مهرورزی – دل نوشته کوتاه

مهرورزی (طلب کردن و خواستن ظهور امام عصر علیه السلام)

در مقاله مهرورزی به این مطلب پرداخته که حضور در میان زائرین اباعبدلله علیه السلام و از بین رفتن گناهان و آماده شدن برای طلب کردن از خدا، نعمتی است که بی منت به ما داده اند و مصداق شکر این نعمت، بهره بردن از این فرصت بی مثال است. که فرج و سلامتی امام زمان علیه السلام را خدا بخواهیم.

خدا رو شکر… داریم جایی قدم برمی­داریم که به خاطرش هر چه داریم رها می کنیم … خانواده، همسر، فرزند ، خانه، کار و… همه را رها می کنیم ، سختی و خستگی راه را به جان می خریم به شوق کربلا !

این سفر همه چیزش بی نظیر است. فرصتهایی در این زیارت نصیب زائرین می شود که شاید تجربه اش برایشان تکرار نشدنی باشد. تجربه حس خوب همدلی و هم زبانی و همنشینی با جمعیتی که همه به شوق یک نگاه مهربان به راه افتاده اند .

تجربه ی قدم برداشتن بر بال فرشتگان، تجربه راه رفتن بر روی خاکی که هر قدمش باری از روی دوش بر می دارد و بابی از لطف الهی باز می کند. تجربه زیبای پاک شدن و سبک شدن از عمری بار سنگین گناه و تاریکی قلبها … الحمدلله

و چه جایگاهی بهتراز این بیابان ها برای صدا کردن خداوند؟! این قلب سبک شده، آماده ی طلب کردن از درگاه الهی است و شاید فرصتی است که خدا برایمان مهیا کرده که بالاترین نعمتش را از او طلب کنیم!

همه چیز آماده است که اطاعت کنیم فرمایش حضرت صادق علیه السلام را که فرمودند: تا سر به بیابان نگذارید و تضرع و زاری به درگاه الهی نکنید، خداوند ظهور را محقق نمی کند.

و این دقیقا همان حادثه ایست که برای بنی اسرائیل اتفاق افتاد. بنی اسرائیل هم وقتی که متوجه بدبختی و غیبت پیامبرشان شدند، چهل صباح، دسته جمعی به درگاه خداوند التماس کردند تا موسیِ موعودشان از راه رسید.

بالاترین نعمت همان است که قوم بنی اسرائیل به خاطرش خدا را با تضرع صدا زد که ما هم بدانیم برای بهره از نعمت لذت زندگی در زمان ظهور امام زمانمان باید خدا را همانگونه صدا بزنیم .

همه چیز مهیاست تا دسته جمعی دعا کنیم برای فرجش … ظهورش … سلامتی اش. حضور در میان زائرین اباعبدلله و از بین رفتن گناهان و آماده شدن برای طلب کردن از خدا ، نعمتی است که بی منت به ما داده اند و مصداق شکر این نعمت ، بهره بردن از این فرصت بی مثال است  .

پس شب­ها در موکب­ها، روزها در مسیر پیاده­روی و داخل حرم و هر جای دیگر این فرصت استثنایی را نباید از دست داد که ظهور امام غائب را از خداوند بخواهیم، نفس کشیدن در دوران ظهورش را طلب کنیم که بالاترین نعمت جز این نیست .

بیاییم همانطور که امام زمان علیه السلام به ما یاد داده ­اند خدا را قسم دهیم به حق زینب­ کبری علیها السلام که ظهور را به زودیِ زود محقق کند.

بخوان دعای فرج را، دعا اثر دارد!

متن روایت:

حضرت صادق آل محمد علیه السلام فرمودند: پس آنگاه که مدت عذاب بر بنی اسرائیل طولانی شد، چهل صباح به پیشگاه الهی زجه مویه کردند تا اینکه خداوند به موسی و هارون وحی فرمود که آنها را از شر فرعون خلاص کنند به این تربیب 170 سال از عذاب ایشان کم شد وضع شما نیز همین طور است اگر چنین کنید خداوند فرج را برای شما میرساند

اما اگر چنین نباشید کار به آخرین حد خود میرسد. پس بنی اسرائیل چهل روز خدا را خواندند. سرانجام موسیِ موعودشان آمد بسیار زود تر از آنچه که باید می آمد

بحار الانوار / ج52 / ص131 / ح 134

امام زمان علیه السلام: خدا را به جایگاه زنیب کبری علیها سلام قسم دهیم تا در فرج تعجیل شود.

مهرورزی

خدا را شکر که قدم ­های من و تو هم سهمی در این پیاه­روی دارد، خدا را شکر که دیدیم این شور و حالی که بین مردم است…

چه زیباست وقتی می­بینی همه با هم یکدل و یک­رنگ اند، چه خوب است که ما هم توانستیم در این مسیر با تمام وجود و مخلصانه، از جانمان “محبت” را هدیه کنیم و چشیدیم لذت ناب “از خود گذشتگی” را تا یک نفر که رنجور است، لبخندی بزند و قوتی تازه بگیرد.

شاید اگر اینجا نبودیم این همه انسانیت و مهربانی را نمی­توانستیم یک­جا ببینیم و از اعماق وجود لذت ببریم. با بند­بند وجودمان فهمیدیم که حس شادکردنِ برادر مؤمنت، حس عجیبی است. اصلا میدانی چرا اینقدر این حس، برایمان شیرین است؟

امام کاظم علیه السلام در نامه­ای به کسی که می­توانست گرهی از کار برادر مؤمنش بگشاید، چنین نوشتند:

بسم الله الرحمن الرحیم

بدان که خداوند زیر عرش خود سایه ای دارد که فقط کسی را در آن ساکن می کند که به برادرش خیری اعطا کند یا مشکلی را از او حل کند یا قلب او را شاد گرداند. و این فرد برادر توست. و وقتی که او مشکل برادرش را حل کرد حضرت جواب شگفت ­انگیزی دادند و فرمودند:

«بخدا قسم او مرا مسرور کرد، امیرالمؤمنین علیه السلام را شاد نمود، بخدا قسم جدم پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله را خوشحال کرد و خدا را مسرور کرد.» در این مسیر وقتی لبخندی بر لب کسی نشاندیم یا دل او را تسکین دادیم، این خداست که مسرور می­شود و این دل امام زمان است که شاد می­گردد.

چه چیزی از این بالاتر که امام­زمان از این همدردی و دلداری شیعیان به یکدیگر، دلگرم شود؟ چه زیبا می­شود که ما از این زیارت اربعین، همدردی با دیگران را به سوغات ببریم و لحظه لحظه­ی زندگی­مان مثل اربعین باشد؛ چرا که اگر دقت کنیم می­بینیم که در زندگی روزمره­ی نیز پر از فرصت­ های این چنین است.

فرصت­هایی که دست کسی را بگیریم، همدلی و محبت را بین شیعیان بیشتر کنیم تا هم لذت آن را در کنار هم بچشیم و هم رنگ و بوی دوران طلایی ظهور را بیشتر لمس کنیم و این بار در هر لحظه از خدا بخواهیم که فرج امام­مان را برساند که در ظهور اوست که زیبایی ها نمایان می­شود و این یکدلی به اوج می­رسد.

کاش باشیم و ببینیم که در عصر ظهور، مردم چه­ قدر زیبا در کنار هم زندگی می­کنند!

اللهم عجل لولیک الفرج

منابع: حدیث امام کاظم  بحار الأنوار جلد 48 ص:174/داستان تشرف او را شیخ طوسی در کتاب الغیبه و شیخ صدوق در کتاب کمال الدین و تمام النعمه ـ باب 43

برای مشاهده منبع مقاله در سایت مناسبت ها کلیک نمایید.

دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا