کتاب ⁣⁣قرآن، خاستگاه ولایت – معرفی کتاب غدیر

کتاب ⁣⁣قرآن، خاستگاه ولایت (وصف امیرالمومنین علیه السلام در قرآن)

در کتاب ⁣⁣قرآن، خاستگاه ولایت مسئله ولایت در قرآن مجید بررسی شده است. مباحث کتاب عبارت‌ اند از: “قرآن، خاستگاه ولایت”، “تبیین آیه‌هایی از قرآن”، “فهرست آیات 20 گانه در باب ولایت” و “گوشه‌ هایی از وصف امیرالمؤمنین علیه السلام در قرآن” را بیان کرده است.

مشخصات کتاب

نام کتاب: کتاب ⁣⁣قرآن، خاستگاه ولایت
مولف: نادر فضلی
ناشر: مهرآوران


کتاب ⁣⁣قرآن، خاستگاه ولایت - معرفی کتاب غدیر - jpg qurankhastgahvelayat

 

بخشی از ⁣کتاب ⁣⁣قرآن، خاستگاه ولایت

این کتاب‏ همان‏طور که از نامش پیداست‏ عهده‏ دار ریشه‏ یابى اصل اعتقادى ولایت در قرآن مجید بوده و شامل 4 بخش جداگانه است: در بخش اوّل ذیل همین عنوان با استناد به بخشى از خطبه‏ غدیر پیامبر اکرم صلى‏ الله‏ علیه‏ و‏ آله‏ و سلم در زمینه‏ رابطه‏ متقابل موضوع ولایت با قرآن به‏ ویژه در مورد کانون اصلى این ولایت الاهى (وجود مقدّس حضرت امیر علیه‏ السلام) به صورتى گام‏ به‏ گام به طرح چند آیه از قرآن مجید پرداخته شده است.

نویسنده در این آیات، نوعى ارتباط و ارجاع از یکى به دیگرى را نشان داده و ذیل هر یک به مناسبت به برخى روایات وارده از پیامبر اکرم صلى‏ الله‏ علیه‏ و‏ آله‏ استناد جسته است. نکته‏ اصلى و مهم در این بخش، بیان دیدگاه شیعى نسبت به جایگاه پیامبر عظیم‏ الشّأن اسلام است؛ بدین معنى که شیعه به هدایت کتاب و سنّت، ایشان را تنها در لباس نامه‏ رسان از سوى خداوند متعال نمى‏ نگرد، بلکه براى آن‏ حضرت شأن ویژه ‏اى در تبیین کتاب خدا قائل است که این مطلب به خوبى از آیات مورد استناد به‏ دست مى‏ آید.


برای خرید کتاب هایی با موضوع غدیر از سایت فروشگاه خدمتگزاران کلیک نمایید.

دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

برای ارسال دیدگاه خود، در قسمت زیر دیدگاه و در خط بعدی نام و نام‌خانوادگی خود را بنویسی و بر روی فرستادن دیدگاه بزنید. *

دکمه بازگشت به بالا