کتاب حضور در غدیر – معرفی کتاب غدیر

کتاب حضور در غدیر (کنجکاوی در آن روز و فردا و امروز واقعه غدیر)

کتاب حضور در غدیر در مورد واقعه غدیر و وقایع بعد از آن را بیان کرده که چگونه دشمنان کارشکنی کردند و عهدی که با پیامبر صلی الله علیه و آله بسته بودندرا شکستند.

مشخصات کتاب

نام کتاب: کتاب حضور در غدیر
نویسنده: محمد باقر انصاری
ناشر: عطر عترت


کتاب حضور در غدیر

بخشی از کتاب حضور در غدیر

بسم الله الرحمن الرحیم

ای کاش منظره غدیر قابل تکرار بود، تا بار دیگر در غدیر حضور می یافتیم. زیر درختان کهنسال ولایت، کنار آن برکه محبت، در برابر دو قامت آسمانی زانوی ادب بر زمین نهاده، چشمانمان به نور محمد و على علیهما السلام جلا می یافت، و گوشهایمان از صدای ملکوتی حضرت مصطفی صلی الله علیه و آله لذت می برد، و دستانمان به دستان علوی تبرک می جست.

آن روز سپید
آن روز غدیر، پیامبر صلى الله علیه و آله صد و بیست هزار حاجی را با خود تا سرچشمه ولایت آورد، و یک ساعت تمام زلال غدیر را بر کام آنان جاری ساخت، و دستان محبت مردم را فشرده و در محضر پروردگار از همه اقرار گرفت و بر وعده وفاداری آنان خدا را شاهد اعلام کرد.

آن روز دوستان راستین غدیر سر از پا نمی شناختند که به آخرین آرزوی خود رسیده بودند، اما دوست‌نماهای بسیاری هم حضور داشتند که نیاز به امتحان داشتند کسانی که احساسی نسبت به آن ابلاغ عظیم نداشتند و یا دل هایی پر از بغض على علیه السلام در سینه هایشان شعله می کشید.

آن فردای سیاه
فردای غدیر امضا کنندگان صحیفه ملعونه، با تدارکات پیش بینی شده به غدیر حمله کردند و خانه اش را به آتش کشیدند، و همسر و فرزندش را به شهادت رساندند، و او را با طنابی سیاه به سوی غاصب کشاندند!

در آن فردای شوم، دشمنان غدیر توانستند بی تفاوتانِ دشمن نما را با خود همدست سازند، و با غلاف شمشیر و تازیانه و سیلی و لگد و هیزم و آتش – به خیال خود – غدیر را نابود کنند و غدیریان را از صفحه روزگار محو نمایند.

فرداهای تلخ و شیرین
در پس آن روز و آن فردا، فرداهایی آمد که غدیر دوباره جان گرفت و منادی “و الله یعصمک من الناس” حمایت ابدی خود را از غدیر نشان داد. اما فرزند خواندگان سقیفه، شمشیر از غلاف بر کشیدند و نگذاشتند آتش بغض با علی علیه السلام بر در خانه آل محمد علیهم السلام خاموش شود.

آنان به میخ در اکتفا نکردند و تا خون پاک عزیزان زهرا علیها السلام را بر زمین جاری نساختند آرام نشدند. با این همه ستم، اما نهال غدیر همچنان رشد کرد و اوج گرفت، و شجره طیبه ای شد که ریشه آن محکم و شاخه های آن عالمگیر گردید.



برای خرید کتاب هایی با موضوع غدیر از سایت فروشگاه خدمتگزاران کلیک نمایید.

دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا