کتاب چهارده قرن با غدیر – معرفی کتاب غدیر

کتاب چهارده قرن با غدیر (بلندترین قله‏ ی تاریخ)

نویسنده کتاب چهارده قرن با غدیر تشکیل غدیر را نوعی صف آرایی و آماده سازی اهل بیت و یاران پیامبر صلی الله علیه و آله در طول تاریخ می داند که پیش از تعرض آشکار دشمنان، به ابراز وجود و سدسازی علیه آنان اقدام نموده است و بدین وسیله همه عالمیان را در مقابل توطئه کنندگان نابودی اسلام واقعی در بستر شیعه مسلح نموده است. تاریخچه علمی متن و سند حدیث غدیر، کتاب های مربوط به غدیر، متن اشعار دعاها و زیارات که هر کدام گویای تثبیت این واقعه است.

کتاب در هفده بخش فراهم آمده است. بخش نخست، گزارش اصل ماجرای غدیر و اعلام ولایت علی علیه السلام از سوی پیامبر در حجه الوداع، و ماجرای غدیر و سقیفه به عنوان دو جریان رو در رو، گزارش شده و سپس نویسنده از اتمام حجت خدا، پیامبر صلی الله علیه و آله، حضرت زهرا سلام الله علیها، علی علیه السلام و سایر امامان و صحابه، و طرفداران امام علی و نیز، زنانی که با غدیر احتجاج کرده اند، سخن گفته و آنها را در چند فصل تبیین کرده است.

مشخصات کتاب

نام کتاب: کتاب چهارده قرن با غدیر
مولف: محمد باقر انصاری
ناشر: دلیل ما


کتاب چهارده قرن با غدیر

 

بخشی از کتاب چهارده قرن با غدیر

ذیلاً به مضامین بعضى از دعاهاى روز غدیر اشاره مى ‏شود: شکر خدا را که فضیلتِ این روز را به ما شناسانید و حرمت آن را بما فهمانید، و با معرفت آن به ما شرافت داد.

خدایا همانگونه که در ابتداى خلقتِ من (در عالم ذر) مرا از اجابت کنندگان «بلى» گویان قرار دادى، و پس از آن کَرَم دیگرى نمودى که همان عهد را در غدیر تجدید نمودى و مرا به امامان هدایت فرمودى، خدایا این نعمت را کامل فرما و تا هنگام مرگ آن را از من مگیر، و مرا طورى بمیران که از من راضى باشى.

خداوندا، ما نداىِ منادىِ ایمان را اجابت کردیم، که آن منادى پیامبر صلى اللَّه علیه و آله‏بود و نداىِ او ولایت بود. خدایا، تو را شکر که بعد از پیامبر صلى اللَّه علیه و آله ما را به امامان علیهم ‏السلام هدایت کردى که کمال دین و تمام نعمت بودند، و با این هدایت اسلام را بعنوان دین ما پسندیدى.


برای خرید کتاب هایی با موضوع غدیر از سایت فروشگاه خدمتگزاران کلیک نمایید.


دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا