد و سپس گفت: به آن چه فرموده اى عمل خواهم کرد.

علی بن ابی حمزه مى گوید: جوان با ما به کوفه برگشت و از تمام دارایى خود، حتى لباسى را که در بر داشت، دست کشید و طبق دستور امام علیه السلام عمل نمود.

ما که با جوان سابقه دوستى داشتیم، بین خود پول جمع نمودیم و براى او لباس خریدیم و مصارف یومیه اش را نیز عهده دار شدیم. چند ماهى بیشتر طول نکشید که مریض شد، به عیادتش ‍ مى رفتیم.

روزى رفتم که لحظات آخر را مى گذراند، چشم باز کرد و مرا دید، گفت: اى على! به خدا قسم ، مولایت به وعده خود وفا کرد. این جمله را گفت و از دنیا رفت.

على بن ابى حمزه مى گوید: کار کفن و دفنش را انجام دادیم. سپس من از کوفه خارج شدم. موقعى که حضور امام صادق علیه السلام رسیدم تا مرا دید به من فرمود: اى على! ما وعده اى را که به رفیق داده بودیم، وفا کردیم.

عرض کردم: بلى فدایت شوم! به خدا قسم او موقع مرگ خود همین مطلب را به من گفت. مهم نیست که بار گناهانمان چقدر است. وعده که بکنیم با صاحب الزمان برای ترک گناه، او وفا خواهد کرد…

در پناه صاحب الزمان


نکته 
مقالات یاقوت پیرامون روایت های کوتاه در رابطه با یاران و دلدادگان اهل بیت علیهم السلام است که نتیجه ی هر بخش به امام عصر علیه السلام مربوط می شود.برای مشاهده فهرست یاقوت ها کلیک نمایید
منتظر شماره های بعدی باشید…

دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا