تابلو مصور فاطمیه 98 – [همراه با لینک خرید]

تابلو مصور فاطمیه 98 – چرتکه

تابلو مصور 98 با عنوان چرتکه به صورت خیلی روان و ساده مفهوم ایام فاطمیه را رسانده و می توانید در دانشگاها و یا مکان های مختلف استفاده نمایید.

یا صاحب الزمان ادرکنا و ارشدنا

با استغفار برای خود و مخاطبین مان و یک جمله استمداد از امام زمان ارواحنافداه هر اجرا را آغاز خواهیم کرد. در ابتدای بیان هم ضمن سلام و خیر مقدم ایام را تسلیت عرض می نماییم.

تابلو مصور فاطمیه 98 – شب قدر

تابلو مصور فاطمیه 98
برای مشاهده تصویر روی تصویر کلیک نمایید.

همانطور که می دانیم و آیه قرآن هم به آن تصریح فرموده شب قدر با اینکه یک شب است ارزشش از هزار ماه بیشتر است، یعنی یک شب با ارزشی بیش از سی هزار شب و این بدین مفهومه که شب قدر آنقدر عظیم است که کسی را توان درک بزرگی آن نیست.

در روایات اهل بیت علیهم السلام هم از حضرت زهرا سلام الله علیها به شب قدر تعبیر شده، بدین معنا که با وجود عظمت قدر و منزلت این بانو، مقامشان برای مردمان و حتی دوستان و شیعیانشان ایشان مجهول است.

بعنوان مثال یکی از فضایل آن حضرت این است که در روزگاری که درهای خانه اصحاب به مسجد پیامبر باز میشد و وحی الهی بر مسدود شدن در همه خانه ها به مسجد نازل شد (ماجرای سدالابواب)، در خانه پیامبر صلی الله علیه و آله و خانه علی و فاطمه علیه السلام در میان آن استثنا شد.


تابلو مصور فاطمیه 98 – اجازه ندادی

تابلو مصور فاطمیه 98
برای مشاهده تصویر روی تصویر کلیک نمایید.

چنانچه درآیه ۵۳ سوره احزاب هم که می فرماید: « یا ایها الذین آمنو لاتدخلو بیوت النبی الا ان یؤذن لکم » با دقت در ترجمه آیه فرموده: ای کسانی که ایمان آورده اید، بدون اجازه وارد خانه های پیغمبر نشوید (بیوت جمع بیت است و یعنی خانه ها) یعنی خانه خود پیامبر و خانه دختر گرامی ایشان و این دستور خدای متعال است که پیامبر به مردم بگو که حق ندارند بدون اجازه وارد خانه تو و خانه فاطمه سلام الله علیها شوند.

پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله هم در سال آخر حیات مبارکشان شش ماه هر روز و در اوقات نماز در آستانه در این خانه می ایستادند و دو دست خود را به چهارچوب در گذاشته و به اهل این خانه با تعبیر السلام علیکم یا اهل بیت نبوه تحیت می فرستادند.

در مظلومیت و غربت آن بانوی عظیم الشأن همین بس که چنانچه می دانیم و می دانید و در روایات شیعه و اهل سنت هم تصریح شده بدون اجازه وارد خانه حضرت شدند.


تابلو مصور فاطمیه 98 – باغ در آتش

تابلو مصور فاطمیه 98
برای مشاهده تصویر روی تصویر کلیک نمایید.

و نه تنها با مخالفت با دستور خدا و صریح آیه قرآن به خانه ایشان وارد شدند، در آن خانه را هم آتش زدندو با هجوم آن در را شکستند و حرمت حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها را شکستند. و لذاست که میگوییم حتی امت پدر او، قدرش را نشناختند، تا جاییکه حضرتشان را آسیب رساندند و طفل در رحم ایشان هم سقط کردند.

باغ در آتش و گل پرپر و بشکسته نهال                  باغبان مهر به لب داشت تماشا می کرد

و تمام این اتفاقاتی که افتاد، امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام ناظر و شاهد قضیه بودند. بلی، امیر عالم و فاتح خیبر و صاحب ذوالفقار که از ناحیه پیامبر مأمور به صبر و سکوت بودند، با نهایت مظلومیت این موقعیت سخت را تحمل فرمودند.


تابلو مصور فاطمیه 98 – چرتکه

تابلو مصور فاطمیه 98
برای مشاهده تصویر روی تصویر کلیک نمایید.

و خوش بحال من و شما که محبت آن بانوی عظیم الشأن تو دلمون هست و خوش به حال ما که به احترام ایام عزای حضرتشون اینجا کنارهم جمع شدیم و خوشا به احوال ما که توفیق داریم از چای منتسب به دستگاه حضرت زهرا سلام الله علیها بنوشیم. اگه یه چرتکه ای با خودمون بندازیم و بقول معروف یه دو دو تا چهارتایی با هم بکنیم متوجه میشیم که این محبت چقدر ارزش داره.

تو روایت داره که در روز قیامت که به حضرت زهرا سلام الله علیها اذن شفاعت داده میشود، ایشان دوستان و شیعیان شان را نفر به نفر، همانطوری که پرنده دانه های خوب را از بین دانه های بی ارزش و سنگریزه جدا می کند، از بین باقی اهل محشر جدا می کنند و شفاعت کرده و نجات می دهند و به بهشت وارد می کنند.

با این چرتکه انداختن ساده معلوم میشود که ارزشش را داشته که اینجا وقتمان را (ولو برای دقایقی) برای فاطمیه هزینه کنیم و خداراشکر که ما هم از دوستداران آن حضرت هستیم و ان شاءالله به شفاعت آن حضرت روز قیامت وارد بهشت خواهیم شد.

یادمون باشه که پیامبر صلی الله علیه و آله به سلمان فرمودند که سلمان! محبت فاطمه صدجا به دردت میخورد که آسانترین آنها قبر، زمان برانگیخته شدن و کنار میزان و هنگام عبور از پل صراط است. و ببینیم که چه گوهر گرانبهایی داریم و بیایید قدرش را بدانیم.


تابلو مصور فاطمیه 98 – مگه میشه فاطمیه اشکامونو در نیاره

تابلو مصور فاطمیه 98
برای مشاهده تصویر روی تصویر کلیک نمایید.

بیایید در این ایام فاطمیه که عزادار مادرمان حضرت صدیقه سلام الله  علیها هستیم، برای فاطمیه کاری بکنیم. به ازای این در گران محبتی که به حضرت داریم، بیایید کاری بکنیم. هرکسی در حد خودش حتی با پوشیدن لباس مشکی، با پختن چند پرس غذای نذری و پخش بین همسایه ها، با برگزاری روضه خانگی، با نصب یه پرچم عزا یا یه پوستر سردر منزل یا محل کارمون و یا هرکار دیگه

که اعلام کنیم ما هم عزادار حضرت فاطمه سلام الله علیها هستیم تا روز قیامت در زمره فاطمیون بتوانیم از شفاعت آن حضرت بهره مند شویم. که در گیر و دار و هول و هیاهوی آن روز، آنانی که از این شفاعت محروم می مانند و در عین حال جایگاه و موقعیت دوستداران و خدمتگزاران آن حضرت را می بینند، همگی آرزو می کنند که ای کاش فاطمی بودند.


تابلو مصور فاطمیه 98 – وقتی تو را دوست داشته باشم

تابلو مصور فاطمیه 98
برای مشاهده تصویر روی تصویر کلیک نمایید.

و بنابراین، این دوست داشتن گوهر بی نظیری است و طبیعتا نتیجه این محبت این خواهد بود که در ایام عزای او، ما هم همرنگ آن حضرت و عزادار غم این ایامشان باشیم و دیگران را هم در این ایام با دعوت به پوشیدن لباس مشکی یا هر کار ساده دیگر به جمع سوگواران ایام عزای آن حضرت وارد کنیم.

و البته تالش کنیم تا همانطور که هر محبوبی شبیه محبش میشود، ما هم شبیه و پیرو آن حضرت بوده باشیم.


تابلو مصور فاطمیه 98 – بهترین کار همان بود که زهرا میکرد

تابلو مصور فاطمیه 98
برای مشاهده تصویر روی تصویر کلیک نمایید.

و البته کاری که او فرمود و تمام حرف ایام شهادت آن حضرت هم هست، این است که وجود نورانی حضرت صدیقه سلام الله علیها تا پای جان از امام زمان و روزگارشان که امیرالمؤمنین علیه السلام بودند دفاع کردند. و ما هم اگر بخواهیم بهترین کار را بکنیم و همرنگ و شبیه آن حضرت عمل کرده باشیم باید در دفاع و یاری امام زمانمان کوتاهی نداشته باشیم.


تابلو مصور فاطمیه 98 – مرا عهدی است با جانان

تابلو مصور فاطمیه 98
برای مشاهده تصویر روی تصویر کلیک نمایید.

و کاری که شاید از دست همه ما ساخته است این است که برای فرج امام عصر علیه السلام دعا کنیم که دعای خود حضرت فاطمه سلام الله علیها هم همین است و آرزوی قلب مقدس صدیقه کبری علیه السلام هم قطعا فرج و ظهور فرزند گرامی شان حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه است.

و چه خوبه در پایان این دقایق کوتاهی که در کنار هم بودیم دستانمان را به دعا بلند کنیم و برای فرج و ظهور منتقم بانوی مظلومه عالم دعا کنیم.

اللهم عجل لولیک الفرج

آن سفر کرده که صد قافله دل همره اوست                     هر کجا هست، خدایا به سلامت دارش


برای سفارش تابلوهای مصور از سایت فروشگاه خدمتگزاران کلیک نمایید.


دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا