کتاب گزارش میلاد – معرفی کتاب نیمه شعبان

کتاب گزارش میلاد (خلاصه کتاب منتهی الامال محدث قمی)

مطالب کتاب گزارش میلاد با استناد به کتاب “منتهی الامال “نوشته محدث قمی به طبع رسیده که به چگونگی تولد حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه) اختصاص دارد.

مشخصات کتاب

نام کتاب: کتاب گزارش میلاد
پدیدآوردنده: عبدالحسین طالعی
ناشر: نبا


کتاب گزارش میلاد

بخشی از کتاب گزارش میلاد

جمعی از محدثان، این حدیث معتبر را از رسول خدا صلی الله علیه و آله روایت کرده اند که فرمود: “من مات و لم یعرف امام زمانه مات میته جاهلیه” هرکس بمیرد، در حالی که امام زمان خود را نشناخته باشد، به مرگ جاهلی مُرده است.

بی تردید، این معرفت در اوج و فرازی شکوهمند است که مانند روح در پیکر، به تمام عبادات و عوامل تقرب، معنی می بخشد. اما نخستین گام در این راه، شناخت ویژگی های ظاهری حضرت مهدی علیه السلام است.

مانند: تاریخ میلاد، پدر و مادر آن امام همام، اسامی و القاب حضرتش و علت تسمیه آن حضرت بدان اسامی و القاب و نکاتی از این قبیل. عموم دانشوران مسلمان، کتاب های خود درباره مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه را با این گونه مباحث آغاز کرده اند. این نکته، ممکن است در ذهن افراد متوسط، پرسشی برانگیزد که چرا همه آنها، این شیوه تکراری را در پیش گرفته اند؟

پاسخ به این پرسش، زمانی روشن میشود که در طول تاریخ پر فراز و فرود اسلام، مدعیانی را ببینیم  که در جای جای آفاق قبله، در سده های مختلف، به ویژه در زمان های گرفتاری ها و فتنه ها با ادعای  مهدویت، رایت افراشته اند و جمعی را برگرد خود فراخوانده اند.

همچنین برخی از گویندگان که از احادیث معتبر، خبر نداشته یا بدان پای بند نبوده اند، در آثار خود سخن از مهدویت نوعی به میان آورده اند، یعنی که هرکس مردم را به احیای دین فرا خواند، او همان مهدی موعود است.

شناخت ویژگی های ظاهری و شخصی حضرت حجت بن الحسن ارواحنا فداه، بهترین پاسخ به آن مدعیان و این گویندگان است. بدین رو، بزرگان در تمام زمان ها، به هنگام بحث و گفتگو پیرامون امام عصر علیه السلام سخن را از همین جا آغاز کرده اند. به عبارتی از نخستین کلمات خود، مردم را آگاه کرده اند که چنان بینش هایی، خطا و غلط است.


برای خرید کتاب گزارش میلاد از سایت فروشگاه خدمتگزاران کلیک نمایید.

دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

برای ارسال دیدگاه خود، در قسمت زیر دیدگاه و در خط بعدی نام و نام‌خانوادگی خود را بنویسی و بر روی فرستادن دیدگاه بزنید. *

دکمه بازگشت به بالا