کتاب شهادت امیرالمومنین علی علیه السلام – معرفی کتاب غدیر

کتاب شهادت امیرالمومنین علی علیه السلام، صاحب غدیر

در کتاب شهادت امیرالمومنین علی علیه السلام، صاحب غدیر به علل شهادت؛ از بین بردن ثقلین؛ تاریخ شهادت؛ مظلومیت؛ وقایع شهادت؛ وصایای حضرت؛ سوگواری خضر نبی در شهادت مولا علی علیه السلام؛ قاتل پرداخته است.

مشخصات کتاب

نام کتاب: ⁣کتاب شهادت امیرالمومنین علی علیه السلام،صاحب غدیر
مولف: محمدرضا شریفی
ناشر: مرکز تخصصی غدیرستان کوثر نبی صلی الله علیه و آله

 



کتاب شهادت امیرالمومنین علی

بخشی از کتاب شهادت امیرالمومنین علی علیه السلام، صاحب غدیر

پیامبر صلی الله علیه وآله منصب تشریع را در غدیر خم برای امیرالمومنین علیه السلام قرار داد و فرمود: بدانید که حلال و حرام بیش از آن است که من همه ی آنها را بشمارم و معرفی کنم و بتوانم در یک مجلس به همه ی حلال ها دستور دهم و از همه ی حرامها نهی کنم.

پس مأمورم که از شما بیعت بگیرم و با شما دست بدهم بر اینکه قبول کنید آنچه از طرف خداوند عزوجل درباره ی امیرالمؤمنین علی و جانشینان بعد از او آورده ام که آنان از نسل من و اویند، (و آن موضوع) امامتی است که فقط در آنها بپا خواهد بود، و آخر ایشان مهدی است تا روزی که خدای مدبر قضا و قدر را ملاقات کند.

ای مردم، هر حلالی که شما را بدان راهنمایی کردم و هر حرامی که شما را از آن نهی نمودم، هرگز از آنها بر نگشته ام و تغییر نداده ام. این مطلب را داشته باشید و آن را حفظ کنید و به یکدیگر سفارش کنید، و آن را تبدیل نکنید و تغییر ندهید.

من سخن خود را تکرار می کنم: نماز را بپا دارید و زکات را بپردازید و به کار نیک امر کنید و از منکرات نهی نمائید. بدانید که بالاترین امر به معروف آنست که سخن مرا بفهمید و آن را به کسانی که حاضر نیستند برسانید و او را از طرف من به قبولش امر کنید و از مخالفتش نهی نمائید.

چرا که این دستوری از جانب خداوند عزوجل و از نزد من است،و هیچ امر به معروف و نهی از منکری نمی شود مگر با امام معصوم. سقیفه نشینان از کلام پیامبر تخلف کردند تا اینکه بعد از بیست و پنج سال امیرالمومنین علیه السلام بدعت های آنها را بر می شمارند.

سلیم بن قیس هلالی گوید: امیر مؤمنان علیه السّلام خطبه ای ایراد فرمود بدین ترتیب که پس از حمد و ثنای الهی درود بر پیغمبر صلی الله علیه و آله فرستاد سپس فرمود: آگاه باشید که آنچه بیشتر از آن بر شما بیمناکم دو خصلت است: پیروی از هوای نفس و آرزوی دراز، اما پیروی از هوای نفس شخص را از حق باز دارد، و اما آرزوی دراز آخرت را بدست فراموشی سپارد.

آگاه باشید که همانا دنیا پشت کنان کوچ کرده، و آخرت روی کنان (بسوی شما) روی نموده، و برای هر یک از این دو فرزندان (و علاقه مندانی) است، شما از فرزندان (و علاقه مندان) آخرت باشید و از فرزندان دنیا نباشید، زیرا که امروزه روز عمل است و حسابی در کار نیست.

و فردای قیامت روز حساب است و عملی در کار نیست، و جز این نیست که آغاز وقوع فتنه ها و آشوبها از هواهای نفسانی پیروی شده و احکامی است که بدعت گزاری شده و در آنها با حکم خدا مخالفت شود و مردانی در آنها بجای مردان دیگر سرپرستی آن احکام را بعهده گیرند.



برای خرید کتاب هایی با موضوع غدیر از سایت فروشگاه خدمتگزاران کلیک نمایید.

دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

برای ارسال دیدگاه خود، در قسمت زیر دیدگاه و در خط بعدی نام و نام‌خانوادگی خود را بنویسی و بر روی فرستادن دیدگاه بزنید. *

دکمه بازگشت به بالا