کتاب ستاره درخشان شام – معرفی کتاب محرم

کتاب ستاره درخشان شام، حضرت رقیه دختر امام حسین (علیه السلام)

ستاره درخشان شام حضرت رقیه دختر امام حسین علیهماالسلام نام کتابی است که توسط محقق توانمند و عاشق اهل بیت علیهم السلام، مرحوم حجت الاسلام حاج شیخ علی خلخالی رضوان الله تعالی علیه به رشته تحریر در آمده است.

مشخصات کتاب

نام کتاب: کتاب ستاره درخشان شام، حضرت رقیه دختر امام حسین (علیه السلام)

پدیدآوردنده: علی ربانی خلخالی

ناشر: مکتب الحسین علیه السلام


بخشی از کتاب

تقریبا سالهای 56-57 شمسی بود که یکی از فرزندانم به شدّت مریض شد، به گونه ای که احتمال صددرصد می رفت در آینده نقصی در بدنش به وجود آید. پس از مراجعه به دکتر و عمل به دستورات وی، توسّل به نازدانه حضرت سیدالشهداء اباعبدالله الحسین علیه السلام ، حضرت رقیه علیه السلام پیدا کرده و نذر کردم که پس از بهبودی فرزندم، کتابی درباره زندگانی غمبار آن نازدانه بنویسم .

الحمدلله به عنایات این ستاره درخشان (محمد و آل محمد صلی الله علیه و آله و سلم ) ، فرزندم شفا گرفت و در پی آن ، پس از مطالعات زیاد و یادداشتهای لازم از لابلای کتب تاریخ و حدیث جمع آوری شد .

مع الوصف، توفیق چاپ آن یادداشتها فراهم نمی شد و بدینگونه مدّت زیادی از تاریخ جمع آوری یادداشتها گذشت، تا اینکه پس از چاپ جلد اوّل کتاب چهره درخشان قمر بنی هاشم ابوالفضل العباس علیه السلام، شامل زندگانی کامل آن حضرت، به ضمیمه 240 کرامت نسبت به شیعیان، اهل سُنّت، مسیحیان، کلیمیان و زردشتیان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت علیهماالسلام از آن کتاب، روزی همسرم – که خدا او و فرزندانش را از فتن و شرور آخرالزمان حفظ فرماید.

تذکّر داد که شما به نذر خودتان درباره حضرت رقیه علیه السلام عمل کنید . این تذکّر ، قبل از محرّم الحرام سال 1418 ه- . ق . صورت گرفت. شبی تصمیم گرفتم که کتاب را شروع کنم. ولی اندیشه مشکلات و مخارج کار، باز مانع شده و مرا تا سرحدّ تصمیم مجدّد به انصراف موقّت از شروع کار پیش برد. در عین حال از اینکه کار، این همه به تاءخیر افتاده و باز هم به عقب می افتاد، ناراحت بودم، لذا پس از نماز صبح توسّلی نموده، سپس برای شروع کار استخاره کردم که مصلحت است که نذر ادا شود یا موقّتا تعطیل گردد.

آیه 31 از سوره حجّ، هر گونه شکّ و تردید و اضطراب را از دل زدود : (وَلْیوفُوا نُذُورَهُمْ وَلْیطَّوَّفُوا بِالْبَیتِ العَتیقِ) (و باید که وفا کنند به نذرهای خود ، و باید که طواف کنند به خانه قدیمی خدا که خانه کعبه است ) . همان روز شروع به کار کردم الحمدلله کار به آرامی و خوبی طی شد .



برای مشاهده و خرید کتاب های در مورد محرم و امام حسین علیه السلام از سایت فروشگاه خدمتگزاران کلیک نمایید.

دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا